מקומי: מסלול הליכה אביבי Alum Rock Park

מרץ 31, 2019



סוף סוף יצאה השמש אחרי שבועות של גשם ואפרוריות. יצאנו לחפש פרחים וטבע בפארק קרוב הביתה Alum Rock Park. עשינו מסלול הליכה נחמד ולא קשה מדי, עם מים זורמים, והמון ירוק. 

הפארק נמצא באיזור סאן חוזה, כחצי שעה נסיעה מהבית. 

אתר הפארק:
http://www.sanjoseca.gov/Facilities/Facility/Details/Alum-Rock-Park-176

בכניסה אפשר לבחור לחנות באחד מהחניונים הקרובים לשער, בחינם, או בחניונים הרחוקים יותר, בתשלום של $6. אנחנו בחרנו לשלם כיוון שמסלול ההליכה מתחיל בקצה הפנימי ביותר של הכביש, אבל מי שרק רוצה לעשות פיקניק ליד הנחל, יכול בכיף להסתפק בחניוני החינם. 

בחלק התחתון יש איזורים של שולחנות פיקניק ואפילו מקום לעשות על האש. מהאתר והשלטים אני מבינה שאפשר וצריך לעשות הזמנה מראש כדי לשריין איזור פיקניק. בחלק התחתון של הפארק גם אפשר בכיף לטייל עם עגלה. יש שירותים מסודרים. 

המסלול שעשינו נקרא Alum Rock South Rim Trail, הוא מעגלי ובערך חצי בעליה, וחצי בירידה. אם מתחילים בכיוון שמאלה אז העליה פחות תלולה ויותר קלה. השביל די צר אבל לא קשה מדי וראינו משפחות עם ילדים (גדולים יותר הולכים, קטנים במנשא). במקום יש נביעה של מים מינרלים והוא שימש כסוג של ספא בימים עברו. בהתחלת המסלול היה ריח של גופרית אבל הוא התפוגג ברגע שהתחלנו את מסלול העליה.

פירוט המסלול:
https://www.alltrails.com/trail/us/california/alum-rock-south-rim-trail

המסלול מוצל ברובו, ויש בו כמה ספסלי מנוחה שממוקמים במקומות יפים הפונים לנוף. בשיא המסלול יש תצפית לכיוון סאן חוזה ואפשר להזכר למה האיזור נקרא עמק הסיליקון. בחלק התחתון היו מרבדי חמציצים מנוקדים בפרחים סגולים. במסלול עצמו הרבה ירוק, וקצת פרחים עדינים ויפים. כן חשוב לשים לב לאוג הארסי (poison oak) שצומח בנדיבות לאורך המסלול. העלים שלו מזכירים עלים של עץ אלון, צומחים תמיד בשלשות, מבריקים קצת, ובהמשך העונה מאדימים בחלקם. 

לסיכום מסלול אביבי מקסים, מים זורמים והרבה ירוק. מומלץ!

חשוב להכיר: אוג ארסי Poison Oak
  



חולד מציץ ממחילתו


ספסל מנוחה מול הנוף


You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים