סקי משפחתי בפלאכאו אוסטריה

אפריל 05, 2013


הסיפור הזה הוא של טיול קצת מורכב. הוא לא טיול קלאסי בשום צורה, כיוון שהוא כולל בתוכו שילוב של שבוע סקי, ו3 ימי טיול בוינה. הוא גם כולל הרכב קצת שונה מהרגיל עבורנו - אנחנו (עם בנות ה-10 ו-12), הגיסים (זוג עם ילדה בת 6) והסבתא (בת ה-80+). אז איך עושים סקי משפחתי באוסטריה?


העיתוי - חופשת פסח שיצאה מוקדם יחסית (סוף מרץ) כך שהסיכוי לשלג באתרי הסקי היה גבוה, ואכן היה.

ביום הראשון וביומיים האחרונים של הנסיעה ביקרנו בוינה ובאמצע עשינו סקי.

אף פעם לא ראיתי אנשים עושים ספורט עם חיוך כמו אנשים שעושים סקי. יש משהו בנופים, באוירה, באויר שפשוט הופך אנשים למאושרים. קשה קצת לכתוב סיפור מסע על שבוע סקי, כי מה אני אכתוב? שיעורי סקי, ארוחת צהרים, שיעורי סקי, ארוחת ערב, התמוטטות בתשע במיטות?

ננסה בכל זאת.

האתר שנבחר לסקי ראשון עם המשפחה היה פלאכאו שבאוסטריה. ישראלים רבים מאד מכירים את המקום כבסיס טיולים באיזור זלצבורגרלנד בחודשי הקיץ. ישראלים מעטים בלבד מגיעים אליו לסקי. בחרנו להכין לעצמנו חבילת תיור עצמאית כי זה יוצא יותר זול מאשר חבילות מוכנות וכי אנחנו אוהבים לתכנן טיולים.

טיסות

טיסות הוזמנו באוסטריאן איירליינס, כ-420$ לכרטיס. חברה מצויינת עם שירות נעים ומחירים נמוכים. נכון שיותר קרוב לטוס למינכן (שעתיים ורבע נסיעה במקום קרוב לשלוש וחצי) אבל רצינו גם לטייל בוינה אז זה התאים.

רכב

שכרנו רכב משלמה סיקסט. בבירור בין מספר סוכניות השכרה בארץ, הם נתנו את המחיר הכי אטרקטיבי וגם ביטול השתתפות עצמית (ולא החזר השתתפות עצמית). ביקשנו דיזל, אמרו שאי אפשר להבטיח אבל ישתדלו, ואכן קיבלנו רכב עם דלק דיזל - אופל אנטארה - סוג של מיניואן אבל עם 5 מקומות. זה היה מאד נוח לסקי, כי הילדות יכלו לשבת בבגז' ולהחליף נעלים בלי לעמוד על רגל אחת בשלג.

וטיפ בנושא הדלק - רק אחרי הפעם הראשונה שתדלקתי שמתי לב שיש הפרשים גבוהים בין המחירים בין תחנות הדלק השונות, אז מומלץ לשים לב ולא להכנס לשברון הראשון שרואים.

ועוד דבר, אם אתם נוסעים בכבישים המהירים ורעבים, חפשו את את מסעדות הדרכים של Landzeit. יש כאלו שהם יותר מזנון בהגשה עצמית ויש כאלו שממש מסעדה בהגשה, אבל בכל מקרה אוכל מצויין. אבל אם אתם ממהרים נורא ורק רוצים לחטוף איזה משהו, אז לא.

לינה

עבור הלינה בחרנו דירות מצויידות במטבח כדי שיהיה קל להאכיל את הילדות. Alpenfex הוא בית השכרת דירות חדש יחסית במרכז פלאכאו. לקחנו שתי דירות - דירה בינונית עבורנו (2+2) ודירה גדולה לגיסים (2+1) והסבתא.

בית הדירות מצויין. בעלי הבית הם בעלים של מלון נוסף, ומסעדות באיזור ואת המפתחות לוקחים ממסעדת Jagdhof הסמוכה. שם גם אכלנו מספר פעמים ארוחות ערב (מצויינות). במבנה של המסעדה יש גם ג'ימבורי לילדים. הדירות חדשות, נקיות ונעימות מאד. קיבלנו מצעים ומגבות, שגם הוחלפו פעם אחת במהלך השבוע. משק הבית גם ערכו עבורנו כביסה פעם אחת. יש חדר לציוד סקי במרתף. יש חניה נוחה מאחורי הבית. אפשר להזמין בערב לחמניות וכדומה ומקבלים אותן בבוקר לסלסלה עם מספר הדירה. בדירה הגדולה יש שולחן אוכל גדול שבו ערכנו את ליל הסדר, כולל קניידלך שבאו באבקה מהארץ.

בין החסרונות אפשר למנות מדרגות - אין מעלית בבנין (אנחנו היינו בקומה שניה, הגיסים והסבתא בקומה ראשונה,הסקירום במרתף). ואין ויי פיי. יש חיבור קווי ללפטופ שעבד באופן איטי.

קניות מזון ערכנו בסופר של SPAR שנמצא בהמשך הרחוב. יש סופר יותר זול בכניסה לפאלכאו מה-A10 אבל אנחנו אוהבים סופרים מפנקים. לא לשכוח להביא תיקי בד מהבית, לוקחים באוסטריה כסף על כל שקית, וזה אמנם גרושים אבל גורם לך להרגיש כמו חייזר מרושע. בבקרים אכלנו רק בדירה, בצהרים אכלנו באתר הסקי ובערב גיוונו בין ארוחה ביתית בדירה למסעדה הקרובה. בחישוב מהיר, האוכל עלה לנו כ-100 אירו ליום למשפחה.

דירות בפלאכאו Alpenfex
http://www.alpenfex.at/englisch/portrait.html


סקי

החבורה שלנו הורכבה מגיסי שהוא גולש סנובורד מנוסה, גיסתי שגולשת סקי כמה שנים טובות, בעלי שגלש בעבר אבל שכח, שלוש ילדות מתחילות מאפס, אני שגלשתי כילדה אבל עכשיו לא, והסבתא שבילתה בדירה רוב הזמן בגלל הקור והשלג. את כל שיעורי הסקי לקחנו בבית הספר של הרמן מאייר, אלוף אולימפי מקומי. בית הספר קיים כבר 25 שנה (האלוף הוא בנו של מנהל בית הספר) ונחשב מצויין באיזור.

את הילדות רשמנו לקורס מתחילים, 6 ימי סקי, 4 שעות ביום (10-12, 13-15). בעלי לקח קורס של 5 ימים, 4 שעות וגיסתי 3 ימים שעתיים וחצי ביום. מחירי הבסיס של שיעורי הסקי זהים לכל בתי הספר באיזור, (188 אירו לקורס של 6 ימים לילדים) אבל יש שוני בין התוספות שאפשר לקבל, כמו השכרת ציוד (מגלשיים, נעלים) במחיר מוזל. עבור הילדות שילמנו גם לארוחת צהרים עם המדריך (10 אירו לילד ליום). בגלל שהיה סוף עונה, היה מבצע על הסקיפס Ski Pass שמאפשר עליה בכל הרכבלים באיזור - עם רכישת סקיפס למבוגר, מקבלים סקיפס בחינם לילדים. סקיפס למבוגר ל-6 ימים עולה כ-220 אירו.

ההדרכה בקורס היתה בעיקר בגרמנית, משולבת בקצת אנגלית עבור הבנות שלנו. הגדולות היו בקבוצה אחת, וכיוון שהגדולה כבר מפטפטת קצת באנגלית, הסתדרו. תוך 6 ימי שיעורים הילדות עברו מאפס לגלישה במסלולים כחולים וקצת אדומים עם המדריך. היה מרתק לראות את התהליך מהצד. הקטנה היתה בקבוצה אחרת והיה לה קצת יותר קשה. אבא שלה התגייס לעניין ועזר למדריך, כך שעד סוף השבוע גם היא למדה לגלוש.

מעבר ללימוד הסקי עצמו היו גם מספר פעילויות נוספות במסגרת בית הספר לסקי - אחר צהרים אחד עם תחרות קפיצות, נסיעה אחת (חינם) במגלשת ההרים שבאתר וחגיגה עם ארנבוני פסחא משוקולד, תחרות סלאלום כולל מדידות זמנים, ומסיבת סיום בה חולקו מדליות וגביעים, אפשר היה לקנות תמונות מהקורס וסתם לבלות עם ההורים והילדים האחרים.

בית הספר לסקי Skischule Hermann Maier
http://www.skischule-hermann-maier.at








מה עשיתי אני שלא גלשתי? רוב הזמן הייתי באיזור שבו למדו הילדות לגלוש (למטה). עברתי בין בתי קפה, הסתכלתי על הילדים הלומדים ועל הנוף וקראתי ספרים. יום אחד נסעתי לקניון באיזור זלצבורג. יום אחד עליתי בגונדולה למעלה עם הבעל והילדות שעלו לגלוש וביליתי שם את היום בצפיה בנוף, צפיה בגולשים וקריאה. עלות הלוך וחזור חד פעמי - 15 אירו.









טיולים באיזור

רוב הזמן כולם היו נורא עייפים מהסקי. בתור אחת שלא עושה סקי, ניצלתי בוקר אחד לשופינג בקניון ליד זלצבורג כ-40 דקות נסיעה. יום אחד להכנו לבריכה אחרי הסקי Amade Therme. הגיסים נסעו אחר הצהרים אחד לעיר זלצבורג עצמה (אנחנו הלכנו למסיבת המדליות של בית הספר לסקי) ואחרי סיום הסקי, בדרך לוינה עצרנו במכרות המלח בהליין.

בריכה ופארק מים Therme Amade

מגוון בריכות מקורות, כולל אחת מחוממת בחוץ בשלג, מגלשות ילדים, מגלשה אחת יותר מפחידה, בריכה חמה, סאונות... כל מה שאדם צריך אחרי יום של סקי. אפשר להביא מגבות או לשכור במקום. גם חלוק מגבת אפשר לשכור. יש לוקרים לציוד (חינם) שמופעלים על ידי כרטיס הכניסה. יש מזנון לארוחה אוסטרית מהירה. נמצא כ-15 דקות נסיעה מפלאכאו. יש כרטיסים ליום שלם, שעתיים או ארבע שעות. אנחנו הסתפקנו בשעתיים כיוון שידענו שאנחנו עייפים. במקרה היה מבצע פסחא שכל ילד שמביא ציור של ארנב וביצים נכנס חינם, אז הושבנו את הילדות לצייר ארנבי פסחא. עבד.
http://www.thermeamade.at/en
עלויות - תלוי מה תבחרו לעשות וכמה זמן.
מתאים לגשם? כן

מרכז קניות ליד זלצבורג Europark

מרכז קניות מודרני גדול ומקורה עם חנויות של הרבה מהרשתות הגדולות וגם כאלו שלא הכרתי. יש גם סופר ענקי של SPAR. חניה חינם.
http://www.europark.at

מכרות המלח Salzwelten Hallein

חוויה כיפית של ביקור במכרה מלח ותיק שהפך לאתר תיירות, כולל התלבשות בביגוד לבן מעל הבגדים, רכבת קטנה, מגלשות (אפשר גם במדרגות), שייט באגם המלוח ועוד. נהננו מאד. מומלץ.
http://www.salzwelten.at/en/hallein/saltmine
עלויות - כרטיס משפחתי (2+2) 48.5 אירו
מתאים לגשם? כן




ולסיכום, כמו שאמרו לי חברים שגולשים כבר שנים, הפחד הגדול ביותר בלקחת את הילדים לסקי, זה... שהם יתאהבו. כי זה אומר שבשנה הבאה עוד הפעם!


You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים