סוף שבוע זוגי: לונדון בדגש על שכונות

מרץ 20, 2015


הפעם אפרת חברתי ואני יצאנו לטיול בשכונות של לונדון, קצת מחוץ למרכז העניינים. מתאים למי שמגיע לא בפעם הראשונה, או למי שמגיע לשבוע ורוצה קצת לגוון מאתרי המלוכה העיקריים. היו לנו 3 ימים מלאים בעיר (שישי-שבת-ראשון), והם היו מאד מלאים!

תקציר

  • יום חמישי: טיסת ערב ללוטון
  • יום שישי: המפסטד, רחוב אוקספורד המזרחי, איזור seven dials, מחזמר Beautiful
  • יום שבת: סיור מודרך בנוטינג היל, שוק פורטבלו, רחוב אוקספורד המערבי
  • יום ראשון: שורדיץ', שוק ספיטלפילדס, שעת תה - הכובען המשוגע, סרט ב Odeon
  • יום שני: טיסת יום הביתה

טיסות

טסנו עם איזיג'ט ללוטון. טיסת הלוך שיוצאת ביום חמישי בערב (מה שמאפשר לעבוד לפחות חלקית בבוקר) ונוחתת ב-23:00 בלונדון, וטיסה חזרה שיוצאת ביום שני בבוקר, ב-11:00 ומגיעה לארץ ב 18:30. יש הטוענים שזהו בזבוז של יום, ויש שטוענים שזה יום שפוי ששנת לילה נורמלית בצידו. לנו זה התאים.

עלות כולל מזוודה לכל אחת והושבה בשורת יציאת חירום 320$ לאדם.

מלון

המלצה רותחת על המלון סט' ג'יילס St. Giles. איך אומרים? Location, location, location. המלון ממוקם ליד חנות פריימארק אשר ליד תחנת הרכבת התחתית Tottenham Court Road. מרכזי באופן מצויין. כל מרכז לונדון נמצא פשוט במרחק הליכה - רחוב אוקספורד, סוהו, קובנט גארדן, איזור התאטראות, המוזיאון הבריטי ועוד. ממש מעבר לכביש יש סופרמרקט וחנות פארמה של Boots, ועוד לפני שמגיעים לרחוב אוקספורד יש לפחות 3 בתי קפה/מסעדות ברמות שונות, כולל אחת שפתוחה 24/7. כיוון שמדובר בציר תחבורה עיקרי, יש המוני אוטובוסים זמינים לכל הכיוונים. ופריימארק כבר אמרנו? מיקום באמת פגז.

לקחנו חדר עם שתי מיטות (Twin), מסוג טיפה יותר גדול Deluxe. החדרים קטנים יחסית ובחדר הדלוקס יש חדרון נוסף שהיה בו מקום נוח למזוודות, וגם שולחן ופינת קפה/תה. הכל נקי מאד, מסודר ונעים. בחרנו שלא לקחת ארוחת בוקר במלון, וגיוונו עם בתי קפה שונים שנמצאים פשוט למטה.

את ההזמנה ביצענו מאתר המלון. העלות היתה מאד סבירה יחסית למיקום המצויין - 122 ליש"ט ללילה, עם ביטול חינם עד לרגע האחרון. למי שרוצה לשלם הכל מראש, יש מחירים זולים יותר כמובן.

מלון סט' ג'יילס St. Giles Hotel Central London
http://www.stgiles.com/hotels/united-kingdom/london/stgiles-london

תחבורה

בהגעה מלוטון ללונדון הזמנו הסעה מנהג פרטי שקילבנו עליו המלצה. היה פשוט גרוע. אחרי שפגש אותנו, השאיר אותנו הנהג לחכות לו כשהוא הולך לשירותים. הוא לא הוריד אותנו בפתח המלון אלא רחוב ליד "כי הוא לא רוצה לעשות סיבוב כדי להגיע לפתח המלון" (1 בלילה!) והכי מעצבן, אחרי שסגרנו עם בעל הבית מחיר (60 ליש"ט כולל הכל) הוא ביקש 64 ליש"ט כי יש תוספת חניה, כשבפירוש סגרנו על מחיר כולל החניה בלוטון. שילמנו את מה שהוא ביקש אבל ויתרנו על טיפ. אז אני לא ממליצה.

בחזור מלונדון ללוטון הזמנו הסעה עם BA Transfers. התקשרו ערב קודם כדי לוודא את הכתובת והשעה, הנהג הגיע בזמן, היה נעים ומנומס, הביא אותנו ללוטון והעלות היתה 51 ליש"ט. אז אני בהחלט ממליצה.

חברת הסעות בלונדון BA Transfer
http://www.batransfer.com

לתחבורה בעיר עצמה קנינו כרטיס אויסטר (5 ליש"ט שאפשר לקבל בחזרה אם מחזירים את הכרטיס) והטענו אותו ב 15 ליש"ט. במידה ולא רוצים להשתמש בהנחות 1+1 לאתרי התיירות (מה שלא היה רלוונטי עבורנו), כרטיס האויסטר משתלם יותר מאשר טרוול קארד. יש סכום מקסימלי יומי לנסיעות (במרכז העיר מדובר נדמה לי ב- 6.20 ליש"ט ליום) ואם נוסעים פחות מזה משלמים רק עבור הנסיעות בפועל. שימו לב שכל פעם שמעבירים אותו בתחנת רכבת או אוטובוס ,מופיע על הצד הסכום שעדיין נשאר על הכרטיס כך שקל לדעת אם צריך להוסיף לו כסף.

כרטיס תחבורה אויסטר Oyster
http://www.tfl.gov.uk/fares-and-payments/oyster?cid=oyster

תקשורת

שתינו אוהבות להיות בקשר רציף עם העולם והבית, ולהעזר באופן תדיר באפליקציות לתכנון הטיול. אחת מאיתנו באורנג' ולכן היתה עם חבילת התקשורת של אורנג' ב 139 ש"ח, והשניה בגולן טלקום עם גלישה חופשית בחו"ל במגוון מדינות ב 99 ש"ח לחודש. שני הטלפונים תיפקדו מצויין.

אפליקציות מומלצות

ה-אפליקציה לתיירות עירונית לדעתי היא טריפ אדוויזור. היתרון שלה הוא שהיא עובדת גם ללא חיבור רשת (רק צריך להתקין אותה מראש). יש בה הכל - אתרי תיירות, מסעדות, קניות, והכל עם המלצות וביקורות.
חפשו בגוגל פליי או אייטונז: Tripadvisor City Guide London

לתכנון תחבורתי שמחנו לגלות שמוביט Moovit שמותקנת לי בטלפון בשביל קוי האוטובוס בתל אביב, עובדת גם בלונדון. מכניסים נקודת מוצא ונקודת סיום ומקבלים מסלולי תחבורה ציבורית עם זמני הגעת האוטובוסים או הרכבות, ניווט לתחנה וכו'. אחלה דבר.
חפשו בגוגל פליי או אייטונז: Moovit

מסתבר שגם גט טקסי (שאני כמובן משתמשת בה בתל אביב) עובדת בלונדון, אבל מחירי המוניות השחורות הם פשוט מטורפים, אז לא ניצלנו את האופציה. שווה שיהיה.
חפשו בגוגל פליי או אייטונז: Get Taxi

ולסתם ניווט מפה לשם, גם ברגל, תכנון זמנים - אפליקצית גוגל מפס שאין עליה.
חפשו בגוגל פליי או אייטונז: Google Maps

עלויות אוכל

אכלנו מצויין בבתי קפה ומסעדות, בלי מסעדות יוקרה אבל גם לא כריכים מהסופר. המלצות לבתי קפה ומסעדות מופיעות בתוך תיאור הטיול. בגדול, הוצאנו על אוכל כ 40 ליש"ט לאדם ליום (בלי לספור את שעת התה שהיתה מאד יקרה ויותר אטרקציה מתזונה):
  • ארוחת בוקר 5-10
  • ארוחת צהרים 10-15
  • שתיה, קפה ומשהו מתוק 5-10
  • ארוחת ערב 15-20
הכי אנגלי שיש: פיש אנד צ'יפס בפאב

אז מה עשינו?

שתינו ביקרנו כבר בלונדון, ולא פעם אחת. הפעם החלטנו כל יום לבדוק שכונה אחרת, מחוץ למרכז המרכזי של העיר. אז את הבוקר בילינו בשכונה חדשה, אחר הצהרים עשינו הפסקת מנוחה במלון, ושאר הזמן בילינו בקניות, אוכל טוב ותרבות.

יום שישי - צפונה, להמפסטד

התחלנו את היום בארוחת בוקר קלה בבית הקפה בשרות עצמי Pomme de Pain שממש מתחת למלון. משם פתחנו בנסיעה לשכונת היוקרה הצפונית - המפסטד Hampstead. לקחנו את קו Northern של הרכבת התחתית עד Camden Town ושם החלפנו לרכבת (על אותו הקו, יש לו פיצולים) שמגיעה לתחנת Hampstead. הסתובבנו קצת בשכונה המנומנמת, הנקיה והמטופחת ואז הלכנו ברגל לכיוון הפארק עבורו הגענו - המפסטד הית' Hampstead Heath. הפארק ענקי וראינו רק חלק ממנו, טיילנו בשלווה הירוקה וטיפסנו לגבעה Parliament Hill המשקיפה על לונדון מלמעלה. שווה את הטיפוס (ולא באמת כזה קשה).

צילומי פרסומת בהמפסטד
המפסטד הית' בחורף; בקיץ בטח עוד יותר יפה
גבעת התצפית בהמפסטד הית'
חזרנו לרחוב הראשי של השכונה, וישבנו לאכול ארוחת צהרים קלה בבית הקפה הצרפתי Maison Blanc. מסתבר שלמעט אולי סטארבאקס, בתי הקפה בלונדון הם כולם.. צרפתיים. וטוב שכך! עמדנו בפיתוי שלא לטעום מהמאפים המפתים בבית הקפה, כי היתה לנו תוכנית לקינוח - קרפ בדוכן הקרפים המפורסם של המפסטד La Creperie de Hampstead. מדובר בדוכן פינתי קטן, שקיים כבר המון שנים, ובשעות הפתיחה שלו משתרר מולו תור ארוך, ובצדק. יש קרפים מלוחים ומתוקים, אנחנו דגמנו את המתוקים ויכולות להצטרף להמלצות.

דוכן קטן אבל שווה - הקרפרי של המפסטד

עייפות ושבעות (מאד) חזרנו ברכבת התחתית לתחנת Oxford Circus, משם הלכנו לכיוון המלון עם הרבה עצירות בדרך, בחנויות האהובות עלינו. דרך של כ-10-15 דקות הליכה לקחה לנו לפחות שעתיים. עמוסות בשקיות חזרנו למלון למנוחה.

לערב היו לנו כרטיסים למחזמר, והחלטנו ללכת לתאטרון ברגל. הדרך הובילה אותנו דרך איזור Seven Dials ו- Neals Yard שהוא חלק ממנו. איזור של חנויות, חלקן מיוחדות מאד, רחובות קטנים ומקסימים, פאבים ומסעדות והמון גוד וייב. איזור מקסים להסתובבות ואוכל. בשביל משהו מתוק שיתן לנו אנרגיה לפני המחזמר דגמנו דוכן מקסים של Lola's Cupcakes.

חלון ראוה מדליק
Artbox - חנות יפנית לקישקושים חמודים במיוחד
מונית שחורה, ורודה

כרטיסים למחזמר הזמנו מראש בטיקטמאסטר. היה חשוב לנו לשבת במקומות טובים, והיה חשוב לנו ללכת למחזמר שאנחנו רוצות ולא ל"מה שיש במבצע באותו יום". הבחירה היתה במחזמר החדש Beautiful על חייה ושיריה של קרול קינג. מקסים! המחזמר קצת מצחיק, קצת דרמטי, מלא מוסיקה ומסתבר שהכרנו את רוב השירים. אם אתם (כמונו) בני 40+, תכירו את רוב השירים. את הילדות שלי למשל לא הייתי לוקחת למחזמר הזה, כי כשלא מכירים את השירים הוא פחות מעניין.



אחרי המחזמר חזרנו ברגל למלון, וכיוון שהיינו רעבות עצרנו לארוחה מהירה וטעימה ברשת האסייתית Wagamama. יושבים לאורך ספסלים משותפים אבל היה מאוחר אז היה די ריק. האוכל טעים מאד, מהיר, מגוון ולא יקר. זו רשת גדולה שאפשר למצוא מסעדות שלה במקומות שונים בלונדון, ובאירופה כולה.

שכונת Hampstead Village
http://www.hampsteadheath.net

איזור Seven Dials
https://www.sevendials.co.uk

מחזמר על חייה של קרול קינג - Beautiful
http://beautifulmusical.co.uk

בית קפה צרפתי בשירות עצמי Pomme de Pain
http://www.pommedepain.co.uk

בית קפה צרפתי Maison Blanc
http://www.maisonblanc.com

דוכן קרפים La Creperie de Hampstead
http://www.yelp.co.uk/biz/la-creperie-de-hampstead-london-2

דוכן קאפקייקס Lola's Cupcakes
http://www.lolascupcakes.co.uk/Default.aspx

מסעדה אסייתית Wagamama
http://www.wagamama.com


יום שבת - מערבה, לנוטינג היל

פתחנו את הבוקר בקפה רוג' Cafe Rouge הצרפתי מתחת למלון.

כיוון שקו ה Central של הטיוב לא עוצר כרגע בתחנת Tottenham Court Road שליד המלון (שיפוצים) לקחנו אוטובוס ל Notting Hill Gate והמשכנו ברגל לתחנת הרכבת התחתית Holland Park, שם מתחיל הסיור המודרך של London Walks. שילמנו למדריך (9 ליש"ט כ"א) ויצאנו לסיור מרתק בשכונת נוטינג היל היפה. המדריך היה ידען, מדליק ותיאטרלי, הסיור היה מרתק, ולמדנו המון דברים חדשים על ההיסטוריה של השכונה והמקום שלה במאבקים חברתיים בלונדון. נו טוב, וגם קצת רכילות בנושא הסרט המפורסם. מומלץ בחום!

הבתים הצבעוניים של נוטינג היל
בין הבתים מסתתרות גינות סודיות ופרטיות

אכלנו ארוחת צהרים תיירותית של פיש אנד צ'יפס והמבורגר בפאב Duke of Wellington והמשכנו בשיטוט בשוק של נוטינג היל - Portobello Market. השוק ענק, צבעוני, כיפי ויש בו איזורים שמוקדשים לנושאים שונים - עתיקות, יד שניה, אוכל ועוד. נכנסנו גם לפסג' קטן (arcade) עם חנויות פיצפונות המתמחות בעתיקות מסוגים שונים - כלי אוכל, מצלמות, שטיחים וכדומה. שווה לחפש ולהציץ. כיף ענקי. באמת.



טעימות משוק פורטובלו

חזרנו ברגל לתחנת הרכבת Notting Hill Gate ולקחנו את קו ה Central ל- Marble Arch. ואז עשינו עוד קניות בחלקו המערבי של רחוב אוקספורד. לקחנו אוטובוס חזרה לTottenham Court Road, עשינו הפסקת קפה, מיץ ופירות בבית הקפה Pomme de Pain, שמנו את השקיות במלון וירדנו לחנות Primark שממש מתחת למלון. ועשינו עוד קניות. אין מה לעשות, כששתי חברות חובבות שופינג נוסעות ללונדון, אין מה שיעצור אותן! למי שעדיין לא מכיר, פריימארק היא חנות ענקית ומאד זולה. אישית אני לא אוהבת את האופנה בחנות אבל לפיג'מות והלבשה תחתונה היא מצויינת. וזולה.

אחרי מנוחה קלה במלון כבר הגיע הערב. יצאנו רגלית למסעדה אסייתית שקיבלנו עליה המלצה חמה, ובצדק. Busaba Eathai היא רשת טרנדית של אוכל תאילנדי. האוירה מודרנית, כיפית ומשוחררת, האוכל מצויין וגם לא מאד יקר. מומלץ.

סיור מודרך London Walks - Notting Hill
http://www.walks.com/London_Walks_Home/Saturdays_Walks/default.aspx#12903
עלות: 9 ליש"ט לאדם

שוק פורטובלו Portobello Market
http://www.portobelloroad.co.uk/the-market

חנות כלבו גדולה וזולה Primark
https://www.primark.com/en/homepage

מסעדה ובית קפה Cafe Rouge
http://www.caferouge.co.uk

פאב אנגלי Duke of Wellington
http://www.thedukeofwellingtonpub.com

מסעדה תאילנדית מודרנית Busaba Eathai
http://www.busaba.com

יום ראשון: מזרחה, לשורדיץ'

שוב התחלנו את הבוקר בבית הקפה Cafe Rouge, הפעם התפנקנו בטוסט צרפתי או בשמו המקורי Pain Perdu. משם לקחנו אוטובוס לשכונה המזרחית שורדיץ' Shoreditch במטרה לראות קצת לונדון אחרת. המון גרפיטי, בניינים שלא נראים כמו נלקחו מאיזה אגדה או סרט, ואנשים קצת פחות מפונקים. המטרה שלנו היתה לדגום את קניון הפופאפ Boxpark אבל הוא היה עדיין סגור כשהגענו, אז שמנו פעמינו לשוק ספיטלפילדס Spitalfields Market התיירותי והשוקק. שוק נחמד מאד, מקורה (מה שטוב לימי גשם) עם בסטות של בגדים, תיקים, תכשיטים, אמנות מסוגים שונים וכמובן אוכל.


טעימות משוק ספיטלפילדס

היה לנו קר מדי בשביל לאכול בחוץ בעמידה אז נכנסו לצהרים בדיינר בסגנון אמריקאי בשם המקורי The Diner, וחזרנו לכיוון שורדיץ'. הסתובבנו קצת וצילמנו גרפיטי, אבל בדיעבד, היה שווה אולי לקחת סיור גרפיטי מודרך. הבוקספארק Boxpark הוא קניון פופאפ (קניון זמני) שבנוי ממכולות ישנות שהומרו לחנויות ופאבים. מדליק ביותר! בקומת הקרקע בוטיקים קטנטנים (ויקרים) מעוצבים להפליא ובקומה שמעל פאבים עם הופעות חיות. חמוד מאד. לצערנו לא היה לנו זמן להשאר לשמוע הופעה. כי היו לנו תוכניות לאחר הצהרים…



אמנות רחוב בשורדיץ

חנויות במכולות - קופנספט הפופאפ

אחר הצהרים הלכנו לשתות תה. תה של אחר הצהרים הוא מוסד קולינרי אנגלי מפורסם, ובמלון סנדרסון עושים אותו חגיגי ומקסים במיוחד - באוירת אליסה בארץ הפלאות. תה הכובען המשוגע Mad Hatter's Tea at the Sanderson הוא לא ארוחה אלא חוויה. מקום מקסים ומעוצב להפליא, סוגי תה שונים, כריכים קטנים וטעימים בלחמים צבעוניים, עוגות קטנות, מקרון עם קצפת ופטל, מרנג ומרשמלו תוצרת בית, מוס שוקולד לבן ותה ירוק בספלון שוקולד, משקה מסתורי שכתוב עליו Drink Me וכמובן לחמניות אנגליות scones. הכל מעוצב למופת, טעים ומקסים. במקרה לגמרי נפלנו על יום האם וחגיגות 150 שנה לצאת הספר אליסה בארץ הפלאות, אז היו בארוחת התה רכיבים שאין ביום רגיל (וגם היה יקר מהרגיל). נהננו לנו כמו שתי ילדות קטנות. ואם אתם מגיעים ללונדון עם ילדות, קחו אותן לשם. מקסים, מתוק ומהנה. חובה להזמין מקום מראש. גם הבר של המלון נראה מדליק, אם אתם יותר בכיוון חגיגות של גדולים.

הגן היפני במלון סנדרסון
שעת תה בשלמות עיצובית
חגיגה של כריכונים, מתוקים וscones
האמא הכי טובה - זו שנסעה ללונדון בלי הילדים ;)

אחרי המון תה, כריכונים ומתוקים חזרנו למלון למנוחה, ומשום מה שוב הגענו למלון עם שקיות בידיים. כדי לגוון ולא להתאמץ יותר מדי, החלטנו ללכת לסרט. הלכנו ברגל לקולנוע Odeon בכיכר לסטר Leicester Square המרכזית וקנינו לנו כרטיסים לסרט האנגלי החדש The Second Best Exotic Marigold Hotel. קנינו לנו גם פופוקורן ודיאט קולה, ונהננו עד מאד מממתק של סרט. רק קחו בחשבון שמדובר בתענוג קצת יקר. 17 ליש"ט (מעל 100 ש"ח) לכרטיס קולנוע זה הרבה יותר ממה שאנחנו רגילות לשלם...

שוק ספיטלפידס Spitalfields Market
http://www.spitalfields.co.uk

קניון פופאפ Boxpark in Shoreditch
http://www.boxpark.co.uk

תה אצל הכובען המשוגע Mad Hatter's Afternoon Tea at the Sanderson
https://www.morganshotelgroup.com/originals/originals-sanderson-london/eat-drink/mad-hatters-afternoon-tea

דיינר אמריקאי The Diner
http://www.goodlifediner.com


וזהו בעצם. ביום שני בשבע בבוקר נסענו ישירות לשדה, אכלנו ארוחת בוקר בבית הקפה של רשת Pret a Manger (אני ממליצה על הטוסטים המחוממים), וטסנו הביתה עם הרבה יותר משקל (במזוודות!) ממה שהגענו איתו, ועם חשק לחזור שוב ללונדון.


You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים