יום שני, מאי 27, 2019

בקטנה: ביקור(ים) במרין קאונטי

צפונה מסאן פרנסיסקו נמצא אחד המחוזים הפחות ידועים לתיירים מהארץ - מחוז מרין או בשמו המקומי, מרין קאונטי. כחדשים באיזור, גם אנחנו לא מי יודע מה שמענו על האיזור, ושמחנו לגלות יעד מקסים, עם הרבה אופציות לטיולים לא רחוקים. שני היעדים המפורסמים באיזור הם יער מיור וסוסוליטו (אליהם דווקא לא אתייחס פה הפעם), אבל יש עוד המון מה לראות ולעשות.

סוף שבוע של ממוריאל דיי (סוף מאי), הילדות שוב בצופים, ואנחנו שוב מחפשים מה לעשות. בהמלצה של חברים (תודה טל) נסענו ללון בסאן רפאל, עם טיולים קצרים באיזור. יצאנו מאוחר בשבת בצהרים, ועשינו את הטעות הטקטית הנוראית - לנסות לחצות את סאן פרנסיסקו ביום שבת של חג. לקח המון זמן, עם המון פקקים. אז אל. סעו מהאיסט ביי.

הגענו לאיזור סאן רפאל בסביבות 2-3 אחר הצהרים, מעולפים מרעב ועצבים על הפקקים. אז הלכנו לאכול, במסעדה חמודה ממש, על המרינה של סאן רפאל Terrapin Crossroads. היה קצת קשה למצוא חניה אז חיכינו שמישהו יצא. במקום אוכל טעים, במה קטנה עם נגנים שמנגנים מוסיקה חיה, ובחוץ גינה גדולה ומתקנים לילדים. נחמד ממש.

מסעדה עם מוסיקה חיה וגינה לילדים במרינה של סאן רפאל Terrapin Crossroads

זרקנו את התיקים במלון ויצאנו להליכה קטנה לחמם מנועים. מסלול קצרצר (כמייל הלוך ושוב) וקליל אבל חמוד, שמתחיל מרחוב מגורים עם בתים יפיפיים, מוצל בחלקו ומסתיים במפל קטן - Fairway Falls Trail. משום מה יש משהו במפלים, ובכלל במים זורמים, שמשמח את הלב. גם אחרי שביקרנו במפלי האיגוואסו, אנחנו נהנים לבקר מפלונים קטנטנים מקומיים.

מסלול קצר ומפל בסופו Fairway Falls Trail
עלות: חינם

בערב יצאנו לאכול משהו קל בדאונטאון סאן רפאל San Rafael. האמת? הפתיע לטובה. הרבה גלריות, חנויות ומסעדות שנראות ממש טובות, מודרניות, טרנדיות. אם מגיעים בשעות היום, יש בעיירה ריכוז של גלריות Art Works Downtown מוזיאון בנושא פרופגנדה Museum of International Propaganda (פתוחים מעט שעות אז לא הספקנו) ומיסיון כמו כל עיירה ותיקה לאורך דרך המלך (גם היה כבר סגור אז רק צילמנו מבחוץ לצערי, ולשמחתו של נעם) Mission San Rafael Arcangel. מקווה שיצא לנו לדגום בעתיד.

נכנסנו למסעדה פרואנית פשוטת מראה וחיסלנו כל אחד צלחת סביצ'ה (ביקשנו בלי חריף), וקינחנו בגלידה טעימה.

גלריה Art Works Downtown

מוזיאון הפרופגנדה Museum of International Propaganda‏

מיסיון סאן רפאל Mission San Rafael Arcangel

מסעדה פרואנית El Perol Restaurant

גלידריה Double Rainbow

ביום ראשון קמנו כרגלנו מוקדם יחסית, נהננו מארוחת הבוקר המושקעת של המלון, ויצאנו ליום חדש של חוויות. לצערנו, מזג האוויר היה קצת קריר וקצת גשום אבל לא הפריע באופן משמעותי.

ממש ליד המלון, יש בימי ראשון שוק איכרים נפלא Marin Civic Center Farmers Market. באמת אחד הטובים שביקרנו בהם באיזור. שוק אמיתי של המון דוכנים עם תוצרת טרייה ישירות מהחקלאים, ומעדנים מיצרנים מקומיים קטנים. היו גם כמה משאיות אוכל, בית קפה פתוח, ואוירה מהממת. מאד נהנינו ואף רכשנו. חלק מהדוכנים מקבלים כרטיסי אשראי, וחלק רק מזומן.

אחרי שוק האכרים, נסענו לפארק המדינה פוינט רייס Point Reyes. התחלנו בביקור במרכז המבקרים בכניסה המזרחית של הפארק כדי לשוחח עם הריינג'רית הנחמדה ולקבל המלצות לטיולים. הפארק ענקי, ויש בו המון מסלולי הליכה באורכים שונים ודרגות קושי שונות. כיוון שרצינו להגיע לים, בחרנו את המסלול Laguna Trail and Costal Trail Loop, אבל בהמלצות הריינג'רית עשינו אותו הפוך. חנינו על הכביש ליד ההוסטל, ירדנו במסלול הנוח והרחב של Coastal Trail, הגענו עד החוף ,לקחנו שמאלה והלכנו לאורך החוף עד העליה חזרה, נכנסו בטעות לאיזור הקמפינג Coast Campground, ירדנו חזרה, חזרנו עוד קצת צפונה ואז לקחנו ימינה ב Laguna Trail שהוא צר ותלול יותר (העליה היתה קצת מעייפת אבל לא טראגית). בדרך קצת טיפטף עלינו גשם, אבל לא באופן שהפריע. סך הכל הלכנו כ-6 מייל (9 ק"מ). מסלול נהדר וזה פארק שבהחלט נרצה לחזור אליו למסלולים נוספים.

המגדלור המפורסם שעל שמו נקרא הפארק סגור בעת כתיבת שורות אלו לשיפוצים, ובאתר הפארק יש התראות על איזורים נוספים שנסגרים ונפתחים בהתאם למזג האויר, תנאי השטח ובעלי החיים המוגנים.

אחרי ההליכה הלא קצרה רעבנו, וגם לא היה לנו כמעט דלק באוטו, אז נסענו לעיירונת הקרובה Point Reyes Station לתדלק את האוטו ואת עצמנו. עיירה פיצפונה של כ-300 תושבים, תחנת דלק אחת (היחידה בכל האיזור) ורחוב ראשי עם כמה מסעדות. נכנסו ל Station House Cafe והיה בהחלט מוצלח. בשולחן לידנו אכלו צדפות ושתו שמפניה אז אם אתם חובבים, זה נראה טוב. אנחנו הסתפקנו בטוסט אבוקדו עם סלמון, והמבורגר מצויין.

המשכנו בכביש 1 צפונה, הנוסע לאורך המפרץ Tomales Bay. כהרגלו של כביש 1, הנופים נפלאים, והכביש צר ומפותל.

בשלב כלשהו חתכנו מזרחה לעבר העיר הקטנה עם השם הלא מאד אמריקאי - סבסטופול  Sebastopol. עשינו עצירה קטנה לגלידה אצל Screamin' Mimi's (יש פה מוטיב חוזר, אני יודעת) וביקור קצר ברחוב מיוחד Florence Avenue Art Walk עם פסלים סביבתיים העשוים מג'אנק על ידי אמן מקומי בשם Patrick Amiot. הפסלים ממוקמים בחצרות הבתים ברחוב, ואפשר לחנות ולהסתובב, זה מתוק ממש ויצירתי לאללה ונחמד לנסות לנחש מהם החלקים מהם מורכבים הפסלים.

הזנב עשוי ממכסים של פחיות שימורים

בחמש וחצי היה לנו תור מוזמן לחדר בריחה Skeleton Key at Game the Room‏‏. אנחנו חובבי הז'אנר ומשתדלים לפתור חדר (או שניים) בכל טיול. הפעם עשינו את החדר בזוג לבד, והיה ממש כיף! חדר שאמנם מהדור הותיק (בעיקר מנעולים) אבל זרם ממש נהדר, החידות היו הגיוניות, ולא נזקקנו לאף רמז כדי לברוח. אמנם לקח לנו 1:02 שזה שתי דקות מעל הזמן, אבל בגלל שלא ביקשנו אף רמז וראו שאנחנו ממש בכיוון, ויתרו לנו על שתי הדקות האלו. אחלה חדר, נחמד מאד.

סיימנו את הערב שוב בדאונטאון סאן רפאל, הפעם בפיצריה נחמדה מאד וערב יין ופיצוחים עם החברים (אלו שהמליצו לנו על הטיול בתחילת הפוסט) במלון. אם אתם תוהים למה לא טיילנו איתם, זה בגלל שהם היו מלאים בילדים, ואנחנו לא.

שוק איכרים Sunday Marin Civic Center Farmers Market

חדר בריחה Game the Room‏‏
עלות: $24 לאדם

פיצריה בסאן רפאל Amici's East Coast Pizzeria

הגיע יום שני וצריך להתחיל לחזור הביתה. לא התחשק לנו עוד מסלול רציני, אז נסענו לפארק קטן וחמוד לביקור קצר וחילוץ עצמות  China Camp State Park. הפארק נמצא ממש לא רחוק מסאן רפאל, בכיוון הבית, על איזור ביצות שצופה למפרץ. בעבר הרחוק היה פה כפר של דייגי חסילונים סינים (הדייגים, לא החסילונים) שחוסל בתחילת המאה הקודמת. שילמנו וקבילנו פתק ממכונה אוטומטית בכניסה לקמפינג ואז נסענו בדרך היפה עד China Camp Village לראות את שאריות הכפר הסיני והמוזיאון הפיצפון שמתאר את ההיסטוריה של המקום, משם חזרנו בתוף הפארק לכיון סאן רפאל ועשינו מסלול הליכה קצר וקליל (מתאים לפעוטות) המלווה שלטי הסבר על הביצה ודייריה Turtle Back Hill. יש במקום גם מסלולים ארוכים יותר, המון רוכבי אופניים, וקמפינג. זה היווה את סיומו של הטיול שלנו במרין קאונטי, איזור מעניין, מלא טבע, וקרוב! בהחלט יעד שנרצה לחזור אליו.

פארק China Camp State Park
עלות: $5 לרכב

על ההיסטוריה של China Camp

ומילה על המלון בו שהינו Embassy Suites by Hilton San Rafael Marin County. מיקום מצויין לטיולים באיזור וקרוב ל101. ארוחת בוקר מעולה, כולל חביתות ופנקייקים שמוכנים טרי במקום, וקבלת פנים עם אלכוהול וחטיפים כל ערב. בריכה מקורה עם ג'קוזי, שהיו להיט אצל הילדים (ולכן פחות רלוונטים למבוגרים נטולי ילדים שכמונו). יש רחצה לילות למבוגרים בלבד (אחרי 10 בלילה) אבל אנחנו קשישים נרגנים שכבר עייפים בשעות האלו. כל החדרים הם סוויטות עם חדר שינה וסלון עם ספה נפתחת. החסרון העיקרי הוא שהמלון כבר מרגיש ישן ועייף. מניחה שלמשפחות זה פחות יפריע כי הפסיליטיז באמת אחלה.

====================

בביקור קודם במרין קאונטי, עשינו גיחה קצרה לראות את אתר הטילים המפתיע Nike Missile Site SF-88. אחרי שחוצים את גשר שער הזהב לכיוון צפון מסאן פרנסיסקו, במקום להמשיך ישר ולפנות ימינה לסוסוליטו, פונים שמאלה לכיוון Marin Headlands. זהו בעצם חלק מהפארק הלאומי Golden Gate שכולל גם את יער מיור, אלקטרז ועוד המון שטחים לטיולים וביקורים. אתר הטילים נמצא פה מתקופת המלחמה הקרה, עת ארצות הברית הגנה על עצמה מפולשים רוסים בעיקר. הצטרפנו לסיור מודרך על ידי מתנדב, היה מרתק ומיוחד מאד.

אתר טילים מהמלחמה הקרה Nike Missile Site SF-88

כל יעדי הטיול בפארק Golden Gate

וכמובן אם כבר עולים על ההר, יש ממנו תצפית נפלאה על העיר, המפרץ והגשר המפורסם.

1. שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, אני בוזנה מיהו, מספליט, קרואטיה. אחרי שהייתי איתו בקשר עשר שנים, בעלי נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו אבל הכל היה לשווא, רציתי אותו בגלל האהבה שיש לי אליו, התחננתי בפניו עם הכל , הבטחתי, אבל הוא סירב. הסברתי לחברה שלי באינטרנט, והיא הציעה לי ללכת לד"ר אפטה, אשף גדול שיכול לעזור לי לתת לחש כדי להחזיר אותו, אבל אני בחור שמעולם לא האמין בלחש, לא הייתה לי ברירה אלא נסה את זה, שלחתי הודעה לד"ר אפטה, והוא אמר לי שאין בעיה הכל יהיה בסדר לפני 48 שעות, האקס שלי יחזור אליי לפני 48 שעות, הוא הטיל כישוף ובאופן מפתיע ביום השני, זה היה בסביבות 4:00 אחר הצהריים. האקס שלי התקשר אליי, כל כך הופתעתי, עניתי לשיחה וכל מה שהוא אמר זה שהוא מאוד מצטער על כל מה שקרה, שהוא רוצה אותי בחזרה, שהוא כל כך אוהב אותי. כל כך שמחתי והלכתי אליו, אז התחלנו לחיות יחד שוב באושר. מאז הבטחתי שכל מי שאני מכיר שיש לו בעיות עם מישהו יזדקק לעזרתו של ד"ר אפטה אשף הכישוף הוא המייל שלו (drapata4@gmail.com) ואתה יכול לשלוח לו מייל אם אתה צריך את העזרה שלו בזוגיות שלך , אתה רוצה להיות מוכר בעולם או בעיות סרטן, אתה רוצה להתחתן עם המאהב שבחרת או מקרים של גירושין, בעיות בריאות או נישואים, קידום בעבודה והצלחה, הכל, אל תוותר, תפסיק לבכות, פנה לדר. Apata בכתובת drapata4@gmail.com או שתיצור איתו קשר דרך Whatsapp / Viber: +447307347648