טיול משפחתי לארצות הברית (חלק א'): לוס אנג'לס

ספטמבר 18, 2015


“אין מה לעשות בלוס אנג'לס”. לא נכון. בילינו ארבעה וחצי ימים בעיר ולא מיצינו בכלל. נכון שהיא עיר כעורה למדי, ואין לה איזה סגנון מדליק כמו סאן דייגו או עירוניות מרתקת כמו שיקגו. אבל יש המון מה לעשות בה, בוודאי כשאתם עם ילדים.


תכלס כשאנחנו אומרים “לוס אנג'לס” אנחנו מתכוונים למחוז כולו ולא רק לעיר עצמה. מה שאומר שמדובר על שטח מאד נרחב. ומלא במכוניות. בהמלצת הפורום פיצלנו את הלינה והמסלול לשני כוכבונים – לינה בסנטה מוניקה ולינה בצפון הוליווד ליד אולפני יוניברסל. זה היה מאד נכון ומוצלח, אז תודה לממליצים.


תקציר לוס אנג'לס:

יום מס' 1, 12.9.15, יום שבת (לינה: סנטה מוניקה)
נחיתה ב LA אחר הצהרים
מדרחוב בשדרה השלישית סנטה מוניקה

יום מס' 2, 13.9.15, יום ראשון (לינה: סנטה מוניקה)
טיילת וניס ביץ', רכיבה על אופניים עד מזח סנטה מוניקה (וחזרה)
נסיעה דרך מליבו לארוחת ערב עם חברים

יום מס' 3, 14.9.15, יום שני (לינה: צפון הוליווד)
ביקור החובה בהוליווד
בורות הזפת של לה בראה, שוק האכרים והגרוב
סיור עם האוטו בבברלי הילס
נסיעה דרך מולהולנד דרייב​

יום מס' 4, 15.9.15, יום שלישי (לינה: צפון הוליווד)
אולפני האחים וורנר
מצפה הכוכבים גריפית', מוזיאון אוטרי למערב הפרוע

יום מס' 5, 16.9.15, יום רביעי (לינה: צפון הוליווד)
יוניברסל סטודיו


יום 1 (שבת) - הגעה

הטיסה למינכן היתה במטוס קטן בלי פינוקים אבל הילדות התלהבו מהאוכל (האוכל בלופטהנזה בכל הטיסות היה ממש טוב). אחרי המתנה קצת ארוכה בשדה עלינו לטיסה ללוס אנג'לס במטוס יותר מפנק, עם מסכים אישיים, VOD עם כל טוב ושידורי ספורט ישירים, והכי חשוב - שקע USB להטענה בכל מושב (משהו שגם היה בכל הטיסות, למעט הטיסה מ/לישראל).

הגענו לאמריקה! כרגיל יש תור באימיגריישן, ועד שאנחנו יוצאים המזוודות הבודדות שנשארו כבר מחכות בצד ולא על המסוע. לוקחנו שאטל של אלמו להשכרת הרכב. במשרדי אלמו יש אפשרות לעמוד בתור למענה אנושי או לקחת את האוטו דרך “קיוסק” ממוחשב. התפצלנו כשאחד עומד בתור והשניה מתחילה את הטיפול בקיוסק האוטומטי, והקיוסק ניצח. הזמנו פול סייז, וכנהוג באלמו שלחו אותנו לבחור לבד רכב מהטור הייעודי. בחרנו ניסן אלמרה לבנה עם בגאז׳ מרווח שמספיק בלי בעיה בכלל לציוד שלנו (4 אנשים, מזוודה בינונית עם הבגדים של כולנו, תיק גדול עם גלגלים לנעליים, כלי רחצה ושאר אקססוריז, טרולי עליה למטוס גדול וטרולי קטן).

וויז מביא אותנו למלון בסנטה מוניקה בכעשרים דקות.

כבר שעת ערב מוקדמת אבל אנחנו לא רוצים סתם ליפול לשינה במלון, אז יצאנו למדרחוב השדרה השלישית 3rd Street Promenade של סנטה מוניקה (דקות ספורות באוטו). יש חניונים עירוניים ברחוב 2 או 4, שעה וחצי חינם ואחר כך דולר לכל שעה (שילמנו בסך הכל דולר אחד). איזור המדרחוב מאד נחמד ותוסס בשבת בערב עם המון אנשים, מופעי רחוב מוסיקליים, מנפחי בלונים, מסעדות, חנויות ועוד. לכל אורך השדרה אפשר לשמוע ולראות אמנים שונים, המקום נקי ונעים ומאד כיפי. מומלץ!

לארוחת ערב בחרנו במסעדה מרשת שהיא על גבול הפאסט פוד, אבל עם שירות - Johnny Rockets המתמחה בהמבורגרים. היה טעים ומהיר, אבל לא איזה בשורה קולינרית.

סך הכל מסכמים התחלה מצויינת ונחיתה רכה.
מוסיקה בכל פינה

מדרחוב השדרה השלישית

מדרחוב השדרה השלישית 3rd Street Promenade
http://www.downtownsm.com/
עלות: חינם

אוכל:

ג'וני רוקטס (רשת מסעדות המבורגרים) Johnny Rockets
http://www.johnnyrockets.com/
אנחנו שילמנו: 55$

יום 2 (ראשון) – איזור החוף

אני סובלת במיוחד מג'ט לג ומתעוררת בארבע בבוקר. שאר בני המשפחה ישנים עד שש.

במלון הזה אין ארוחת בוקר, אז אנחנו מתארגנים ויוצאים לכיוון החוף - וניס ביץ׳ Venice Beach. נסיעה של כרבע שעה הביאה אותנו לחניון על החוף שסימנתי לי מראש. בשעת בוקר מקדמת (8) הוא ריק למדי, והכניסה עולה 9$ לחניה ללא הגבלת זמן. כשיצאנו ראינו שהעלות כפולה. בשעה כזו גם כמעט ואין אנשים או פעילות - קצת גולשים במים וחסרי בית מקומיים. האקשן מתחיל בסביבות עשר בבוקר.

מילה של אזהרה בקטנה - אם אתם עם ילדים, כדאי להכין אותם להתקלות עם חסרי בית ואנשים מאד מוזרים. הם לא מציקים או מפחידים בשום צורה, אבל מעוררים שאלות, ולא נהוג לנעוץ מבטים או להפנות אצבע. פשוט לקבל אותם כחלק מהנוף האנושי.

הסתובבנו לאורך החוף, רצועת החוף ארוכה, נקייה, ומעוררת קנאה. הסתכלנו על הגולשים והציפורים, ישבנו בסקייט פארק ונהנו מתעלולי רוכבי הסקייטבורד, הלכנו קצת לאורך הטיילת המנומנמת עדיין, ובתשע פגשנו חברים לארוחת בוקר ב Sidewalk Cafe. מקום שחזותו פשוטה, התפריט עשיר ומגוון, ההגשה בכלים מפלסטיק, האוכל מאד טעים והמחיר יאה לאטרקציה תיירותית. הדבר היחיד שלא היה טעים, היה הקפה, אבל זו אמריקה.

נפרדנו מהחברים וחזרנו להסתובב בטיילת המלאה דברים שגרתיים כמו דוכנים מדליקים של אמנים שונים, קעקועי חינה וגם אמיתיים, וחנויות מזכרות, אבל גם דברים פחות שגרתיים כמו ״מרפאה ירוקה״ (שלם 40$ וקבל אבחון ומרשם למריחואנה רפואת, גם את זה צריך היה להסביר לילדות), פריק שואו של פעם (האיש הכי קטן באמריקה, אשה עם זקן וכאלו), ודוכנים עם אג׳נדה חברתית פוליטית כמו דוכן הטוען שאירועי 9/11 היו קונספירציה של הממשל או דוכן נגד ברית מילה. חוויה מיוחדת, אין ספק.

בוקר טוב וניס
לא לבעלי לב חלש

אחד מעשרות דוכני מזכרות הפרושים לאורך הטיילת

ציורי קיר

שכרנו אופניים לכולם ודיוושנו בכיף עד מזח סנטה מוניקה Santa Monica Pier, כ 20-30 דקות רכיבה. הרכיבה מתבצעת על מסלול אופניים ייעודי ולא על הטיילת עם הדוכנים. עלות: 7$ לשעה לאופניים רגילים (ונוחים באופן מפתיע למרות שנראו ישנים), 10$ לשעה לתלת אופן בישיבה כמו שהבת הצעירה רצתה. אלו מתאימים לדעתי גם למי שלא יודע לרכב ורוצה להינות מהחוויה. היה מאד חם אבל לרכיבה לאורך החוף יש כמה רגעי חסד של בריזה. קשרנו את האופניים למרגלות המזח (יש מתקן ייעודי) ועלינו למזח.

אם וניס היא מעוז המוזרים, סנטה מוניקה היא מעוז התיירים. יש חופים ידידותיים למשפחות (אז אם אתם רוצים לטבול באוקיינוס, פה עדיף. בוניס הים מתאים לגולשים ופחות לרוחצים). לאורך המזח יש נופים מקסימים של אוקיינוס פתוח, דוכני מזון ומסעדות, אמני רחוב שחלקם לא רעים בכלל, ולונה פארק קטן. הילדות בחרו מתקן אחד (רכבת הרים) בעלות של 8$ לנסיעה. יש גם צמיד חופשי יומי למי שרוצה לבלות בהרבה מתקנים. נדמה לי שמעל 3 מתקנים זה משתלם. לבדוק. בסך הכל מקום תיירותי אבל חמוד.

דיוושנו חזרה, והזדכנו על האופניים. המשך התוכנית היה אמור לכלול סיור רגלי בתעלות וניס ואת מרינה דל ריי ככל שיספיק הזמן, אבל הילדות היו ממוטטות מעייפות, דיווש וטמפרטורה של כ-30 מעלות. אז חזרנו לאוטו. עשינו עצירה בסופר Ralph להצטיידות במים, פירות ועוגיות שהיו תחליף לארוחת צהריים מסודרת וחזרנו למלון. למקלחת ושינה של כשעתיים.

בערב נסענו לבית של חברים (בעלי למד בלוס אנג׳לס אז יש לו כמה חברים טובים שגם אני כבר מכירה) לארוחת ערב. כדי להגיע אליהם נסענו דרך מליבו לראות את הבתים היפים על החוף ואז דרך נוף ההרים. מדהים כמה קרוב לעיר הגדולה יש טבע כל כך פראי. לו לא היו לנו תוכניות עם חברים, היינו חוזרים לוניס לשוטט קצת באיזור התעלות (שנראה יפה בתמונות), ולארוחת ערב במרינה דל ריי. tאת הלילה העברנו שוב במלון בסנטה מוניקה.

אופניים הם דרך נפלאה לטייל בוניס ביץ' לאורך החוף
החוף בסנטה מוניקה, נראה כיף
רכבת הרים במזח סנטה מוניקה



חוף וניס Venice Beach
http://venicebeach.com/
עלות: חינם

מזח סנטה מוניקה Santa Monica Pier
http://santamonicapier.org/fun/
עלות: חינם למזח, האטרקציות בתשלום

אוכל:

סיידווק קפה (מסעדה) Sidewalk Cafe
http://www.thesidewalkcafe.com/
אנחנו שילמנו: 75$


לא הספקנו:

תעלות וניס Venice Canals
http://californiathroughmylens.com/venice-canals-near-venice-beach

מרינה דל ריי Marina del Rey
http://www.visitmarinadelrey.com/


מלון בסט ווסטרן סנטה מוניקה Best Western Plus Gateway Hotel Santa Monica

שהות: 2 לילות

די בסיסי ולא מפואר או מפנק אבל נותן תמורה טובה למחיר באיזור הספציפי הזה. אין מה לעשות באיזור ברגל, אבל יש גישה נוחה וקרובה ברכב לאטרקציות התיירותיות של האיזור - כעשרים דקות נסיעה משדה התעופה, 10 דקות ממרכז סנטה מוניקה, 15-20 דקות מוניס. נקי עם שירות ידידותי. חניה תת קרקעית כלולה. אין ארוחת בוקר במלון אבל יש מסעדה של IHOP בבניין. הווי פיי כלול, עבד ככה ככה (חלק מהמכשירים התחברו בקלות וחלק לא). יש בחדר מקרר קטן, פרקולטור לקפה עם מצרכים להכנתו וקיבלנו שני בקבוקי מים קטנים מתנה.

מחיר (כולל מיסים): 250$ ללילה; הוזמן דרך booking.com
כולל: ויי פיי, חניה במלון; לא כולל: ארוחת בוקר

יום 3 (שני) – הוליווד ומרכז LA

שוב התעוררנו מוקדם (אני בארבע, המשפחה בשש וחצי). התארגנו וארזנו את עצמנו לעזיבה ואז ירדנו לארוחת בוקר במסעדת IHOP שצמודה למלון. מדובר במקדש לוופל בלגי ופנקייקים. כדי לוודא שאתה בוחר את המנה מכל הלב הם מוסיפים את הערך הקלורי של כל מנה לתפריט. כואב! הבעל והבנות חגגו ואני הסתפקתי בחביתת חלבונים עם ירקות וקערת פירות חתוכים, אבל טעמתי מכל המנות עתירות הפחמימות, שוקולד וקצפת, רק כדי לוודא שזה באמת טעים. אז במילים אחרות, מאד טעים.

עזבנו את המלון ונסענו כחצי שעה כדי לסמן V על אתרי התיירות של הוליווד. חנינו בחניון דולבי שממש ליד שדרת הכוכבים Hollywood Walk of Fame (הכניסה מאחור, עלה לנו 4$ לשעה ראשונה, אפשר לקנות משהו בחנויות בבניין ולהוזיל ל 2$) ויצאנו לרחוב. הלכנו קצת ברחוב, ראינו שמות של כוכבים מוכרים יותר ופחות, קנינו כמה מזכרות נחוצות ומיצינו את העניין תוך כחצי שעה. יש באיזור גם מוזיאון שעווה של מדאם טוסו (היינו באמסטרדם אז וויתרנו), ומוזיאון של ריפלי תאמינו או לא (היינו בלונדון אז וויתרנו), אבל אם לא הייתם עדיין, זו בהחלט חוויה נחמדה (לילדים, לילדים).

כוכבים ורודים על רצפה שחורה. בזה מסתכמת הוליווד

משם המשכנו למקום שונה לחלוטין - בורות הזפת בלה בראה La Brea Tar Pits. בלב ליבה של לוס אנג׳לס ישנו אתר חפירות למאובנים של בעלי חיים מתקופת הקרח שנתקעו, מתו ושומרו טבעית בתוך בורות זפת טבעיים. בין בעלי החיים המרשימים יש ממותות ענקיות, עצלן פרהיסטורי, זאבי ענק (direwolf) חתול ענק בעל שינים מפחידות (saber toothed cat) ועוד. המקום עדיין פועל כאתר חפירות ומחקר ואפשר לראות את החוקרים בעבודתם. מקום ייחודי, מעניין ושווה. בילינו שם כשעתיים. צמוד למוזיאון לה בראה ישנו גם המוזיאון לאמנות מודרנית של לוס אנג׳לס. לא נכנסנו.

כחובבים של שווקי אוכל, היה רק טבעי שנמשיך (כעשר דקות נסיעה) לשוק האכרים Farmers Marketולמרכז הקניות שלידו הגרוב The Grove. חנינו בחניון מסודר (שעה ראשונה חינם, שניה 4$). מדובר באיזור מאד נחמד להסתובבות. שוק האכרים הוא בעיקר מבוך של דוכני מזון מסוגים שונים ומשונים ומיעוטו תוצרת טרייה. הגרוב הוא מרכז קניות פתוח עם חנויות בסקלה העליונה של ההלבשה העממית (לא מותגי על אבל גם לא אאוטלט זול). יש במקום גם חנות ממתקים שאנחנו אוהבים Dylan's Candy, שם הצטיידנו בג׳לי בינס לתצרוכת אישית. היה לנו חם מדי בשביל לשבת בחוץ ולאכול בדוכנים הפתוחים אז נכנסו למסעדה המוכרת והאהובה צ׳יזקייק פקטורי Cheesecake Factory. למסעדה תפריט גדול ומגוון וגולת הכותרת - מגוון מטריף של עוגות גבינה מהן הילדות חלקו עוגת גבינה ועוגיות אוראו והמבוגרים עוגת גבינה ולימון. מעולה. החסרון היחיד הוא העלות.

בורות הזפת ב-לה בראה, מקום מרתק

ארכאולוגים בעבודתם במעבדה שקופה


איזור חפירות שפתוח לתצפית
שוק האכרים החמוד
חנות הממתקים של דילן
עוגת גבינה עם מרנג לימון. סוג של טעם גן עדן בצ'יזקייק פקטורי
עוד מבט על איזור הגרוב

יש כל מיני סיורים מודרכים של “בתי כוכבים” ומפות כוכבים אבל אותנו זה לא כל כך עניין, אז פשוט המשכנו עם הרכב לכיוון בברלי הילס Beverly Hills, נסענו קצת ברודאו דרייב Rodeo Drive עם חנויות היוקרה (ואפילו ראינו למבורגיני), שייטנו קצת בין הבתים היפים (והתבאסנו קצת שאנחנו כנראה נגור לעד בדירת 4 חדרים), אמרנו שלום להוליווד ונסענו כחצי שעה למלון שנמצא בצפון הוליווד קצת אחרי יוניברסל סטודיו, בו נלון את 3 הלילות הבאים.

התמוטטנו לשינה של כשעה ויצאנו שוב, כשהיעד, לראות את האוניברסיטה בה בעלי למד והאיזור בו הוא גר. בחרנו שלא לנסוע בדרך המהירה אלא לקחת את הכביש המפורסם מולהולנד דרייב Mulholland Driveהנוסע דרך ההרים בדרך מפותלת עם נופים מקסימים. לאורך הכביש יש נקודות עצירה מסודרות מהן אפשר לצפות בלוס אנג׳לס מלמעלה. מאחת הנקודות אפשר גם לראות את שלט הוליווד. דרך נחמדה מאד. מומלץ. עברנו ליד הבית בו גר הבעל והאוניברסיטה בה הוא למד, והמשכנו למרכז קניות כדי להצטייד במעילי יוניקלו לאלו במשפחה שעדיין אין להם. ואם לכם עדיין אין, אני ממליצה בחום. מדובר במעיל מחמם ודוחה גשם שמתקפל לשקית קטנטנה ופשוט נפלא לנסיעות.

היינו כל כך שבעים מארוחת הצהרים הדשנה שוויתרנו על ארוחת ערב והסתפקו בעוגיות ופירות.

סימון V על בברלי הילס
לוס אנג'לס פרושה מול הגבעות דרכן עוברת הדרך Mulholland Drive


התאטרון הסיני The Chinese Theater
http://www.tclchinesetheatres.com/
עלות: חינם

שדרת הכוכבים Hollywood Walk of Fame
http://www.walkoffame.com/
עלות: חינם

בורות הזפת לה בראה La Brea Tar Pits
http://www.tarpits.org/
עלות: חניה 10$; כרטיס למוזיאון + סרט תלת מימד קצר 16$ מבוגר, 8$ ילד (3-12)

שוק האכרים Farmers Market
http://www.farmersmarketla.com/

הגרוב (מרכז קניות) The Grove
http://www.thegrovela.com/

מולהולנד דרייב Mulholland Drive
http://www.discoverlosangeles.com/blog/scenic-drives-la
יוניקלו (בקישור ישיר למעיל שאתם חייבם לעצמכם) Uniqlo
http://www.uniqlo.com/us/women/outerwear-and-blazers/ultra-light-down.html


אוכל:

איי הופ (רשת מסעדות לארוחות בוקר מושחתות) IHOP
http://www.ihop.com/
אנחנו שילמנו: 55$

צ'יזקייק פקטורי (רשת מסעדות עם עוגת גבינה אלוהית) Cheesecacke Factory
http://www.thecheesecakefactory.com/
אנחנו שילמנו: 85$

יום 4 (שלישי) - יום של Big Bang

שוב התעוררנו מוקדם, וחיכינו שארוחת הבוקר תיפתח (בשבע). באופן קוסמי, רכישת המעילים בערב הקודם הביאה ללוס אנג׳לס גשם שמזמן לא נראה כמותו. מבול יורד. אבל אנחנו טיילי עיר מנוסים שלא מתרגשים מגשם אז לבשנו את המעילים (מעל טישרט בלבד, כי חם) ויצאנו לתחנה הראשונה של היום - סיור באולפני וורנר Warner Bros Studio Tour, כרבע שעה נסיעה מהמלון. הסיור הוזמן מראש באינטרנט לשעה 9 בבוקר (עם הנחת קופון שמצאתי ברשת) ומומלץ להגיע כרבע שעה קודם כיוון שיש בדיקות בטחוניות קפדניות. לשמחתנו דקות אחרי תחילת הסיור פסק הגשם ואפשר היה להנות ממלוא הכיף.

הסיור נערך בקבוצות קטנות (בקבוצה שלנו היו כעשרה איש) ברכב חשמלי עם מדריך (במקרה שלנו מדריכה חמודה) ועובר דרך איזורים של צילומי חוץ (back lot) סדנאות להכנת תפאורה, מחסן אביזרים, תצוגת באטמן, אולפן צילומי פנים (sound stage), מוזיאון אינטראקטיבי המסביר את תהליך יצירת הסרטים וכמובן חנות. בין הסדרות שמצטלמות באולפנים אפשר למנות את המפץ הגדול (Big Bang #1), שקרניות קטנות, הרימייק של קשרי משפחה, טוק שואוז כמו אלן וקונאן ועוד. בעבר צולמו פה חברים, סיינפלד, ER... בין הסרטים שהוזכרו בסיור אפשר למנות את קזבלנקה, סרטי באטמן וסדרת הארי פוטר. קלאסיקה.

הסיור מעולה. מאד נהנינו, המבוגרים ובת ה 14 שמבינה כבר קצת אנגלית ומכירה חלק מהסדרות והסרטים המדוברים. בת ה 12 שמתקשה יותר עם האנגלית ופחות חובבת טלוויזיה וקולנוע קצת פחות התחברה.

מנסיון בטיולים קודמים, סימנתי לי במפת הגוגל של תכנון הטיול מסעדות מומלצות בכל איזור בו טיילנו כדי לא להתקע רעבים ועצבניים. איך מצאתי מסעדות מומלצות? בעיקר דרך כתבות שמצאתי בגוגל בחיפוש של best kid friendly restaurants in X. באיזור אולפני וורנר אחת מהמסעדות שהיו במפה היתה מזללת נקניקיות גורמה Dog House והחלטנו ללכת אליה כדי לגוון ולחסוך קצת. איזה שוס! בוחרים סוג נקניקיה, בוחרים תוספות ורטבים לנקניקייה עצמה ותוספות בצד, ונהנים. יש חניה חינם ובשפע. מומלץ בחום לחובבי ג׳אנק פוד איכותי.

It never rains in southern California
בתים בכאילו באולפני האחים וורנר
חניה שמורה
אביזרים (פרופס) לחדר הסגלגל בבית הלבן
הסט של בית הקפה בתוכנית הטלויזיה “חברים”
באטמוביל מאחד מסרטי באטמן
מסכים אינטראקטיבים המלמדים על אנימציה ממוחשבת של דמויות

מכאן המשכנו כעשרים דקות נסיעה למפגש מסוג אחר עם המפץ הגדול - מצפה הכוכבים בגריפית׳ פארק Grifith Park Observatory. הריאה הירוקה של ל״א נמצאת על הר ואפשר בקלות להקדיש לה יום שלם. יש בפארק שבילי הליכה וריצה, שולחנות פיקניק ומספר אטרקציות מעניינות. מצפה הכוכבים נמצא בפסגת ההר ויש ממנו נופים מרהיבים על העיר, וגם על השלט המפורסם של הוליווד. יש בו מוזיאון מקסים על חקר והבנת התפתחות היקום והתובנות המדעיות שיש לנו היום, וכולל מיצגים אינטראקטיביים ואפילו פיסות מטאורים שאפשר לגעת בהן. יש גם מדריכים שמסתובבים ומסבירים. בקומה התחתונה יש קו זמן של התפתחות היקום, בית קפה וכמובן חנות. אני אהבתי, שאר בני המשפחה חשבו שזה בין משעמם לחופר. הביקור במוזיאון הוא חינם. גם החניה.

בנוסף יש במקום פלנטריום עם מופעים שונים. אנחנו צפינו במופע Center of the Universe שמספר על תולדות היקום (Big Bang #2). שוב אני נהניתי אבל שאר בני המשפחה חשבו שזה משעמם. מאד. הבת הגדולה פשוט נרדמה. אז מומלץ רק אם אתם (והילדים) חובבי הז׳אנר. בשלב הזה שאלתי את הבנות אם הן רוצות לנסוע לנקודת התצפית הכי מומלצת לצפייה על שלט הוליווד. הן הסתכלו עלי כאילו נפלתי על הראש, אז לא נסענו (אבל זה באיזור אם אתם ממש חייבים).

משם המשכנו למוזיאון שנותן במה לפן נוסף בהיסטוריה של קליפורניה - ההתיישבות במערב הפרוע - מרכז אוטרי למערב האמריקאי Autry National Center of the American West. תכנון לקוי הביא אותנו למוזיאון בשעה 15:30 כשהוא נסגר ב 16:00, אז הספקנו ממש רק לעבור דרכו במהירות ולהתרשם. המוזיאון מציג אספקטים שונים של המערב הפרוע, אמנות, היסטוריה, החיים בתקופה, שיקוף המערב הפרוע בקולנוע וטלויזיה ועוד. יש בו מיצגים אינטראקטיביים כולל כמה הזדמנויות לילדים להתחפש ולהצטלם ותערוכת כלי נשק מתקופת המערב הפרוע שעניינה מאד את בעלי (Big Bang #3). מותק של מקום! מאד נהנינו וממש הצטערנו שאין לנו יותר זמן. תכנון נכון יותר היה להגיע קודם לאוטרי שנסגר מוקדם ומשם להמשיך לפלנטריום שפתוח עד עשר בלילה. פשלה שלי.

מול האוטרי נמצא גן החיות של ל״א שחברים מקומיים אמרו שהוא נחמד מאד. לנו היה בתכנון גן החיות בסאן דייגו אז הוא לא נכנס לתוכנית.

בשלב הזה היינו כבר מאד עייפים אז חזרנו למלון (כעשרים דקות נסיעה) לשינה של איזה שעתיים ובערב פגשנו חברים לארוחת ערב באדנדייל Edendale מסעדה יפיפיה הממוקמת בבניין עתיק שהיה פעם תחנת כיבוי אש. מקום יפיפה עם בר מהמם, תפריט מודרני ומעניין ואווירה נפלאה. לא מסעדת תיירים וגם לא ממש מסעדת ילדים (יש המבורגר, מקרוני אנד צ׳יז, צ׳יפס כך שהיה לילדים מה לאכול אבל זו לא מסעדה משפחתית באופי ובווייב). המסעדה קרובה לפארק גריפית כך שאפשר לשלב בביקור באיזור גם אם אין לכם חברים שגרים שם.

מצפה הכוכבים גריפית'
רואים מפה את שלט הוליווד
מסע בין כוכבים
פיסות של הירח ומאדים
הכנת מערבון במוזיאון אוטרי
עוד ממוזיאון אוטרי

וורנר בראדרס Warner Bros Studio Tour
https://www.wbstudiotour.com/
עלות: חניה 10$; כרטיס לסיור 57$ עם קופון)

פארק גריפית Griffith Park
http://www.laparks.org/dos/parks/griffithpk/
עלות כניסה וחניה בפארק: חינם

מצפה הכוכבים Griffith Observatory
http://www.griffithobservatory.org/
עלות: כניסה למצפה והמוזיאון חינם; מופע פלנטריום: מבוגר 7$, ילד (5-12) 3$ ויש מגבלות על הכנסת ילדים מתחת לגיל 5

מוזיאון אוטרי Aurty National Center of the American West
https://theautry.org/
עלות: מבוגר 10$; ילד (3-12) 4$

אוכל:

דוג האוס (מסעדת נקניקיות) Dog Haus
http://www.doghaus.com/
אנחנו שילמנו: 40$

אדנדייל (מסעדה) The Edendale
http://theedendale.com/
החברים הזמינו

יום 5 (רביעי) - יוניברסל סטודיו

כשתכננו את הטיול החלטנו שנבחר פארק שעשועים אחד ונתמקד בו. ובחרנו ביוניברסל. את הכרטיסים קנה לנו חבר שגר בל״א בעלות 84$ לכרטיס, ועל זה צריך להוסיף חניה ב 17$. בתאריך הביקור שלנו בספטמבר הפארק פתוח בשעות 10:00-18:00 וזה אולי נשמע מעט אבל בגלל שהפארק לא עמוס במבקרים, זה הספיק בול.

קמנו כהרגלנו מוקדם, אכלנו במלון ונסענו לתחנה הראשונה שלנו ליום זה - מכבסה Burbank Laundry. אני אוהבת לארוז מעט, מה שנקרא travel light, ולכן אורזת בגדים לחמישה-שישה ימים בלבד. איתרתי מראש מכבסה קרובה למלון שנותנת שירות מלא, הנקרא גם fluff and fold. מוסרים את הבגדים מלוכלכים ומקבלים אותם נקיים, מקופלים וארוזים. התשלום לפי משקל. לנו יצא 20$. אגב, הוויז לא הצליח למצוא את המקום, גוגל מפס כן.

תכלס, יוניברסל פארק קטן למדי, ואין בו יותר מדי רכבות הרים או מתקני שעשועים. מה שכן יש בו זה הרבה כיף שקשור לעולם הקולנוע. לפארק יש שני מפלסים, סיור אולפנים שהוא תכלס יותר אטרקציה מסיור (בשביל הצצה אמיתית מאחורי הקלעים לכו לוורנר), ארבעה מופעים, מספר אטרקציות ואיזור לילדים קטנים. באמצע השבוע בספטמבר לא היה עמוס בכלל ולא היה צורך במסלול מהיר שנותן קיצור תורים. גם בלי זה לא עמדנו כמעט בתורים משמעותיים של יותר מעשרים דקות.

הסדר שבו אנחנו חווינו את הפארק:
  • התייצבות כחצי שעה לפני הפתיחה 
  • סיור האולפנים (מעולה, הנסיעה רגועה אבל יש כמה קטעים מפחידים ובחושך) 
  • אטרקציות במפלס התחתון: מומיה (רכבת הרים קצרה אך מהירה, מעולה פלוס, לדעת הבנות שלי המתקן הכי טוב בפארק), טרנספורמרים (רובוטריקים, רכבת הרים בשילוב סימולטור, טוב), פארק היורה (נסיעה די רגועה עם ירידה גדולה בסוף לתוך מים, טוב מאד) 
  • ארוחת צהריים בפארק היורה 
  • מופע אפקטים מיוחדים (חביב ומצחיק לעיתים, הילדות לא התלהבו במיוחד) 
  • הסימפסונים (מעולה, רכבת הרים וירטואלית מרהיבה) 
  • הפסקה מתוקה לדונאט ענקי וטעים טעים באיזור הסימפסונים 
  • מופע עולם המים (מעולה, שימו לב שיש ספסלים ירוקים שמי שיושב בהם נרטב, וספסלים אפורים שלא) 
  • המיניונים (סימולטור תלת מימד, חביב לא וואו) 
  • סרט שרק 4D (חמוד מאד, לא אקסטרימי בכלל) 
  • תוך כדי - צילום עם דמויות - במפלס התחתון יש אפשרות להצטלם עם דינוזאור וטרנספורמר שנראים מאד חיים ומשכנעים, מומלץ לראות אותם. במפלס העליון יש דמויות מסרטים וסדרות כמו המיניונים, הסימפסונים, דורה, שרק ועוד. אפשר לקנות תמונה מקצועית או לבקש מאנשי הפארק שיצלמו אתכם במצלמה או הטלפון הפרטיים שלכם 

התכנון המקורי היה להסתובב קצת ביוניברסל סיטי ולאכול ארוחת ערב טובה ב Tony Roma's, אבל היינו עייפים נורא כבר אז נסענו לאסוף את הבגדים מהמכבסה ובדרך למלון עברנו בדרייב ת׳רו של רשת ההמבורגרים הותיקה In and Out Burger. השם כבר מרמז על הייחוד של הרשת (הפועלת מ 1948) מזון מהיר, הכי מהיר שיש. ואת זה הם מצליחים לעשות כי בתפריט יש מספר פריטים קטן במיוחד: המבורגר, צ׳יזבורגר, צ'יפס, שתיה קלה ומילקשייק. וזהו. אפשר לבקש המבורגר כפול (ההמבורגר הבסיסי די קטן) וגבינה כפולה. וזול. כ 3$ להמבורגר. וגם אין מסעדה אלא רק drive thru. נכנסים עם המכונית, יש ״מלצר״ שלוקח הזמנה, נוסעים עוד קצת עם המכונית, מקבלים את השקיות ומשלמים. חזרנו למלון עם השקיות, אכלנו ונפלנו שוב שדודים לשינה מוקדמת.

ברוכים הבאים ליוניברסל
מלתעות!

איך מגיעים?
מופע הפעלולים המדליק – עולם המים
תמונה משפחתית

מכבסה Burbank Laundry
http://www.burbanklaundry.com/
עלות לפי משקל, אנחנו שילמנו 20$

יוניברסל סטודיוז Universal Studios
http://www.universalstudioshollywood.com/
עלות: חניה 17$; כרטיס מבוגר 95$ ילד 87$; לנו קנה חבר מקומי ב 84$

אוכל:

אין אנד אאוט בורגר In and Out Burger
http://in-n-out.com/
אנחנו שילמנו 22$


מלון קומפורט סוויטס ליד יוניברסל Comfort Inn and Suites Near Universal N. Hollywood Burbank

שהות: 3 לילות

לא מלון מלהיב במיוחד והאיזור לא משהו, אבל שרת אותנו מעולה לצרכי הטיול כיוון שהיה ממוקם כ15-20 דקות מיוניברסל, וורנר, גריפית – כל האתרים שביקרנו במהלך השהות בו. יש ארוחת בוקר אמריקאית סטנדרטית. בנוסף יש בחדר מקרר קטן ומיקרו, וממול יש סופר. הסופר משרת אוכלוסיה מקסיקנית בעיקרה ולכן יש בו המון מוצרים ומותגים ממקסיקו, סוג של חוויה. הוויפי עבד היטב וחניה פרטית מקורה כלולה.

מחיר (כולל מיסים): 155$ ללילה; הוזמן דרך booking.com
כולל: ויי פיי, חניה במלון, ארוחת בוקר


כרגיל בתכנון טיול, ההחלטות הכי קשות הן על מה לוותר, אז הנה רשימה של כמה דברים שנראו לנו מעניינים אבל לא הצליחו להיכנס לטיול (ויש עוד, זו רק הרשימה הפרטית שלי):

דיסנילנד Disneyland, ו/או דיסנילנד קליפורניה Disney California Adventure Park

מוזיאון המדע קליפורניה California Science Center

מוזיאון גטי Getty Museum

הספינה המלכה מרי The Queen Mary

כנסייה Wayfarers Chapel

חוות פראמאונט Paramount Ranch

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים