נסיעת חג מולד לדרום: חלק א' - ניו אורלינס

דצמבר 26, 2018

שוב חג מולד, ושוב אנחנו מחפשים יעד שאינו מושלג, ושיתן לנו טעימה של אמריקה אחרת. הפור נפל על הדרום המוסיקלי - מניו אורלינס ועד ממפיס. היסטוריה אפלה של עבדות ודיכוי הובילה להתפתחות של תרבות ייחודית, מוסיקה, אוכל והרבה צבע. יש המון מה לראות ולעשות בניו אורלינס, עוד יותר אם אתם נטולי ילדים, אבל גם עם ילדים (או נוער) אפשר להחנות ולחוות את העיר הכל כך צבעונית הזו.

תקציר

בפוסט הזה:
יום 0 - הגעה בטיסה ישירה לניו אורלינס מסאן פרנסיסקו
יום 1 - סיור וודו, הרובע הצרפתי, סיטי פארק: גן הפסלים, חגיגת אורות בגן הבוטאני
יום 2 - מוזיאון מלחמת העולם השניה, סיור עצמי בגארדן דיסטריקט, חדר בריחה
יום 3 - ערב חג המולד - עולם המרדי גרא, אקווריום, ארוחת ערב עם מוסיקה חיה בספינה על המיסיסיפי
יום 4 - חג המולד - סיור עצמי ברובע הצרפתי, ארוחת ערב חגיגית עם חברים
יום 5 - שכירת רכב, סיור ביצות בספינת אויר, ביקור בחוות מטעים לורה, נסיעה עד נאצ'ז

בפוסט הבא:
יום 6 - נאצ'ז, נסיעה בסופת גשמים עד טופלו (במקור תכננו את דרך הנוף ההיסטורית נאצ'ז טרייס), חדר בריחה
יום 7 - מוזיאון המכוניות ובית הולדתו של אלויס בטופלו, נסיעה לממפיס, גרייסלנד
יום 8 - מוזיאון זכויות האזרח במקום הרצחו של מרטין לותר קינג, הברווזים במלון פיבודי, רחוב ביל, משחק כדורסל
יום 9 - מאד איילנד, מוזיאון הכותנה, חדר בריחה, טיסה הביתה דרך דאלאס

יום 0 (שישי) - הגעה ולוגיסטיקה

לקחנו טיסת צהרים ישירה מסאן פרנסיסקו (עם אלסקה) ובתוספת שעתיים הפרש זמן הגענו בערב לניו אורלינס. לקחנו ליפט למלון ויצאנו לסיבוב ברחוב בורבון המפורסם. הרחוב מאד שוקק, מלא חוגגים, שיכורים, משקאות ברד אלכוהולי, בארים ומסעדות. וולקאם טו ניו אורלינס!

הילדות לא מצאו משהו שהן אוהבות ורוצות בבלגן של רחוב בורבון, אז הלכנו קצת ברגל למסעדה איטלקית שסימנתי לי מראש בשם Reginell. היא נראית די פושטית אבל האוכל היה מצויין ממש. הפתיע.

המלון אותו בחרנו היה DoubleTree מרשת הילטון. בהתחלה הזמנתי מלון בלב הרובע הצרפתי, אבל הזהירו אותי שהאיזור מאד רועש בלילות, ושהרחובות מלאים חוגגים ושיכורים. הדאבלטרי היה מאד מוצלח גם מבחינת מיקום - מעבר לרחוב ממש על קנאל, יחסית קרוב לנהר. מצד אחד הלכנו כמעט לכל מקום ברגל, ומצד שני, לא סבלנו מרעש והמולה. המלון נראה חדש יחסית, החדרים נעימים ונקיים. חסרון עיקרי - לא היתה ארוחת בוקר כלולה במחיר.

בניו אורלינס לא שכרנו רכב, אלא התניידנו ברגל ובתחבורה ציבורית - חשמליות. זה הוכיח את עצמו באופן מעולה. עבור התחבורה הציבורית הורדתי אפליקציה לנייד ושילמתי את הכרטיסים ישירות לאפליקציה. זה מאד נוח ויש אפשרות לכרטיסים בודדים / יומיים / שבועיים. ביום האחרון שכרנו רכב על מנת לנסוע מחוץ לעיר.

מסעדה איטלקית בדאונטאון Reginelli's

מלון על גבול הרובע הצרפתי DoubleTree by Hilton Hotel New Orleans
עלות: $157 ללילה, לא כולל חניה או ארוחת בוקר

תחבורה ציבורית בניו אורלינס

יום 1 (שבת) - וודו ואורות החג

קמנו מוקדם והתחלנו את היום ברובע הצרפתי בבית הקפה Cafe Beignet המגיש את הסופגניות המפורסמות הייחודיות לאיזור. בבית הקפה יש גם במה להופעות נגנים. בשבת בבוקר הנגנים היו קצת ישנוניים אבל בכל זאת פינקו בנגינות חג. הסופגניות מאד טעימות ומפוצצות באבקת סוכר (לא לנסות לקחת ביס ולנשום בו זמנית, זה יגמר בהתקפת שיעול). מנת סופגניות מכילה 3 יחידות, אז אפשר לחלוק (אף אחד מאיתנו לא הצליח לסיים בעצמו מנה). שמעתי שיש קפה מיוחד ששותים בניו אורלינס אבל אנחנו לא שותי קפה, אז לא יודעת אם זה שווה משהו.

משם המשכנו לנקודת היציאה לסיור וודו של Free Tours by Foot. למי שלא מכיר, זהו ארגון שמספק סיורים בחינם בכל מיני ערים בעולם. כמובן שמצופה מכם להשאיר טיפ למדריך אחרי הסיור, אבל אתם קובעים את המחיר, בהתאם לרמת ההנאה. צריך להרשם מראש, אבל זה לא כרוך בתשלום מראש. הסיור התקיים ברובו בפארק לואי ארמסטרונג, וכלל הסברים והפעלות (כן, צריך להשתתף, גם הילדים) על דת הוודו (כן, זו דת ואפילו מונותאיסטית) וההיסטוריה של העבדים השחורים בניו אורלינס. המדריך רובי הוא כוהן וודו בעצמו, וחשוב לו לשבור את המיתוסים על מגיה שחורה, דקירת בובות כדי לגרום נזק, וקורבנות אדם. מאד נהניתי. היה מעניין וחוויתי. הביקורת היחידה היא שזה בעצם לא ממש סיור. לא מסתובבים ברחבי העיר ומבקרים במקומות שונים אלא רוב ההדרכה היתה בפארק ורק בסוף הלכנו לחנות למוצרי וודו. הסיור הסתיים בחנות Voodoo Authentica ברובע הצרפתי בה אפשר לקנות מוצרי כישוף שונים ומשונים, בובות, קישוטים, נרות, עשבים ועוד. לא קנינו.

המשכנו לשוטט ברובע הצרפתי, ועצרנו לארוחת צהרים במסעדה בשם Flambo Burgers and Bar שמתמחה בגריל ופירות ים. היה חביב אם כי קצת איטי (אבל בכל מקום איטי בדרום, הם פשוט חיים בקצב אחר). בהמשך השיטוט ברובע הגענו לשוק הצרפתי המקסים French Market, בו שמענו גם נגני רחוב ספונטנים ובחרנו לא לאכול תנינים. הלכנו לאורך רחוב דקאטור, כיכר ג'קסון וקתדרלת סיינט לואי ועד רחוב קנאל.  בדרך ראינו גם את התור המשתרך בקפה דו מונד - האמור להגיש את הקפה והבנייטס הטובים בעיר. אבל אנחנו לא נעמוד שעה בתור לסופגניה, יש גבול.

בעודנו הולכים על קנאל לכיוון החשמלית, הפתעה! גלידה אמורינו Amorino המוכרת והאהובה מאירופה. לא נאכל?

מרחוב קנאל לקחנו חשמלית לכיוון הפארק העירוני הגדול הנמצא בצפון העיר City Park. זה לא מרחק הליכה, ובחשמלית לקח איזה 20 דקות לפחות. וגם חיכינו לא מעט זמן עד שהגיעה החשמלית הנכונה (כתוב עליה את היעד, אבל הכי בטוח לשאול את הנהג, הם נחמדים). שילמנו באפליקציה (גאוני) ונסענו עד תחנת המוזיאון לאמנות. למוזיאון עצמו לא נכנסנו, אבל כן ביקרנו בגן הפסלים המרשים Sculpture Garden at NOMA

הסתובבנו בגן הפסלים עד הסגירה בחמש, ומשם המשכנו רגלית לפסטיבל האורות בגן הבוטני שמקושט לכבוד חג המולד Celebration in the Oaks. גם אם אתם לא מגיעים בחג המולד, עדיין נראה לי שהפארק מקום נחמד לבילוי. אפשר לשכור אופניים, אפשר לטייל בגן הבוטני ועוד.

כשהגענו לגן הבוטני לחגיגת האורות חשכו ענינו. תור ארוך ארוך לרכישת כרטיסים. ואז נעם שאל - אי אפשר לקנות אונליין? דא! תוך כדי הליכה לכיוון הכניסה הזמנתי בזריזות 4 כרטיסים אונליין בנייד ונכנסו בלי לחכות. החגיגה המקושטת היתה מקסימה. היה גן שעשועים עם מתקנים לילדים והמון קישוטים יפים. גם חנוכה קיבל מקום של כבוד. בכלל, לאן שאתם לא מגיעים סביב חג המולד, חפשו את הפארקים המקושטים, בכל מקום יש משהו כזה.

מהפארק הלכנו ברגל למסעדת ברביקיו בשירות עצמי שסימנתי מבעוד מועד Blue Oak BBQ. עומדים בתור, מזמינים בקופה ואוכלים על שולחנות עץ. השירות היה מהיר, המחיר עממי, והאוכל מצויין. שבעים ותשושים חזרנו בחשמלית למלון.

סיור בנושא וודו של Free Tours by Foot

בית קפה עם נגנים וסופגניות בינייט Cafe Beignet

מסעדת גריל Flambo Burgers & Bar

מסעדת בשרים על האש Blue Oak BBQ

יום 2 (שבת) - הרובע האמריקאי

רחוב קנאל מהווה את הגבול בין הרובע הצרפתי לאיזור ה"אמריקאי" של ניו אורלינס. והיום ביקרנו באתרים שונים באיזור זה. התחלנו את היום בסטארבקס סטנדרטי, פשוט כי זה היה בדרך. והלכנו ברגל עד למוזיאון מלחמת העולם השניה World War II Museum. למה המוזיאון נמצא בניו אורלינס לא הבנתי עד הסוף, אבל הוא בהחלט שווה ביקור.

ברכישת הכרטיסים שאלו אותנו אם שרתנו בצבא אמרנו שכן, אבל בצבא הישראלי, וקיבלנו הנחת יוצאי צבא.

המוזיאון מתמקד (כצפוי) בזוית האמריקאית של מלחמת העולם השניה, ולכן מתחיל בפרל הרבור, מתאר את שתי החזיתות - אירופה ואסיה, ומסתיים אחרי שתי פצצות אטום. זה לא מוזיאון שואה, וזוית השואה מוזכרת רק במעט ובעיקר על חלקם של החיילים האמריקאים בשחרור המחנות. התחלנו בסרט מצויין בשם Beyond all Boundaries בקריינות של טום הנקס (בתשלום נוסף) שמכניס לאווירת המוזיאון, וסיירנו בתערוכות המגוונות על החיים באמריקה בזמן המלחמה, על חיי החיילים ועל שתי החזיתות. הכל מאד חווייתי, מלא סיפורים אישיים, מוצגים מהתקופה, סטטיסטיקות והסברים. המוזיאון פחות יתאים לילדים צעירים או רגישים, אבל בני נוער ילמדו ויחכימו. הבנות שלנו הודו שהיה מעניין.

במוזיאון יש קיוסק ומסעדה בשירות מלא, אחרי כמה שעות של מוזיאון, הצצנו בקיוסק ההומה והלכנו לאכול ארוחת צהרים במסעדת המוזיאון הנקראת American Sector. חיכינו קצת עד שהתפנה מקום, אבל היה מצויין ונעים מאד, וכמו כל מקום בניו אורלינס, גם היתה מוסיקה חיה של פסנתרן.

המשכנו בחשמלית על רחוב צ'ארלס לכיוון הגארדן דיסטריקט Garden District המאופיין בבתים יפיפיים מתקופת חוות המטעים. כיוון שחשדתי שלילדות לא תהיה סבלנות לסיור מודרך, הורדתי אפליקציה שתמורת $2 נותנת מסלול סיור עצמאי. הסיור עובר בשכונה בין הבתים היפים, ומספק הסברים עליהם. מסתבר שישנם מספר סלבריטיז שמחזיקים/החזיקו בתים שם כמו שחקנית הקולנוע סנדרה בולוק, שחקן הטלויזיה ג'ון גודמן והסופרת אן רייס (ראיון עם ערפד).  הסיור גם מציץ הצצה קטנה לבית הקברות Lafayette Cemetery No. 1. בתי הקברות בניו אורלינס מיוחדים מאד, והקבורה נעשית כולה מעל הקרקע. כיוון שחשבתי שיש לנו סיור בית קברות ייעודי, לא הקדשנו לבית הקברות זמן. טעות.

כשהסיור התקרב לרחוב הקניות והמסעדות מגזין Magazine Street, עשינו סטייה קטנה להפסקה מתוקה בחנות הדונאטס, הקפה והסנדוויצ'ים District Donuts Sliders Brew. כדי לאכול משהו שמתאים לאיזור ולתקופה לקחנו דונאט "קינג קייק". עוגת המלך King Cake זו עוגה מסורתית בניו אורלינס שנאפית ונאכלת לקראת חג המולד ומרדי גרא, היא מקושטת בצבעי החג - ירוק, סגול, זהב ומוחבאת בתוכה בובת תינוק (ישו) קטנטנה. אחרי ההפסקה המתוקה, סיימנו את הסיור הרגלי וחזרנו בחשמלית לאיזור המלון לתחנה הבאה שלנו - חדר בריחה.

מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו חובבי חדרי בריחה. השילוב של אתגר מחשבתי, סיפור מסגרת והזדמנות לבילוי שמתאים גם לנו וגם לבנות, יוצר אצלנו חיבה מיוחדת לז'אנר. אנחנו משתדלים להשחיל ביקור בחדר בריחה בכל יעד שאנחנו מבקרים בו. בניו אורלינס, הלכנו לחדר שנקרא Mardi Gras Study של Escape my Room. כמובן שלא אתן פרטים על החדר, רק אזהיר שהוא באיזור קצת מפוקפק, ליד מועדון לילה, ויש לו את הכניסה הכי מקורית שנתקלתי בה עד היום. לא נכנסים ללובי אלא ל"חנות" מקושטת ועמוסה בפרטים, ואז מצלצל הטלפון. כדי להכנס ללובי צריך לענות על חידה בטלפון. נחמד מאד! החדר היה ממש אחלה, והצלחנו לברוח.

לארוחת ערב בדקנו את הספורט בר Manning's ברחוב פולטון Fulton המקושט (וגם הפריחו בו שלג מלאכותי לצלילי שירי חג מולד), אבל היתה המתנה של 40 דקות לשולחן, אז הלכנו לאכול אצל אמא Mother's Restaurant. מסעדת אמא קיימת כבר מעל 80 שנה ומגישה אוכל נשמה ניו אורלינסי, במנות ענק. מחכים בתור להכנס, מזמינים בקופה ויושבים לחכות. תענוג של אוכל.

הצצנו במלון רוזבלט המקושט, שנחשב אחד המושקעים בעיר, הוא באמת יפה, אבל מפוצץ באנשים שגם קראו שהוא המלון הכי מקושט בעיר. חזרנו למלון ברגל ועוד יום עמוס בא על סיומו. האפליקציה שסופרת צעדים באייפון הכריזה על יותר מ-11 ק"מ של הליכה!

מוזיאון מלחמת העולם השניה National WWII Museum
עלות: $18 כניסה ליוצאי צבא וילדים, $7 לסרט

אפליקציה לסיורים עצמאיים Atlantis Audio Tours
עלות: $2 לסיור

חדר בריחה Escape My Room
עלות: $32 לאדם

מסעדה במוזיאון מלחה"ע השניה American Sector

מסעדת דונאטס, קפה וסנדוויצ'ים District Donuts Sliders Brew

מסעדת אמא Mother's Restaurant

יום 3 (ערב חג המולד) - מארדי גרא ונהר המיסיסיפי

ערב חג המולד והעיר מתחילה להאט את הקצב. התחלנו את היום באתר עולם המארדי גרא Mardi Gras World, סטודיו בו מפסלים ומייצרים את העגלות לתהלוכה המפורסמת. הסטודיו נמצא קצת מחוץ למרכז ההומה אבל יש להם הסעה חינם - שאטל שעובר בנקודות ידועות מראש בשני מסלולים: אחד ברובע הצרפתי ואחד בדאונטאון. אפשר לראות את המפה של נקודות השאטל באתר. הלכנו למלון הארא'ס שם יש נקודת איסוף, התקשרנו להודיע שאנחנו מחכים וחיכינו עד שבאו לקחת אותנו. הביקור בסטודיו הוא בסיור מודרך, יש אחד כזה כל חצי שעה ואין אפשרות להזמין מראש, באים ומצטרפים לסיור הקרוב. בימים כתיקונם גם אפשר ממש לראות את האנשים שעובדים במקום, אבל אנחנו היינו בערב חג המולד וכולם היו בחופש. התחלנו בצפייה בסרט ואכילת קינג קייק (מכל מבקרי הסיור, נעם הוא זה שמצא את ישו התינוק, האירוניה) ואז סיור רגלי  מודרך. מעניין ממש! מומלץ מאד.

נסענו בחזרה עם השאטל החינמי לכיוון המלון, והלכנו לאכול צהרים ב- Willie's Chicken Shack רשת מזון מהיר שמתמחה בעוף מטוגן, עוד מנה דרומית ידועה. היה מאד טעים וזול, אבל מאד מטוגן. משם הצשכנו לכיוון נהר המיסיסיפי, הלכנו קצת לאורך הנהר והחלטנו להכנס לאקווריום Audubon Aquarium of the Americas. ראינו סרט ממש בינוני על הוריקן קתרינה, הסרט היה ישן והסיפור משונה. חבל, זה נושא מעניין וחשוב. אם אתם הולכים, תנסו את אחד הסרטים האחרים. האקווריום יפה (ויש בו פינגווינים!) אבל לא מאד גדול, ויחסית יקר. עם ילדים צעירים הייתי שמה אותו יותר גבוה במדד התועלת, אבל אנחנו קצת התאכזבנו מהקוטן יחסית למחיר. יש באיזור גם גן חיות וחממת חרקים של אותה עמותה, ויש כרטיס משולב.

כיוון שמזמן לא אכלנו משהו, חזרנו ברגל לרובע הצרפתי והלכנו לאכול משהו מתוק בקונדיטוריה ובית הקפה Sucre (סוכר בצרפתית). הכל מעוצב להפליא, מתוק וטעים. יש מקרונים במיליון טעמים, פרלינים עבודת יד, עוגות קטנות מעוצבות, וגלידריה. ואם תבקשו גם יתנו לכם מי שתיה בחינם.

חזרנו למלון לנוח קצת ולהתארגן לארוחת ערב חגיגית לחג המולד בספינה עם מוסיקה Creole Queen. על המיסיסיפי יש מספר ספינות מסורתיות עם הגלגל הגדול מאחורה, והן נוסעות גם בשעות היום, וגם בשעות הערב. ביום אפשר לקבל סיור מודרך עם הסברים, ובערב, ארוחה עם מוסיקה. השייט היה נעים מאד, האוכל לא היה גורמה מתוחכם אבל היה טעים, והוגש בבופה ללא הגבלה, וכלל גם שתיה קלה, שתיה חמה וקינוחים. עבור משקאות אלכוהולים נדרש תשלום בנפרד. ההרכב שניגן היה מבוגר יחסית וחמוד, והיו אפילו כמה זוגות מבוגרים יותר שרקדו על הרחבה הקטנה. יצאנו גם החוצה לכמה דקות לראות את הנוף אבל קפאנו מקור, אז חזרנו מהר פנימה. היו בעיר המון ארוחות חגיגיות ומפוארות לכבוד חג המולד, אבל כיוון שהילדות לא אוכלות דברים מתוחכמים, השייט הזה התאים לנו בול.

עולם המארדי גרא Mardi Gras World
עלות: $19 בגרופון (במקום $22 במקום)

אקווריום Audubon Aquarium of the Americas
עלות: $30 לאדם

ספינה על המיסיסיפי Creole Queen Paddle-wheeler
עלות לשייט עם ארוחת חג המולד: $79 לאדם

מזללת עוף מטוגן Willie's Chicken Shack

קונדיטוריה ובית קפה Sucre

יום 4 (חג המולד) - יום של עצבים ומנוחה ברובע הצרפתי

היום בו היתה הפשלה המעצבנת של הטיול. חג מולד, המון דברים סגורים ואין הרבה מה לעשות. אז הזמנתי לנו מראש, ושילמתי מראש על סיור בבית הקברות St. Louis Cemetery No. 1. הקמתי את כולם מוקדם, הלכנו ברגל לנקודת המפגש ברובע הצרפתי, ויוק. פגשנו עוד משפחה שחיכתה ואז הרמתי טלפון לספק הסיורים וענו לי את התשובה המעצבנת ביקום - אין בכלל סיור היום, בית הקברות הזה סגור בחג המולד, וזו היתה טעות מחשב שבכלל הצלחתם להזמין. מילא זה שאין סיור, אבל אם ראיתם שאנשים הזמינו, לא חשבתם להודיע להם שהסיור לא מתקיים? זה מה שעצבן אותי.

כדי לנסות להציל את המצב ישבנו לאכול ארוחת בוקר מושקעת במסעדה Cafe Maspero ברובע הצרפתי ואז נפגשנו עם חברים אהובים מסאניוויל בכיכר ג'קסון ועשינו את הסיור העצמי של האפליקציה. הסיור לא רע בכלל ועובר בלא מעט מקומות מעניינים ברובע. אם היינו ביום בו הכל פתוח, יש מספר מוזיאונים שנראה לי שווה להציץ בהם כמו The Cabildo, 1850 House, Pharmacy Museum וכמובן קתדרלת סיינט לואי St. Louis Cathedral. מה שכן זכינו לשמוע זה מעט מזמרת הכנסיה בקתדרלה (מבחוץ, להכנס אי אפשר היה בזמן המיסה) ולצפות בכמרים שיצאו בסוף התפילה לברך את החוגגים. עברנו גם ליד מוסד המוסיקה המפורסם Preservation Hall וראינו את הבית בו כתב טנסי וויליאמס את "חשמלית ושמה תשוקה". בין לבין ראינו נגני רחוב מוכשרים, כרכרות סוסים ולא מעט תיירים.

אגב, הכלב הכחול בתמונה הוא תושב ידוע של ניו אורלינס, זהו הכלב הכחול של רודריגה, אמן מקומי שכבר הלך לעולמו. כשביקרנו בעיר לפני 20 שנה, התאהבנו בכלב הכחות וחלמנו על היום בו נוכל להרשות לעצמנו איזה רפרודוקציה. אנחנו עדיין חולמים.

בתוכנית המקורית היתה לנו חציית המיסיסיפי במעבורת ($2 לכיוון, באפליקציה של התחבורה הציבורית) לצד השני של הנהר וביקור באיזור שנקרא Algiers Point אבל העייפות והעצבים הכריעו, וחזרנו למלון לשנת צהרים.

לארוחה הכי טובה שהיתה לנו בטיול נפגשנו שוב עם החברים במסעדת סטייקים מצויינת בשם צ׳ופהאוס Chophouse. האוכל היה משובח והחברה גם. אמנם מספר מנות היו קצת מלוחות, והיתה כוס יין שלא הגיעה, אבל סך הכל החוויה היתה מוצלחת. גם פה היה לנו נגן פסנתר, הטוב ביותר ששמענו בכל המסעדות שביקרנו בהן. החזרנו את הבנות למלון, ויצאנו בלעדיהן לסיבוב בקזינו של Harrah's (כמו בווגאס) וברחוב בורבון השוקק. בניגוס לווגאס בה בתי הקזינו נמצאים במלונות ולכן הילדות יכלו לעבור ליד המכונות והשולחנות, פה הכניסה למבנה עצמו מותנית בגיל 21. אם היה לנו שכל היינו ממשיכים לרחוב פרנצ'מן Frenchman Street העטור מקומות נחמדים למשקה ושמיעת מוסיקה (גל מעל גיל 21) אבל היינו כל כך מותשים שפשוט לא חשבנו על זה. אז עשינו סיבוב חוזר ברחוב בורבון, וחזרנו למלון.

אפליקציה לסיורים עצמאיים Atlantis Audio Tours
עלות: $2 לסיור

קזינו Harrah'a Casino

מסעדה ברובע הצרפתי Cafe Maspero

מסעדה סטייקים שווה Chophouse

יום 5 (רביעי) - ביצות ומטעים

היום האחרון שלנו באיזור בסימן גיחה מחוץ לעיר וביקור בביצה ובחוות מטעים (פלנטיישן). שכרנו רכב על מנת להמשיך משם צפונה אבל אפשר לעשות את הסיורים האלו גם עם הסעה, וכל ספק ישמח להציע לכם אותה. אובר אגב לא מגיע לשם, גם לא תחבורה ציבורית אז אלו לא אופציות.

הזמנתי מראש רכב בסוכנות אנטרפרייז Enterprise בתוך ניו אורלינס על רחוב קנאל. שירות נחמד שהם נותנים זה הסעה חינם לתחנת ההשכרה מהמלון. רק צריך להתקשר ולבקש. חוסך לוגיסטיקה וכסף. הרכב שקיבלנו היה רכב פול סייז (טויוטה קאמרי) מרווח ונוח ומתאים מעולה ל-4 אנשים ו-4 טרולי, עם לוחיות רישוי של... מרילנד. לך תבין איך האוטו הזה הגיע לפה.

אחרי איסוף הרכב עצרנו לארוחת בוקר במסעדה של רשת מקומית בשם רובי סליפר Ruby Slipper. יש להם מספר סניפים, והם בהחלט שווים ביקור עם שירות חינני, ואוכל טעים.

פגשנו את החברים לסיור ביצות בספינת אויר Swamp Adventures - Airboat. רוב שטחי הביצות באיזור הם שטחים פרטיים, ומפעילים פרטיים מציעים סיורים לצפיה בטבע. כיוון שמעולם לא שטנו בסירת אויר, החלטנו לנסות הפעם. זו סירה שומרכבת ממשטח עם ספסלים, ומאחור מאוורר ענקי שמניע את הסירה ומדפים שמשמשים לניווט. כיוון שאין לה מנוע שנכנס למים, זה מאפשר לסירה לנוע בעומק מים מאד קטן והיא מתאימה מאד לביצות. המאוורר עושה המון רעש, אז מקבלים אוזניות. למרבה הצער, לא ראינו אף בעל חיים בסיור. התנינים חורפים, ובעלי חיים אחרים שתאורטית אולי מסתובבים באיזור (צבאים לבני זנב, דביבונים, חזירי בר...) לא הופיעו. מה שכן ראינו לא מעט אלו דייגים בלבוש הסוואה. חוסר מזל מבאס שכזה. אבל הנסיעה בסירה היייתה נחמדה, במיוחד כשהוא שט מהר. אני מניחה שבעונות החמות יותר יש תנינים ובעלי חיים נוספים והחוויה יותר מוצלחת.

לאורך המיסיסיפי יש מספר רב של חוות מטעים (פלנטיישן) ישנות שפעם גידלו סוכר והחזיקו עבדים לצורך העניין. הסיפור לא פשוט לעיכול, אבל הבתים יפיפיים, ומלאי היסטוריה. בחרנו לבקר בחווה אחת - לורה Laura Plantation. הסיור מתבצע בקבוצה עם מדריך ואין אפשרות לסייר עצמאית. קיווינו לסייר בחוות וויטני Whitney Plantation וגם בחוות האלונים Oak Alley Plantation, אבל בראשונה לא היה מקום כבר בסיורים ולשניה לא הספקנו להגיע. החלק המעניין (לטעמי) בסיפור של חוות לורה, הוא שהיא נוהלה בתקופות ארוכות על ידי נשים, ושיש תעוד מפורט של החיים בחווה. הסיור התמקד בהיסטוריה המשפחתית ופחות בצדדים הלא פוטוגנים של ההיסטוריה. לי היה מעניין בהחלט אבל נראה לי שהילדים קצת השתעממו.

סיימנו את הסיור גוועים מרעב. למזלנו, ממש ליד אחוזת לורה יש מסעדה עממית לאוכל מקומי B & C Riverside, שמבוסס בעיקר על... דברים מטוגנים, מאכלי ים ואפילו תנינים. הגענו ממש בדקה ה-90 לפני שסוגרים את המטבח ב-5. הכל מאד מטוגן ,אבל ממש טעים. יצויינו לטוב במיוחד ההאש פאפיז, לא הנעליים, אלא כדורי קמח תירס מטוגנים, שהיו מעדן ממש.

בסיום הארוחה נפרדנו מהחברים, הם חזרו לניו אורלינס ואנחנו המשכנו בנסיעה שעתיים וחצי דרך באטון רוז' עד נאצ'ז. מזג האויר התחיל להתקדר ולא מנבא טובות להמשך. וההמשך יסופר בחלק ב' של הבלוג.