טיול משפחתי מפונק בברזיל - חלק ד': מפלי האיגואסו

אוקטובר 14, 2016


במילה אחת: וואו. זה כל מה שיש לי להגיד. כנראה שכשאתר הוא אחד משבעת פלאי תבל, הוא באמת מרשים. גם כשיש מזג אויר מזעזע וכ-ל הזמן יורד גשם. תמיד שואלים בפורומים "אז מה נעשה אם ירד גשם?" והתשובה הרגילה שלי היא - תמשיכו לטייל. אז זה מה שעשינו.


יום 10 (שני) - יום מעברים ממורו לאיגואסו

הגענו לאיגואסו בטיסה מסלבדור עם קונקשן בסאו פאולו, ונחתנו בעשר וחצי בלילה. השדה פיצפון, והולכים ברגל מהמטוס לטרמינל, ממש כמה מטרים. ביציאה מהשדה חיכה לנו נהג/מדריך דובר אנגלית עם ואן גדול ויפה שתאמנו מראש דרך המלון, בעלות של 22 ריאל לאדם.

העיר בצד הברזילאי נקראת Foz do Iguaçu (הקצה של נהר האיגאוסו) ובצד הארגנטינאי Puerto Iguazu. כשמזמינים טיסה לאיזור כדאי לשים לב לאיזה שדה תעופה מזמינים. אם הטיסה שלכם מגיעה מברזיל, טוסו לצד הברזילאי של המפלים - טיסת פנים עולה כ 100$, ואילו טיסה בינלאומית לצד הארגנטינאי תעלה כ 400$.

מדריך ונהג באיגואסו Vlademar Vieira
הגענו אליו במקרה. הזמנתי דרך חברת התיירות שעובדת עם המלון הסעה מהשדה למלון ופשוט נשארנו איתו כל השהות שלנו באיגוואסו כי הוא היה כזה נחמד. דובר אנגלית טובה מאד, נעים ומנומס. לקח אותנו לכל המקומות שרצינו, המליץ על מסעדות, ואפילו מצא לנו מכבסה. אפשר לתקשר איתו בווצאפ (ובכלל, ווצאפ מאד פופולארי בברזיל).

דוא"ל valdemarturismofoz@hotmail.com
טלפון: Número de telefone: +55 45 9977 1212

שילמנו לו 70 ריאל לאדם לכל יום טיול ועוד תוספות קטנות על הסעות נוספות.

מלון בפוז דו איגואסו Mabu Thermas Grand Resort

https://www.booking.com/hotel/br/mabu-thermas-resort.he.html

המלון היקר והיוקרתי ביותר בטיול שלנו היה ריזורט בפוז דו איגואסו. מדובר במלון גדול ויפה, שנופשות בו הרבה משפחות ונערכים בו גם כנסים מקצועיים. הוא נמצא קצת מחוץ לעיר, וקרוב למפלים. החדר לא היה מפואר באופן מיוחד, אבל נקי ומודרני. הבחירה במלון היתה כדי לנצל את הבריכות לילדים, המגלשות, הספא התרמי ושאר הפינוקים, אבל מזג האויר לא שיחק לטובתנו ולא באמת ניצלנו את מה שיש למלון להציע. בדיעבד אפשר היה להסתפק במלון פשוט יותר בעיר עצמה. ארוחת הבוקר מפוארת ממש, והיתה הגדולה והטובה שנתקלנו בה.

לשם שינוי, הצוות בקבלה דווקא דובר אנגלית.

שילמנו עבור חדר לארבעה, כולל ארוחת בוקר וויי פיי: 290$ ללילה

יום 11 (שלישי) - איגואסו - הצד הארגנטינאי

בבוקר אסף אותנו המדריך ולדמר כדי להעביר אותנו לצד הארגנטינאי של המפלים. אבל דבר ראשון - כביסה. הוא לקח אותנו למכבסה מקומית קטנה, שם השארנו שקית של כביסה אותה קיבלנו אחר הצהרים נקייה ומקופלת (עלות 10 ריאל לקילו כביסה).

כיוון שהכניסה לאתר הארגנטינאי היא בתשלון במזומן בלבד, ובפזו ארגנטינאי בלבד, עצרנו קודם כל בצ'יינג' להחליף כסף. החלפנו 100$ אמריקאי מה שהספיק לנו מעל ומעבר. עברנו את הגבול בסיוע המדריך, והגענו לשמורת המפלים בארגנטינה.

למרבה הצער מזג האויר לא שיחק לטובתנו באיגואסו. ירד מבול נוראי, ונאלצתי ללכת נגד כל עקרונותי ולהסכים ללבישת שכמיית גשם מניילון. אחד הדברים המכוערים והמביכים ביקום. היו לנו מספר שכמיות שהבאנו איתנו (מהוואי) ורכשנו עוד כמה כדי שיהיה לכולם. בקיוסק מקבלים כרטיסי אשראי אבל הגשם גרם להפסקת חשמל והמכונה לא עבדה, אז שילמנו במזומן בריאל וקיבלנו עודף בפזו.

בפארק יש מספר מסלולים שכל אחד מהם מביא את התייר למפלים לתצפית בזוית אחרת. וכל תצפית היא וואו חדש לגמרי. לא הספקנו לראות את כל הפארק, ראינו אולי חצי ממנו, אז אם אתם חובבי טבע ויש לכם זמן, אפשר לבלות פה גם יומיים (היום השני בחצי מחיר).

אחרי הליכה קצרה הגענו לתחנת הרכבת של הפארק ולקחנו אותה לתחנת הביניים. שם יורדים מהרכבת וחוזרים בדיוק לאותו התור כדי לעלות על הרכבת לגרון השטן Garganta del Diablo. לקח לנו קצת זמן עד שהבנו שזה מה שצריך לעשות... מתחנת גרון השטן יש הליכה במסלול מסודר של איזה 20-30 דקות דרך איזור ירוק ושקט, מלא נחלים וצמחיה יפה עד שמגיעים למפל, לוואו הראשון.







ארוחת צהרים (די נוראית למען האמת) אכלנו בסאבויי בתחנת הרכבת של גרון השטן. בכל מקום שיש אוכל, יש גם חוטמנים Coaties. בכל הפארק יש שלטי אזהרה לא להאכיל אותם כי הם עלולים לשרוט או לנשוך. יש בהם אלמנט כלשהו של חמידות, אבל אלו חיות בר, לא חתולי בית.





לקחנו את הרכבת בחזרה לתחנת הביניים, משם עשינו את המסלול התחתון Circuito Inferior. בכל המסלולים יש אופציות לנגישות, אם אתם זקוקים לעזרה, תשאלו בכניסה, ראינו אפילו כסאות גלגלים מיוחדים להתנהלות בפארק. מהמסלול התחתון מגיעים קרוב למים השוצפים, וממנו יש גם אפשרות לקחת מעבורת לאי סאן מרטין (כלול בכרטיס, השייט האחרון ב 15:15, פיספסנו אותו בדקות) או שייט בסירה מהירה לתוך המפלים (בתשלום נוסף, מגיל 12 ולא לבעלי בעיות רפואיות, ויתרנו בגלל הגשם). הפוגה קלה בגשם סיפקה לנו את אחד המראות היפים שיש - קשת צבעונית מעל המפלים.

מה שיפה באיגואסו, זה שכל זוית וכל תצפית גוררת וואו חדש.










בחמש אחר הצהרים אסף אותנו המדריך והחזיר אותנו לברזיל. בדרך שילמנו עוד איזה מס מעבר של 20 פזו לאדם.

אספנו את הכביסה, ניצלנו הפוגה בגשם לקצת מנוחה בבריכת המלון, ובערב יצאנו בהמלצת המדריך לארוחת גריל ברזילאית מסורתית של "אכול כפי יכולתך" בצ'ורסקריה Churrascaria Palazzo Grill. איך זה עובד? משלמים מחיר קבוע לאדם שכולל בופה של סלטים, תוספות וקינוחים (לא להתמלא!) ואז זורמים לשולחן בשרים מהגריל בהגשה. כל כמה דקות מופיע מלצר עם נתח שונה ומעניין. ומאד מאד טעים. המשקאות בתוספת תשלום. המדריך המליץ לנו להתמקח על עלות הארוחה של הילדות, הקשבנו לו ושילמנו על שלוש הילדות כאדם מבוגר אחד.



איגואסו הצד הארגנטינאי Iguazu Argentina
http://www.iguazuargentina.com/en
שעות פתיחה 8:00-18:00
מקבלים רק מזומן בכסף ארגנטינאי
עלות: 330 פזו (בערך $20 ארה״ב), 80 פזו לילד

סיור בסירה Iguazu Jungle 
www.iguazujungle.com/eng


מסעדה צ'ורסקריה פלאצו Churrascaria Palazzo Grill
http://www.palazzogrill.com.br
עלות: 80 ריאל לאדם, לא כולל משקאות


יום 12 (רביעי) - איגואסו - הצד הברזילאי

הגשם לא מפסיק לרדת אבל אנחנו מחליטים להמשיך בתוכניות. חמושים שוב בשכמיות הניילון המזעזעות.

המדריך אוסף אותנו לנסיעה קצרה ואנחנו מתחילים בפארק הציפורים. מדובר בגן חיות קטן המוקדש כולו ל… ציפורים. מקום חמוד מאד, אבל בגשם שוטף הוא לא במיטבו. רוב בעלי הכנף לא אוהבים גשם והם יושבים מבואסים מתחת למחסה. חממת הפרפרים נטולת פרפרים (הם לא יכולים לעוף בגשם), התוכים לא ניגשים לאנשים כי הם מתחבאים מהגשם, הטוקנים המבוייתים לא מסתובבים בחוץ ומצטלמים, כי גשם. אז כן קצת ראינו בעלי כנף שונים ומשונים, התלהבנו מציפורים אקזוטיות וצבעוניות, והצלחנו לתפוס כמה תמונות לא רעות, אבל ברור לנו שביום יפה היינו נהנים פי כמה. הסיור פארק הציפורים הוא לאורך מסלול חד כיווני ולא לוקח הרבה זמן. 










משם לקח אותנו המדריך לשמורה של המפלים בצד הברזילאי. הצד הזה יותר קטן מהארגנטינאי והביקור בו לא מאד ארוך, אבל מומלץ מאד לבקר בשני הצדדים, כדי לקבל עוד מבט על תופעת הטבע המרהיבה הזו. מהכניסה יש אוטובוס שלוקח את המבקרים לתוך הפארק, אבל בגלל שהיינו עם מדריך מורשה, הוא הסיע אותנו בעצמו וגם חיכה לנו בסוף המסלול.

הלכנו לאורך המסלול המומלץ עד לשיא שבו מתקרבים ממש למים הנופלים מלמעלה. בשלב הזה היינו כבר רטובים לגמרי, מהגשם ומהמפלים, אבל מבסוטים למדי. בנקודה הקרובה למפלים יש צלם מקצועי של הפארק ואפשר לקנות תמונה (30 ריאל). אי אפשר לקבל אותה במייל, שאלנו. עלינו במעלית (כמו בסלבדור, רק בקטנה) למסעדה שבקצה הפארק, משם אסף אותנו המדריך בחזרה.

גם פה יש אפשרות לקחת סירה להתקרב למפלים (בתשלום נוסף), וגם פה ויתרנו בגלל מזג האויר המבאס. במזג אויר טוב אפשר לעשות גם סיור במסוק, או בג'ונגל.









לארוחת צהרים לקח אותנו המדריך למסעדה איטלקית משפחתית בשם 4Sorelle. מסעדה טעימה מאד, רק השירות קצת איטי. אחרי האוכל הוא לקח אותנו לחנות מזכרות גדולה. מלכודת תיירים קלאסית. היתרון - מבחר עצום של מזכרות מכל הסוגים. החסרון - מחירים גבוהים. לא קנינו כלום.

חזרנו למלון והתמוטטנו לשנת צהרים כי בערב, מופע.

בערב יצאנו לארוחת ערב עם מופע Rafain Churrascaria Show.  מופע יפה מאד, מושקע ותיירותי, שכולל ריקודים ממדינות שונות בדרום אמריקה ומסתיים בסמבה ברזילאית שמחה. המזנון עשיר ומגוון וכולל גם גריל משובח. החסרון העיקרי - ההמוניות של המקום. החלק של הקפוארה היה הרבה יותר מוצלח בסלבדור. אבל החלק של הסמבה והטנגו היה נהדר. בסך הכל דרך נחמדה להעביר ערב אם באים בהבנה שמדובר באירוע המוני לתיירים.







פארק הציפורים Parque das Aves 
 http://www.parquedasaves.com.br/en
פתוח כל יום בשעות 8:30-17:00
עלות: 30 ריאל לאדם

איגואסו ברזיל Cataras do Iguacu
http://www.cataratasdoiguacu.com.br
שעות פתיחה: 09:00-17:00
עלות: 56 ריאל לאדם

שייט למפלים Macuco Safári
http://www.macucosafari.com.br/en/macuco-safari
עלות: 200 ריאל למבוגר

ארוחת ערב עם מופע Rafain Churrascaria Show
עלות 109 ריאל לאדם, לא כולל שתיה
המדריך הזמין לנו מקום, אפשר גם דרך המלון


יום 13 (חמישי) - השלמות באיגואסו וטיסה לריו

נשאר לנו חצי יום בילוי באיגואסו להשלמות קטנות. קמנו לבוקר לא גשום, ולו אפשר היה לסמוך על תחזית מזג האויר, היינו דוחים ליום זה את הביקור בפארק הציפורים ובצד הברזילאי, אבל התחזית כשהגענו לאיזור אמרה שביום הזה יהיה גשום עוד יותר.

התחלנו בסיור בסכר איטאיפו Itaipu שנמצא על גבול ברזיל-פרגוואי ומספק חלק ניכר מתצרוכת החשמל של ברזיל. אמנם הפסיק הגשם אבל היתה רוח נוראית אז אולי בגלל זה לא הצלחנו ממש להנות. הסיור בסכר כולל סרט תדמית וסיור מודרך באוטובוס עם הסברים בפורטוגזית, ספרדית ואנגלית. יש בדרך 3 עצירות, אחת מהן לחופי האגם המלאכותי שנוצר על ידי הסכר. בסיור שאנחנו לקחנו (״פנורמי״) אין כניסה לסכר עצמו לחדרי הטורבינות או הסברים על ייצור החשמל עצמו. כל הסיפור לוקח סביב שעתיים ולטעמי היה די משעמם, ושווה רק אם אתם חובבי הז׳אנר. יכול להיות שבמזג אויר יפה כשהאגם פעיל זה נחמד יותר.





מהסכר נסענו לתצפית על משולש הגבולות ברזיל-ארגנטינה-פרגוואי Marco das Três Fronteiras. עצירה נחמדה מאד של כמה דקות. נקודת המפגש בין נהר האיגואסו (כ20 קמ במורד המפלים) ונהר הפראנה. בכל אחת מהמדינות יש עמוד גדול צבוע בצבעי הדגל שאפשר לראות מנקודות התצפית. יש במקום גם משקפת תצפית שהילדות נהנו להסתכל בה, וכמובן חנות מזכרות.








נשאר לנו עוד קצת זמן לשרוף לפני הטיסה והיינו כבר רעבים, אבל חסרי סבלנות לזמני ההמתנה הארוכים במסעדות אז המדריך הוריד אותנו במרכז הקניות שמול המלון Catuaí Palladium Shopping Center. מרכז קניות חדש הניילונים (לא כל החנויות אוכלסו עדיין), מאד נקי, מודרני ונעים. אין רשתות מוכרות (חוץ מהוויאנאס) אבל יש לא מעט רשתות מקומיות של ביגוד, הנעלה ותכשיטים במחירים סבירים. יש גם פוד קורט סביר. אחרי שאכלנו (כ 25 ריאל לאדם) חצינו ברגל את הכביש למלון ופגשנו את המדריך שלקח אותנו לשדה התעופה, לטיסה לריו דה ז'ניירו.

שדה התעופה באיגואסו פיצפון ומספיק להגיע שעה וחצי לפני הטיסה. המטוס חונה ליד שער היציאה והולכים אליו ברגל שזה די נחמד. טסנו לריו בטיסה של חברת LATAM שהיתה נעימה ועמדה בזמנים. הגענו לריו בשש בערב, לחלק האחרון של המסע.




סכר איטיאפו Itaipu Dam 
https://www.turismoitaipu.com.br/en/attractions/panoramic-tour
שעות פתיחה: כל יום 8:00-17:00
עלות: 31 ריאל למבוגר, 15 לילד

משולש הגבולות Marco das Três Fronteiras
http://www.pmfi.pr.gov.br/turismo/?idMenu=1225
עלות: 14 ריאל למבוגר, 7 לתלמיד

מרכז קניות Catuaí Palladium Shopping Center
http://www.catuaipalladium.com.br


You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים