סוף שבוע בשסטה ולאסן (צפון קליפורניה)

מאי 29, 2017


הבנות יצאו למחנה קיץ של הצופים בסוף בשבוע של ממוריאל דיי (סוף השבוע האחרון בחודש מאי), ואנחנו החלטנו לנצל את הזמן לטיול במקום חדש ולא מוכר. לפני שהגענו לקליפורניה לא שמעתי מעולם על לאסן ושסטה, אבל חיפשתי מקום שיהיה יפה מצד אחד ולא תיירותי באופן מטורף מצד שני (בכל זאת, סופ"ש של חג). טיילנו בחלקים מה"נתיב הגעשי"  The Volcanic Legacy Byway שמשתרע בין צפון קליפורניה לאורגון ונוצר על ידי... הרי געש שהיו פעילים באיזור בעבר והשאירו הרים, אגמים ונופים מרהיבים.


יום 1 (שישי) - סכר שאסטה Shasta Dam

שמנו את הילדות ברחבת האוטובוסים שיוצאים למחנה ויצאנו בדרכנו צפונה. גוגל אמר כארבע ורבע שעות והגענו תוך חמש שעות בכבישים המהירים עם קצת פקקים והפסקה לארוחה מהירה אצל ג'ק בקופסה.

חזק ואמץ!


לטעימה מיופיו של האיזור התחלנו בביקור בסכר שאסטה Shasta Dam. הדרך לסכר עוברת בכביש 151. גוגל מפס יציע לכם בשלב כלשהו לפנות ימינה כדי לנסוע בדרך המהירה ביותר, אל תקשיבו לו ותצמדו לכביש 151 לדרך נוף יפיפייה. כשהגענו ראינו שלט על הדלת של מרכז המבקרים שהם סגרו מוקדם באותו היום ולכן פיספסנו את הסיור המודרך האחרון. קצת באסה אבל לא נורא.

חצינו את הסכר עצמאית ברגל וצילמנו קצת תמונות. הנופים פשוט מרהיבים!

סכר שאסטה Shasta Dam
http://www.shastalake.com/shastadam
עלות: חינם







סביב האגם יש חופי רחצה, ספורט ימי, דייג ואפשרות לשכור סירה ללינה House Boat. אם היינו קצת יותר מגניבים, אולי זה באמת מה שהיינו עושים, אבל העדפנו ללון במוטל על הקרקע Thundirbird Lodge בעיר רדינג Redding. המוטל בסיסי למדי, אבל נקי מאד וכולם היו מאד נחמדים. ארוחת הבוקר בסיסית גם היא (מאפים, פירות, יוגורטים, דגני בוקר, שתיה) והעלות היתה צנועה גם היא, במיוחד בהתחשב שזה בסוף שבוע של חג. 

מוטל Thunderbird Lodge
עלות: 85$ ללילה, כולל חניה, אינטרנט וארוחת בוקר בסיסית; הוזמן דרך בוקינג



חזרנו לעיירה שאסטה לייק לארוחת ערב המסעדה בשם Old Mill Eatery & Smokehouse. המסעדה ממוקמת בסוג של אי תנועה ונראית פשוטה למדי אבל האוכל היה מצויין. העיירה קצת שכוחת אל ומאובקת, ונראית כמו בסרטים על הצד הכפרי והנחשל יותר של אמריקה, אבל כולם נורא נחמדים.

אחרי ארוחת הערב הלכנו לשחק בחדר בריחה שהזמנו מראש Exit Strategies - Thwarted. החדר נמצא במשחקיה גדולה Oasis Fun Center שמתאימה מאד לבילוי משפחתי - קרטינג, מיני גולף, ארקייד, לייזר טאג ועוד. כיוון שהיינו רק 2, צרפו אותנו לעוד שני זוגות ושיחקנו ביחד. החדר היה ממש לא רע! היה בו אלמנט איד שלא עבד באופן מדוייק אבל בגדול נהנו מאד. לא הצלחנו להחלץ (באמריקה לא נותנים אינסוף רמזים רק שתסיימו את החדר) אבל היינו מאד מאד קרובים. היה כיף ממש. 


משחקיה Oasis Fun Center
http://www.oasisfuncenter.com

Exit Strategies - Escape Room Redding
https://www.escaperoomsredding.com
עלות: 25$ לאדם


יום 2 ( שבת) - פארק לאסן  Lassen Volcanic National Park

הקושי בביקור בפארק לאסן בסוף מאי בשנה גשומה הוא שרובו עדיין מכוסה שלג ולא פתוח לתנועת מכוניות. אם רוצים לטעום אותו ביום אחד זה דורש קצת ויתורים, וקצת הרבה נסיעות. מי שיכול ורוצה אפשר להגיע לכל מקום ברגל עם ציוד מתאים.

כדי לחצות את הפארק כולו במכונית צריך להגיע ביולי אוגוסט.

נסענו מרדינג כשעה עד לכניסה הצפונית של הפארק. שילמנו בכניסה וחנינו במרכז המבקרים. עשינו סיבוב במוזיאון הקטנטן Loomis Museum שמתאר את עברו הגועש של ההר, ואז הקפנו רגלית את האגם Manzanita Lake. זהו מסלול קל ונינוח שלוקח בערך שעה. אפשר עם ילדים קטנים, לא עגלות. יש מקום לשכור סירה או קייאק. ראינו אנשים שטים בסירות, דייגים במים והמון אצטרובלים. הנופים פשוט עוצרי נשימה ויש נקודה לצילום נפלא של האגם עם ההר המושלג ברקע.

המשכנו עם האוטו תוך עצירה במספר תחנות תצפית קטנות בדרך. בדיעבד הסתבר לנו שאפשר להוריד לטלפון הדרכה קולית אודות הפארק, חבל שלא ידענו!

עם הרכב אפשר להגיע עד לנקודה שנקראת Devastated Area. שם חנינו, והמשכנו בהליכה בשלג. ההליכה בשלג מעייפת והיו לנו עוד תוכניות אז חזרנו לאוטו והמשכנו. מי שזמנו בידו ויש לו נעלי הליכה אטומות למים ומקלות הליכה (מומלץ אבל לא חובה), יכול להתקדם ולהמשיך לטייל.


פארק הר הגעש לאסן Lassen Volcanic Park
https://www.nps.gov/lavo/index.htm
עלות: 20$ למכונית, תקף לשבוע

הסבר קולי להורדה Audio Guide
https://www.nps.gov/lavo/learn/photosmultimedia/audio-tours.htm











יצאנו מהפארק והמשכנו צפונה לאורך כביש 89 עד למערה תת קרקעית שנוצרה מזרם לבה עתיק Lassen Subway Cave. המערה חשוכה לגמרי וצריך פנסים. ולא, האור של הטלפון לא באמת מספיק כמו שאמר לנו הבחור הנחמד במרכז המבקרים בלאסן, אז הזדנבו מאחורי משפחה מאורגנת יותר שהיתה עם פנסים חזקים. אין איזה משהו מרתק לראות במערה, פשוט הולכים דרכה ויוצאים מצד שני. קריר ונעים בפנים, וזו הפוגה מגניבה מהחום שבחוץ.

מערת לבה תת קרקעית Lassen Subway Cave
https://www.fs.usda.gov/recarea/lassen/recarea/?recid=11435
עלות: חינם, יש תיבה לתרומות





היה עוד לא נורא מאוחר אז החלטנו לנסוע לכניסה הדרומית של הפארק, סיפור של שעה וחצי נסיעה בערך, דרך העיירות Shingletown ואז Manton ואיזורים כפריים וחקלאיים. בשינגלטאון עצרנו לסנדוויץ לצהרים, בחנות כלבו של חומרי בניין, ציוד טיילים ואוכל של רשת ACE. בחוץ עמדה בחורה נחמדה וצלתה עופות. קצת הזוי!




נכנסנו שוב לפארק, הפעם מהכניסה הדרומית (אין צורך לשלם שוב, פשוט הראינו את הקבלה) והמשכנו עם האוטו עד כמה שאפשר, עד Sulphur Works. כנראה שהר געש שמכבד את עצמו צריך בורות מבעבעים של בוץ בריח גופרית (ביצה סרוחה) ואדים שעולים מהסלעים. ומסביב שלג. מחזה סוריאליסטי למדי.

הכביש חסום למכוניות אבל חלקו כבר נקי משלג ואפשר להמשיך ברגל. אם היינו רציניים, כנראה שהיינו ממשיכים אבל זה בעליה, ואנחנו לא רציניים. אז הלכנו קצת, חזרנו לאוטו וחזרנו למלון (כשעה וחצי נסיעה).







מסלול אופניים Sacramento River Trail

נחנו קצת החלפנו בגדים ונסענו לרכב על שביל לאורך נהר הסקרמנטו, אחד ממגוון גדול של שבילים למטיילים באיזור. אנחנו הבאנו אופניים מהבית, אבל בטח אפשר לשכור. השביל סלול עם אספלט לאורכו ומאד נעים לרכיבה, הוא הולך לאורך הנהר ומתחיל מגשר שעון השמש Sundial Bridge המפורסם של רדינג.

רכבנו לאורך כ-15 קילומטר ולקח לנו כשעה ועשרים. אפשר לעשות את המסלול גם ברגל או עם עגלת ילדים, וכמובן שלא חייבים את כולו. הנוף פשוט מקסים ואפילו פגשנו צבאים בדרך! אפשר להגיע ברכיבה עד סכר שאסטה אבל התחיל להחשיך ולא רצינו להתקע על המסלול בלילה (הוא לא מואר).


מסלולי הטבע של רדינג (יש המון!)
http://www.visitredding.com/home/great-outdoors/trails

מסלול Sacramento River Trail
http://www.visitredding.com/home/great-outdoors/sacramento-river-national-recreation-trail
עלות: חינם



אכן, לא בדיוק אופניים. זה נקרא Me-Mover







יום 3 (ראשון) - יום של מפלים ואגמים

התחלנו את היום בנסיעה של כשעה למפלי ברני Burney Falls. חנינו ליד מרכז המבקרים והלכנו לראות את המפל. יפה ונחמד מאד. הרבה יותר גדול ממה שחשבנו. עשינו סיבוב רגלי במסלול סביב המפל Falls Loop Trail - המסלול לא מאד ארוך או קשה, ומוצל ברובו, אבל חלקו הראשון בירידה, מה שאומר שחלקו השני בעליה.

בפארק יש גם איזור לקמפינג ובקתות עץ קטנות שאפשר לשכור ללינה. יש גם ירידה (קצת תלולה וצרה) עם המכונית לאגם בריטון Lake Britton. האגם יפיפיה, יש בו חוף רחצה ואפשרות לשכור ציוד שייט. אם היינו רציניים היינו עוצרים פה ונשארים כמה שעות לנוח ולסטלבט. למי שמגיע עם סירה מהבית אפשר להוריד אותה למים. בביקור בחוף של האגם היה לנו קצת יותר מזל משכל, כשלנעם נפל הארנק בחול והוא אפילו לא שם לב. למרבה המזל מישהי ראתה את הארנק ורצה אחרינו להחזיר אותו. מזל!


פארק המפלים Burney Falls
http://www.burney-falls.com
עלות: 8 דולר למכונית






יצאנו מהשמורה והמשכנו צפונה לאורך כביש 89 עד למסלולה ההליכה הקליל והמקסים לאורך נהר ומפלי מקלאוד McCloud River Falls Trail. פה לא מדובר במפל בודד גדול אלא במספר מפלים קטנים לאורך הנהר היפה. נסענו לפי השלטים ל MIddle Falls ושם חנינו והתחלנו במסלול. לא עשינו את המסלול במלואו (לא הגענו ל- Lower Falls) אבל מאד נהנינו מהקטע שכן עשינו. חלקו של המסלול סלול וחלקו שביל שקצת צר בחלקים מסוימים, אבל הוא ממש לא קשה. ראינו הרבה משפחות וגם טיילים עם כלבים. מסלול נעים וכיפי. וכל הזמן הנוף המהמם מסביב.


מסלול המפלים McCloud River Falls Trail
https://hikemtshasta.com/mccloud-river-trails/mccloud-river-falls-trail
עלות: חינם








אחרי שני מסלולי המפלים רעבנו לארוחת צהרים. סימנתי לי מראש מסעדה מומלצת בעיירה מקלאוד McCloud בשם White Mountain Cafe, אז נסענו לכיוונה. מהר מאד הבנו שלמסעדה לא נגיע כי כל איזור מרכז מקלאוד סגור בגלל... פסטיבל הפטריות השנתי! איזה אירוע חמוד! מוסיקאים מקומיים שניגנו ושרו לא רע בכלל, דוכני עבודות יד, ודוכנים שמוכרים פטריות ואוכל עם פטריות.

בגלל שהיה מאד מאד חם, החלטנו לוותר על אכילה ברחוב, והמשכנו לכיוון העיר מאונט שסטה Mount Shasta (לא לבלבל עם לייק שאסטה). לארוחת צהרים נכנסו למסעדה בשם בלק בר דיינר Black Bear Diner. אנחנו מכירים את הרשת אבל לא ידענו שבמאונט שאסטה נמצאת המסעדה המקורית! היה מאד טעים, במיוחד הפאי האמריקאי לקינוח.


מאונט שאסטה - מסעדת דיינר Black Bear Diner
https://blackbeardiner.com









לאורך כל הנסיעה באיזור שסטה, אפשר לראות מרחוק את ההר הנושא את השם. הוא גבוה, הוא ענק והוא מושלג ורואים אותו מכל מקום. אחרי ארוחת הצהרים טיפסנו בדרך הנוף Everitt Memorial Highway עם המכונית עד לנקודה הגבוהה ביותר אליה אפשר להגיע עם האוטו - Bunny Flat. החניה היתה עמוסה, והאתר המושלג היה מלא במשפחות עם ילדים צוהלים, אז צילמנו רק כמה תמונות וירדנו חזרה. הנוף פשוט מדהים! בדרך חזרה עצרנו בכניסה למסלול הליכה קצר Sand Flat שהיה מושלג גם הוא, הלכנו קצת בשלג בשביל האווירה וחזרנו למטה.

המוזיאון הקטן Sission Museum היה כבר סגור אז נאלצנו לדלג, והמשכנו לכיוון האגם Siskiyou Lake. ירדנו לחוף של האגם, הכנסנו את כפות הרגליים למים... קפוא! יש במקום אפשרות לשכור סירות וציוד ימי, והיו לא מעט ילדים במים, אבל עבורנו זה היה קפוא ממש.

חזרנו למלון (כשעה נסיעה), נחנו קצת ויצאנו לארוחת ערב במבשלת בירה מקומית Woody's Brewing Company. הלכנו ברגל למבשלה, והכל סביבנו היה נטוש לגמרי. לא בדיוק איזור שנעים להסתובב בו. עדיף לנסוע.



הר שאסטה Mount Shasta
https://visitmtshasta.com
https://visitmtshasta.com/wp-content/uploads/2016/09/MSVisitorsGuide_2016.pdf
עלות: חינם

אגם Siskyou Lake
http://www.lakesiskiyouresort.com
עלות: 1$ לאדם

רדינג - מסעדה במבשלת בירה Woody's Brewing Company
https://www.woodysbrewing.biz












יום 4 (שני) - מערת שסטה Shasta Cavern

ליום האחרון בטיולון שלנו השארנו אטרקציה חביבה ומסודרת - המערה באגם שאסטה.

הזמנתי מראש באתר כרטיסים לשעת הפתיחה 9. נסענו כחצי שעה עם האוטו, כשהחלק האחרון של הנסיעה צר ומפותל. במשרד המרתי את הכרטיסים הוירטואלים (צריך להציג אותם לסריקה, ולא היתה מי יודע מה קליטה אז מזל שעשיתי צילום מסך!) בכרטיס ממשי והתחלנו במסע למערה. 

כדי להגיע למערה חוצים קודם כל את האגם בסירה. עקב חורף גשום ומושלג במיוחד, האגם מלא עד כדי 96% מקיבולתו. במידה ויחרוג יש אפשרות לפתוח את הסכר כדי לשחרר מים בצורה מבוקרת. חברים שביקרו באגם בשנה שחונה סיפרו שהיה צורך בנסיעה בג'יפ כדי להגיע למקום עגינת הסירות. מתחנת העגינה בצידו השני של האגם נוסעים באוטובוס מאורגן בדרך צרה ומפותלת עד לפתח המערה. בדרך שמענו הסברים על האיזור והאתר.

המערה עצמה יפה מאד, לא ענקית. יש הרבה מדרגות בפנים אז לא נגיש. בפנים קריר ונעים (כ 20 מעלות נראה לי), והכל מואר מסודר. המסלול בהליכה עצמית כשבכל אולם יש מדריך שמספר על האתר ועונה על שאלות.

בסיום חוזרים עם אוטובוס וסירה לנקודת ההתחלה. כל הסיפור לקח כשעתיים. מאד נהנינו. מומלץ!


מערת שאסטה Lake Shasta Caverns
http://lakeshastacaverns.com
עלות: 28$ למבוגר













בסיום הביקור במערה נפרדנו מהאגם היפה והתחלנו את הדרך חזרה הביתה. עשינו עוד עצירה קטנה לארוחת צהרים מהירה ורכישת שמנים בחנות אוליב פיט Olive Pit. בדרך אפשר לראות את מטעי הזיתים מהם מופקים השמנים. עצירה נחמדה מאד. ובול בזמן. המשכנו בנסיעה הביתה, למרבה ההפתעה ללא פקקים, והגענו בדיוק בזמן לאיסוף מהטיול של הצופים. 

מסעדה ומעדניה - אוליב פיט Olive Pit


תם ונשלם סוף שבוע של טעימות מאיזור שאסטה. יש בו המון מקומות לתייר, המון מסלולים רגליים, קמפינג, שייט, דייג ונופים מקסימים. בהחלט נרצה לחזור!

You Might Also Like

2 comments

סיפורי הטיול האחרונים