בקטנה: פוינט לובוס (כביש 1)

יולי 04, 2017


במקרה, ביקור של אורית חברתי האהובה מהולנד יצא על חופשה מהעבודה בשבוע של הרביעי ביולי. חיפשנו מסלול שיהיה לא רחוק מדי, לא קשה מדי, וגם לא חם מדי, והפור נפל על שמורת הטבע פוינט לובוס Point Lobos. נופים מקסימים של חוף הים, כלבי ים חמודים, אויר קריר ונעים, והליכה לא קשה מדי בטבע הופכים את השמורה למוצלחת במיוחד.


נסענו כשעה וחצי מהבית על כביש 17 היפיפה ואז כביש 1 המפורסם. קצת אחרי השלט המציין את הכניסה לשמורה אפשר לחנות על הכביש ולחסוך את דמי הכניסה (10$). כשהגענו בעשר בבוקר הכביש היה ריק ממכוניות, אבל כשיצאנו באחת בצהרים, כבר לא היה מקום. אז אם אתם רוצים לנצל את האופציה, בואו מוקדם.


מילת אזהרה. הפארק מלא באוג ארסי (Poison Oak). לא התנסיתי לשמחתי אבל מדובר בצמח רעיל ממש, במגע. נגיעה בשמנים שעל עליו של הצמח יכולה לגרום לפריחה קשה ושלפוחיות. נשמע לא סימפטי בכלל. אז מומלץ ללכת במכנסיים ארוכים ולא לגעת בצמחיה. איך מזהים אוג ארסי? העלים באים תמיד בשלשות, ועל כן המשפט הידוע אותו מלמדים פה את כל הילדים: Leaves of Three - Let it Be.

Poison Oak

על אוג ארסי וקיסוס רעיל Poison Ivy, Poison Oak
http://www.mount-rainier-cabins.com/56-poison-ivy-vs-poison-oak



אז אחרי שאמרנו ללבוש מכנסיים ארוכים, אני אזכיר גם לקחת סווצ'רט, פליס או סופטשל. למרות שבעמק היו איזה 28 מעלות חום, ליד החוף היו בקושי 18, עם רוח קרירה. אז למרות שכשיוצאים מהעמק זה נראה הזוי לקחת פליס, צריך.

נכנסנו לפארק רגלית, אחרי הכניסה פנינו ימינה במסלול Carmel Meadow Trail ומשם עוד לאורך החוף צפונה Moss Cove Trail. חלקו הראשון של המסלול נגיש וקל מאד. בהמשך אפשר לרדת לחוף (לא מונגש). האטרקציה המרכזית באיזור היא להקת כלבי הים מסוג Harbor Seal. יש להם המון דגמים של פרווה, והם מתוקים ברמות. אם יש לכם משקפת, מומלץ להביא אותה כדי לצפות בהם יותר טוב. אסור להתקרב, ואסור להפריע להם. אלו חיות בר, לא כלבי ים מאולפים ב Sea World. אריות ים יש גם, אותם רק שמענו (הם אלו שנובחים בקול).

חזרנו לאורך החוף על Granite Point Trail עד למוזיאון ציידי הלוויתנים. אלו היו פעילים באיזור שנים רבות, ואפשר לראות במוזיאון הקטן ציוד, וסיפורים על חייהם. קיווינו גם לראות לוויתנים קופצים לנשום בים הפתוח, אבל לא היה לנו כזה מזל.

משם המשכנו, עלינו כמות מכובדת של מדרגות, והלכנו לאורך North Shore Trail, South Shore Trail, ובסף חתכנו חזרה ליציאה דרך South Plateau Trail. הסיבוב כולו לקח כשלוש שעות של הליכה לא קשה במיוחד, בערך 8 קילומטר. המסלול מתאים לילדים, וחלקו המונגש גם לעגלות. יש קצת מדרגות בדרך, אבל אם אני שרדתי אותן, כל אחד יכול.

לא יודעת אם זה בגלל שמדובר בחודש יולי, והילדים בחופשה, אבל היו בפארק לא מעט ריינג'רים ששמחו לענות על שאלות, לתת הסברים ואפילו הדגמות במספר מקומות.

אז ניתן לתמונות לדבר?

















פוינט לובוס Point Lobos
http://www.pointlobos.org
מתאים לגשם? לא
עלות: חינם, יש קופסה לתרומות; דמי כניסה לרכב 10$

מפת שבילים 
http://www.pointlobos.org/planning-your-visit/trail-maps




אחרי כשלוש שעות רצופות של הליכה וטיפוס, היינו עייפים ורעבים, וחיפשנו מקום טעים וגם מגניב לאכול בו ארוחת צהרים. חיפוש מהיר ב Yelp הביא אותנו למסעדה יפיפיה עם נוף מעלף, ממש קרובה ליציאה מהשמורה. המסעדה נקראת California Market at Pacific's Edge ונמצאת בלובי של מלון Hyatt על הצוק ב Carmel Highlands.

הנוף עוצר נשימה, האוכל מצויין, והמחירים לא זולים אבל גם לא יקרים אש. מומלץ.



מסעדה עם נוף California Market at Pacific's Edge
https://highlandsinn.hyatt.com/en/hotel/dining/california-market-at-pacifics-edge.html


You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים