בקטנה: יום בילוי בסנטה קרוז (כביש 1)

פברואר 09, 2019


סנטה קרוז היא יעד חמוד ממש לעצירה של חצי יום – יום, שמשום מה פחות פופולארי במסלול הישראלי הסטנדרטי. היא נמצאת בערך שעה וחצי דרומית לסאן פרנסיסקו, בדרך למונטריי הפופולארית, ובערך שעה דרומה מהבית שלנו. ביקרנו בה בכמה הזדמנויות, והיא מתוקה וכיפית, אם כי קצת נראית כאילו נתקעה אי שם בסבנטיז.

הטיילת 

ה-פיצ'ר הכי ידוע של סנטה קרוז היא הטיילת העירונית עם המזח והלונה פארק – Santa Cruz Boardwalk. חוף רחצה רחב ותוסס, טיילת מלאה באנשים ולונה פארק עם מתקנים נחמדים מאד. התשלום פר מתקן ויש מד גובה בכניסה לכל מתקן לראות מי יכול לעלות. אפשר לקנות כרטיס נטען ולהטעין אותו או לקנות צמיד לכניסה חופשית לכל המתקנים ליום אחד. הבנות שעלו על רכבת ההרים עם בן הדוד, אמרו שהפתיע לטובה ממה שאפשר לצפות ביריד מהסוג הזה. יש גם ארקייד גדול עם משחקי וידאו.

הטיילת מאד עונתית, ובקיץ היא שוקקת חיים מהבוקר עד הלילה. בשאר השנה המתקנים פתוחים רק בסופי שבוע אז אם במקרה אתם מתכננים להגיע שלא בעונה, תבדקו מה פתוח. יצא לנו לבקר גם בחורף, ואמנם היתה הרבה פחות פעילות מאשר בקיץ, אבל עדיין היה נחמד.

עוד מומלץ ללכת על המזח עד הקצה, שם אפשר לראות כלבי ים. אנחנו התעצלנו, אבל יום אחד נעשה את ההליכה הקצרה והמבטיחה הזו.









הטיילת של סנטה קרוז Santa Cruz Boardwalk
https://beachboardwalk.com


החוף 

צפונה מאיזור הלונה פארק משתרעת טיילת לאורך החוף שנקראת West Cliff Drive בצידה הצפוני יש חוף רחצה טבעי Natural Bridges State Beach עם תצורות סלעים יפות במים וציפורים שבאות לנוח (חניה ל-20 דקות חינם, אם רוצים לבלות שם יותר זמן אפשר להכנס עם האוטו לשמורה בתשלום). בפארק יש גם שלולית שאפשר שמוע סיור מודרך על בעלי החיים והטבע באיזור. בצידה השני יש מגדלור ומוזיאון פצפון לתרבות הגלישה של סנטה קרוז. בין לבין דרך סלולה לאורך החוף על צוק, אפשר ללכת ברגל, אפשר לרוץ ואפשר לרכוב על אופניים.

הרחצה בחוף עלולה להיות מסוכנת, וראינו שלט עם הסברים על זרמים מסוכנים Rip Current. לטעמנו המים גם היו קרים, אבל היו כמה משפחות ששכשכו ליד החוף.







חוף רחצה Natural Bridges State Beach
http://www.parks.ca.gov/?page_id=541

מוזיאון הגלישה של סנטה קרוז Surfing Museum
http://www.cityofsantacruz.com/government/city-departments/parks-recreation/facilities/surfing-museum


הנמל

אם נוסעים לכיוון השני, דרומה מהטיילת, אפשר להגיע לאיזור הנמל של סנטה קרוז Santa Cruz Harbor. מרינה יפה, מגדלור בודד, ומסעדה מומלצת מאד עם נוף יפיפיה ואוכל מצויין Crow's Nest. יותר שקט ופחות המוני מאיזור הטיילת, מאד יפה.

אנחנו ביקרנו בחורף ביום גשום אז לא היתה הרבה פעילות, אבל לפי האתר יש במקום אפשרות לשייט לצפיה בלוויתנים או לדייג, השכרת סירות או קיאקים, ואירועים עונתיים שונים. המלצה חמה.




הנמל של סנטה קרוז Santa Cruz Harbor
https://www.santacruzharbor.org


הרפתקאות בהרים - רכבת הקיטור, עצי הרדווד ופארק חבלים

כשבני הדודים הקטנים באו לבקר עצרנו איתם בכפר המשוחזר עם רכבת הקיטור העתיקה Roaring Camp Railroad. מקום פנטסטי לביקור עם ילדים! בכפר יש בתים ישנים בסגנון המערב הפרוע, הפעלות כמו הכנת נרות או "חיפוש" זהב, שולחנות משחק עם המון רכבות (צעיר הבנים פשוט לא רצה לעזוב), וגולת הכותרת - רכבת קיטור אמיתית שנוסעת ועושה גם טו טווווו אמיתי של רכבת. לרכבת יש מספר מסלולים, אנחנו נסענו כשעה ורבע במסלול מעגלי ביער הרדווד היפיפה ושמענו הסברים על הרכבת, היער והמתיישבים. כשסיימנו ראינו שהרכבת הבאה היא מסיבת חתונה פרטית. מדליק!

יש מגוון של מסלולים והפעלות בתאריכים שונים, אז אם אתם מגיעים לאיזור, תבדקו.





ממש קרוב לאתר רכבת הקיטור נמצא פארק עצי רדווד - הנרי קוול Henry Cowell Redwood State Park. פה עוד לא ביקרנו, אבל קיבלתי המלצות חמות. יש במקום מסלולים קלים ועד מאתגרים, ועצי רדווד עתיקים במיוחד. אטרקציה נוספת ששמעתי עליה טובות ונראית מוצלחת, אבל עוד לא דגמנו - פארק החבלים בהר חרמון Mount Hermon Adventures.

רכבת הקיטור Roaring Camp Railroad
shttps://www.roaringcamp.com

פארק עצי רדווד - הנרי קוול Henry Cowell Redwood State Park
https://www.parks.ca.gov/?page_id=546

פארק חבלים והרפתקאות Mount Hermon Adventures
https://mounthermonadventures.com

נקודת המיסתורין

לא רחוק, מצידו השני של כביש 17, נמצא גם האתר הקצת מוזר אך די מדליק Mystery Spot בו לכאורה לא חלים חוקי הטבע. אחרי שלקחנו את בני הדודים הקטנים לנסוע ברכבת, לקחנו את בן הדוד הגדול למיסטרי ספוט. אכן מסתורי מאד! הגענו ביום חורפי, והדרך המובילה לאתר היתה רטובה ומשובשת. כיוון שמדובר בחורף, מחוץ לעונה, לא היתה בעיה להשיג כרטיסים באותו היום (התקשרתי מהדרך) אבל בקיץ ובזמנים עמוסים כדאי להזמין מספיק זמן מראש.
הביקור מתבצע בקבוצות עם מדריך, כשמשתתפי הסיור משמשים כדוגמני הדגמה. במקום קורים דברים מאד משונים - אנשים מתכווצים, מים זורמים כלפי מעלה, עצים גדלים בסיבוב. צריך לראות כדי להאמין. זה כמו הופעה של קוסם - אתה יודע שעובדים עליך, אבל לא ברור לך איך. נחמד מאד למי שמוכן לשים את הציניות בצד.

מילת אזהרה - אני רגישה למחלת ים, ובקושי הצלחתי לעמוד על הרגליים מרוב סחרחורת. שאר בני המשפחה לא סבלו כל כך. המדריך אמר לי שבכל קבוצה יש מישהו שלא עומד בסחרור שיוצר המקום.





אתר המיסתורין The Mystery Spot
https://www.mysteryspot.com
עלות: 8$ לאדם (הזמנה מראש לשעה ספציפית), 5$ חניה במזומן


וממש ליד סנטה קרוז נמצאת העיירה החמודה קפיטולה בה ביקרנו בהזדמנות אחרת.
Capitola Village.


לאב אנד פיס!


You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים