צפון איטליה באוגוסט עם הילדות (10, 8)

אוגוסט 21, 2011

אגם גארדה בין ההרים
הבחירה בצפון איטליה לטיול משפחתי היתה ברורה מאליה – אטרקציות, אגם, קולטורה. מה יכול להיות רע?

הדבר היחיד שאי אפשר היה לתכנן מראש היה מזג האויר, שהחליט להעמיד אותנו בנסיון ולהתעקש על 35-36 מעלות חום, כל יום, כל היום (בערב ירד ל-30). אז עשינו מה שעושים המקומיים, ופיצלנו את הימים לטיולים בשעות הבוקר, מנוחה (להורים) ובריכה (לילדות) בצהרים והמשך הטיול בשעות אחר הצהרים המאוחרות.



את הטיול תיכננו וביצענו עם הספר המצויין של שלומית יפת ביאליק "המשפחה המטיילת – איטליה". הדרך בה המידע מחולק למסלולים לפי איזורים פשוט מצויינת ועזרה לנו רבות. גם הילדות קרראו את הספר וסימנו מה מעניין אותן. אני ממליצה בחום רב. אני לא אפרט פה דרכי הגעה וכדומה, ממליצה פשוט להעזר בספר. כספר שני לקחנו איתנו את המדריך המצויין של Eyewitness של ונציה והונטו. אנחנו לקחנו אותו באנגלית, יש גם בעברית.

המשפחה המטיילת http://www.mishpahool.co.il/40/מדריך-נסיעות-צפון-איטליה/

מדריך אייוויטנס http://www.haolam.co.il/item/3571359

תקציר הטיול:

יום
מה עשינו
לינה
1
נחיתה במילאנו מאוחר בערב
ליד שדה התעופה מילאנו
2
דולומיטים, פארק חבלים מולבנו
בולצאנו
3
דרך הדולומיטים, הר המרמולדה
ונציה
4
ונציה, מנוחת צהרים, עוד ונציה
ונציה
5
פאדובה, אסטה
פסקיירה דל גארדה
6
פארק סיגורטה, קניון איל לאונה, מנוחת צהרים, פסקיירה
פסקיירה דל גארדה
7
מפלי וארונה, אגם טנו, מעבורת
פסקיירה דל גארדה
8
גן חיות, מנוחת צהרים, ורונה
פסקיירה דל גארדה
9
גרדהלנד, מנוחת צהרים, עוד גרדהלנד
פסקיירה דל גארדה
10
קימה מאוחרת, מלצ'סינה
פסקיירה דל גארדה
11
סירמיונה, מנוחת צהרים, פארק תרמי ליד קולה
פסקיירה דל גארדה
12
נסיעה לפיומיצ'ינו, חוף הים
ליד שדה התעופה רומא
13
טיסה הביתה מרומא

החזרה מרומא היתה אילוץ של הכרטיסים (כרטיסי בונוס של אלעל). בדקנו אפשרות לחזור מג'נבה, אבל זה הוסיף מאות דולרים להשכרת הרכב אז החלטנו להשאר באיטליה. כמובן שזה לא מסלול מומלץ אם יש אפשרות לחזור ממילאנו.


יום 1 – הגעה

נחיתה במילאנו בערב (טיסת אלעל), לקיחת הרכב מההשכרה ולינה במלון נוח ומצויין באיזור שדה התעופה, בכל המלונות שהינו תמיד בחדר לארבעה, וכולם הוזמנו מאתר booking.com. בזמן ההמתנה למזוודות התפצלנו – הוא הלך לקחת את האוטו מההשכרה ואני חיכיתי עם הילדות למזוודות. כך יצא שעד שהמזוודות הגיעו, הוא כבר היה עם המפתחות של האוטו ביד. שכרנו מיניואן – פיג'ו 5008 כיוון שאנחנו מעדיפים שאפשר יהיה להכניס את כל הציוד לתא המטען, ושלילדות יהיה נוח ופחות אפשרות מריבה. היה מעולה. GPS הבאנו מהארץ, והכנסנו את הכתובות של המלונות מבעוד מועד.


המלון ליד שדה התעופה מילאנו: http://www.cavalieridellacorona.com/en/home-page.aspx

יום 2 – נוסעים לכיוון הדולומיטים

בדיעבד, הזמן בדולומיטים היה קצר מדי. אם הייתי מתכננת היום את הטיול, היינו מאריכים את השהות שם.

פארק חבלים במולבנו (Forest Park Molveno)


עולים ברכבל פתוח שצריך לקפוץ עליו תוך כדי נסיעה. בכל קרונית שני אנשים – הורה וילדה. הנוף לא פחות ממרהיב! למעלה יש פארק חבלים שיש בו מסלולים החל מקטנטנים ועד אתגריים במיוחד. אחרי תדרוך בטיחות שתי הבנות עשו את המסלולים שמתאימים להן ונהנו מאד (למעט רגע היסטריה אחד כשהגדולה שעשתה את המסלול השני בדרגות הקושי היתה צריכה לעשות אומגה כשהיא תלויה על רשת). צריך לשים לב שהמסלול שמותר מגובה 1.20 הוא גבולי למי שבאמת רק 1.20, היו מקומות שקטנה התקשתה קצת. מולבנו נראית כמו עיירה חמודה והצטערנו שאין לנו מספיק זמן לבלות בה קצת.

ממלובנו נסענו לבולצאנו. הגענו מאוחר מדי ונאלצנו לותר על אטרקציות כמו מוזיאון הארכיאולוגיה של בולצאנו עם המומיה הידועה אוטסי איש הקרח.

פארק חבלים מולבנו: http://www.molveno.it/lang/EN/homepage
מוזיאון ארכיאולוגיה בולצאנו: http://www.archaeologiemuseum.it/en
מלון בבולצאנו: http://www.hotel-post-gries.com





יום 3 – דרך הדולומיטים

מדובר בכביש ההררי בין בולצאנו לקורטינה. הדרך מדהימה ביופיה אבל איטית, תלולה ומפותלת והנהיגה בה לא קלה ודורשת ריכוז. אנחנו שני נהגים מנוסים בנהיגה ברכב עם מהלכים אז התחלפנו ביננו מדי פעם. עשינו שתי עצירות בדרך:

אגם קארצה Lago di Carezza

עצירה נחמדה על הדרך לחילוץ עצמות ליד אגם ציורי קטן עם מים בצבע טורקיז. יש מסלול ההליכה קל סביב האגם. אי אפשר להתרחץ במימיו. הילדות מאד נהנו מהטיול, העצים, הדרך הקלילה. לשמחתנו הרבה, האוכל בדולומיטים מזכיר את גרמניה ואוסטריה ולא את האוכל האיטלקי ובמזנון אכלנו נקניקיות וצ'יפס כמו שצריך.






הר המרמולדה Marmolada

שפסגותיו מושלגות (או שמא זה קרחונו הקפוא) אפילו בימים החמים של שיא אוגוסט. במעקף לא ארוך מדרך הדולומיטים לכיוון דרום והאגם עם הסכר Lago Fedaia (לא סגורה על זה ב-100%, נדמה לי שפונים בקנזאי, מוסבר היטב בספר) יש שני אתרי רכבלים שעולים להר, אנחנו בחרנו את זה שמשתמש ברכבלים פתוחים, ותוך העליה ראינו את המשוגעים לדבר שעולים או יורדים ברגל. כשמגיעים לפסגה יש עוד מסלול הליכה תלול שאפשר להגיע איתו עד האיזור המושלג, אבל עקיצת דבורה החזירה אותנו מהר בחזרה למטה.







דרך הדולומיטים מגיעה עד קורטינה התיירותית. שם עשינו עצירה קלה לגלידה ופיפי, ועלינו על הכביש המהיר לונציה, שם בילינו את שני הלילות הבאים.

דרך הדולומיטים: http://www.planetware.com/dolomites/dolomite-road-i-taa-dr.htm

יום 4 – ונציה

בשביל לבלות יום שלם שלם בונציה, לקחנו שני לילות במלון ממש מחוץ לעיר. זה איפשר לנו להגיע לעיר מוקדם על הבוקר לפני הצפיפות, לחזור למלון לנוח בצהרים ולהתקלח (מהחום והדביקות), ולחזור לעיר בשעות הערב לסיורים נוספים וארוחת ערב.

המלון היה מצויין. קיבלנו חדר שהכיל שני חדרי שינה נפרדים וחדר אמבטיה אחד. המיקום שלו היה מעולה, וממש מחוץ לדלת הראשית היתה תחנת אוטובוס שהביא אותנו לכיכר רומא בכ-15 דקות. החסרון היחיד, אין שום דבר באיזור, למעט מסעדה יקרה אחת שבה נאלצנו לאכול בערב שהגענו. אם היינו יודעים עד כמה ונציה קרובה, היינו פשוט עולים על האוטובוס ואוכלים שם.

מה עשינו בונציה? המון המון הליכה, והמון נסיעות באוטובוס המים (Vaporetto) עבורו קנינו כרטיס יומי. עברנו ברובע היהודי, בגשר ריאלטו והגענו עד כיכר סאן מרקו (וברחנו מהצפיפות), לא נכנסנו לקתדרלה בגלל התורים הארוכים. לא שטנו בגונדולה בגלל המחירים. לא שטנו למורנו בגלל רגישות למחלת ים (שלי). כן הסתובבנו גם באיזורים קצת פחות מתויירים כמו איזור הגנים Giardini Pubicci. אכלנו ארוחת צהרים בהארד רוק קפה (שריטה פרטית, אנחנו דוגמים אחד כזה בכל טיול) וארוחת ערב במסעדה איטלקית. קנינו מזכרות (מחרוזת חרוזי זכוכית, מגנטים למקרר עם מסכות וטישרטים של תיירים לילדות), ובעיקר הסתובבנו. עיר מדהימה בכל קנה מידה.















כמו שאמרתי קודם, טיילנו בעיר מתשע בבוקר עד שתים בצהרים ואז שוב מחמש עד תשע-עשר.

וטיפ קטן – תנו לילדים מצלמה משלהם ליד. בת ה-8 שלי ניפקה תמונות מנקודת המבט שלה (והגובה שלה), שהיו בחלקן לא פחות טובות מאלו שאני צילמתי.

קישור למלון בפאתי ונציה: http://www.hotelmondial.it/en
תחבורה ימית בונציה: http://www.actv.it/en

יום 5 – פדובה ואסטה

אחרי יום ארוך ומתיש בונציה, עשינו את הדרך לכיוון פסקיירה דל גארדה ברגיעה ובקלות, בכבישים הצדדיים ולא בדרך המהירה בתשלום. עשינו שתי עצירות בדרך:

קראנו בספר שבאותו היום (שבת) יש בפאדובה Padova שוק. כחובבי שווקים וכיוון שהיינו בדרך לדירת נופש בה נצטרך לבשל לעצמנו, החלטנו לעצור בשוק ולהצטייד בירקות ופירות טריים. למרבה ההפתעה, הכיכר בה מתקיים השוק נקראת כיכר יצחק רבין, מה שחימם את ליבנו הישראלי. התוצרת היתה נהדרת והמחירים שווים לכל נפש. הסוחרים לא ממש דיברו אנגלית אבל הסתדרנו.





בהמשך, על הדרך, עצרנו בעיירה בשם Este בה יש מצודה עם גנים ומוזיאון עתיקות. ביקרנו במוזיאון העתיקות, אבל בגלל מזג האויר הלוהט (36 מעלות בצל) ויתרנו על עליה למצודה והסתפקנו בגלידה ברחוב.








מוזיאון ארכיאולוגי http://www.atestino.beniculturali.it/index.php?it/2/il-museo



בשעות אחר הצהרים הגענו לדירת הנופש בפסקיירה דל גארדה. הקבלה מתרחשת רק בין השעות 15:00-18:00 אז התזמון היה חייב להיות מדוייק!


הדירה היתה סופר-מוצלחת. שני חדרי שינה (אחד עם מיטה זוגית ואחד עם שתי מיטות נפרדות), שני חדרי אמבטיה כשבאחד מהם היתה גם מכונת כביסה, סלון עם טלויזיה, מטבח ופינת אוכל ומרפסת לאורך כל הדירה. היתה לנו גם חניה תת קרקעית פרטית. בבניין אין הרבה דירות ויש בריכת שחיה לא גדולה שמשמשת רק את הדיירים. האינטרנט בלובי ובאיזור הבריכה חופשי, עבור אינטרנט בדירה שילמנו.


המיקום היה גם הוא מצויין, מרחק הליכה מהעיר פסקיירה והאגם, מרחק דקות נסיעה מגארדלנד. מומלץ בחום. לא רחוק מהדירה (מרחק קצר באוטו) יש סופרמרקט חדש ומצויין של רשת Famila בו ערכנו את הקניות. את כל ארוחות הבוקר ורוב ארוחות הערב אכלנו בדירה.


דירת נופש מומלצת ליד אגם גארדה, בפסקיירה: http://www.gardapalace.com


יום 6 – פארק סיגורטה

פארק סיגורטה Parco Giardino Sigurta הוא פארק יפיפה, מטופח ורחב ידיים ובהחלט שווה ביקור. התוכנית המקורית היתה לשכור אופניים. המציאות של 35-36 מעלות חום הכתיבה שכירת רכב גולף חשמלי לסיור בפארק (משלמים לפי זמן). המקום מקסים מקסים מקסים, וירוק ומקסים. באמת. יש ברכב מעין מחשב דרך עם המסלול שלאורכו אמורים לנסוע, כולל עצירות מומלצות בדרך. המבוך ממש לא טריוויאלי, אז אם יש לכם ילדים צעירים שעלולים להבהל מזה שלא מוצאים את הדרך החוצה בקלות, שווה לשקול לוותר עליו.











אחרי שהבנו שאנחנו כבר כמעט שבוע באיטליה ועוד לא קנינו כלום (חוץ ממזכרות בונציה) החלטנו לחבור לציויליזציה וללכת לעשות קצת שופינג. עשינו פנינו לקניון איל לאונה il Leone Shopping Center, שהיה בחירה מצויינת. הוא נמצא כ-20 דקות נסיעה מפסקיירה ויש שילוט שמכוון אליו בדרך. באיזור המסעדות הילדות נהנו סוף סוף ממקדונלדס בעוד אנחנו אכלנו פיצה מקומית מצויינת. אני והבנות בילינו זמן איכות בH&M בעוד הבעל ישב לו עם האייפוד והתעדכן במה קורה בעולם.

אחר הצהרים עשינו טיול רגלי לעיר העתיקה של פסקיירה החמודה. במקרה נפלנו על תחרות שיט אז היה הרבה אקשן ותופים ונבחרות של צעירים עם סירות ארוכות. מעבר לזה ממש לא אתר חובה, ואם לא היינו גרים במרחק הליכה כנראה לא היינו מגיעים.

פארק סיגורטה: http://www.sigurta.it/index.php
קניון איל ליאונה: http://www.illeonedilonato.com/it/index.php





יום 7 – צפון אגם גארדה

החלק הצפוני של אגם גארדה הוא יותר הררי מהאיזור הדרומי, והקדשנו יום לבילוי בשתי האטרקציות המומלצות באיזור. תכננו את הנסיעה כך שאת דרך ההלוך עשינו באוטוסטרדה A22 בתשלום, ואילו את הדרך חזרה עשינו בכביש הנוף לאורך החוף המערבי של אגם גארדה, חצינו אותו במעבורת והשלמנו את הדרך עד פסקיירה.

מפלי וארונה Grotto Cascata Varone נמצאים לא רחוק מהעיירה ריבה דל גארדה. מדובר באתר לא גדול, אבל יש אליו שילוט לאורך הדרך (חפשו שלטים חומים). המפלים נופלים מגובה רב והמים קרים קרים וזה כיף, אוי כמה כיף! כמובן בהתחשב שבחוץ 35-36 מעלות... ראינו אנשים שהביאו מעילי גשם מניילון כדי לא להרטב, אבל עבורנו ההרטבות היתה נהדרת. אם יש לכם מגן מים למצלמה, שווה לשלוף אותו (אנחנו שכחנו). הביקור במקום לא ארוך.







המשכנו לאגם טנו Lago di Tenno שנמצא מעט צפונית לשם. השארנו את הרכב בחניה עם פתק תשלום וירדנו ברגל לאגם (ירידה קצת ארוכה והעליה חזרה עוד יותר). מדובר באגם קטן אבל מקסים, שאפשר לטייל במסלול מישורי סביבו וכמובן לרחוץ בו. החוף של האגם הוא סלעי ולא חולי. אם יש לכם נעלי הליכה במים, זה הזמן להשתמש בהן. זה גם מקום חמוד לפיקניק, אבל אנחנו העדפנו לאכול במסעדה שהיתה למעלה ליד החניה, אוכל אוסטרי משובח. המסעדה נסגרת בשתיים בצהרים והספקנו להכנס ממש כמה דקות לפני הסגירה.





את הדרך חזרה עשינו בכביש הנוף הצמוד לגדה המערבית של אגם גרדה. הדרך בחלקה חצובה בסלע ועוברת דרך מנהרות. יפה יפה. נסענו לאורך האגם עד Toscolano-Maderno, שם עלינו על המעבורת שחוצה את האגם עד לעיירה Torri del Benasco. הילדות התלהבו עד מאד מהאפשרות לעלות על מעבורת עם האוטו, וזו היתה אתנחתא נחמדה. משם חזרנו לפסקיירה.

זה היה אחד הימים המוצלחים שלנו.

מפלי וארונה: http://www.cascata-varone.com/index_en.htm
מעבורת אגם גארדה: http://www.navigazionelaghi.it/eng/g_illago.html






יום 8 – גן חיות וספארי, ורונה

אנחנו אוהבים גני חיות ומשתדלים לבקר באחד בכל טיול, כמה טוב שפה היה לנו אחד מצויין כ-20 דקות נסיעה מהדירה. התייצבנו בגן החיות פארקו נטורה ויוה Parco Natura Viva עוד לפני הפתיחה והעמדנו את המכונית בתור הכניסה לאיזור הספארי, בו נוסעים עם המכונית והחיות משוחררות. מקסים. ושוב אני חוזרת על ההמלצה לתת לילדים מצלמה משלהם. אחרי הסיבוב במכונית עברנו לחלק המסורתי של גן החיות. למרות החום הגדול, הצלחנו לראות לא מעט בעלי חיים. המלצה קטנה - פינת הליטוף עם אפשרות להאכיל את החיות (קונים כדור עם מזון מיוחד במכונה כמו של מסטיקים) – עונג מיוחד לילדים שלא מפחדים מהתנפלות של עיזים.












אחרי בילוי בגן החיות חזרנו לדירה להפסקת צהרים של בריכה ומנוחה. בערב נסענו לורונה. הגענו קצת מאוחר והמרפסת של יוליה כבר היתה סגורה, כמו גם הארנה, אז הסתפקנו בשיטוט לא ארוך בסמטאות וארוחת ערב במסעדה תיירותית להחריד למרגלות הארנה. לפחות ראינו שוטרים על סוסים!

גן החיות: http://www.parconaturaviva.it/en

הבית של יוליה בורונה: http://www.tripwolf.com/en/guide/show/264294/Italy/Verona/Casa-di-Giulietta
הארנה בורונה: http://www.arena.it/arena/en





יום 9 – גרדהלנד

פארק השעשועים הוא אחת האטרקציות הפופולאריות והעמוסות באיזור אגם גארדה, ובצדק. יום של כיף צרוף. אנחנו ניצלנו את העובדה שהדירה שלנו היתה מרחק דקות נסיעה ובילינו בפארק מהפתיחה ועד שעות הצהרים (14:00), חזרנו לדירה למנוחה ומקלחת ושבנו לפארק מ 18:00 ועד הסגירה. ביציאה מקבלים חותמת על היד שמאפשרת חזרה ללא תשלום נוסף. גם בחניה לא נאלצנו לשלם פעמיים.

טיפים לבילוי מוצלח בגארדהלנד אפשר למצוא בספרים, אבל אני אוסיף את החשובים שלי:
  • קנינו כרטיסים מראש באינטרנט
  • למי שרוצה לבלות במתקני האקסטרים, מומלץ לקנות במקום אקספרס פאס (משהו כמו תוספת של 15 אירו לאדם). למתקני החננות שאנחנו פקדנו לא היה צורך. לא יצא לנו להמתין יותר מ-30-40 דקות למתקן הכי עמוס.
  • בימים חמים כדאי לחפש את מתקני הרענון שמתיזים מים קרירים ואת איזור המזרקות.
  • לעשות שיעורי בית, ללמוד מראש מה האטרקציות שיכולות להיות רלוונטיות ולהתמקד בהן. אני הכנתי רשימה של האטרקציות שהן חובה מבחינתנו ומה אפשרי מדרגה שניה מבחינתנו. ברגע שהיתה לי מפה ביד, סימנתי את האטרקציות על המפה בשני צבעים, וזה הקל מאד על ההסתובבות.
גארדהלנד: http://www.gardaland.it/park-en/ATTRACTIONS/Energy-en/









יום 10 – מלצ'סינה (בלי מונטה בלדו)

התוכנית היתה לנסוע למלצ'סינה Malcesine ולעלות ברכבל להר מונטה בלדו Monte Baldo. הבאג בתוכנית היה שיום קודם היינו בגרדהלנד עד 11 בלילה והילדות היו מותשות (טוב, גם אנחנו). אז לא קמנו מוקדם כהרגלנו בבוקר, יצאנו מאוחר ועד שהגענו לאתר הרכבל... היה מפוצץ לגמרי. אחרי שלושה סיבובים נטולי חניה, החלטנו לוותר על הרכבל ולראות מה יש עוד באיזור.

מצאנו חניון לחוף האגם (שוב עם פתקית שמוציאים ממכונה) והשארנו שם את האוטו. הלכנו לאורך האגם עד לעיר העתיקה של מלצ'סינה, שהיא פשוט מקסימה. רחובות צרים, פיתולים, עליות וירידות וכמובן אחלה גלידה. אפילו יצא לנו לראות חתונה! (ונורא ריחמנו על כל הנשים היפות בנעליים המדהימות שדידו בקושי על ריצוף האבנים של העיר העתיקה). יש גם מצודה עתיקה אבל הכניסה בתשלום לא עשתה לנו חשק. המים הקרירים קראו לנו...

חזרנו למכונית, החלפנו לבגדי ים (שהיו דרך קבע באוטו, בתיק בד) ויצאנו לטבול באגם. בחוף בו היינו היה מצוף גדול לא רחוק מהחוף, אבל באיזור מספיק עמוק לקפיצות. בסופו של דבר היה יום רגוע ונטול אטרקציות אבל מקסים, ואף אחד (חוץ ממני כנראה) לא חש בחסרונו של הרכבל וההר.

והמסקנה – אחרי יום מתיש בלונה פארק עד אמצע הלילה, לתכנן יום רגוע וקרוב. המסקנה השניה – אם אתם רוצים למצוא מקום בחניה של הרכבל, להגיע ממש מוקדם.

המצודה במלצ'סינה: http://www.malcesinepiu.org/lake-garda/the-castle.html
אתר הרכבל למונטה בלדו: http://www.funiviedelbaldo.it/en/



יום 11 – סירמיונה ומרחצאות חמים

סירמיונה היא העיר הבולטת בדרום אגם גארדה. היא יושבת על לשונית יבשה שנכנסת לתוך האגם. בעיר העתיקה אין תנועת מכוניות, אז החננו את הרכב באחד החניונים לפני הכניסה. בדרך אל שער הכניסה לעיר צד את עינינו שלט על השכרת סירה עם מדריך, אז הלכנו על זה. מדובר בסיפור לא זול אבל מאד נחמד. המדריך לקח אותנו לסיבוב סביב לשונית היבשה עם תצפית על המצודה והעתיקות, כולל סיפורים נחמדים בדרך. בסוף הוא חוצה דרך התעלות של המצודה וחוזר לאותו המקום. הילדות מאד התלהבו, אז היה שווה.








בנוסף סיירנו במצודה Castello Scaligero (שווה לטפס למעלה לראות את הנופים) והלכנו כברת דרך אל העתיקות Grotte di Catullo. בדיעבד החלק הזה (של העתיקות) היה מיותר. הילדות השתעממו וקיטרו, היה חם, רחוק, ולא מפעים למי שביקר כבר בקיסריה וציפורי. היה עדיף ללכת לשחות באגם. פיצינו את עצמנו בגלידה וחזרנו לדירה.

בדרך חזרה החלטנו שלא מתחשק לנו לבשל אז אולי נקנה פיצה בטייק אווי. ליד הסופרמרקט של פמילה שהיה לא רחוק מהדירה בפסקיירה, היתה פיצריה שגם אפשר לקחת ממנה פיצות הביתה. ושם גילינו את הפיצה האולטימטיבית לדעת הבנות שלי. פיצה עם נקניקיות וצ'יפס. זה רע כמו שזה נשמע. פיצה שאופים עם פרוסות של נקניקיות, ועל הכל שופכים ערמה של צ'יפס. הילדות היו מאושרות.











אחרי מנוחת צהרים, וכבילוי אחרון באגם גארדה, החלטנו ללכת למרחצאות החמים Parco Termale del Garda בעירה קולה Cola. החלטה נבונה. מדובר בפארק יפיפה וירוק שבו אגמים של מים חמים טבעיים. עונג. יש אגם קטן יותר בכניסה, ואפשר ללכת קצת הלאה לאגם גדול יותר, שיש בו גם מערה עם זרמים חמים. בשני האגמים יש מזרקות עם מים קרירים יותר, איזורי "ג'קוזי" עם מים רותחים, ואיזורים רדודים המיועדים לילדים צעירים. ליד האגם השני יש גם מזנון עם אוכל חם בהגשה עצמית. מקום מומלץ ביותר.


בעודנו רוחצים באגם החם, נשבר קצת החום והתחיל לטפטף גשם. קלאסי.


פארק מעינות חמים בקולה: http://www.villadeicedri.it/en/






יום 12 – נוסעים לרומא, בלי לבקר ברומא

כרטיסי הטיסה שלנו היו כרטיסי בונוס של אלעל, וכשעשיתי את הזמנת הכרטיסים בפברואר, כבר לא היו מקומות בונוס בטיסה חזרה ממילאנו. אז חזרנו מרומא. עשינו את הדרך מאגם גארדה לפיומיצ'ינו (העיר שבה שוכן שדה התעופה) בנהיגה בכבישי האוטוסטרדה בתשלום, עם עצירות רק לפיפי ואוכל.

אחר הצהרים בילינו בחוף הים בפיומיצ'ינו, וקינחנו בפיצה במזנון מקומי, בו קונים את הפיצה בריבועים, לפי משקל. היה מאד מאד טעים. בפיומיצ'ינו היה לנו מלון חמוד, בו הילדות קיבלו חדר גלריה עם עליה במדרגות, סוג של אטרקציה. מלון מצויין למי שצריך לצאת לטיסה מרומא מוקדם בבוקר.

מלון ליד שדה התעופה של רומא: http://www.booking.com/hotel/it/roma-fiumicino.he.html





יום 13 – טיסה הביתה

היה שווה.

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים