מניו יורק לוושינגטון, טיול מעגלי עם הילדות (8, 6)

אפריל 20, 2009

הבית הלבן והמפורסם
נקודת המוצא והסיום שלנו היתה בניו ג'רזי אצל גיסינו המהממים, אבל ניו יורק בהחלט יכולה להיות נקודת מוצא אלטרנטיבית. איה ומיקה היו בנות 8 ו-6 בהתאמה.




יום 1 – קמדן, ניו ג'רזי

יצאנו מניו ג'רזי בבוקר, כשהיעד הוא עיר נמל בשם קמדן (Camden), ניו ג'רזי. הנסיעה ארכה כשעתיים. בקמדן שתי אטרקציות מצויינות ומלהיבות לילדים: אקווריום (Adventure Aquarium) ובו מספר אטרקציות כמו בריכת כרישים גדולה, פינת ליטוף למדוזות ודגים, דגים מסוגים שונים ומשונים ועוד, וספינת מלחמה אמיתית (Battleship New Jersey) שאפשר לעלות עליה ולערוך בה סיור מודרך. כיוון שהילדות שלנו לא מבינות אנגלית, בחרנו את הסיור העצמאי, בו קיבלנו מכשיר ובו הסברים מוקלטים. אנחנו הקשבנו להסברים ותרגמנו לילדות את עיקרי הדברים. קחו בחשבון שהסיור כולל טיפוס בסולמות ומעברים צרים ולכן אינו מתאים למי שמוגבל בהליכה, כמו כן אסור להעלות עגלות לסיפון. בין האקווריום והספינה יש אוטובוס חינמי (shuttle) שמגיע כל 15 דקות. אנחנו בחרנו ללכת ברגל לאורך הנהר בכיוון אחד (מהאקווריום לספינה) ולחזור באוטובוס.

את הלילה בילינו בוושינגטון, מרחק כשעתיים וחצי נסיעה.


Adventure Aquarium http://www.adventureaquarium.com

Battleship New Jersey http://www.battleshipnewjersey.org

האקווריום בקמדן

ספינת המלחמה ניו ג'רזי

יום 2 – וושינגטון

וושינגטון היא עיר נפלאה לביקור עם ילדים. יש בה שפע של אטרקציות ומוזיאונים המתאימים לילדים, והכי כיף שכמעט הכל חינם. בחרנו ללון במלון הממוקם קרוב יחסית לאיזור התיירותי של העיר (מה שקרוי המול Mall) וכך ערכנו כמעט את כל הסיורים ברגל. את הרכב איפסנו בחניה של המלון (לא זול אבל עדיף על קנסות חניה).

את היום השני התחלנו בתצפית על הבית הכי מפורסם בעולם – הבית הלבן (The White House). אפשר לצפות בו משני כיוונים: הכניסה והמדשאה. שניהם מרשימים. סיורים בתוך הבית הלבן לא ממש אפשריים (אפשרי רק בהזמנה של חצי שנה מראש ודרך הקונגרסמן שלך, מה שלנו כתיירים ישראלים לא ממש רלוונטי).

המשכנו ברגל לאיזור המול (National Mall) המשתרע מהקפיטול ועד לינקולן ממוריאל. האיזור מאד יפה לטיול ברגל, במיוחד אם מזג האויר ידידותי. אם התמזל מזלכם והגעתם באביב (אמצע מרץ עד אמצע אפריל) תוכלו להנות מפריחת עצי הדובדבן – מתנת ממשלת יפן.

במהלך הטיול הרגלי ביקרנו גם בשני מוזיאונים המתאימים מאד לילדים. הביקור במוזיאונים חינם. מוזיאון ההיסטוריה האמריקאית Museum of American History)) שלמרות ששמו נשמע כבד, הוא מהנה ומקסים. יש בו תערוכה מדהימה על תולדות התחבורה, תערוכה על המגורים בבית טיפוסי לאורך הדורות, תערוכה על נשות הנשיאים (כולל מלבושים מהתקופות השונות) ועוד. המוזיאון השני בו ביקרנו ביום הזה הוא מוזיאון החלל והתעופה (Air and Space Museum) – מלהיב, מרתק, מהנה. הביקור בכל מוזיאון יכול להתפרש על מספר שעות והרבה הליכה, מאד תלוי בסבלנות של הילדים (ושלכם). לכל מוזיאון גם קפיטריה (עם אוכל אמריקאי טיפוסי ויקר) וחנות מזכרות (שלא תוכלו להמלט ממנה).
את הלילה בילינו שוב בוושינגטון.

The White House http://www.whitehouse.gov
National Mall http://www.washington-landmarks.com/map_national_mall.html
National Museum of American History http://americanhistory.si.edu
National Air and Space Museum http://www.nasm.si.edu



בית לבן ומפורסם

יום 3 – וושינגטון

עשינו צ'ק אאוט מהמלון והשארנו את המזוודות באחסון במלון.

התחלנו את היום בסיור מודרך באחד מהרכבים המוזרים ביותר שנתקלנו בהם – הברווז (DC Duck). זהו רכב אמפיבי שמסייר באיזור התיירותי של העיר ובשלב מסויים הופך לסירה ונכנס לנהר הפוטומאק. למרות שלא הבינו את ההסברים, הילדים נהנו מאד. במהלך הסיור מקבלים במתנה משרוקית שעושה קולות של ברווז. להיט.


המשכנו בארוחת צהרים בהארד רוק קפה (Hard Rock Café) המקומי שיש לו ארוחות ילדים מצויינות (שניצלונים וצ'יפס או פסטה ברוטב עגבניות היו הלהיטים שלנו לאורך הטיול כולו) ואוירה שריתקה את הילדות. ההארד רוק קפה נמצא גם מרחק הליכה קצר מהיעד האחרון שלנו בוושינגטון – מוזיאון הטבע (Museum of Natural History) שהוא פשוט חובה בביקור עם ילדים (וגם בלי). יש בו תערוכות קבועות ומתחלפות, דינוזאורים, בעלי חיים, פרפרים, חרקים, אבני חן ועוד ועוד ועוד. מוזיאון מדהים שאפשר לשוטט בו שעות.


אחר הצהרים אספנו את הרכב והמזוודות מהמלון ונסענו לעיר לנקסטר בפנסילווניה – איזור האמיש. כשעתיים נסיעה. שם העברנו את הלילה.


DC Ducks http://www.dcducks.com

Hard Rock Café http://www.hardrock.com/cafes/washington-dc
National Museum of Natural History http://www.mnh.si.edu


דינוזאורים במוזיאון הטבע

יום 4 – הרשי וקניות

שוקולד הרשי הוא השוקולד הכי פופולארי בארצות הברית ומפעל הייצור של הרשי הוא הגדול בעולם. ביקור בהרשי הוא חוויה חביבה ומתוקה (למי שאוהב את הטעם של השוקולד, שהוא סוג של טעם נרכש, רוב הישראלים שאני מכירה לא מתים עליו). העיירה הרשי (על שם מייסד המפעל – איש עסקים ממולח ופילנטרופ ענק) נמצאת כ-45 נסיעה מלנקסטר. בהרשי יש לונה פארק גדול Hershy Park שלצערנו היה סגור כשהיינו, אבל נראה שווה ביקור אם מגיעים בקיץ, ואת מרכז המבקרים של מפעל השוקולד Hershey's Chocolate World. במרכז המבקרים יש מספר אטרקציות בחינם, כולל נסיעה חמודה בקרוניות קטנות במסלול המסביר את תהליך ייצור השוקולד. לקראת סוף המסלול יש נקודה בה יצלמו אתכם – את התמונה תוכלו לרכוש במלוא כספכם. על הסיור בטרולי (מעין אוטובוס שנראה כמו קרונית ישנה) הייתי מוותרת בדיעבד – הוא יקר ואת הילדים לא ממש עניין. הסיור עובר בין אתרים שונים הקשורים במורשתו של מורטון הרשי – בית הולדתו ובית הספר שהוא ייסד. את הביקור בהרשי סיימנו בחנות הממתקים הענקית שיש במקום.

את שארית היום בילינו כשהילדות נחות במלון עם אבא וצופות בסרטים מצויירים (מסתבר שבוב ספוג ודורה אטרקטיביים גם באנגלית) ואמא עושה קצת שופינג במרכזי האאוטלט הגדולים שיש בלנקסטר.

http://www.hersheys.com/chocolateworld/explore Hershey Chocolate World 

http://www.hersheypark.com Hershey Park 
http://www.tangeroutlet.com/lancaster Tanger Outlets
http://www.rockvaleoutletslancaster.com Rockvale Outlets

יום 5 – עולם האמיש

האמיש Amish הם כת נוצרית המאמינה בהטבלה בבגרות (בניגוד להטבלת תינוקות הנפוצה יותר) שנרדפה באירופה ומצאה מקלט בפנסילווניה. מסיבות דתיות הם החליטו שלא להשתמש בחשמל, ולשמור על אורח חיים סגפני וחרוץ. הם לובשים בגדים אופייניים ומתנהלים בכרכרות רתומות לסוסים. איזור לנקסטר – אינטרקורס רווי בחוות אמיש, אטרקציות אמיש, חנויות אמיש וסיורי כרכרה.

אנחנו בחרנו לבקר ב"חוות אמיש" תיירותית אחת כדי לקבל קצת הסברים על האיזור ואנשיו, והחלטנו לוותר על ביקור בחווה אמיתית או סיור כרכרה כי הילדות שלנו לא חובבות בעלי חיים (והריחות שלהם), וגם היה לנו קר. משפחות עם ילדים קצת פחות איסטיניסטיים יוכלו ללון בחווה ולהנות מהאכלת חיות, טיולי כרכרה ארוכים וכדומה. נחמד גם להסתובב בכפרי האמיש ברכב וברגל ולראות אותם נוסעים בכרכרות או על קורקינט דו-גלגלי. האיזור יפיפה, רגוע ונעים. אטרקציה באזור שפיספסנו בגלל שהיתה סגורה כשהגענו – הרכבת העתיקה בסטרסבורג Strasburg Rail Road – רכבת קיטור אמיתית שנוסעת במסלול תיירותי.


בדרך חזרה מלנקסטר לניו ג'רזי עצרנו בעיר איסטון Easton שבה שתי אטרקציות לילדים בבניין אחד – מוזיאון התעלות National Canal Museum הכולל הסברים אינטראקטיביים ומוזיאון קריולה Crayola Factory – הכולל פעילויות יצירה והדגמה של מפעל ייצור הצבעים המפורסמים בעולם. בחנות קריולה יש עשרות מוצרים לרכישה. ההמלצה שלי – קולור וונדר Color Wonder – צבעים שעובדים רק על נייר מיוחד, על כל נייר אחר ( או על הקירות והבגדים) הם שקופים לגמרי. המרחק מלנקסטר לאיסטון כשעה וחצי. בסיום חזרנו לניו ג'רזי, נסיעה של שעה וחצי נוספות.


Lancaster County http://www.discoverlancaster.com/activities/amish-activities.asp

Strasburg Rail Road http://www.strasburgrailroad.com
National Canal Museum http://www.canals.org
Crayola Factory http://www.crayolaexperience.com/easton

AmishRider.jpg
אמיש בדרכים
לסיכום היה טיול מקסים, עם עיר, כפר, אטרקציות ושופינג – משהו לכל אחד מבני המשפחה.

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים