ביקור באינסברוק וסקי בזולדן

דצמבר 30, 2014


מדי פעם מתמזל המזל וחופשת החנוכה של הילדים נופלת בדיוק סביב חג המולד של הגויים, מה שמאפשר לשלב חופשת סקי עם טיול קטנטן בניחוח חגיגי. השנה בחרנו לגלוש בזולדן ולעצור בדרך באינסברוק המקסימה לחווית שווקי חג מולד משמחת.

תקציר:
  • יום 0 – הגעה מאוחרת ולינה ליד שדה התעופה במינכן
  • יום 1 – אינסברוק: מקפצת הסקי, מוזיאון הפנורמה של טירול, קניון DEZ, שווקי חג מולד
  • יום 2 – אינסברוק: רכבת Nordkette, גן חיות אלפיני, עוד שווקי חג מולד, נסיעה לזולדן
  • יום 3-7 – סקי בזולדן; בילוי באקווה דום
  • יום 8 – נסיעה חזרה למינכן, מרחצאות Erding

טיסות

לופטהנזה למינכן הלוך וחזור, בהלוך טיסת אחר הצהרים שמגיעה בערב ובחזור טיסת לילה שיוצאת סביב 11 בלילה ממינכן, מה שמשאיר יום שלם של בילוי. טיפ קטן לטסים בלופטהנזה בטיסות קצרות – אין מערכת בידור, אז תורידו לעצמכם לסמארטפון או טאבלט את אפליקציית הבידור של לופטהנזה ותוכלו להנות בזמן הטיסה מהתכנים המוצעים בחינם – סרטים, תוכניות טלוויזיה, חדשות ומוזיקה.

Lufthansa Entertainment באנדרואיד (יש גם לאייפון)
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.lufthansa.hybridife.lh

מלונות

Mercure Airport Hotel München לא רחוק משדה התעופה של מינכן. הגענו בערב ולא רצינו לנהוג נסיעה ארוכה וחשוכה. מלון נחמד, נקי ונעים, ומאד זול - 59 אירו ללילה לחדר לארבעה. מצויין ללינה פונקציונלית אחרי טיסה. לא מעבר.
https://www.booking.com/hotel/de/mercureairporthotelaufkirchen.he.html

Cityhotel Schwarzer Bär Innsbruck המלון שלנו באינסברוק היה מלון משפחתי חמוד מאד, מעבר לנהר מהעיר העתיקה, מרחק דקות בודדות של הליכה. כיוון שמדובר בבית עתיק, אין מעלית. יש למלון חניה אבל היא לא בבנין עצמו אלא בהמשך הרחוב, צריך לקחת מפתח מהקבלה ולהחזיר כשעוזבים, עלות 10 אירו. ארוחת בוקר מצויינת היתה כלולה במחיר ובעל הבית היה מאד נחמד. ממליצה בחום. עלות 141 אירו לחדר משפחתי.
https://www.booking.com/hotel/at/schwarzer-bar.he.html

Apart Praxmarer אם אתם במקרה נוסעים לסקי בזולדן, ומחפשים דירה חדשה, נקיה ולא יקרה, ולא אכפת לכם להיות קצת מחוץ לעיר, קבלו המלצה חמה מאד. למי שנמצא עם רכב זו פשוט מציאה. בעל הבית צעיר וחמוד, והדירות היו פשוט מצויינות. עלות: 975 אירו לשישה לילות לדירה לארבעה (למי שמכיר את מחירי אוסטריה בקיץ זה אולי נשמע הרבה, אבל לחורף זה ממש סבבה).
https://www.booking.com/hotel/at/apart-praxmarer.he.html

רכב

שלמה סיקסט, מיני ואן (פולקסוואגן טוראן ידני דיזל עם GPS מובנה) בעלות של 380 אירו ל-8 ימים. כולל כמובן צמיגי חורף, שהסתברו כנחוצים ביותר.


יום 0 (חמישי)

נחתנו במינכן בשעות הערב, וכבר בשדה התעופה אפשר היה להרגיש את החגיגה באויר. בדרך בין השדה ללקיחת הרכב יש כיכר גדולה פתוחה ובה שוק חג מולד קטן. נכנסים לאוירה, ונוסעים למלון שליד שדה התעופה ללינה. לפני השכרת הרכב חטפנו משהו מהיר לאכול בשדה כדי לא להתעסק עם זה אחר כך, ופשוט ללכת לישון.

יום 1 (שישי)

בבוקר קמנו והתחלנו בנסיעה לכיוון אוסטריה. כיוון שבמלון לא היתה ארוחת בוקר, עצרנו בתחנת דלק לאכול משהו (טוסטים טעימים!) ולקנות את המדבקה לאוטוסטרדה האוסטרית Vignette. המדבקה עולה 8.60 אירו ל-10 ימים (שזה המינימום) ולא כדאי לוותר עליה. חבל להסתבך. משם המשכנו ישירות לאינסברוק, נסיעה של כשעתיים.

החלטנו להתחיל במקפצת הסקי האולימפית המפורסמת של איסנברוק. מצאנו חניה בקלות ועלינו לראות את המקפצה. מרשים, ללא ספק. כיוון שהיתה התחלת העונה ועדיין לא ירד שלג משמעותי באינסברוק, ראינו את הפועלים מביאים שלג במשאיות ומהדקים אותו למקפצה כדי לפתוח את העונה. אפשר לעלות גם לתצפית מאד יפה מהמגדל.
נוף ממרפסת התצפית, העיר אינסברוק וההרים מסביבה

תחילת העונה ואין מספיק שלג, עובדים על מילוי מקפצת הסקי

משם המשכנו (רגלית, אין צורך להזיז את האוטו) למוזיאון הפנורמה של טירול ולמוזיאון שמחובר אליו המתאר את החיים ההיסטוריים בטירול וכולל מוזיאון צבאי קיסרי. מסתבר שפעם מזמן, פנורמה היתה להיט, והיו עשרות כאלו באירופה (אחת המפורסמות היא הפנורמה של מסדאך, בהאג), מעטות שרדו. הפנורמה הזו מתארת קרב בין טירול לבוואריה. קשה להאמין היום שפעם המקום היפה הזה היה שדה קרב. המשכנו למוזיאונים הצמודים, והילדות במיוחד נהנו מהחלק שמתאר את החיים בטירול של פעם.

פה גם אכלנו ארוחת צהרים במסעדה שבמוזיאון, הארוחה בהגשה עצמית, ומאד טעימה.

הפנורמה של טירול
במוזיאון הטירולי

מקפצת סקי Bergisel Ski Jump
http://www.bergisel.info/en/index.php
עלות: 18 אירו (כרטיס משפחתי)

פנורמת טירול ומוזיאון החי”ר הקיסרי Tyrol Panorama with Kaiserjagermuseum
http://www.tiroler-landesmuseen.at/page.cfm?vpath=haeuser/das-tirol-panorama-mit-kjm-/haus
עלות: 14 אירו (כרטיס משפחתי, כנראה שיש גם כרטיס משולב עם המקפצה אבל לא ידענו)


היינו חייבים קצת השלמות ציוד, אז שמנו פעמינו למרכז קניות היפה והגדול של אינסברוק – DEZ. בקושי הצלחנו לגרור משם את הילדות (החובבות שופינג), כי מדובר באמת במרכז קניות מוצלח. יש חניה בשפע והמון חנויות. את מבוקשנו הספורטיבי מצאנו דווקא בחנות Hervis שמחוץ לקניון, למטיילים באוסטריה, זו רשת מצויינת לביגוד וציוד ספורטיבי מכל הסוגים במחירים טובים.

טעימה מהבאות, עם המעיל החדש
קניון DEZ
http://www.dez.at/en

חנות לביגוד וציוד ספורט Hervis
http://www.hervis.at/store


המשכנו למלון שלנו, Cityhotel Schwarzer Bär Innsbruck, הורדנו את המזוודות בכניסה, עשינו צ'ק אין, ואז נסעתי להחנות את האוטו בחניון קרוב. כבר היה אחר הצהרים, התחיל להתקרר ולהחשיך, מה שאמר – שווקים מוארים ונוצצים. חצינו את הגשר ונכנסנו לעיר העתיקה של אינסברוק, לשווקי חג המולד.

באינסברוק יש מספר שווקי חג מולד, שאפשר לנוע בניהם ברגל. בעיר העתיקה Christmas Market Old Town איפה שאפשר לראות גם את הבית עם הגג המוזהב, ברחוב הראשי Christmas Market Maria-Theresien Straße ובאיזור השוק המקורה The Family Christmas Market at Marktplatz. האוירה מקושטת ומקסימה, יש המון דוכנים של מתנות קטנות, אוכל ושתיה. מומלץ ביותר – יין חם Gluhwein בכוס רב פעמית, אותה אפשר לשמור למזכרת או להחזיר ולהזדכות על הפקדון. יש גם נטול אלכוהול. ראינו סנטה קלאוס מנגן בתיבת נגינה, עצים מקושטים ומוארים, את עץ חג המולד של סברובסקי העשוי מקריסטלים נוצצים, קרוסלת סוסים עם סוסים חיים, ועוד ועוד. והכל תחת התפאורה של העיר המקסימה הזו, היושבת ממש למרגלות האלפים. שתינו המון, אכלנו המון, נהנינו המון. עייפים וקפואים חזרנו למלון ללינה.

אין חג מולד בלי סנטה קלאוס
עץ חג המולד של סברובסקי עשוי כולו מקריסטלים
יין חם לשמח לב אנוש
העץ המרכזי מול הבית עם גג הזהב, האלפים המושלגים ברקע

שווקי חג המולד של אינסברוק Innsbruck Christmas Markets
http://www.austria.info/uk/winter-holidays-austria/christmas-markets-in-innsbruck-1428374.html

יום 2 (שבת)

קמנו, אכלנו ארוחת בוקר מצויינת במלון, והתארגנו לעזיבה. הלכתי להביא את האוטו וקצת הסתבכתי בדרך חזור אבל בסוף הגעתי אל בני המשפחה שחיכו כבר ברחוב. אינסברוק יושבת ממש למרגלות ההר ואחת האטרקציות המעניינות בה היא מערכת רכבות ורכבלים העולה על ההר, עד למעלה.

החנינו את המכונית בחניון הקונגרסים, כיוון שעלות הנסיעה ברכבת כוללת גם את החניה במקום.

המערכת מורכבת מרכבת (פניקולר) ורכבלים, ויש לה מספר תחנות (מפה בקישור הזה):

1 - תחנת הבסיס במרכז הקונגרסים באינסברוק
2 – תחנת ביניים (פניקולר) בגן החיות האלפיני
3 – תחנה סופית (פניקולר) בכפר Hungerburg, ותחנה ראשונה של הרכבל
4 – תחנת ביניים של הרכבל
5 – תחנה סופית של הרכבל על ההר

התשלום הוא בהתאם למסלול אותו עושים. אנחנו קנינו כרטיס משולב הכולל עליה עד Hungerburg וכרטיס כניסה לגן החיות האלפיני. עבורנו לא היה טעם לעלות את ההר כולו, כיוון שהיינו בדרכנו לחופשת סקי. אבל אם אתם לא ממשיכים לסקי, נראה לי שכדאי לעלות עד למעלה לראות את הנופים והגולשים.

עלינו ברכבת עד התחנה הראשונה – תחנת גן החיות Alpenzoo. הליכה קצרה הביאה אותנו לגן החיות המקסים. הוא לא גדול, ומכיל רק בעלי חיים שמקורם באיזור האלפים (אז אין פה אריות או ג'ירפות אבל יש דובים, שועלים, חיות משק, עופות שונים ועוד). אנחנו מאד אוהבים גני חיות, וגם פה נהנינו. זה בילוי של שעתיים שלוש, לא יום שלם וצריך לקחת בחשבון שיש איזורים של הליכה במעלה ההר.

המשכנו ברכבת כלפי מעלה, לתחנת Hungerburg. שם היה גם שוק חג מולד מקומי וקטן (לא מרגש). היה קר וערפילי, ופתאום בלי הכנה, היה ניסוי צופרים. וזה נשמע בדיוק כמו אזעקת טילים מהבית. המועד היה חודשים ספורים אחרי מבצע צוק איתן והילדות פשוט קפאו והחווירו. ראיתי על הפנים שלהן שהן מתחילות לחשב מסלול – איפה אפשר להסתתר, האם צריך לשכב על הרצפה ולהגן על הראש. לחלקיק שניה גם אני החסרתי פעימה, ואז השכל גבר על הרגש ונזכרתי איפה אנחנו. הרגעתי את הבנות אבל הן סרבו להשאר על ההר ולהביט על הנוף או לקנות בדוכנים. אז לקחנו את הרכבת בחזרה לתחנת המוצא.

היינו כבר רעבים, אז חזרנו ברגל לאורך הנהר (עיר קטנטנה אינסברוק) עד לשוק חג המולד המרכזי והפעם הספקנו להכנס גם לשוק המקורה. אכלנו שוב מטעמים מקומיים מכל הסוגים, שתינו שוב סיידר חם, חזרנו למכונית שחנתה במרכז הקונגרסים, ונסענו לזולדן (כשעה וחצי נסיעה).

זאבים בגן החיות
עוף דורס
הרכבת מגיעה!
מבט לאורך הנהר
ירקות של חורף בשוק המקורה
מה יכול להיות רע בבצק מטוגן עם סוכר?
רכבות ורכבלים עד לפסגת ההר Nordkette
http://www.nordkette.com/en

גן החיות האלפיני Alpenzoo
http://www.alpenzoo.at/en
עלות: 38 אירו למשפחה לכרטיס משולב

ימים 3-7 (ראשון-חמישי)

בילינו בזולדן Solden חמישה ימי סקי מלאים. הקבוצה שלנו מנתה שלוש משפחות, סה”כ 5 מבוגרים ו-4 ילדות.

לקחנו שיעורי סקי בבית הספר של הכוח הצהוב Yellow Power. בגלל הבדלי רמות וגילאים, יצא שכל אחד מאלו שלקחו שיעורים (כל הילדות ו-3 מהמבוגרים) היה בקבוצה אחרת, וכולם נהנו מאד. המדריכים דיברו אנגלית, וגם הילדות (בגילאי 8-14) הסתדרו בלי בעיות בקבוצות שלהן. שני האבות של הבנות הצעירות יותר הם אלו שלא לקחו שיעורי גלישה, הם נשארו באיזור הילדים למקרה הצורך, וגלשו עצמאית בין לבין. הילדות גם אכלו צהרים עם המדריכים (תוספת יומית של 12 אירו) באיזור במסעדה ששמור לילדים.

ביומיים האחרונים כל הגולשים הטובים (שזה פחות או יותר כולם חוץ ממני ומהילדה שהיתה בשבוע ראשון) סיימו עם הקורסים וגלשו עצמאית בחבורה במסלולים הארוכים של זולדן – 3 הפסגות. נרשמה הנאה גדולה.

הדירה שלנו היתה מחוץ לעיר, אז הגענו כל בוקר עם הרכב לאיזור הגונדולה הראשית Giggijoch, אם מגיעים מוקדם יש שם המון חניה (רובה במבנה מקורה), אבל יש קצת תור בעליה לגונדולה. גם בסוף היום יש קצת תור. בחג המולד (25.12) הכל עבד מלא ולא היו תורים. בונוס.

תמונה טיפוסית
גשר לשום מקום
רגע של מנוחה, נראה נעים ונוח, לא?
לא פחות חשוב

מפת מסלולים של איזור הסקי זולדן
http://www.soelden.com/ski-area-map
http://www.soelden.com/big-3

בית ספר לסקי Yellow Power
http://www.sunup.at/en


חוץ מסקי, אוכל ושינה בילינו גם ערב אחד באקווה דום Aqua Dome. מדובר במרחצאות ובריכה נחמדים מאד. יש איזורי סאונה, חדר שקט והשוס – 3 בריכות חמות בחוץ, בשלג. הבעיה שצריך לעבור בניהן בהליכה מהירה, בחוץ, בשלג. חוויה. זה לא המתחם הכי טוב באוסטריה לילדים, כי אין בו המון מגלשות ואטרקציות, אבל בשביל בילוי של שעתיים כשבחוץ קפוא, זה בהחלט כיף.

הצצה לאקווה דום
אקווה דום.Aqua Dome
http://www.aqua-dome.at/en
עלות 55 אירו לארבעתנו ל-3 שעות

היום האחרון (שישי)

בתזמון מושלם אחרי 5 ימי גלישה עם מזג אויר בהיר, ביום עזיבתנו התחיל לרדת שלג. ה-GPS התעקש לקחת אותנו למינכן דרך הפאס בגארמיש, מה שאמר נסיעה בעליות וירידות בכביש מושלג. לא הכי כיף בעולם. הנסיעה היתה מאד איטית, ולפעמים אפילו טיפה מלחיצה, אבל בסבלנות ותודה לצמיגי החורף הגענו למינכן בשלום.

נכנסו לעיר לראות אולי יש איזה שוק חג מולד פתוח או מקום נחמד להסתובב בו, אבל חג מולד (26.12), הכל סגור ומסוגר ושלג. אז המשכנו ישירות לתוכנית הגיבוי – פארק המים בארדינג Therme Erding, וזו היתה הצלחה מסחררת. אם מתעלמים מהעובדה שרוב המבקרים במקום בחג המולד שייכים לעמים שלא חוגגים את חג המולד (ולא יהודים), מדובר במקום פשוט נפלא לבילוי עם הילדים. יש איזור של ספא, בריכות תרמיות עם מלחים שונים ופינוקים שונים למבוגרים, ואיזור Galaxy עם מגלשות מעולות לילדים. בילינו שם כמה שעות טובות, סיימנו במקלחת טובה במלתחות המצויינות, וישר לשדה התעופה והביתה.

האוטוסטרדה מפונה משלג, אבל הכבישים הקטנים פחות
צולם בצבע, גווני האפור זה מהטבע
פארק המים בארדינג, הפוגה חמה ביום שלג

פארק המים ארדינג Therme Erding
http://www.therme-erding.de/en


אז אם אתם מחפשים עיר קטנה ומתוקה להנות בה משווקי חג מולד, אינסברוק בהחלט מצויינת לזה ואפשר לבלות בה יומיים-שלושה בכיף רב. לטיול שלם יותר, הייתי מוסיפה את זלצבורג ומינכן, ואולי וינה (אם כי היא קצת יותר רחוקה, אבל הגיסים שחזרו דרך וינה עדכנו שגם שם שווקי חג מולד מצויינים).

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים