יום שישי, דצמבר 07, 2018

בקטנה: פרפרים בפיזמו ביץ' (כביש 1)



על נדידה של בעלי חיים כולנו שמענו - ציפורים, יונקים ימיים, ואפילו עדרי הגנו באפריקה. היה מפתיע לגלות שגם פרפרים נודדים כשקר להם מדי. ולאן הם נודדים? אם הם חיים ממזרח להרי הקולורדו, הם עפים למקסיקו, אבל אם הם מערביים לרכס הרי הקולורדו, הם מגיעים לאיזור החוף הדרומי של קליפורניה. אנחנו פגשנו אותם בפיזמו ביץ'. פרפרי המונרך (או בעברית דנאית מלכותית, אבל תסלחו לי) מגיעים לאיזור החוף בחודשי החורף: נובמבר עד פברואר.

יש מספר רב של אתרי חורף בקליפורניה לפרפרי המונרך הכתומים והיפים, אבל רק מעטים מהם נגישים לאנשים לתצפית. אחד מאלו, הוא בפיזמו ביץ'. ניצלנו נסיעה לסופ"ש בלוס אנג'לס בעצירה קלה ומרתקת לצפות ביפים הכתומים באתר Pismo Beach Monarch Butterfly Grove.

יצאנו בניחותא מהבית לנסיעה של כ-3 שעות עד פיזמו ביץ', שם גם עצרנו לארוחת צהרים במסעדת סרטנים מצויינת. לא לשומרי כשרות או למי שאינו חובב ריח של דגים. מנת הדגל של המסעדה כוללת דלי של פירות ים לפיצוח עצמי. אנחנו הסתפקנו במנות צנועות ומהירות יותר.

מסעדת סרטנים בפיזמו ביץ' Cracked Crab

משם המשכנו לחורשת האקליפטוסים בה חורפים הפרפרים, דקות בודדות של נסיעה ממרכז העיר. חנינו לאורך הכביש ונכנסנו לשמורה שנמצאת ממש צמוד לכביש. בזמן שהות הפרפרים יש פעמיים ביום הסבר של מתנדב שמספר על מחזור החיים של הפרפרים והנדידה שלהם. מסתבר, שהם חייבים להיות במקום שבו הטמפרטורה לעולם לא יורדת מתחת לאפס, כי כשהמים קופאים, הם מתים. כדי לעוף הם זקוקים לטמפרטורה מעל 55 מעלות פרנהייט (כ-13 מעלות צלזיוס) ושמש. התמזל מזלנו והיה יום יפה וחמים, והפרפרים כיבדו אותנו במעופם. במקום יש גם חנות קטנה עם מוצרים שונים הנושאים את תמונות הפרפרים, ומסלול קצר סביב החורשה הקטנה שבו יש טלסקופים שמאפשרים לראות את הפרפרים מקרוב ממש.



הפרפרים נחים על העץ בקבוצה ובכנפיים מקופלות הם נראים מרחוק כמו סתם עלים


בזמן שביקרנו נספרו באתר כ-3,000 פרפרים. למרבה הצער זה מספר קטן מאד, שכן בשנה שעברה נספרו בשיא העונה מעל 12,000 ובשנה שלפניה 28,000. למה המספרים דועכים? אבדן שטחי מחייה, אבדן הצמח היחיד שעליו הם יכולים להתרבות, סוג של עשב בשם milkweed, שימוש בחומרי הדברה ובשנה האחרונה כנראה גם שריפות היער החריגות. אבל גם במספרים לא גדולים זו חוויה מרנינה ממש. 

ממליצה מכל הלב, וקחו גם את הילדים.



אתר הפרפרים בפיזמו ביץ Pismo Beach Monarch Butterfly Grove
http://www.monarchbutterfly.org
עלות: חינם
מתאים לגשם: לא 

מקומות נוספים שאפשר לצפות בפרפרים המלכותיים על כביש 1

סנטה קרוז Monarch Butterfly Natural Preserve
http://www.parks.ca.gov/?page_id=541

פסיפיק גרוב Monarch Butterfly Sanctuary



בפיזמו ביץ יש גם מזח נחמד נטול אטרקציות רועשות שבו אפשר לצפות בים, בדייגים ובגולשים, וכמובן את האטרקציה הידועה של נסיעה בטרקטורונים על החולות. אבל אנחנו כבר בגיל שבו אנחנו מתלהבים יותר מפרפרים מאשר בחול בתחתונים. 

פה תמצאו רשימה של סוכנויות להשכרת טרקטורונים
http://www.classiccalifornia.com/atv-rentals-in-pismo-beach










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה