ניו יורק סיטי עם הילדות (8, 6)

אפריל 19, 2009

פסל החירות במבט מהמעבורת החינמית

ביקרנו בניו יורק בתקופת פסח, מה שאומר מזג אויר שדומה לירושלים בחורף (שזה הרבה יותר קר מתל אביב אליה אנחנו מורגלים). למרות הקור, הצלחנו לחרוש את העיר, להנות ממנה ולהישאר עם טעם של עוד.


גרנו בדירה של חברים (שקיבלו במקביל את המפתחות לדירה שלנו בארץ) שהיתה ממש על קו הסאבווי 1 והתניידנו כמעט רק בסאבויי. קנינו כרטיס שבועי לכל אחד. ילדים עד גובה 112 ס"מ נוסעים חינם ובת ה-6 שלנו עמדה בקריטריון, אבל עובד של הרכבת רמז לנו שיכולנו גם לא לשלם על בת ה-8. לשיקולכם. בנוסף, הלכנו המון (באמת המון) ברגל, לילדים שלא אוהבים ללכת ובוודאי לילדים עד גיל 4, או אפילו 5 כדאי להביא טיולון.

המסלול לא מחולק לפי ימים או לפי סדר מסויים, אלא פשוט הכנתי רשימה של דברים שעשינו. אנחנו (ההורים) היינו בניו יורק פעמים רבות ומכירים את העיר, לכן לא בער לנו לראות את האטרקציות התיירותיות המפורסמות. אם אתם לא ותיקי ניו יורק, אולי תרצו להוסיף עוד אתרי תיירות לרשימה.



מקומות ואטרקציות

  • שיט במעבורת (חינם) לסטאטן איילנד ותצפית לעבר פסל החירות, מומלץ למצוא את הדרך לסיפון העליון החיצוני כדי לראות יותר טוב. אנחנו נסענו הלוך ומיד חזור, בלי לבלות על האי, אבל זה בגלל שלא עשינו שיעורי בית ולא ידענו שיש בו גן חיות, פארקים ומוזיאונים.
    Staten Island Ferry - http://www.siferry.com
    Staten Island - http://www.statenisland.worldweb.com/SightsAttractions/index.html
  • סאות' סטריט סי-פורט (בעיקר בשביל הסניף של טיקטס שאין בו תורים; הקניון שם ג'יפה לאללה, ויש את התערוכה של הגופות שנשמעת מעניינת אבל אני כנראה אצטרך לצפות בה לבד בהזדמנות אחרת)
    South Street Seaport - http://www.southstreetseaport.com
    Bodies The Exhibition - http://www.bodiesny.com
  • מוזיאון המטרופוליטן – נהנינו מהתערוכות של מצרים העתיקה (התלבש לנו מעולה על חג הפסח), אבירים, אמנות מאסיה (בעיקר פסלי הבודהה) וחדרים מאירופה של המאה ה-18. לצערנו תערוכת התלבושות היתה סגורה ולתערוכת הכלים המוסיקלים לא הספקנו להגיע.
    Metropolitan Museum of Art - http://www.metmuseum.org
  • צ'יינה טאון – לא היה להיט. השיטוט ברחובות העמוסים לא היה אטרקציה גדולה בעיני הילדות, ובסטות האוכל הסיני – העופות הצלויים, ופירות הים שחלקם עדיין חיים הבהילו והגעילו את הקטנה. היא גם שנאה את הריח. בקיצור, עפנו משם די מהר (בלי לאכול את הדים-סאם שחלמנו עליו).
    China Town - http://www.chinatown-online.com
  • טיימס סקוור – הילדות התרשמו מהבניינים, האורות, ההמולה ו... החנות הענקית של טויז אר אס. מומלץ לנסות להגיע גם בחושך כדי להנות עוד יותר מהצבעוניות של מסכי הפרסומות הענקיים.
    Times Square - http://www.timessquarenyc.org
  • מחזמר בברודווי – אנחנו הלכנו לראות את בת הים הקטנה. היה לא פחות ממהמם. הילדות שלא דוברות מילה אנגלית ישבו מרותקות שעתיים וחצי. העובדה שהן מכירות את הסיפור בעל פה ויודעות את כל השירים מהסרט של דיסני כמובן עזרה. בימי רביעי, שבת וראשון יש הצגות יומיות בצהרים. קנינו כרטיסים בבוטקה של טיקטס, ב-40% הנחה (כ-75$ לכרטיס). אם אתם מגיעים עם בנים, נסו את מלך האריות.
    Disney on Broadway - http://www.disneyonbroadway.com/#/home
    TKTS - http://www.tdf.org/nyc/7/TKTS-Overview
  • גן החיות ברונקס – היה בעיני חביב, לא מעלף. צריך ללכת המון (יש רכבת בתשלום נוסף) ולא ראינו המון חיות (אולי בגלל הקור). הגורילות והפרפרים היו בתשלום נוסף אז ויתרנו. המונורייל היה סגור (נפתח רק במאי). למרות זאת הילדות מאד נהנו והיינו במקום שעות ארוכות.
  • Bronx Zoo - http://www.bronxzoo.com

סנטרל פארק 

(מקסים לאללה וענקי. ביקרנו מספר פעמים, כל פעם שיצאה השמש):

  • להסתובב הרבה, לרוץ ולטפס על סלעים
  • קרוסלת סוסים, כזו של פעם - Central Park Carousel - http://www.centralparkcarousel.com
  • השכרת אופניים (רק לילדים ספורטיביים שרוכבים היטב בלי גלגלי עזר); באותו מקום יש אפשרות לשכור סירת משוטים ולהשיט אותה באגם הגדול -
    The Boathouse 
    http://www.thecentralparkboathouse.com/sections/boats.htm
  • השטה של סירות עם שלט רחוק באגם הקטןModel Boat Sailing - http://www.sailthepark.com
  • טיפוס על הפסל של עליזה בארץ הפלאות - Alice in Wonderland - http://www.centralpark.com/pages/attractions/alice-in-wonderland.htm
  • לאכול נקניקיה בלחמניה עם קטשופ ואחר כך גלידה, מאחד הדוכנים הפזורים בפארק
  • אם הילדים שלכם מכירים את הביטלס (שלנו לצערי לא) מומלץ לבקר באנדרטה לזכרו של ג'ון לנון
    - Strawberry Fields -
    http://www.centralpark.com/guide/attractions/strawberry-fields.html
  • יש גן חיות אבל לא הגענו אליו - Central Park Zoo - http://www.centralparkzoo.com
  • מי שאוהב את הז'אנר, יכול לראות את הפארק בכרכרה רתומה לסוסים. לי זה נראה אחלה אבל האיסטנסטים במשפחה הכריעו את הפור. אלטרנטיבה ירוקה אחרת היא סיבוב על ריקשה (אופניים עם ספסל).

חנויות שהילדות אהבו:


דברים שהיו בתוכנית אבל לא הספקנו:









You Might Also Like

1 comments

סיפורי הטיול האחרונים