אנגליה עם הבנות (9, 11) בחגי תשרי - חלק א - לונדון

אוקטובר 28, 2012


לפני שנתיים נסענו להולנד עם הילדות, וכמו כולם, בחרנו לינה בכפר נופש, בלי לדעת בדיוק מה זה אומר. והתאהבנו. לכן החלטנו השנה לשלב לינה בכפר נופש באנגליה עם ביקור בלונדון, העיר שאי אפשר לשבוע ממנה. הנסיעה תוכננה לתקופה החגים - שבועיים מאמצע ספטמבר. יש יתרון גדול בטיול שהוא לא בשיא העונה והתורים הם מינימלים. מזג האויר היה קריר-נעים 13-16 מעלות כזה. היו ימים של שמש, ימים מעוננים שמדי פעם טיפטף, ויומיים של מבולים.

פה תוכלו לקרוא תיאור של מה שעשינו ואיפה טיילנו. כמובן שלא הספקנו חצי ממה היה בתוכנית, חלק מזה בגלל שאנחנו לא משפחה ש"מספיקה" וחלק מזה בגלל שאני הייתי חולה עם חום בימים הראשונים בלונדון ונאלצנו ממש להוריד את הקצב.
תמצית הטיול
בפוסט זה:
1 - (ו) הגעה, סופר, המוזיאון הבריטי
2 - (ש) גן השעשועים לכבוד הנסיכה דיאנה, טיול אופניים מודרך של Fat Tire
3 - (א) מוזיאון הילדות, משחק כדורגל
4 - (ב) חדרי המלחמה של צ'רצ'יל, מוזיאון משמר הסוסים, חנות הצעצועים המליס, נשיונל פורטרט גלרי כולל תה של אחר הצהרים, קובנט גארדן
5 - (ג) קתדרלת סט פול, מוזיאון לונדון, רחוב אוקספורד
6 - (ד) מרכז קניות ווסטפילד, מחזמר - בילי אליוט
7 - (ה) לונדון איי, שיט לגריניץ', המצפה המלכותי, שוק גריניץ', DLR חזרה, ריפלי תאמינו או לא

בפוסט אחר
8 - (ו) איסוף רכב שכור, וינדזור, סטונהנג', הגעה לכפר נופש סנטר פארקס לונגליט פורסט
9 - (ש) טירת ווריק
10 - (א) יום בכפר הנופש (טיול אופניים, בריכה)
11 - (ב) גלסטנברי טור, צ'דר, באת'
12 - (ג) ספארי ופארק הרפתקאות לונגליט
13 - (ד) יום בכפר הנופש (פארק חבלים, בריכה, שיט באגם, באולינג)
14 - (ה) עזיבה מוקדמת של כפר הנופש, אוקספורד, אולפני הארי פוטר
15 - (ו) - טיסה חזרה

טיסות
הזמנו כרטיסים המון זמן מראש והצלחנו למצוא כרטיסים באלעל במחיר סביר (550-570$). כולל מטען וארוחות ילדים ;-) הלוך להית'רו, חזור מלוטון. שתי הטיסות היו בשעה סבירה (המראה סביב 10 בבוקר). אני יודעת שיש הרואים בזה "בזבוז" של ימי טיול אבל אנחנו לא מוצאים יתרון בלא לישון כל הלילה, לטוס בחמש בבוקר, להגיע מוקדם ליעד... ולהתמוטט מעייפות.


דירה בלונדון:
הדירה היתה הימור - בלי שום המלצה ולגמרי מחיפושים ברשת, והצלחה גדולה. אפשר לראות את כל הפרטים ותמונות מעודכנות בקישור המצורף. הדירה מתאימה ל-4 אנשים - זוג הורים ושני ילדים במיטת קומותיים. מבחינתנו זו לא היתה בעיה כיוון שהילדות ישנות במיטת קומותיים גם בבית.
הדירה נקיה ונעימה ושופצה לא מזמן. חדר האמבטיה חדש לגמרי, המטבח מצוייד, כולל מכונת כביסה וייבוש (יש הוראות הפעלה באחת המגירות). הדירה בקומה שלישית, יש מעלית פצפונת וקצת מפחידה אבל יעילה. לאינטרנט חיברנו את הלפטופ בכבל תקשורת שהבאנו איתנו. את הויי-פיי לא הצלחנו להפעיל אבל זה לא היה קריטי עבורנו אז לא התקשרנו לבעל הדירה לעזרה.
המיקום מעולה, כמה דקות הליכה מתחנת הטיוב של ראסל סקוור Russell Square, שנמצאת על קו פיקדילי שמגיע אל/מ-נמל התעופה הית'רו (הגעה בטיוב מהית'רו לדירה ערכה כשעה ועלתה לארבעתנו 13.20 ליש"ט כשהקטנה נסעה חינם). לא רחוק מראסל סקוור יש מרכז קניות שנקרא בראנסוויק סנטר Brunswick Centre ובו כמה חנויות, מסעדות, דארגסטור וסופרמרקט של רשת Waitrose המצויינת.
הדירה נמצאת גם במרחק הליכה (קצת יותר רחוק) מתחנת הרכבת של קינגס קרוס Kings Cross, שם קנינו כרטיסי טרוולקארד של הרכבת שמאפשרים שימוש בקופונים של 2for1 וגם שכרנו את הרכב. היציאה מהעיר היתה יחסית פשוטה.

תקשורת:
רכשנו בלונדון ברשת סלולרית שנקראת "3" סים פריפייד מקומי לצרכי דאטה. שילמנו 15 ליש"ט עבור 300 דקות שיחה מקומיות (שלא ניצלנו), 1000 סמסים (שלא ניצלנו) ודאטה חופשי (שניצלנו המון). היה מאד מוצלח ושימש אותנו לתקשורת עם הארץ (ווטס אפ, בזק בי פון), לחיפושים מקומיים ולניווט (בעיקר עם WAZE).

אני מאד ממליצה להוריד לטלפון החכם עוד בארץ אפליקציות שימושיות כמו טריפ אדוייזור כללי ולונדוני (מאפשר לקבל רעיונות וחוות דעת על אתרים), לונדון טרנספורט (מאפשר לקבל מסלולי נסיעה בתחבורה ציבורית מכל מקום לכל מקום בעיר), מפה של הטיוב, ומדריך לונדון של שיחור (מדריך טיולים בעברית, בתשלום).


תחבורה:
בלונדון התניידנו בתחבורה הציבורית המצויינת - רכבות, טיוב, אוטובוסים. יש הרבה אפשרויות תשלום, וזה משתנה עם הזמן אז  חשוב לברר מה עדכני כשאתם נוסעים. אם אתם מצויידים בטלפון חכם, מומלץ להשתמש באפליקציה של תכנון המסלולים (לאנדרואיד חפשו London Transport Live בגוגל פליי, בטוחה שיש גם לאייפון). היא תתן לכם מידה מדוייק ואמין, כולל לגבי האוטובוסים שקשה מאד להבין בלי עזרה.
לרכבת האנגלית יש מבצע של 2for1 - שוברים להנחות משמעותיות בחלק מהאתרים. אבל כדי להנות מהמבצע הזה צריך להדפיס בבית את השוברים, ולהיות מצויידים בכרטיסי טרוולקארד שהונפקו בתחנת רכבת. אפשר לזהות אותם כי יש להם שני פסים כתומים בצידי הכרטיס ויש עליהם את סמל הרכבת. כרטיסים אלו מונפקים רק בתחנות רכבת (rail).
כדי לנצל את ההנחות (בחדרי המלחמה של צ'רצ'יל, ובמוזיאון ריפלי) אנחנו השתמשנו בטרוולקארד יומי של הרכבת. קנינו ביום הראשון כרטיסים יומיים עבור השבוע כולו (מודפסים עליהם תאריכים). עבור טרוולקארד שבועי ביקשו מאתנו תמונות פספורט, ולהצטלם היה עולה לנו עוד 20 לישט. יתרון נוסף של כרטיס יומי על שבועי הוא שכשמישהו מאבד אותו כי הוא עף ברוח של הטיוב (מנסיון כמובן) האובדן יותר זול. הבת הצעירה (בת 9.5) שלנו נסעה חינם בטיוב ואוטובוסים אז עבורה לא קנינו טרוולקארד לכל הימים, אלא רק ליום שנסענו ברכבת (לאצטדיון הכדורגל) וליום שרצינו לנצל את ההנחה בריפלי.

שוברים להדפסה - 2for1
תכנון נסיעה בתחבורה הציבורית



אוכל:

אנחנו מצויידים בילדות מהסוג הבררן שלא אוכל דברים שהוא לא מכיר. זו אחת הסיבות שאנחנו מעדיפים ללון במקומות בהם אנחנו יכולים (גם) לבשל לעצמנו. אז אם יש לכם ילדים שאוכלים הכל ואתם יכולים ללכת איתם לשפע המסעדות המדהים שיש לעיר הזו להציע, אתם מוזמנים לדלג הלאה. להורים לילדים בררנים שאוכלים רק שניצל, צ'יפס ופסטה עם רוטב אדום, הנה רשימת המקומות שנהנינו מהם:
סופרמרקט -

במהלך השהות שלנו בלונדון ערכנו קניות מספר פעמים בסופר של רשת Waitrose. זו לא רשת זולה, אבל הסופר יפיפה, מזמין ויש בו המון אפשרויות, גם במנות קטנות. בכפר הנופש של סנטר פארקס ערכנו את הקניות בסופר של הפארק.
מזון מהיר -
כמובן שאפשר למצוא את הרשתות כמו מקדונלדס, בורגר קינג, KFC די בקלות. אנחנו השתדלנו לא להפריז במזון המהיר ואם אני זוכרת נכון, הצלחנו לאכול פעם אחת במקדונלדס ופעם אחת בבורגר קינג, וזהו. עלות סביב ה 15-20 לישט לארוחה קלה לארבעה.
יש שתי רשתות של בתי קפה שחזרנו אליהן מספר פעמים: Pret A Manger ו- Costa. בשתיהן אפשר למצוא קפה כמובן (אנחנו לא שותים קפה אז לא אוכל לדווח על איכותו), שתיה קלה, סנדוויצים מוכנים מראש, פירות חתוכים, מעדנים, עוגות ועוגיות וכדומה. מצויים לארוחת צהרים קלה תוך כדי טיול. בשתיהן יש סנדוויצ'ים שאפשר לבקש שיחממו בקופה. מבחינת הילדות שלי כריך פניני מחומם עם גבינת מוצרלה, עגבניה ופסטו זה כאילו פיצה ואפשר לאכול. עלות סביב ה 20-25 לישט לארוחה קלה לארבעה.
Pret A Manger
Costa
מסעדות לילדים שאוכלים שניצל-צ'יפס-פסטה -
קחו בחשבון שמסעדות הן סיפור יקר. לא חושבת שיצאנו בפחות מ 50-60 ליש"ט לארוחה.
וואגאמאמא Wagamama - רשת מסעדות אסייתיות הפזורה בלונדון, יש ארוחות ילדים מפתיעות לטובה.
הארד רוק קפה Hard Rock Cafe - יש ארוחות ילדים עם אוכל ילדים קלאסי.
Rainforest Cafe - מעוצבת כמו ג'ונגל עם חיות, מלא ילדים, אחלה אוירה ואוכל.
Giraffe - אוכל מעניין, קצת שונה ומאד מהנה, וגם הילדות מצאו מה לאכול.

יום 1 - (ו) הגעה, סופר, המוזיאון הבריטי

נחתנו סביב 2 בצהרים, לקחנו טיוב לדירה (קו פיקדילי מהית'רו ואז כמה דקות הליכה), התמקמנו, הלכנו לאכול משהו במסעדת ג'ירף במרכז הקניות ליד הדירה, ואז להצטייד במצרכים בסופרמרקט המקסים של Waitrose. כיוון שהמוזיאון הבריטי היה מרחק הליכה מהדירה ובימי שישי הוא פתוח עד מאוחר בערב, עשינו טיול קצר לכיוונו. לא היה לנו הרבה זמן אז התמקדנו בתערוכה של המומיות ואבן הרוזטה. המבנה מרשים עד מעלף, התערוכות מרתקות ומצויינות והכניסה חינם. מומלץ.

המוזיאון הבריטי British Museum

מתאים לגשם? כן
עלות? חינם

יום 2 - (ש) גן השעשועים לכבוד הנסיכה דיאנה, טיול אופניים מודרך של Fat Tire
מכירים את זה שאומרים שביום הראשון השמשי בהולנד ללכת לאפטלינג? אז ביום השמשי הראשון בלונדון, לכו לעשות  סיור אופניים מודרך של Fat Tire. אין מילים לתאר כמה שזה היה מוצלח. הסיור Royal London עובר בעיקר בפארקים (קנזינגטון, הייד פארק, סט ג'יימס) ומעט מאד בכבישים, ולכן מתאים מאד לרכיבה עם ילדים. בת ה 9.5 שלי עשתה אותו בלי בעיה. הוא עובר בהמון אתרים עיקריים, המדריך היה מעולה, ובאמת באמת נהנינו. במסגרת הסיור ראינו גם את חילופני המשמר בארמון באקינגהם, ראינו ושמענו את ביג בן ועצרנו בטבעת המים לזכר הנסיכה דיאנה.
כדאי להזמין מקום בעיקר בשביל לשריין אופני ילדים. הסיור אורך כארבע שעות, עם הפסקה באמצע לארוחת צהרים (לא מאורגנת). אנחנו בילינו עם כריכים, שתיה ופירות ברשת  Pret a Manger. יש להם המון סניפים באנגליה וזה פתרון מעולה לארוחה קלה ולא יקרה במיוחד.
לפני הרכיבה עצרנו בגן השעשועים על שם הנסיכה דיאנה בקנזינגטון פארק. מקסים ונהדר. יש שם גם שירותים ולא נותנים להכנס למתחם אם אין לכם ילדים. בתוכנית היה גם להכנס לארמון קנזינגטון אחרי סיור האופניים אבל הייתי כבר עם חום אז חזרנו לדירה. אם יש לכם זמן וכוח, נראה לי שווה.



משמר המלכה בסיור האופניים

סיור אופניים Fat Tire Bike Tour
מתאים לגשם? לא
עלות? 20 למבוגר, 18 לילד



גן השעשועים של הנסיכה דיאנה

גן השעשועים על שם הנסיכה דיאנה Diana Memorial Playground
מתאים לגשם? לא
עלות? חינם



ארמון קנזינגטון Kensington Palace
מתאים לגשם? כן
עלות? 14.5 למבוגר, ילדים חינם



יום 3 - (א) מוזיאון הילדות, משחק כדורגל
יום גשם, אני חולה, ויש לנו כרטיסים למשחק כדורגל. חיפשנו משהו לעשות בבוקר שמתאים לגשם, ולא יעייף אותנו אז הלכנו למוזיאון הילדות של ויקטוריה ואלברט. חביב אבל לא מפיל. בדיעבד היינו מחפשים משהו אחר. מה שכן, זה חינם ואם יש לכם ילדים שמאד מתעניינים בהיסטוריה של צעצועים, או פעוטות שיכולים להנות ממשחקיה עם ארגז חול, בחינם, זה אחלה.
הגשם עדיין ירד אז ויתרנו על החווה עם פינת החי שיש באיזור ונסענו לאכול צהרים במסעדה של  ריינפורסט קפה בפיקדילי סירקוס - מסעדה שמעוצבת מבפנים כמו ג'ונגל עם חיות. כיפי לאללה ואחלה אוכל שמתאים גם לילדים בררנים.
אחר הצהרים היו לנו כרטיסים למשחק כדורגל. חבר ייעץ לנו ללכת למשחק של טוטנהם הוטספר  Tottenham Hotspur כיוון שזו קבוצה שהאוהדים שלה נחשבים יחסית לא חוליגנים ובין אוהדיה הרבה מהקהילה היהודית המקומית. ואכן, אפילו מישהו דיבר איתנו בעברית בתור לשירותים... הכרטיסים למשחק נגד Queens Park Rangers הוזמנו מראש דרך אתר הקבוצה ודרשו רישום למועדון האוהדים. מה אני אגיד? חוויה מדהימה, גם למי שלא חובב מושבע של כדורגל. לשבת באיצטדיון של 36,000 צופים (מלא!) ולשמוע אותם שרים ומעודדים היה פשוט מקסים. ואפילו ניצחנו!

במוזיאון הילדות של ויקטוריה ואלברט
מוזיאון הילדות V&A Museum of Childhood
מתאים לגשם? כן
עלות? חינם



משחק כדורגל - חוויה נהדרת לכל המשפחה

מועדון כדורגל Tottenham Hotspur
מתאים לגשם? כן
עלות? תלוי במושבים, אנחנו שילמנו בסביבות 55 ליש"ט לכרטיס

יום 4 - (ב) חדרי המלחמה של צ'רצ'יל, מוזיאון משמר הסוסים, חנות הצעצועים המליס, נשיונל פורטרט גלרי כולל תה של אחר הצהרים, קובנט גארדן

גם הבוקר התחיל בגשם שוטף אז חיפשנו משהו מקורה ומצאנו עצמנו בחדרי המלחמה של צ'רצ'יל. המקום מורכב למעשי משני מוזיאונים - חדרי המלחמה ומוזיאון על חייו ופועלו של האיש. מרתק ויש סיור קולי בעברית!
התחלנו ללכת (בגשם) לאורך וויטהול לכיוון ככר טרפלגר ופתאום ראינו שומר מלכותי על סוס, אז נכנסו למוזיאון משמר המלכה הרכוב. מוזיאון קטנטן אבל מהנה ולא יקר. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של המשמר הרכוב על סוסים, מאפשר לילדים להתלבש בבגדי המשמר (הכבדים!) ונותן הצצה אל האורוות והחיילים המטפלים בסוסים. היה מקסים.
צהרים אכלנו במקדונלדס יחד עם תלמידי תיכון מהאיזור. אין ספק שאחרי שראו את התלמידים הבריטים, הילדות שלא לא יתלוננו לעולם על התלבושת האחידה שלהן.
משם לקחנו אוטובוס לחנות הצעצועים המליס. ביקור חובה עם הילדים, רק קחו בחשבון שיקר, נורא יקר. וההדגמות של העובדים מאד מפתות! קנינו ערכת טושי נשיפה עם שבלונות ומתנות לבנידודים הקטנים.
מהמליס חזרנו לכיכר טרפלגר (הילדות סרבו להצטלם עם האריות, נראה להן דבילי) ונכנסנו לגלריית הפורטרטים הלאומית לסיבוב קצר ותה של אחר הצהרים. הגלריה חמודה והילדות נהנו לחפש הבין הפורטרטים דמיון לאנשים שהן מכירות, אבל לא הייתי מכניסה אותה לרשימת אתרי החובה. התה היה טעים והנוף מקסים אבל המסעדה עצמה קצת מאכזבת מבחינת האוירה. בדיעבד הייתי מחפשת מקום קצת יותר מסורתי ומפואר לתה.
בינתיים הגשם הפסיק אז משם המשכנו ברגל לקובנט גארדן (הסתובבנו קצת בין החנויות ובשוק, היה נחמד מאד) ועד הדירה חזרה.



חדרי המלחמה של צ'רצ'יל Churchill War Rooms
מתאים לגשם? כן
עלות? 16.5 למבוגר, ילדים חינם

מוזיאון משמר המלכה הרכוב
מוזיאון משמר המלכה הרכוב Household Cavalry (Horse Guards) Museum
מתאים לגשם? כן
עלות? 15 לכרטיס משפחתי

ממתקים בחנות הצעצועים המליס
חנות הצעצועים המליס Hamleys Toy Shop
מתאים לגשם? כן
עלות? הכניסה חינם אבל המתנות כבר יעלו לכם ;-)

תה בגלריית הפורטרטים
גלריית הפורטרטים הלאומית National Portrait Gallery
מתאים לגשם? כן
עלות? חינם
קובנט גארדן Covent Garden
מתאים לגשם? המקום מקורה אבל פתוח אז יותר נעים ביום יפה
עלות? חינם

יום 5 - (ג) קתדרלת סט פול, מוזיאון לונדון, רחוב אוקספורד
התוכנית המקורית היתה ללכת למצודת לונדון, אבל לא היתה איזה התלהבות יתרה מצד הילדות, אז החלטנו לעשות משהו אחר.  קתדרלת סט פול פשוט מקסימה. לקחנו מדריך קולי שמסביר המון על הקתדרלה, הבניה שלה, ההיסטוריה שלה והגיבורים שקבורים בה, מה שהיה מעניין. אבל החלק הכי כיפי בקתדרלה הוא הטיפוס לכיפה ולמגדל. מאות רבות של מדרגות במסלול צר לולייני אבל הנופים מלמעלה שווים את זה. או ככה לפחות סיפרו לי הבעל והילדות שעשו את הטיפוס ;-) בילינו שם הרבה יותר ממה שתכננו בהתחלה. וסתם אגב, הסצנה של האכלת היונים בסרט מרי פופינס התרחשה על המדרגות של סט פול.
אחרי ארוחת צהרים במסעדה איטלקית באיזור, המשכנו למוזיאון לונדון. מוזיאון לונדון מתאר את ההיסטוריה של העיר במסלול שמתחיל מימי אנשי המערות, דרך התקופה הרומית, ימי הביניים, המגפה, השריפה הגדולה, התקופה הויקטוריאנית ועד היום. מרתק, מעולה, מאד מתאים לילדים וחינם. מאד מאד מומלץ.
אחרי כל כך הרבה תרבות, היינו חייבים קצת שופינג, אז הלכנו לשוטט קצת ברחוב אוקספורד. לא נפלנו מהתלהבות. צריך ללכת המון כדי להגיע לחנויות, ודי צפוף.
הנוף מקתדרלת סט פול
קתדרלת סט פול St. Paul Cathedral
מתאים לגשם? כן, אבל עדיף ביום יפה כדי להנות מהתצפית
עלות? 36 לכרטיס משפחתי
מוזיאון לונדון
מוזיאון לונדון London Museum
מתאים לגשם? כן
עלות? חינם




יום 6 - (ד) מרכז קניות ווסטפילד, מחזמר - בילי אליוט

אחחח איזה קניון! מצויידת בשתי בנות, היה רק הגיוני שנפקוד את  קניון ווסטפילד הענק והיפיפיה. יש בו איזור של חנויות יוקרה (מי ביקש נעליים של ג'ימי צ'ו ולא קיבל?) ואיזור של חנויות לבני תמותה. אפילו הבעל הודה שזה אחלה קניון. הורדתי לטלפון אפליקציה של הקניון כך שאם חיפשנו חנות מסויימת (דיסני נניח) אפשר היה למצוא אותה בקלות. בין אוקספורד לקניון, הקניון עבורנו לקח בענק.
צהרים אכלנו במסעדה של רשת וואגאמאמא האסייתית שיש לה גם ארוחות ילדים מעולות (לדוגמא שניצל ואורז במסווה של ארוחה יפנית).
חזרנו לדירה לפרוק את הקניות והתחלנו בתוכנית הערב - ארוחה בהארד רוק קפה (מי שקרא בלוגים קודמים שלי ידע שאנחנו מקפידים לפקוד אחד כזה בכל טיול) והמחזמר  בילי אליוט. הזמנתי כרטיסים מראש דרך טיקטמאסטר, וגיליתי שיש כרטיסי משפחה זולים יחסית במקומות מעולים. הושבנו את הילדות לראות את הסרט ממש לפני שעזבנו את הארץ כך שיוכלו לעקוב אחרי העלילה גם בלי להבין אנגלית. היה מדהים מדהים מדהים. מומלץ בחום, בעיקר אם יש חובבי מחול בינכם.
הקטנה (בת 9.5) נרדמה באמצע ההצגה עם כל הרעש והמוסיקה, אבל יש לה יכולת שינה באמת מופלאה מאז שהיא תינוקת. בדיעבד אולי עדיף היה לקנות כרטיסים להצגת צהרים.
קניון ווסטפילד Westfield Mall
מתאים לגשם? כן
בילי אליוט המחזמר Billy Elliot the Musical
מתאים לגשם? כן
עלות? תלוי במקום הישיבה. אנחנו קנינו כרטיס משפחתי ב 39 לאדם
טיקטמאסטר אנגליה Ticketmaster

יום 7 - (ה) לונדון איי, שייט לגריניץ', המצפה המלכותי, שוק גריניץ', DLR חזרה, ריפלי תאמינו או לא
יום אחרון בלונדון, השמש זורחת וצריך להשלים חובות. לקחנו אוטובוס (קומותיים) לתחנת הרכבת ווטרלו, משם הלכנו ברגל אל גלגל הענק של לונדון -  לונדון איי. לא קנינו כרטיסים מראש אבל כיוון שלא מדובר בשיא העונה, לא חיכינו יותר מכמה דקות בתור. הילדות מאד נהנו, אני מצאתי את זה קצת... משעמם ויקר.
אכלנו נקניקיה ותפוצ'יפס, חצינו את הנהר לווסטמינסטר ומשם לקחנו  שייט על התמזה לכיוון גריניץ' עם London River Transport. השייט אורך כ-45 דקות והוא מאד נעים ויפה. בדרך ראינו גם את מצודת לונדון וגשר המצודה. טיילנו בגריניץ' כולל ביקור בשוק העתיקות ובמצפה עם קו הזמן (צריך קצת לטפס אבל לא נורא).  גריניץ' מקסימה ובהחלט אפשר וכדאי להקדיש לה יותר זמן. בחזרה נסענו  ברכבת DLR האוטומטית. הצלחנו לתפוס מקום בשורה הראשונה של הקרון הראשון (הכי ימני) ולראות את הנוף והמנהרות בצורה מאד מעניינת וכיפית.
סיימנו את הערב במוזיאון ההזוי של  ריפלי - תאמינו או לא, מה שהיווה אחד השיאים של הטיול מבחינת הילדות. המחיר גבוה אז ניצלנו שוברים של 2for1, מה שדרש מאיתנו לקנות לקטנה כרטיס רכבת פיקטיבי, אבל זה עדיין השתלם. המוזיאון כולל כל מיני שיאים ודברים מוזרים שמאד מדברים לילדים. יש בו גם מבוך מראות שהילדות מאד אהבו ואטרקציה של משימה בלתי אפשרית שנקראת LaseRace בה צריך לעבור מתחת לכל מיני אורות לייזר כדי להגיע ליציאה. הן כל כך נהנו שעשו את זה פעמיים (פעם עם הכרטיסים שלהן ופעם הם הכרטיסים שלנו).

הנוף מלונדון איי
לונדון איי London Eye
מתאים לגשם? לא
עלות? כרטיס סטנדרטי בקופה 18.90 למבוגר, 11.10 לילד מגיל 4


גשר לונדון במבט מהנהר
שייט בתמזה London River Transport
מתאים לגשם? לא
עלות? 8 למבוגר, 4 לילד עם הנחת כרטיס טרוולקארד

רכבת הדוקלנדס הקלה DLR
מתאים לגשם? כן
עלות? כלול בטרוולקארד

גריניץ' Royal Museums Greenwich
מתאים לגשם? לא
עלות? כל מוזיאון לגופו, חלקם חינמיים, יש פירוט באתר

מוזיאון ריפלי מאמינים או לא
מוזיאון ריפלי Ripley's Believe it or Not
מתאים לגשם? כן
עלות? כרטיס משפחתי 88, אנחנו שילמנו 62 עם 2for1

מלונדון המשכנו לשבוע בכפר נופש אנגלי. ממליצה לעבור על החלק הזה (להוסיף קישור) גם אם אתם לא מתכוונים לשכור רכב ולטייל כי לחלק מהמקומות אפשר ומומלץ להגיע בתחבורה ציבורית מלונדון.



You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים