אנגליה עם הבנות (9, 11) בחגי תשרי - חלק ב - מחוץ ללונדון

אוקטובר 30, 2012


אחרי שבוע בלונדון עזבנו את העיר ונסענו ברכב שכור לשבוע של שקט וטיולים בכפר. כפר הנופש של סנטר פארקס לא אכזב ואנגליה היתה ירוקה, מזמינה ומקסימה.




בפוסט הקודם
1 - (ו) הגעה, סופר, המוזיאון הבריטי
2 - (ש) גן השעשועים לכבוד הנסיכה דיאנה, טיול אופניים מודרך של Fat Tire
3 - (א) מוזיאון הילדות, משחק כדורגל
4 - (ב) חדרי המלחמה של צ'רצ'יל, מוזיאון משמר הסוסים, חנות הצעצועים המליס, נשיונל פורטרט גלרי כולל תה של אחר הצהרים, קובנט גארדן
5 - (ג) קתדרלת סט פול, מוזיאון לונדון, רחוב אוקספורד
6 - (ד) מרכז קניות ווסטפילד, מחזמר - בילי אליוט
7 - (ה) לונדון איי, שיט לגריניץ', המצפה המלכותי, שוק גריניץ', DLR חזרה, ריפלי תאמינו או לא

בפוסט זה:
8 - (ו) איסוף רכב שכור, וינדזור, סטונהנג', הגעה לכפר נופש סנטר פארקס לונגליט פורסט
9 - (ש) טירת ווריק
10 - (א) יום בכפר הנופש (טיול אופניים, בריכה)
11 - (ב) גלסטנברי טור, צ'דר, באת'
12 - (ג) ספארי ופארק הרפתקאות לונגליט
13 - (ד) יום בכפר הנופש (פארק חבלים, בריכה, שיט באגם, באולינג)
14 - (ה) עזיבה מוקדמת של כפר הנופש, אוקספורד, אולפני הארי פוטר
15 - (ו) - טיסה חזרה

לינה לחלק זה:

כפר נופש סנטר פארקס יער לונגליט Longleat Forest - אחרי שהתאהבנו בהולנד בקונספט של כפר נופש, הבילוי בכפר הנופש היה
אחת הסיבות העיקריות להגיע לאנגליה, וכמובן לא איכזב. הכפר יושב בתוך יער שהוא שמורת טבע, פשוט מקסים.
שכרנו וילה לארבעה באיזור לא רחוק מדי ממרכז הכפר. היו בה שני חדרי שינה, שני חדרי אמבטיה ושרותים (ועוד חדר שירותים נוסף) וכמובן מטבח מצוייד. אנחנו לקחנו וילה עם נקיון יומי וויי פיי כלול. אין מכונת כביסה בוילה, יש שירות כביסה של הכפר שבו נותנים את הכביסה בבוקר ומקבלים חזרה לוילה מכובס ומקופל בעבור 8.5 ליש"ט. יש כמה מסעדות וכמובן סופרמרקט מצויין שבו בקניה מעל 40 ליש"ט מקבלים משלוח חינם לוילה. ניצלנו את השירות הזה פעמיים.
שכרנו אופניים וכך התניידנו בתוך הכפר. יש בריכה עם מגלשות כלולה במחיר. עבור פעילויות נוספות (כמו פארק חבלים, שייט, באולינג) יש תשלום נוסף וצריך להזמין מקומות דרך האתר של הפארק או באחד ממסופי ההזמנה שפזורים בפארק.
פרמייר אין לוטון - זול מאד (60 ליש"ט לארבעתנו בחדר אחד), נקי ופונקציונלי. לא הייתי מבלה בו דקה יותר ממה שחייבים, אבל בשביל לינה ערב לפני טיסה הוא מעולה.


תחבורה:
לשבוע השני של הטיול שכרנו רכב מיורופקאר דרך אופרן. נהגתי באנגליה בעבר ולא חששתי. הפינוק היחיד היה לשכור רכב אוטומטי כדי להוריד דרגה אחת של סיבוכיות. הזמנו רכב מהקטגוריה של אופל אינסיגניה וקיבלנו פולקסווגן ג'טה דיזל מה שהסתבר כמצויין כיוון שהתפעול של הרכב מאד מאד דומה לסקודה בה אני נוהגת בארץ והדיזל היה מאד חסכוני, נסענו כאלף קילומטר על מיכל דלק אחד ב 75 ליש"ט. בתא המטען היה מקום ל-2 מזוודות בינוניות, צ'ימידן גדול, טרולי עליה למטוס ושני תיקי גב. בוסטר לילדה הבאנו מהארץ.
לניווט השתמשנו קודם כל בספר מפות של מישלן שקנינו בלונדון. אנחנו אוהבים לדעת מה הכבישים העיקריים אותם אנו מחפשים ומה הכיוון הכללי. לניווט מעשי השתמשנו בתוכנות של הטלפון החכם - WAZE ו- NAVIGON. היתרון של הוייז הוא שהוא מדבר עברית ויש בזה משהו נחמד ומנחם לשמוע הוראות בעברית. היתרון של נביגון הוא שהוא מציין את שמות הכבישים/רחובות אליהם צריך לפנות, מה שמקל על הניווט. למה השתמשנו בשניים? לפי האתרים ונקודות הציון שכל אחד הכיר. אף אחד מהם לא הכיר 100% מהאתרים.



יום 8 - (ו) איסוף רכב שכור, וינדזור, סטונהנג', הגעה לכפר נופש סנטר פארקס לונגליט פורסט
הלכנו ברגל לאסוף את הרכב השכור, משם נסענו לדירה, העמסנו את המזוודות, השארנו את המפתחות ויצאנו לדרך. תחנת העצירה הראשונה שלנו היתה העיר המקסימה  וינדזור, על הטירה הגדולה שלה. כיוון שהקציבו לי ארמון אחד בטיול, ולא הספקנו להגיע לקנזינגטון או באקינגהם, החלטנו להכנס לוינדזור. הטירה הפעילה מאד יפה ומטופחת. אני מאד נהנתי מהסיור בדירות השרד והחדרים העתיקים, ובמיוחד מבית הבובות של המלכה מרי, שהוא לא בית משחק אלא מיניאטורה מושלמת של ארמון מהתקופה, הילדות מצאו את זה קצת משעמם. העיר נראית חמודה ויש איזור קניות חביב שאם היה לנו יותר זמן היינו מבלים בו. אכלנו צהרים בפאב (יש ארוחות ילדים) והמשכנו לכיוון כפר הנופש.
בדרך לכפר הנופש עשינו גם עצירה באתר המורשת האנגלי -  סטונהנג'. מדהים כמה שמעגל של אבנים יכול להיות מרתק. לקחנו הסבר אודיו (באנגלית) והסברתי להן בתרגום חופשי. אחר כך הסברתי לילדות שלמעשה חייזרים הקימו את המעגל, לא בטוח שהן קנו את זה. שווה את הביקור.
מסטונהנג' המשכנו ישירות לכפר הנופש של סנטר פארקס ביער לונגליט (כחצי שעה נסיעה). התמקמנו, שכרנו אופניים, ערכנו קניות בסופר של הכפר והתמוגגנו מהוילה שקיבלנו.

חיילי משמר המלכה בוינזור
טירת וינדזור Windsor Castle
מתאים לגשם? אפשרי, אבל יותר כיף ביום יפה
עלות? 44.75 לכרטיס משפחתי

סנומהנג
סטונהנג' Stonehenge
מתאים לגשם? לא
עלות? 20.30 לכרטיס משפחתי


יום 9 - (ש) טירת ווריק

קשה להגיע לביקור באנגליה בלי לבקר באיזה טירת אבירים טובה. כיוון שהבת הגדולה מעריצה מושבעת של הסדרה מרלין, היה רק הגיוני שנדיע לטירת ווריק. אמנם מאייתים וורוויק, אבל מבטאים ווריק, כמו שהעיר לי התליין שביקש ממני לקרוא את גזר הדין של בעלי במסדרת הביקור במרתף העינויים של הטירה... למרות הנסיעה של שעתיים בכל כיוון, זה היה אחד הימים המוצלחים שלנו. טירה נהדרת לביקור עם ילדים. יש מדשאות ענק, חדרים שמעוצבים עם דמויות מתקופות שונות, מופע עופות טורפים, חומה שאפשר לעלות אליה ולראות ממנה את הנוף, מרתף עינויים מפחיד למדי (דאנג'ן), שייט בסירה בנהר ועוד ועוד. מומלץ בחום.

מופע עופות טורפים בווריק
טירת ווריק Warwick Castle
מתאים לגשם? לא
עלות? 107.40 לכרטיס משפחתי, כולל הדנג'ן ומרלין

יום 10 - (א) יום בכפר הנופש (טיול אופניים, בריכה)
יום של רגיעה ובילוי בכפר הנופש. טיילנו על אופניים ברכבי הכפר המיוער, בילינו בגינת שעשועים, היינו כמה שעות בבריכה. כיף. צריך לקחת בחשבון שבניגוד להולנד, האיזור לא שטוח לגמרי ויש קצת עליות וירידות. בעליות/ירידות הקשות צריך לרדת מהאופניים ולעלות/לרדת ברגל, אבל אין הרבה כאלו.

אופניים בכפר הנופש של סנטר פארקס


בריכה בכפר הנופש של סנטר פארקס

יום 11 - (ב) גלסטנברי טור, צ'דר, באת'
יום של טיולים באיזור כפר הנופש.  גלסטנברי טור הוא מגדל עתיק יומין שמתנשא על גבעה גבוהה הנראית למרחקים. מטיבי הלכת (או כאלו שהם לא עצלנים רצח) יכולים לטפס על הגבעה, אנחנו טיפסנו חלק מהדרך עם המכונית (יש כביש קטן שאפשר לעלות בו). אם הבעל לא היה בהתקפת אלרגיה, אני מאמינה שהוא היה עולה עם הילדות.
אחרי עצירונת בגלסטנברי, המשכנו לעיירה  צ'דר. אם השם נשמע לכם מוכר זה כנראה בגלל הגבינה הנושאת את אותו השם, ואכן, מייצרים שם גבינה אבל זו לא האטרקציה העיקרית. צ'דר ממוקמת על נקיק עמוק שבו מצאו מספר מערות נטיפים יפות ואת השלד העתיק ביותר שנמצא בבריטניה. אפשר להכנס למערות (ולראות גם איך מיישנים בהם גבינות), להשתתף במעין מיצג המבוסס על שר הטבעות. ראינו גם אנשים שהיו בקבוצה שממש חקרו את המערה עם ציוד טיפוס וחבלים, נראה מדליק אבל אני לא יודעת איזה תיאום זה דורש. בנוסף למערות, לבקר במוזיאון קטן על האדם הקדמון (ולהתחפש בפרוות), לעלות את כל גובה הנקיק לטיול מעגלי למעלה ובעונה (אנחנו פיספסנו) לעשות סיור באוטובוס. ארוחת צהרים קלה אכלנו בבית קפה של רשת קוסטה, וקינחנו בביקור בהדגמה של ייצור הגבינה במחלבה ברחוב הראשי של העיירה. היה מאד כיף. וגם ראינו עיזי בר. מומלץ.
משם המשכנו לעיר הרומית העתיקה  באת'. שתי האטרקציות העיקריות שרצינו לראות היו הכנסיה Bath Abbey והמרחצאות. החנינו את הרכב בחניון וטיילנו קצת ברגל. הגענו למרחצאות הרומים בדקה ה-90, חמש דקות לפני שסוגרים את הכניסה (מה שהשאיר לנו שעה בדיוק לסייר). בדיעבד כדאי היה לפצל ליומיים יותר קצרים - יום גלסטנברי וצ'דר, ויום באת'. במרחצאות אי אפשר להתרחץ אבל אפשר לבקש דף הסברים בעברית שהילדות קראו לפי המספרים, יש גם הקרנה של "דמויות" שמשתתפות במיצגים הארכאולוגים, נחמד. אתר ארכיאולוגי יפה, מעניין ומעורר מחשבה והערכה. את הכנסיה ראינו רק מבחוץ. בבאת' יש גם איזור קניות מאד יפה וחדש, ומרחצאות ספא שלא מקבלים ילדים מתחת לגיל 16.

גלסטונברי טור Glastonbury Tor
מתאים לגשם? לא
עלות? חינם

מערות צדר
Cheddar Gorge
מתאים לגשם? לא
עלות? מבוגר 18.5, ילד 12

מרחצאות רומיים Roman Baths
מתאים לגשם? כן
עלות? 35 למשפחה

יום 12 - (ג) ספארי ופארק הרפתקאות לונגליט

כשעשר דקות נסיעה משער כפר הנופש יש גן חיות לא נלך? נלך לגן החיות לונגליט. אחת הימים הכי כיפים שהיו לנו בטיול ואחד מגני החיות הכי כיפים שהיינו בהם אי פעם. נכון שזה לא גן החיות הכי עשיר בחיות אקזוטיות, אבל בקטע של הכיף הוא לוקח בענק. מה היה לנו? אחוזה רחבת ידיים, ספארי (עם הרכב) כולל איזורים להאכל ג'ירפות וצבאים, להקת אריות ענקית, קופים שמטפסים על המכוניות ומנסים לפרק אותן, חממת פרפרים, איזורים שאפשר להסתובב בין למורים וסוריקטות, פינת ליטוף, מבוך צמחיה ענקי, גן שעשועים מדהים, שייט והאכלת אריות ים (ושחפים שגנבו חלק מהסרדינים). מומלץ בחום רב.

קופים בספארי פארק לונגליט
ספארי פארק לונגליט Longleat Safari & Adventure Park
מתאים לגשם? לא
עלות? 29.50 למבוגר, 21.00 לילד, יש הנחה של 5 לאדם למי שנמצא בכפר הנופש

יום 13 - (ד) יום בכפר הנופש (פארק חבלים, בריכה, שיט באגם, באולינג)
עוד יום של רגיעה ובילוי בכפר הנופש. הפעם התחלנו את היום בפארק החבלים של הכפר, כולל אומגה של 200 מטר מעל האגם. מתקן החבלים מוגדר מגובה 122 ס"מ. הקטנה בת ה9.5 שמתנשאת לגובה זערורי של 125 ס"מ טיפונת התקשתה בחלק מהמעברים וקיבלה עזרה מהמדריכה המקסימה, אחותה הגדולה ואבא הסתדרו לבד. ערכנו גם שייט באגם, הלכנו לבריכה, אכלנו באחת המסעדות בכפר ובערב שיחקנו באולינג. אני ניצחתי.

פארק חבלים בסנטר פארקס לונגליט

יום 14 - (ה) עזיבה מוקדמת של כפר הנופש, אוקספורד, אולפני הארי פוטר
יום אחרון לטיול ויש לנו חוב אנגלי גדול ושמו.. הארי פוטר. משיקולי עלות כרטיס הטיסה חזרה ביום שישי, מלוטון. עיון במפה מראה שהסטודיו של וורנר בראת'רס בו צולמו הסרטים נמצא ממש קרוב ללוטון אבל ממש רחוק מכפר הנופש. מה שאומר שאנחנו צריכים לעזוב יום מוקדם יותר (ולשלם לילה נוסף במלון).
שעתיים נסיעה מביאים אותנו לעיר האוניברסיטאית  אוקספורד במטרה לבקר בכנסיית כרייסט צ'רץ' ולראות את האולם הגדול שהיווה השראה לאולם הגדול בהוגוורטס. וכמובן שהאולם סגור בדיוק עכשיו (הוא נפתח ונסגר בהתאם לאירועים במקום ואי אפשר לדעת מראש). אנחנו עושים סיבוב קצר באוקספורד, אוכלים ארוחה קלה בבית קפה של קוסטה וממשיכים לאטרקציה העיקרית של  הארי פוטר. חוויה ענקית ומרהיבה, במיוחד למי שראה את הסרטים (או ראה כל סרט עשרות פעמים) וגם לחובבי אמנות הקולנוע שלא מכירים היטב את הקוסם הצעיר. באמת יפה, מלמד וכיפי. מומלץ. חייבים להזמין כרטיסים מראש, אין קניית כרטיסים בקופה.
מסיימים את הערב בבורגר קינג בקניון לוטון (מזל שיום חמישי אז הוא נסגר בשבע ולא בשש כמו בשאר ימי השבוע), ולילה בפרמייר אין הזול והנקי לפני הטיסה.

אוקספורד כרייסט צ'רץ' Oxford Christ Church
מתאים לגשם? כן
עלות?

הארי פוטר סטודיו טור Harry Potter Studio Tour
מתאים לגשם? כן
עלות? 83 לכרטיס משפחתי

יום 15 - (ו) - טיסה חזרה

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים