שבוע סקי משפחות בשלאדמינג, אוסטריה

ינואר 31, 2016


נסיעת הסקי השנתית שלנו תוכננה לשבוע של ט”ו בשבט. למה? כי זה שבוע של חלוקת תעודות מה שאומר שאין מבחנים, ואיפשר לילדות להעדר מלימודים במצפון (פחות או יותר) שקט. שוב אנחנו באוסטריה, והפעם – שלאדמינג. אתר יפה ונעים, לא גדול מדי אבל משתייך לסקיפס של אמדה שמאפשר גלישה באיזור גדול יותר.
האתר לא מאד גבוה (פחות מ 2000 מטר ברובו) ולכן יש בחלקיו התחתונים עצים ובתים, והנופים מיוערים ויפים. יש כמה מסלולים שממש עוברים בין העצים, ומתאימים גם למתחילים. יש הרבה מסלולים רחבים ונעימים ולכן האתר ידידותי למתחילים ובינוניים. האיזור מורכב מארבע פסגות שמחוברות בניהן ברכבלים, כך שאפשר להתחיל במקום אחד ולעבור בין ההרים, לרדת במקום אחר ולחזור בסקיבס.



באתר יש הרבה מעליות חדשות, חלקן מחוממות ועם בועה שקופה נגד רוח ושלג. יש גם כמה צ'ירליפטים ישנים יותר, אבל בגדול האתר מרגיש מפותח וחדש. כמעט ואין טיברים. היחיד בו אנחנו נתקלנו היה באיזורי הלמידה.

ממש לא רחוק משלאדמינג אפשר למצוא את הקרחון דאכשטיין, למקרה שהשלג בשלאדמינג לא מספק, או שרוצים שינוי אוירה לנוף קרחוני.

ההרכב המורחב והמורכב שלנו כלל אותנו (הורים ושתי בנות 13, 15), הגיסים (הורים ובת 9) והחברים (הורים ובן 13) ברמות גלישה שונות ומשונות ממתחילים ועד מצויינים. כשכולם על סקי למעט הגיס הסנוברדיסט המנוסה.




האתר של שלאדמינג Schladming
http://www.schladming-dachstein.at/en

האתר של פלנאי Planai
http://www.planai.at/en


לוגיסטיקות

טיסות

טיסות הוזמנו מראש לוינה באוסטריאן אירליינס שאף פעם לא מאכזבים. טיסה נעימה, אוכל סביר, נקודות בסטאר אלייאנס, טיסת בוקר בהלוך וערב בחזור.
עלות: 260 אירו לאדם

דירה

בחיפוש הדירות היו לנו הרבה דרישות. למצוא בית אחד שבו יש גם דירה עבורנו וגם דירה יותר גדולה לגיסים והחברים, שתאפשר להם להיות ביחד אבל לשמור גם על פרטיות. רצינו דירה מאובזרת היטב עם מטבח, ובמרחק הליכה ממרכז העיר שלדמינג והגונדולה הראשית. ושיקבלו כרטיסי אשראי.

ישנו אתר של חברת ניהול Schladming Apartments שמטפלת במספר גדול של דירות באיזור, ושם מצאנו את מבוקשנו. במקרה היה לנו גם מבצע הנחה על הסקיפס.

עם המפתחות לדירה קיבלנו גם “כרטיס בונוס” שנתן 10% הנחה על שיעורים וציוד.

הדירה הגדולה (מס' 9) היתה מדהימה. חדשה לגמרי, עם מטבח ענקי, שולחן אוכל גדול (שהכיל את כולנו), מספר גדול של חדרים וחדרי שירותים, כמו בתיאור. בהתחלה היה קצת קושי עם הויי פיי אבל הוא נפתר במהרה. הדירה הקטנה יותר (מס' 4) היתה ישנה יותר ופחות משופצת, והמיטה של הילדות היתה באיזור פתוח עם המטבח אבל שרתה אותנו מצויין. לבית יש גם חניה פרטית וסקי רום (שלא נמצא במרתף!), והיא נמצאת מרחק דקות בודדות מהגונדולה. מומלץ.

קצת שלאדמינג
הנוף מחדר הדירה ביום שהגענו, אחרי כמה ימים של שלג

את המפתחות לוקחים (ומחזירים) מהמשרד של חברת הניהול והם גם הכתובת לבעיות או שאלות.

הדירה שלנו Appartement Schwaiger
http://www.appartement-schwaiger.at/

אתר לחיפוש דירות בשלאדמינג
http://www.schladming-appartements.at/en

עלות הדירה לארבעה איש: כ-1000 אירו לשבוע (בשקלול הנחת הסקיפס)
עלות סקיפס ל-6 ימי גלישה בסקי אמדה: 240 אירו למבוגר, 180 לנוער, 120 לילד

רכב

שלאדמינג מרוחקת כשלוש וחצי שעות נסיעה משדה התעופה של וינה. כל משפחה לקחה רכב משלה. שלנו היתה קאיה ספורטאז' שהספיקה בדיוק למידותינו (מזוודה 28, מזוודה 24, צ'ימידן וטרולי). הרכב היה עם מנוע דיזל, ומילאנו דלק רק פעם אחת, לפני ההחזרה. את הרכב שכרנו מחברת בוכבינדר Buchbinder דרך רנטלקארס.



השכרת רכב רנטאלקרס Rentalcars
http://www.rentalcars.com/
עלות: 410 אירו לשמונה ימים, כולל נהג נוסף וצמיגי חורף כמובן
מיכל דלק (דיזל): 60 אירו

ציוד סקי ושיעורים

אין לנו ציוד סקי ואנחנו נדרשים לשכור אותו בכל נסיעה. את הציוד (מגפיים ומגלשיים ;קסדות יש לנו) שכרנו דרך בית הספר בו הזמנו שיעורים, בהנחה של 10% עם כרטיס הבונוס. תחנת ההשכרה נמצאת ממש ליד הגונודלה של Planai (יש עוד תחנות) ויש אפשרות להשאיר שם בחינם את המגלשיים (אבל לא את המגפיים. כן יש אפשרות לבוא בנעלים רגילות ולהשאיר אותן בחנות בזמן שגולשים). השירות בחנות היה יעיל ומקצועי והציוד התאים לצרכים שלנו.

למרות שרובנו כבר גולשים לא רע, אנחנו מעדיפים לקחת כמה שיעורים לחידוד טכניקה כל פעם. אני (שגולשת מתחילה למדי) לקחתי מדריך פרטי לחמישה ימים, לא זול אבל היה שווה מאד. הוא קידם אותי מפחד מטורף למסוגלת לצלוח מסלולים כחולים עם המשפחה. בעלי והבנות לקחו קורס קצר של שלושה ימים, שעתיים ביום, רק בשביל ריענון ושיפור טכניקה.



כיוון ששלאדמינג אתר קטן (או אולי פשוט פחות מפורסם יחסית למאיירהופן או זולדן למשל) והגענו בינואר שזה לא בשיא העונה, מגוון השיעורים היה מצומצם ויש כמה נקודות שצריך לקחת בחשבון.

- שיעורי הילדים מתחילים ביום ראשון, שיעורי המבוגרים המתחילים גם בראשון, אבל שיעורי המבוגרים המתקדמים מתחילים בשני. מה שאומר שבשבת אין שיעורים קבוצתיים. שיעורים פרטיים יש תמיד. אז אם אתם מתחילים אל תגיעו כמונו בשישי אחר הצהרים אלא תכננו טיסה שתביא אתכם בשבת לאתר ותתחילו עם השיעורים בראשון.

- ילדים זה עד גיל 12. בני ה-13 שהיו איתנו הצטרפו להורים בקבוצת מבוגרים. אבל אם אתם שולחים את הילדים לבד לקורס, קחו את זה בחשבון. בזולדן למשל היו גם קבוצות נוער.

- אין המון קבוצות ורמות. בשנה שעברה בזולדן, הבת הגדולה שגולשת טוב היתה בקבוצה של בני נוער שכולם גולשים פרלל. השנה היא קצת “נתקעה” בקבוצה ברמה נמוכה אז הלכנו למשרד והמרנו את הקורס הקבוצתי של 3 ימים בשיעור פרטי של שעתיים. מהשיעור הפרטי היא מאד נהנתה.

המדריכים דיברו כולם אנגלית מצויינת, ההדרכה היתה נעימה ומקצועית וכולנו השתפרנו ביכולות הגלישה.


שיעורי סקי והשכרת ציוד Tritscher
https://tritscher.skischoolshop.com/en/
עלות השכרת ציוד ברמה בסיסית לשבוע (מגלשיים ומגפיים): 90 אירו למבוגר, 75 אירו לנוער עד גיל 18, 45 אירו לילד עד גיל 14, יש הנחה 10% עם כרטיס בונוס או בהזמנה מראש באתר האינטרנט, ויש אפשרות לשכור בגדי סקי וקסדה
עלות שיעורי סקי: שיעור פרטי של שעתיים 129 אירו, שיעור קבוצתי 3 ימים שעתיים ביום 176 אירו; יש הנחה של 5% להזמנה באתר או 10% עם הכרטיס.

אוכל

היתרון בדירה הוא האפשרות לבישול עצמאי, מה שחוסך הרבה כסף וגם זמן. קניות עשינו בסופרמרקט SPAR הגדול בעיר. ארוחת בוקר אכלנו בדירה, בצהרים אכלנו על ההר, אחרי הגלישה הפנקנו באיזה עוגה או קייזרשמרן ובערב גיוונו בין ארוחות פשוטות בדירה, דוכני הרחוב שהיו סביב המירוץ, ארוחות משותפות חגיגיות בדירה הגדולה ופעמיים אפילו יצאנו למסעדה.
אבות המזון: נקניקיה, צ'יפס ושיוואסר (מיצפטל מקומי)

אחת הסיבות שאנחנו חוזרים שוב ושוב לאוסטריה: קייזרשמארן

העלות הכוללת של האוכל היתה כ-100 אירו ליום לארבעתנו.

פעילויות שמעבר לסקי

מירוץ הלילה

אחד הסיבות לבחירת השבוע הזה לנסיעה, היה קיומו של מירוץ סלאלום רשמי. אני מודה שלא הבנתי מי מתחרה ועל מה (מדליה? מיקום?) אבל מדובר בהפנינג ענקי ותוסס.

הזמנתי כרטיסים דרך אתר התחרות, והם נשלחו בדואר אלי הביתה. גיסתי (בחוכמה רבה) ארגנה רכישת כרטיסים דרך משרד השכרת הדירות. חסך דמי משלוח, וחסך את החרדה מדואר ישראל. קנינו כרטיסים לאיזור המוזל ביותר, בו עומדים ממש לאורך המסלול עצמו.

ערב לפני התחרות היה אירוע הגרלת מספרים, שהתקיים במדרחוב הקטן של שלאדמינג. דוכני אוכל, דוכני שתיה, דוכנים לממכר מזכרות וציוד לעידוד המתחרים, החל מכובעים ודגלים ועד זמבורות רעשניות במיוחד. אחרי הגרלת המספרים (שלא הבנו בה כלום) היו מספר במות בידור עם מוסיקה ואנשים רקדו ברחובות ונהנו. היה כיף ממש!
מסיבת רחוב בערב שלפני התחרות

ביום התחרות הלכנו עם זרם ההמונים לאתר. לאורך המסלול היו מדרגות שלג/קרח ענקיות שדרכן אפשר היה לטפס ולעמוד באיזורים גבוהים יותר. הייתה חוויה מעניינת בהחלט לצפות בגולשים המקצועיים על המסלול ובמסכי הוידאו הגדולים, אבל בשלב כלשהו כמות השיכורים וההתנהגות שהתחילה להיות פרועה גרמו לנו לחזור הביתה עוד הרבה לפני תום האירוע.

בעקבות התחרות היה סגור רק מסלול גלישה אחד – שחור שיורד לעיירה. כל השאר לא הושפעו.


מסלול המרוץ
מירוץ הלילה The Night Race Schladming
http://www.wsvschladming.at/de/nightrace/
עלות כרטיס: 18 אירו למבוגר, 12 לנוער

מזחלות (Toboggan, Rodel)

ערב אחד יצאנו להרפתקאת מזחלות. לבושים היטב בבגדי סקי עם כפפות סקי וקסדות, ונעלי שלג אטומות (לא מגפי הסקי כמובן), נסענו עם האוטו כרבע שעה במעלה ההר עד הגונדולה Hochwurzen, לפי הכתובת Rohrmoosstraße 208. שם שכרנו מזחלות וקנינו הרחבה של הסקיפס לשעות הלילה. אני נשארתי במסעדה להמתין על שוקו חם כשבעלי והבנות עלו בגונדולה עם המזחלות לפסגה ומשם ירדו במסלול מואר של כ-7 ק”מ במורד ההר. המזחלת בסיסית לגמרי, השליטה בעזרת חבל שמחזיקים בידיים והבלימה בעזרת הרגליים בשלג. המסלול לקח כ-40 דקות של הנאה צרופה. מומלץ בחום רב מאד!

המסלול פתוח גם בשעות היום בזמן פעילות אתר הסקי (09:00-16:00), למי שפחות הרפתקני ולא רוצה לגלוש בחושך (שעות הפתיחה בלילה 19:30-23:30). יש מקום גם מסלול גלישת סקי שפתוח בלילה.


עלויות:
שכירת מזחלת: 7 אירו לאדם
הרחבת הסקיפס לשעות הלילה לעליה חד פעמית: 13.5 אירו למבוגר, 7.5 אירו לילד

תרמה אמדה

יום אחד אחרי הסקי נסענו לתרמה אמאדה להנות מהבריכות. המקום מרוחק כ 25 דקות נסיעה משלאדמינג ושווה את הנסיעה.

היינו פה בעבר (כשגלשנו בפלאכאו) וזכרנו את המקום לטובה. ואכן היה מעולה. עם כרטיס הבונות שילמנו לשעתיים וקיבלנו 4 שעות שהייה. שכרנו מגבות וחלוקים (יש גם פקדון שמקבלים חזרה ביציאה) ונהננו מכמה שעות של מים חמים ומפנקים. הילדים (בני 9, 13, 13, 15) היו עצמאיים לגמרי וכמעט ולא ראינו אותם. יש מספר מגלשות, בריכה גדולה עם גלים, בריכה חמה חמה שיוצאת החוצה לשלג, ג'קוזי מינרלי ועוד.

כיף של מקום. מומלץ!
הבריכה החיצונית החמה
אירובי בבריכה

תרמה אמאדה Therme Amade
http://www.thermeamade.at/en/

שופינג בקניון SCS

הטיסה הביתה היתה מוינה בשעה 8 בערב. אחרי שהחזרנו את המפתחות למשרד (וקיבלנו החזר על הכרטיס של הסקיפס, 3 אירו לכרטיס) נסענו לכיוון וינה. החברים שלא היו בוינה בחרו להמשיך למרכז העיר ולטייל, ואנחנו החלטנו לעשות קצת שופינג במרכז הקניות הענקי SCS – Shopping City Sud הנמצא לא רחוק משדה התעופה.

מדובר בקניון ענקי, עם המון חנויות, כולל פרימרק Primark הזולה והפופולארית. אכלנו צהרים בופיאנו Vapiano מסעדה איטלקית בשירות עצמי בה מכינים את האוכל טרי טרי מול עיני הסועדים, שוטטנו בחנויות, קנינו קצת, אכלו עוגות טעימות בבית הקפה אאידה Aida ונסעו לשדה כדי לחזור הביתה.

מרכז קניות Shopping City Sud
http://www.scs.at/W/do/centre/home


מאד אהבנו את שלאדמינג, את הנופים המיוערים את המסלולים הרחבים והמטופחים, ואת האוירה הנעימה. ישראלים נוספים לא פגשנו, אז אולי זה גם יתרון?

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים