סוף שבוע זוגי בשיקגו

ספטמבר 28, 2014


שוב נסיעת עבודה של נעם פותחת הזדמנות לביקור זוגי ביעד חדש. והפעם… שיקגו. כעיר עם תדמית של פשע מאורגן, הופתענו ממש לטובה מהנקיון, האוירה הנעימה והיופי האורבני עוצר הנשימה. אם יוצא לכם להגיע לאיזור, מומלץ בחום.

טיסות

כיוון שהצטרפתי לנסיעה מתוכננת, לא נותר לי אלא.. להצטרף. בהלוך הצטרפתי לנעם בטיסת יונייטד דרך ניוארק (שעתיים וחצי קונקשן) עד שיקגו, ובחזור (לבד, הוא נשאר להמשיך לעבוד) עם לופטהנזה דרך פרנקפורט (קונקשן של 6 שעות בהן יצאתי משדה התעופה לבילוי של כשעתיים בעיר). עלות הטיסה היתה $1350, כשאפשר כמובן למצוא קומבינציות יותר זולות.

מלון

התמקמנו לשני לילות (שישי-ראשון) במלון Hyatt Magnificent Mile של רשת הייאט העולמית. המלון ממוקם פיגוז, ממש קרוב למגניפיסנט מייל (החלק הצפוני של מישיגן אבניו, שדרה רחבה ויפה של חנויות מותגים), קרוב לאיזור של מסעדות, ומרחק הליכה מהדאון טאון. מלון ברמה גבוהה, יפה, איכותי עם צוות מסביר פנים. החסרון היחיד שאני יכולה למנות הוא שהלובי לא נמצא בקומת הרחוב אלא בקומה שניה, כך שכל פעם שיוצאים/חוזרים צריך לעבור בקומת הלובי להחליף מעלית. אני מניחה שיש שיראו בזה יתרון (שאין תנועה סתם של אנשים מהרחוב בתוך המלון). מומלץ.

המלון הוזמן דרך אתר הוטווייר Hotwire בעלות של 250$ ללילה (כולל מיסים). הוטווייר (כמו אחיו פרייסליין) הוא אתר שבו מזמינים מלון על פי מיקום ותאור, בלי לדעת מה שם המלון עד לאחר ההזמנה (שלא ניתנת לביטול). הרעיון מאחורי התרגיל הזה, הוא שמלונות יקרים יכולים למכור חדרים פנויים ברגע האחרון במחיר נמוך מהרגיל, בלי לפגוע ביוקרת המותג, ובלי לפתוח פתח לתלונות של תיירים אחרים שכבר הזמינו את המלון מראש במחיר מלא. כדי לאפשר לצרכנים להזמין ברמה יותר גבוהה של בטחון, קמו אתרים שעוזרים "לפצח" את מיסתורין ולגלות מהו המלון לפי המיקום והפרמטרים המוצגים, עוד לפני ההתחייבות.

השימוש בהוטוייר מומלץ לדעתי אם אתם מזמינים ברגע האחרון, ומוכנים לקחת את הסיכון שאולי תגיעו למלון אחר מזה שהתכוונתם אליו. אישית, אעדיף להשתמש לנסיעות זוגיות, ולא לנסיעות עם הילדים, שם הוודאות חשובה לי יותר.

אתר המלון Hyatt Magnificent Mile
http://www.chicagomagnificentmile.hyatt.com/en/hotel/home.html

אתר Hotwire
http://www.hotwire.com

אתר לפיצוח המלונות המוצעים בהוטוויר
http://www.betterbidding.com

יום 1 (שישי) – מוזיאון האמנות

הגענו בטיסת יונייטד עם קונקשן דרך ניוארק. בזכות מעמד הזהב שלי בלופטהנזה, בטיסה לניוארק שודרגנו למושבי אקונומי+ בהם יש מרווח יותר גדול בין השורות כך שפחות צפוף (המחיר להזמנה מראש של מושב כזה הוא כ-130$). שאר השירות אקונומי רגיל. יש מערכת בידור חינמית עם סרטים, סדרות טלוייזה וכדומה. בניוארק יש לעבור ביקורת דרכונים, לקחת את המזוודות, לעבור את המכס ולהחזיר את המזוודות להמשך הדרך. הטיסה נחתה מוקדם מדי ופקידי ההגירה עוד לא החלו את עבודת אז חיכינו במטוס כחצי שעה על הקרקע עד שתתחיל המשמרת. טיסת הפנים מניוארק לשיקגו ארכה כשעתיים, כאשר בטיסה מוגשים שתיה קלה וחמה בלבד, כל דבר נוסף הוא בתשלום, גם מערכת הבידור.

בשדה התעופה של שיקגו הלכנו לפי השילוט לתחנת הרכבת Trains to the City, קנינו במערכת האוטומטית כרטיס יומי לכל אחד (10$), ועלינו על הקו הכחול לעיר. כבר בדרך הבנו שגשום. החלפת רכבת, עוד שתי תחנות, הליכה רגלית קצרה ואנחנו במלון Hyatt Magnificent Mile.

אז מה עושים כשגשום? הולכים למוזיאון. יצאנו ברגל לכיוון מישיגן אבניו, אכלנו המבורגר מצויין ב Chef Burger Bistro ועלינו על אוטובוס לכיוון מוזיאון האמנות Chicago Art Institute. מדובר באחד המוזיאונים לאמנות קלאסית היפים בארה"ב, והוא אכן ממש יפה. הזכיר לי את המוזיאונים האהובים באירופה - לובר, פראדו. כיוון שברור היה לנו שלא נוכל לראות הכל, נעזרנו באפליקציה של המוזיאון שכיוונה אותנו ליצירות אמנות ספציפיות. בנוסף לתערוכות הקבועות היתה גם תערוכה זמנית של מאטיס. היה מקסים ומעניין באמת. אפילו בעלי הספקפטי הודה שהוא נהנה מהביקור.

יצאנו מהמוזיאון לגשם שטפטף קלות והחלטנו לנסות מזלנו בתצפית Skydeck Chicago ממגדל ווילס (לשעבר בניין סירס). שוטטנו דרך הרחובות הנחמדים של הדאון טאון הנקרא הלופ The Loop עד למגדל, רק כדי לגלות שזמן ההמתנה הצפוי הוא שעתיים. לא בבית ספרנו. ויתרנו על התצפית ועלינו לאחת מתחנות הרכבת העילית כדי לנצל את הכרטיס היומי ולנסוע במסלול המעגלי שהוא חלק ממספר קוים (חום, ורוד, כתום) כדי להתרשם עוד מהעיר. עלינו על הקו החום בתחנת Quincy וירדנו בתחנת State/Lake. לא רחוק מתחנת הירידה נמצא תאטרון שיקגו עם השלט המפורסם. הצטלמנו עם השלט (יש גם אפשרות לסיורים במקום, וכמובן לצפיה בהופעות) וחזרנו למלון למנוחה נחוצה ביותר.

אחרי שינה טובה (בכל זאת, טיסת לילה וג'טלג) יצאנו לרחובות הרטובים לחפש ארוחת ערב. מסתבר שהעיר שוקקת בסוף השבוע והרבה מקומות היו פשוט מלאים. האיזור שבין הרחובות מישיגן אבניו ממזרח, Clark ממערב, Hubbard מדרום ו-Huron מצפון מלא במקומות בילוי ומסעדות, כולל מקדונלדס חגיגי במיוחד, והארד רוק קפה (בו לא אכלנו אבל קניתי טישרט לאוסף שלי). את הערב סיימנו במסעדה איטלקית Osteria Via Stato בה אכלנו פיצה ועוד כמה דברים טעימים, אבל נאלצנו להמתין כחצי שעה לשולחן. אם חשוב לכם להגיע למסעדה ספציפית, מומלץ להזמין מראש.

The Art Institute of Chicago
http://www.artic.edu
עלות: 23$ למבוגר

Loop Chicago
http://loopchicago.com

מפת המטרו של שיקגו
http://www.cribbit.net/imagesadham/ctatrainmap.png

התצפית ממגדל ווילס (לשעבר סירס) Skydeck Chicago
http://theskydeck.com

תאטרון שיקגו The Chicago Theatre
http://www.thechicagotheatre.com

הגשם לא הפריע לתמונות החתונה
חלונות שאגאל במוזיאון האמנות של שיקגו
נוף אורבני ואמנות רחוב
The L Train - רק בשיקגו הבנתי ש L זה קיצור ל Elevated (מוגבה)

יש גם סלפי (אבל חסכתי מכם)
יפה גם בחושך ובגשם

יום 2 (שבת) – שייט ופארקים

קמנו מוקדם לבוקר בהיר ויפה (אם כי קר). תעריף החדר שלנו לא כלל ארוחת בוקר, אז ירדנו לבית הקפה הנחמד Corner Bakery Cafe לארוחה קלה של טוסט (הוא) ודייסת שיבולת שועל עם פינוקים (אני). משם המשכנו רגלית לאיזור המזח Navy Pier. היה ממש מוקדם אז רוב המסעדות והאטרקציות היו סגורות עדיין. ראינו שיש גלגל ענק ועוד כל מיני דברים שיכולים לעניין ילדים וילדים ברוחם, אבל הרוח הקרה והשיפוצים הנערכים באיזור פגמו בהנאה. אני בטוחה שעם סיום השיפוצים, זה ישוב להיות אתר אטרקטיבי במיוחד.

המשכנו ברגל למרגלות בניין ריגלי Wrigley ומשם לקחנו סיור שייט משולב של הנהר ואגם מישיגן עם חברת Wendella Boats. השייט לוקח כשעה וחצי והוא מלווה בהסברים על הארכיטקטורה הייחודית של העיר. מומלץ מאד. אם יש דבר אחד שחייבים לעשות בשיקגו, זה זה. הנופים הנגלים לעין הן בתוך העיר והן בתצפיות מהאגם פשוט עוצרי נשימה, במיוחד לחובבי עיר כמונו. החלק העליון של הספינה בו יושב גם המדריך הוא פתוח, ומשם נגלים הנופים הכי יפים, אבל למי שרצה מסתור מהרוח הקרה לעתים יש גם שולחנות בחלק התחתון המקורה. בספינה יש גם בר משקאות ואפילו שירותים (בהתחלת השייט היה תור, אבל בהמשכו היה פנוי).

אחרי הסיור אכלנו ארוחת צהרים כיפית וטעימה בפאב Elephant and Castle והמשכנו לטייל רגלית בפארקים של שיקגו - מילניום פארק וגראנט פארק. שני הפארקים (ברצף) מלאים פינות חמד ואמנות אורבנית מדהימה. לא לפספס את פסל השעועית המבריק Cloud Gate, ואת Buckingham Fountain- המזרקה הגדולה שהופיעה בתחילת השידור של התוכנית נשואים פלוס!

חזרנו למלון ברגל, שוב שנ"צ וארוחת ערב במסעדה של יצרנית הגרילים האמריקאית Weber. הפעם היינו למודי נסיון והזמנו מקום מראש. המסעדה מאד גדולה, ועדיין היתה מלאה לגמרי. זו מסעדת (רשת) גריל בשרים קלאסית וטובה, אז התפנקנו בסטייק משובח (הוא) וצלעות ברבקיו (אני).

Navy Pier
https://navypier.com

Wendella Boats
https://www.wendellaboats.com/Boat-Tours/Lake-Michigan-And-Chicago-River-Tour
עלות: 33.5$ (30$ אונליין)

Millennium Park
http://www.cityofchicago.org/city/en/depts/dca/supp_info/millennium_park.html

Grant Park
http://www.chicagoparkdistrict.com/parks/grant-park
Crack of the Whip - פסל בנייבי פיר
חניה, מישהו?
שייט בנהר שיקגו
יוצאים מהנהר לאגם דרך הלוק
אגם מישיגן
קו הרקיע מהאגם
שער הענן (או השעועית)
מזרקה גדולה וחגיגית (מסצנת הפתיחה של נשואים עם ילדים למי שזוכר)

יום 3 (ראשון) – תצפית ושיטוט

היום האחרון שלנו בשיקגו מתחיל בצ'ק אאוט מהמלון והשארת המזוודות בשמירת חפצים במלון. שוב אנחנו פותחים בארוחת בוקר בבית הקפה הפינתי, ומשם ממשיכים ברגל למגדל הנקוק לתצפית מלמעלה 360Chicago. ב-9 בבוקר ביום ראשון ריק לגמרי ומספר קטן של אנשים פוקד את המקום. בספונטניות בעלי הציע לבדוק בטלפון האם יש איזה קופון הנחה, והיה. התצפית מ-ה-מ-מ-ת. יש גם מסכים אינטראקטיבים שמסבירים על הבניינים והאתרים השונים. כדאי להשאיר את התצפית ליומכם האחרון בעיר, כך שתוכלו לזהות את האתרים שביקרתם בהם, הפעם מלמעלה. יש אפשרות גם לעשות (בתשלום נוסף) Tilt - הצמדות לחלון זכוכית שמוטה החוצה. לא בבית ספרנו. היתרון בתצפית ממגדל הנקוק הוא שהבניין נמצא מחוץ ללופ ולכן מאפשר תצפית נהדרת על הדאון טאון (וזה שאין תורים).

המשכנו בטיול בשמש הנעימה במגניפיסנט מייל, הוא החלק הצפוני של מישיגן אבניו, ביקור במעדניה Eataly (הכל נראה מהמם אבל המחירים גבוהים), רכישת פופקורן טעים במיוחד במקדש הפופקורן Garrett (כן, אנשים עומדים בתור לפופקורן, כן זה שווה את זה) וארוחת צהרים ב Gyu-Kaku - גריל יפני מדליק שבו מבשלים לבד את האוכל על גריל במרכז השולחן. טעים, כיפי ומומלץ. לקחנו ארוחה עסקית לשניים עם מיני בשר ועוף שונים, שכללה גם אורז, סלט ותרד מאודה, וחגגנו על הגריל. לקינוח הלכנו על המסורת האמריקאית עם smores - ביסקוויט, שוקולד ומרשמלו שהומס על הגריל. היה באמת מוצלח.

אספנו את המזוודות, לקחנו מונית לתחנת ההשכרה של אויס ומשם יצאנו לקניון האאוטלט Fashion Outlets of Chicago שנמצא ממש ליד שדה התעופה. קניון האאוטלט היה מעולה, מקורה ומשופע בחניה (חינם ל-5 שעות). בילינו בו מספר שעות של קניות מרוכזות. אחרי שהשבענו את רעב הקניות המשכנו בדרכנו למקום עבודתו של הבעל.

360Chicago
http://www.360chicago.com
עלות: 18$ למבוגר (15$ עם קופון)

Fashion Outlets of Chicago
http://www.fashionoutletsofchicago.com
תצפית לכיוון דאונטאון
היי, יש פה גם חוף!
פינה יפה במגניפיסנט מייל
גריל יפני, עובדים בשביל האוכל
סיום מתוק ומושלם

לסיכום, אחרי טעימה על קצה המזלג, התאהבנו בשיקגו. למי שאוהב אורבני, חדש, מעניין, זו העיר. חבל רק שהיא כל כך באמצע שום מקום ולא על מפת הטיולים הרגילה שלנו.


You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים