טיול משפחתי מפונק בברזיל - חלק ה': ריו דה ז'ניירו

אוקטובר 18, 2016

מה עולה לכם לראש כשאתם שומעים "ריו דה ז'ניירו"? חופים, סמבה, כדורגל? פאבלות, פשע, שודדים ברחובות? ישו הגואל, הר הסוכר, יער טיז'וקה? אז כן, יש בה הכל מכל. 4 ימים בריו לא מספיקים בשביל למצות את העיר, ובגלל קצת חוסר מזל וקצת חוסר תכנון פיספסנו את נושא הסמבה והכדורגל, אבל בהחלט היו חופים, נופים ואתרים. 


יום 13 (חמישי) - מגיעים לריו דה ז'ניירו


הגענו לריו בטיסה ישירה מפוז איגוואסו בשעה 18:00. מהשדה לקחנו 2 מוניות מדלפק בשדה. שילמנו מראש בכרטיס אשראי 110 ריאל למונית עד איפנמה. התארגנו בדירה ויצאנו ברגל לארוחת ערב במסעדת גרוטה דה איפנמה Garota de Ipanema המפורסמת בה נכתב השיר ״הנערה מאיפנמה״. למרות שמדובר במקום תיירותי מאד, האוכל מצויין! מומלץ להזמין מנת פיקניה (נתח בשר) לשניים. המנה מגיעה על גריל חם יש לשולחן, וכולל. בשר שנצלה על השולחן ותוספות כמו צ'יפס, אורז ומעין קמח של שורש לא מוכר. הנאה צרופה. בשעות מאוחרות יותר יש גם מוסיקה חיה. מומלץ.







מסעדת הנערה מאיפנמה Garote de Ipanema
http://www.bargarotadeipanema.com.br


מלון דירות באיפנמה, ריו דה ז'ניירו Abilita Suites Ipanema Tower

Abilità Suites Ipanema Tower

רוב המלונות בריו פרושים על רצועת החוף של קופקבנה. כשעשינו שיעורי בית קראנו שאיזור איפנמה נחשב נעים יותר, שקט יותר ובטוח יותר אז בחרנו ללון שם. שהינו במלון דירות, כל משפחה בדירה עם סלון, שני חדרי שינה, שירותים כפולים ומרפסת הפונה לים (פחות או יותר). במלון גם לובי מאובטח וחדר מקסים לארוחת בוקר. הבניין נמצא בקו השני מהחוף, אבל קרוב מספיק בשביל ללכת ברגל גם לים וגם לאיזור החנויות של איפנמה.

הדירה היתה מצויידת ונקיה אבל נורא ישנה. נראה שלא שיפצו אותה משנות השבעים בערך. אותי זה קצת ביאס אבל לאחרים זה לא הפריע.

שהות: 5 לילות
עלות לדירה, כולל וויי פיי וארוחת בוקר: 210$ ללילה


יום 14 (שישי) - סיור מודרך בריו - פסל ישו והר הסוכר


כדי להקל על ההתמצאות ולקבל את המקסימום מהביקור בעיר ריו, קבענו מראש עם מדריך ישראלי דובר עברית - רמי מדמון. רמי מתגורר בעיר שנים רבות ובשנים האחרונות התחיל להדריך תיירים ישראלים בביקורם בעיר. הוא מכיר את העיר מצויין, ויש לו גם המלצות טובות למסעדות, אז שווה לשאול!

פשלה קטנה שהיתה לנו היא שהרכב של רמי הוא מיניואן שמתאים להסעת 7 אנשים, ואכן היינו 7, אבל עם רמי עצמו היינו 8. בסופו של דבר הסתדרנו והבנות הצטופפו 3 במושב האחורי (שמיועד ל-2) אבל זה היה משמעותית פחות נוח מהוואנים המרווחים שהיו לנו בסלבדור או איגוואסו.

התחלנו במסירת כביסה במעבדה קרובה למלון שרמי מצא עבורנו. השארנו שם שק כביסה והמכבסה שלחה אותו למלון בסוף היום. העלות: 12 ריאל לקילו.

משם נסענו לביקור האייקון של העיר ריו - פסל ישו הגואל Christo Redentor על הר הקורקובדו Corcovado. רמי קימבן חניה הכי קרוב שאפשר ומשם עלינו בואן של האתר עד לאיזור רכישת הכרטיסים. קנינו כרטיסים ועלינו לראות את הפסל הגדול והמרשים הנחשב לאחד משבעת פלאי העולם המודרני. המקום מפוצץ בתיירים, וזה עוד שלא בעונה, לא רוצה לדמיין מה הולך שם בפברואר. המוני אנשים בסלפי עם ישו, ומקומות מסומנים על הרצפה איפה כדאי לשכב כדי לתפוס אותו במלוא הדרתו.







במקום גם שחזרנו אחת מהתמונות של נעם מהביקור בברזיל כנער. מרגש!

1983
2016

משם המשכנו לתצפית נחמדה שנתנה עוד הזדמנויות צילום של פסל ישו, וחצינו את העיר תוך מעבר בשכונת סנטה תרזה הישנה ואיזור לאפה (נראה איזור ששווה סיור רגלי). עצרנו להצצה קלה על מדרגות סלרון הצבעוניות Escadaria Selaron (מדליק ברמות!) והמשכנו לרצף של אכזבות - אצטדיון המרקנה - סגור, איזור הסמבודרומו (מקום תהלוכת הקרנבל עם אפשרות להצטלם עם תחפושות) - סגור, עיר הסמבה - סגור. לא יודעת אם זה חוסר תכנון או חוסר מזל, אבל ביקור בריו בלי כדורגל ובלי סמבה, זה קצת מבאס. 













אכלנו ארוחת צהרים במסעדה איטלקית מוצלחת באיזור קופקבנה בשם La Trattoria והמשכנו להר השני המפורסם בריו - הר הסוכר Pão de Açúcar. למה קוראים לו ככה? אחת האמונות הנפוצות היא שצורתו מזכירה כיכר סוכר מימי מטעי הסוכר, אמונה אחרת מדברת על זה שהשם דומה פשוט לשמו האינדיאני של ההר. הדרך מתבצעת בשני מקטעים, ברכבלים. והנופים מהפסגה שווים את המחיר הגבוה. כל ריו, הים, ישו מהצד השני... מרהיב.










ואפילו ג'יימס בונד היה פה.



את הערב סיימנו במסעדת המבורגרים מהירה אבל מאד מוצלחת בקטע הרחוב שבין איפנמה לקופקבנה - T.T.Burger. מזמינים בקופה, ומחכים להמבורגרים בהגשה עצמית. התפריט די מצומצם אבל טעים.






מדריך דובר עברית רמי מדמון Remy Madmoun
אימייל: remyrio@gmail.com
פייסבוק:
https://www.facebook.com/remy.madmoun 
טלפון (אפשר ווצאפ): +5521-991895696

פסל ישו הגואל Chriso Redentor
https://en.cristoredentoroficial.com.br
עלות: 26 ריאל לאדם

הר הסוכר Pão de Açúcar
http://www.rio.com/tours-attractions/sugarloaf
עלות: 76 לאדם, תלמיד חצי בהצגת תעודה (הוכחת גיל, גם צילום דרכון זה בסדר)

מסעדה איטלקית בקופקבנה La Trattoria
http://latrattoriario.com.br

המבורגר מגניב באיפנמה T.T. Burger
http://www.ttburger.com.br


יום 15 (שבת) - סיור מודרך בריו - פארק חבלים ותצפיות על העיר


עוד יום של סיור מודרך עם רמי מדמון.

התחלנו את היום בפארק עירוני נחמד - קטקומבה Parque Municipal Catacumba, עם אטרקציות לילדות - קיר טיפוס, פארק חבלים ואומגה. הילדות מאד נהנו, וגם נעם עלה איתן, אבל הצטער די מהר ;) כל הסיבוב לקח כשעה והיה מהנה מאד. אני צילמתי מלמטה, כהרגלי. הכל היה מאד מאובטח, ומצאו לנו מדריך שקירטע באנגלית בסיסית, אבל מאד השתדל והיה חמוד ממש. אה, וחובה נעלים סגורות. 






אחרי הבילוי הכיפי בפארק המשכנו בכביש הגשר 101 וחצינו את המפרץ לעיר שממול לריו - ניטרוי Niteroi. משם נשקפים נופים מרהיבים של ריו עצמה. עצרנו לתצפית יפה, והמשכנו בדרך עקלתונית למבצר סנטה קרוז Fortaleza de Santa Cruz, לתצפית נוספת. אחר כך קראתי שאפשר גם לסייר במקום בליווי של אחד החיילים, נשמע מעניין, אבל דורש מתרגם כי הם מדברים רק פורטוגזית. בניטרוי יש גם חופים יפים, מוזיאון לאמנות מודרנית שעוצב על ידי אוסקר נימאייר (הארכיטקט המפורסם ביותר בברזיל), קתדרלות ועוד, ונראה שהיא שווה יום טיול. 








עצרנו לארוחת צהרים במסעדת בופה מקומית רועשת ומלאת חיים, בשם A Mineira, עם עושר רב של מאכלים בבופה וכמובן גריל גדול עם מנות בשר שונות. היה טעים מאד.

חזרנו לריו והמשכנו בסיור התצפיות, דרך יער טיז'וקה Parque Nacional da Tijuca. עצרנו לתצפית קצרה בפגודה הסינית Vista Chinesa והמשכנו למקום בו קופצים משוגעים לדבר עם מצנחים ודאונים מהצוק הגבוה עד לחוף Rampa de Vao Livre da Pedra Bonita. משוגעים כבר אמרתי? 











משם ירדנו לחוף סאו קורונדו São Conrado לראות את המשוגעים שקפצו מהצוק נוחתים, ולעשות הפסקה מתוקה של אסאי, גלידה ופוקורן. לסיום הטיול נסענו בחזרה לחוף איפנמה, וראינו את השקיעה מסלע ארפואדור Pedra do Arpoador הנמצא בשפיץ בין איפנמה לקופקבנה. .




ארוחת ערב אכלנו בהמלצתו הטובה של רמי במסעדת Balada Mix באיפנמה.


פארק עירוני קטקומבה Parque Municipal Catacumba
http://www.rio.rj.gov.br/web/smac/exibeconteudo?id=5212134
עלות לכרטיס משולב (קיר טיפוס, פארק חבלים, אומגה): 65 ריאל למבוגר, 55 לילד, מזומן בלבד.

מבצר סנטה קרוז  Fortaleza de Santa Cruz


המשוגעים שקופצים מהצוק Paragliding Rio


מסעדת בופה Reastaurante A Mineira Niteroi
http://www.grupoamineira.com.br

מסעדה Balada Mix


יום 16 (ראשון) - הגן הבוטני ושופינג


היום השלישי שלנו בריו היה יום קליל יחסית, אבל לטעמי קצת מפוספס.

התחלנו בביקור בגן הבוטני. כדי להגיע לקחנו הסעה של אובר UBER. אובר היא אפליקציה פופולארית במקומות שונים בעולם, בה אנשים מהשורה הופכים לנהגים מקצועיים. נאמר לנו יותר מפעם אחת שהאפליקציה נחשבת בטוחה בברזיל והנסיעות גם זולות יותר מאשר מוניות. הגן הבוטני Jardim Botanico ביום ראשון מלא במשפחות, קבוצות חוגגות וצלמי חתונה והריון. הפארק גדול, ומקבלים בכניסה מפה עם מסלול מומלץ. הפארק נהדר בתחום העצים וחלש למדי בתחום הפרחים, אבל בהחלט שווה גיחה אם אתם רוצים הפוגה ירוקה ונעימה מהעיר.















לקחנו אובר בחזרה לדירה ואכלנו צהרים במסעדה יפנית קטנה מהירה אבל חמודה מאוד בשם בנטו Bento. משם המשכנו לשוק באיפנמה שמתקיים בימי ראשון בלבד. בשוק יש הרבה עבודות יד בסגנון נחלת בנימין, מזכרות, דוכני אוכל מקומי והמון אנשים. היה חם ולא היה לנו צורך במזכרות אז המשכנו שוב באובר והפעם לקניון ריוסול Shopping Riosul שנמצא לא רחוק. הקניון ממוזג, מודרני ויש בו המון חנויות ומסעדות מהירות. אחרי כמה שעות של קניות חזרנו במונית למלון. ארוחת ערב אכלנו במסעדה צרפתית בשם רסטו איפנמה Resto Ipanema שהיתה מתוחכמת מדי לטעם הבסיסי שלנו ושל הילדות, ולא אהבנו בכלל.





בדיעבד היה יום קצת סתמי, והיה מעניין יותר לו היינו לוקחים איזה סיור - היו כמה אופציות שעלו אבל מטעמי חוסר תכנון, עייפות ועצלות פיספסנו אותן. יום סיור לפטרופוליס Petropolis - העיר המלכותית, אחת השאריות היפות לזכר שלטון המונרכיה ששרר בברזיל במאה ה-19, והסיור בה כולל ביקור בארמון, במוזיאון ובגנים המלכותיים, זאת לאחר נסיעה בדרך הררית. הליכה בטבע וצילומים מהצוק במקום שנקרא Pedra do Telegraf. בערך שעה ורבע מריו ועוד כשעה הליכה עליה לצוק עצמו, ההגעה רק עם הסעה. קיבלתי המלצה חמה על בחור בשם Gareth, אבל לא הצלחנו לארגן את זה ברגע האחרון.

הגן הבוטני Jardim Botanico
http://www.jbrj.gov.br
עלות: 10 ריאל למבוגר, 5 לילד, במזומן בלבד

השוק ההיפי באיפנמה  Feira Hippie de Ipanema
http://www.feirahippieipanema.com
עלות: חינם, מתקיים בימי ראשון בלבד

קניון ריוסול Shopping Riosul
http://www.riosul.com.br/shopping_quemsomos_eng.php


מסעדה יפנית מהירה Bento 
http://www.bentojapa.com.br

מסעדה צרפתית Resto Ipanema
http://www.restoipanema.com.br


Gareth Willam -SUPTours
+55 21 96814-1182
http://suptours.com.br/en/riodejaneiro/rio-day-t




יום 17 (שני) - יום בחופי ריו 


אחרי ארוחת בוקר נעם ואיציק הלכו להחליף קצת דולרים לריאל בצ'יינג' Samba Ipanema cambio. אם אתם צריכים להחליף כסף שווה לשעות קצת שיעורי בית, כי יש פערים גדולים בשערי ההמרה. בצ'יינג' הזה קיבלנו 3.20 ריאל לדולר לעומת בצ'יינג' בקניון סול בו הציעו 3.00 ריאל לדולר וביקשו לראות דרכון.

לאורך החוף יש תחנות הצלה ממוספרות, אז לקחנו אובר לתחנה מס' 3 בחוף קופקבנה. הלכנו לאורך החוף, הצטלמנו עם פסלי החול היפים, שתינו מי קוקוס וטיילנו לאורך המים. היה יום חג והחוף היה מלא במקומיים, זוגות ומשפחות. הלכנו ברגל עד תחנת הצלה 9 בחוף איפנמה ( זה לוקח זמן, המרחק לא קטן) שם פגשנו את שלומית, איציק ונויה שבילו בחוף מהבוקר. שכרנו כסאות ושמשיה (26 ריאל) ופשוט הסתלבטנו. אחד הדברים הנחמדים בחופי ברזיל זו התעבורה הבלתי פוסקת של רוכלים. אפשר לשבת במקום אחד ולבנות מחטיפים, גלידות, שתיה, קוקטיילים, גבינה מותכת, מי קוקוס ועוד, ולקנות בגדי ים, משקפי שמש, תכשיטים זולים, פראו ועוד, כל זה בלי לזוז מהמקום! 

1983
2016














לארוחת צהרים מאוחרת עצרנו במאפיה ליד הדירה, קנינו שלל מאפים ושתיה ואכלנו בדירה. כיוון שלא ידענו איך להסביר למוכרת בקופה מה אנחנו רוצים, פשוט צילמנו את המאפים והראנו לה בנייד. עבד מעולה. לא היינו מאוד רעבים כי נישנשנו כל מיני חטיפים וגלידה בחוף.





אחרי מנוחה ואריזה, לקחנו אובר שוב לקופקבנה לארוחת ערב נחמדה במסעדה מנואל וחואקים Manoel e Joaquim ליד החוף, עוד המלצה מוצלחת של רמי. טיילנו לאורך החוף ועשינו קניות אחרונות בשוק קטן באי התנועה שמאמצע הכביש הרחב. בשעות הערב קופקבנה מלאה תיירים ומקומיים, והמון המון שוטרים.


סקירה של חופי ריו דה ז'ניירו

מסעדה בחוף קופקבנה מנואל וחואקים Manoel e Joaquim
http://manoelejuaquim.com.br



יום 18 (שלישי) - העברה לפראצ'י


כדי להגיע לתחנה האחרונה שלנו, הזמנו נסיעה מאורגנת במיניבוס מריו לפראצ'י. ההסעה אספה אותנו בשמונה בבוקר, ורק ב 14:30 אחרי כמה הפסקות והחלפת מיניבוס בדרך הגענו לפראצ'י המקסימה, שתתואר בפוסט הבא.


לסיכום, עיר מדליקה ריו. מגוונת, מעניינת, ישנה, חדשה. בתחושה שלי קצת פיספסנו אותה, קצת בגלל העונה, וקצת בגלל חוסר הכנת שיעורי בית שלי. היו חסרים לי סיורים רגליים, סמבה, כדורגל, וקצת ממה שיש לאיזור מסביב להציע. לא נורא, בפעם הבאה...



You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים