בקטנה: פסקדרו וקפיטולה (כביש 1)

דצמבר 10, 2017


לאורך הים 
אין גלים יש עולם 
שנשבר לרסיסים על המזח. 

ביום ראשון שמשי ונעים של חורף החלטנו לנסוע לשתי עיירות קטנות שנמצאת לאורך כביש 1 - בין סאן פרנסיסקו למונטריי. פסקדרו וקפיטולה. לכל אחת מהן אופי שונה, מראה שונה ווייב שונה לגמרי. ושתיהן מקסימות. הפוגות קטנות למי שנוסע מסאן פרנסיסקו לאורך כביש 1 דרומה. 

פסקדרו Pescadero 

נסענו מהבית צפונה קצת וחצינו את ההרים בכביש 84 ההררי והמפותל, עד שפתאום נגלה לפנינו הים. המשכנו קצת לאורך החוף ועצרנו בחוף פסקדרו Pescadero State Beach. לא היו המון אנשים, אבל היה גולש אחד אמיץ במים הקרים. מקום נעים להסתכל קצת על הים, לנשום אותו וללכת לאורך החוף. 

משם המשכנו לעיירה פסקדרו. יש לה רחוב ראשי מנומנם עם מספר חנויות ומסעדות, עיירה חקלאית, קצת שכוחת אל, אבל חמודה. מכינים שם לחם ארטישוק מפורסם, יש מספר שמורות טבע באיזור, וגם מחלבת עיזים ביתית אותנטית Harley Farms עם גבינות ממש מעולות. ויתרנו על שמורות הטבע (שומרים לפעם הבאה), וארטישוק לא בתפריט שלנו, אבל ביקרנו במחלבה, טעמנו גבינות ואף רכשנו. נדמה לי שיש אפשרות להרשם מראש לסיור, אבל לא תכננו עד כדי כך. הם מוכרים גבינות (וגם לחם אם אתם רוצים לקחת לפיקניק), ביצים, דבש, שמן מתובל, ואפילו קוסמטיקה מבוססת חלב עיזים. יש גם חדר פרטי לאירועים קטנים. רק הזהרו לכם מריבת הפרי עם חלפיניו. חריף אש!

הסדר ההגיוני כמובן הוא קודם לקנות גבינות ולחמים, ואז לנסוע לחוף הים לפיקניק. אפשר לצרף גם פירות מאחד מדוכני החקלאים הפזורים לאורך הדרך. 


חוף פסקדרו Pescadero State Beach
http://www.parks.ca.gov/?page_id=522

חוות עיזים Harley Farms
http://www.harleyfarms.com

לחם ארטישוק ב Arcangeli Grocery
https://www.normsmarket.com/products/artichoke-garlic-herb

דברים לעשות בפסקדרו 
https://thebolditalic.com/what-to-do-in-pescadero-the-bold-italic-san-francisco-8aa7751739db

פארק שנראה שווה ביקור Butano State Park
http://www.parks.ca.gov/?page_id=536











קפיטולה Capitola 

המשכנו דרומה לאורך כביש 1, עברנו את סנטה קרוז והמשכנו לעיירה התיירותית המקסימה קפיטולה. מה יש בקפיטולה? מפרצון עם חוף ים, מזח, בתים צבעוניים, מסעדות על המים ואיזור לא גדול של חנויות מקומיות לתיירים. זהו אתר נופש ותיק מאד, נקי, מסודר ונעים, ולא סובל מאלמנט ההמוניות שיש בסנטה קרוז או סנטה ברברה. זה לא קורה לנו הרבה, אבל פה אמרנו לעצמנו, וואללה, בא לנו לקחת איזה בית צבעוני קטן לכמה ימים לשבת על החוף.

מה עשינו? סתם הסתובבנו, אכלנו במסעדה על החוף, קנינו איזה מזכרת קטנה הביתה, אכלנו גלידה טעימה והסתכלנו על מחירי הנדל"נ. מותק של מקום. 

תיירות בקפיטולה Capitola Village 
http://www.capitolavillage.com










אז אם אתם נוסעים לאורך כביש 1 ובא לכם לעצור במקומות שאינם במסלול הבסיסי המוכר, אלו שתי אופציות נחמדות מאד. 

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים