קוסטה ריקה בחופשת החורף - חלק ד - גוואנקסטה חוף הפסיפיק

דצמבר 30, 2017

החלק השלישי של הטיול שלנו לקח אותנו לאיזור החוף הפסיפי של קוסטה ריקה, במחוז גוואנקסטה Guanacaste, שם עשינו שייט בקטמראן, שנירקלנו וראינו דולפינים, ערכנו סיור בטרקטורונים, התמרחנו בבוץ וולקאני ובילינו לא מעט בבריכה. סיום רגוע וכיפי לטיול נהדר.

יום 8 (ג') - מאפיה גרמנית ושייט בנהר

נפרדנו בצער מלה פורטונה ויצאנו לכיוון חוף האוקיינוס השקט לאורך אגם ארנל היפה. ככל שהדרך התמשכה לה שמנו לב שהנוף משתנה והופך פחות ג׳ונגל ויותר פתוח. ופתאום גם קלטנו שהפרות הפכו מפרות הודיות לפרות אלפיניות. ואז ראינו את הבתים בסגנון אוסטרי והבנו שהגענו לפסאודו אוסטריה! מוזר ומשעשע. עקבנו אחרי השלטים הגדולים של המאפיה הגרמנית ואכן, שווה עצירה. מאפיה/מסעדה שמגישה ממיטב הקולינריה הגרמנית. הם גם באמת מדברים גרמנית (גם אני ככה בערך), ונחמדים לאללה. התפנינו במאפים וקנינו ברצל אמיתי לדרך. הפסקה ראויה ביותר!

כל האנרגיה בקוסטה ריקה היא נקיה - הידרו, גאותרמי, רוח

המשכנו בנסיעה לכיוון האטרקציה היומית שתוכננה. התוכנית היתה ארוחת צהרים ושייט על הנהר, אבל הבנתי שנגיע מוקדם מדי אז עצרנו לביקור קצר בחוות הצלת הפומות Centro de Rescate Las Pumas שנמצאת ממש ליד. בחוות הפומות יש מעין גן חיות קטן עם בעלי חיים שניצלו מפציעה או התעללות. יש מספר סוגים של חתולים גדולים ומרשימים, תוכים, קופים ועוד. יש גם משפחה של קופים שמסתובבים חופשי. במקום אין הדרכה אלא מקבלים מפה עם הסברים, וזה היה קצת דל. סיימנו את הסיבוב בחצי שעה וסיכמנו אותו כחביב אבל לא מרשים. מזל שזה היה זול אז לא התבאסנו יותר מדי.

ממש קצת בהמשך הכביש נמצאת המסעדה ממנה יצאנו לשייט. גם אם אתם לא יוצאים לשייט, שווה לעצור לאכול שם. הנוף מהמם והאוכל סבבה. על העץ שליד המסעדה ראינו איגואנה ענקית, סמל לבאות - האיזור מלא, אבל מלא באיגואנות.  הארוחה שהיתה כלולה בדיל עם השייט היתה קצת יותר מושקעת מהרגיל וכללה בנוסף לעוף עם אורז הסטנדרטי גם סלט וגלידה. יש אפשרות לעשות קודם שייט ואז ארוחה או קודם ארוחה ואז שייט. אנחנו תאמנו מראש באימייל כמה ימים לפני ושילמנו במקום. לשייט אפשר לבחור בין רפטינג אתגרי לשייט רגוע, ואנחנו בחרנו בשני. לקחו אותנו ברכב לנקודת היציאה של השייט, שם קיבלנו חגורות הצלה ויצאנו לדרך בסירת גומי. בשייט הזה לא נרטבים, רק הנעליים - נעם היה עם קרוקס, אני עם נעלי ים והבנות בכפכפים. השייט נע בעצלתיים עם הנהר כשמדי פעם יש כמה אבנים שגורמות לאדוה קטנה. הכי רגוע שיש. המדריך שגם ניווט הראה לנו המון בעלי חיים, מלא איגואנות, ציפורים, תנינים וקופים שואגים שישנו שנ״צ. באמצע הדרך עצרנו להפסקת מים ופירות קרים שהמדריך שלף. היה קצת חם אבל מקסים ממש. חוויה כיפית, רק חבל שהאנגלית של המדריך היתה חלשה יחסית למדריכים אחרים שנתקלנו בהם.

בחזרה לקח אותנו הבעלים של השייט, קוסטריקני ממוצא אירופאי (גרמני?) שדיבר אנגלית מעולה. הוא סיפר לנו על האיזור שמתמחה בחקלאות של סוכר וגידול דגי טילאפה בבריכות, וגם הסביר לנו שהמבנה העגול שעברנו בדרך הוא אצטדיון למלחמות שוורים - מנהג שהספרדים הביאו לאיזור. בערב צפינו במלחמות השוורים בטלוויזיה. לא הורגים את השור אבל מעצבנים אותו עשרות אנשים בזירה. די עצוב.

אחרי השייט המשכנו בנסיעה עד למלון שלנו על צלע ההר ליד פלאיה הרמוסה. ארוחת ערב אכלנו במסעדה של המלון עם נוף מרהיב למפרץ. המלון הוא סוג של קלאב הוטל אילת של מקומיים, וכמעט לא היו בו תיירים. מה שכן היה זה ערב דיסקו עם הופעה שלא מביישת אף מלון אילתי מעפאן. היה קורע!

מאפיה גרמנית German Bakery Nuevo Arenal

חוות הצלת פומות Centro de Rescate Las Pumas
עלות: 12$ למבוגר, 8$ לילד

מסעדה ושייט על הנהר Rincon Corobici River Adventures
עלות: 65$ לאדם, כולל ארוחת צהרים

יום 9 (ד') - טרקטורונים בשטח

חשבנו להתחיל את היום בחוף של העיר הקרובה - פלאיה דל קוקו Playa del Coco. נסענו משהו כמו חצי שעה מהמלון, ואפילו מצאנו חניה, אבל כשהתקרבנו לחוף ראינו שיש המון שקנאים במים. ואין מצב שמיקה חולקת חוף עם שקנאים. וחוץ מזה העיירה די ג'יפה, מלא ספקי תיירות שקופצים עליך מכל פינה, חנויות שוק של קשקושים לתיירים, וסך הכל לא לטעמנו המפונק. אז עשינו אחורה פנה, קניתי טישרט לאוסף בחנות של ההארד רוק קפה וחזרנו למלון.

הבריכה של המלון מהממת וכיפית, ושווה הרבה יותר. גם ארוחת צהרים אכלנו ליד הבריכה.

פלאיה דל קוקו

כדי למלא את מכסת האטרקציה היומית חיפשתי לנו משהו שעוד לא עשינו - סיור טרקטורונים (ATV). נסענו ל Diamante Eco Adventure Park. יש להם מגוון פעילויות כולל בעלי חיים, אומגה, ורכיבה על סוסים אבל אנחנו לקחנו רק סיור בטרקטורונים. מעל גיל 16 אפשר לנהוג לבד אז איה קיבלה טרקטורון משלה, ומיקה הצטרפה לנעם. לא הזמנתי מראש, רק ראיתי באתר באיזה שעה מוציאים סיור.

הסיור ארך כשעה וחצי, ולצערי הגדול, חלקו הגדול של הסיור היה נהיגה בכביש. אני ציפיתי להרבה יותר טבע ושטח, ואפשרות לראות דברים שלא רואים מהאוטו, ולהרבה פחות כביש. היה קטע שבו נסענו על חוף הים, והיה קטע בשטח כולל מעבר של נחל, אבל אני יצאתי קצת מאוכזבת. יכול להיות שזה בגלל שהמדריך החליט שאנחנו לא מנוסים והרפתקנים מספיק. לא יודעת. באמצע גם התקלקל לנעם הטרקטורון אז אני עברתי לרכב עם המדריך ואת הטרקטורון המקולקל השאירו בצד. מכל האטרקציות של הטיול זו היתה לטעמי החלשה ביותר.

מה שכן, זה פתר לאיה את הטראומה מהטרקטורונים בחולות פיזמו ביץ' שנתקעו כל הזמן בדיונות.

אחר הצהרים ירדנו נעם ואני לחוף של המלון - פלאיה הרמוסה - ועשינו הליכה נחמדה על החוף עד לשקיעה. אנחנו לא ממש אנשי ים אבל מי שאוהב יכול בכיף לבלות בחוף עצמו. תוך כדי חזרה למלון בדקנו כמה מסעדות שנראו לנו נחמדות, וחזרנו לאחת מהן עם הילדות לארוחת ערב. במסעדת Roberto's היתה מנה של מק אנד צ'יז ששימחה מאד את הילדות.

פארק אטרקציות Diamante Eco Adventure Park
עלות לסיור טרקטורונים: 58$ לטרקטורון ליחיד (מעל גיל 16), 68$ לטרקטורון למבוגר+ילד

הארד רוק קפה Hard Rock Cafe

מסעדה Roberto's at La Gaviota Tropical
עלה לנו 65$

יום 10 (ה') - שייט בקטמראן

יום קודם הזמנתי דרך המלון שייט שקיעה (של השמש, לא הספינה :) ) בקטמראן. השייט כולל הסעות מהמלון וארוחה. את הבוקר העברנו בעצלתיים בבריכת המלון, ואכלנו במלון גם ארוחת צהרים קלה.

באחת בצהרים בא לאסוף אותנו רכב ההסעות של חברת השייט. למזלנו היינו המלון האחרון בסבב. כרבע שעה נסיעה הביאה אותנו לקוקו ביץ׳ שם לקחנו סירה קטנה עד הקטמראן. השייט היה נהדר, וכל מה שהובטח בברושור. התחלנו עם כשעה וחצי של שייט, ואז הספינה עגנה כשעה בחוף מקסים עם חול נעים ורך, שאין אליו גישה מהחוף אלא רק מהים, שם היתה אפשרות לקפוץ למים או לקחת סירה לחוף. מי שרצה קיבל ציוד שנורקל והיו גם שני גלשני סאפ. שנירקלנו קצת להנאתנו וראינו דגים שונים, כוכבי ים, סטינג ריי, להקת דגיגים ועוד. מבחינת המגוון והיופי של הדגים לא היה וואו, אבל בהחלט היה נחמד.

אחרי כשעה במים ובחוף (היה גם עץ עם קופים) הוגשה בספינה ארוחת צהרים של עוף, אורז, סלט, פירות, חטיפים ועוגיות. אני לא מרגישה מעולה על סירות ולוקחת כדור נגד בחילות כל אז הסתפקתי בנאצ׳וס, פירות ועוגיה. לאורך השייט כולו היה בר חופשי נהדר עם בעיה אחת - הוגש בו דיאט פפסי ולא דיאט קולה.

בסיום ארוחת הצהרים התחלנו בשייט חזרה לכיוון פלאיה קוקו והקפטן בשיט את הספינה לאיזור בו שחתה להקת דולפינים. יש משהו בצפייה בדולפינים בטבע שהוא מרגש ומשמח כאחד. כולם התלהבו כמו ילדים. גם אני.

התקרבנו עוד לחוף ואז הספינה עצרה, המפרשים נפרשו ועמדנו איזה חצי שעה מול השמש השוקעת. המוסיקה הוחלפה ממקצבים קופצניים למוסיקה רומנטית והשמש שקעה מול עיננו במחזה מרהיב. אין ספק שצוות הספינה יודע בדיוק מה הוא עושה. קיבלנו שקיעה לפי הספר. את הילדות אגב השקיעה לא עניינה והן היו שקועות בטלפונים (משחק מילים שכזה). אחרי השקיעה חזרנו לחוף ומשם בהסעה למלון. היו כאלו שבחרו להשאר בעיר ולחזור במונית אבל אנחנו לא התלהבנו מהמקום הרועש, ג׳יפתי ותיירותי הזה.

זה היה אחד הימים המוצלחים, והשייט שווה את מחירו.
חזרנו למלון בדיוק בזמן לערב קריוקי לטיני. או במילים אחרות, למנוחה עם הויי פיי ליד הבריכה.

שייט בקטמראן Marlin del Rey
עלות: 85$ לאדם (כולל הסעה מהמלון)

יום 11 (ו') - מרחצאות בוץ וולקני

יום אחרון בקוסטה ריקה. מחר הטיסה שלנו ממריאה ברבע לשבע בבוקר אז לקחתי לנו לילה אחרון במלון הילטון ליד שדה תעופה בליבריה.

כשהיינו במלון (בפלאיה הרמוסה) ראינו בחוברת של הטיולים המוצעים לאורחי המלון יום טיול למרחצאות חמים ובוץ וולקני. הצצה במפה הראתה שמבחינת נסיעות עדיף לשמור ליום האחרון. אז שמרנו.

קמנו מוקדם כדי לראות את הקופים שגרים על העץ ליד הירידה לחוף כיוון שרק בבוקר הם פעלתנים (הבנות המשיכו לישון). אכלנו ארוחת בוקר אחרונה, עשינו צ׳ק אאוט ונסענו לאתר הבוץ הוולקני הקטן לאס הורניאס Las Hornillas volcano hot springs. נסיעה של שעה וחצי בערך. כיוון שהמלון היה בדרך, עצרנו לאפסן את המזוודות והמשכנו. השארנו באוטו רק כפכפים ובגדים להחלפה (לבשנו את בגדי הים מראש).

תצטרכו להאמין לי שזה קוף

המקום די קטן וחבוי, והקטע האחרון של הכביש לא משהו, וכבר כשמתחילים להתקרב מתחילים להריח את ריח הגופרית האופייני. שמנו את האוטו בחניה של המקום וירדנו לקבלה, שם שילמתי (במזומן). המקום קצת שכוח אל, הכל עשוי מעץ ואבן, לא ״מפנק״ בעיצוב. גם לא היה חשמל כשהיינו ולכן לא היה אור בשירותים ותאי ההלבשה. מזל שיש טלפונים עם פנס!

עשינו את סיבוב ההליכה סביב איזור הבריכות החמות, ראינו קיטור שיוצא מהאדמה, בוץ מבעבע, בריכות מים רותחים… והריח. האמת? מגניב ביותר! למזלנו היה יום נעים יחסית ואפילו ירד קצת גשם. לא יכולה לדמיין כמה חם במקום הזה כשחם ויבש. לקטע הזה מומלץ לבוא בנעליים סגורות. קצת חבל שאין הסברים. אחרי הסיור הקצר (15-20 דקות) התפשטנו לבגדי הים ונכנסנו לבריכת בוץ. התמרחנו היטב בבוץ חם וחיכינו שיתייבש קצת. ניגשנו למקלחות להישטף ושם חיכתה לנו הפתעה מצחיקה - המקלחות בצורת פסלים של שני גברים ואשה... ערומים! שטפנו את הבוץ ונכנסנו לבריכות החמות. יש אחת קרה (נראה לכם?) אחת פושרת (התחלנו בה) ואחת חמה (הכי פינוק). בסוף ייבשנו את עצמנו, והחלפנו בגדים לאור פנס האייפון. במקום אין מגבות אז צריך להביא אתכם. לנו לא היו, אבל היו לנו שני פראו (סדיני חוף) שהצלחנו להתנגב איתם.

יצאנו חזרה לדרך, עם עור רך ונעים, אם כי קצת מסריחים (מגופרית).

כבר היתה שעת צהרים אז החלטנו להמר כל מסעדה שסתם מצאנו בגוגל. היה חמוד ביותר. אוכל מקומי, מלצר שיודע רק כמה מילים באנגלית. ואוירה מקסימה. קצת כמו לאכול בחצר של משפחה. היה טעים ומוצלח, אז אתם אתם במקרה מגיעים לאיזור או נוסעים על כביש 1 מלה פורטונה לכיוון החוף זו אופציה מוצלחת - Restaurante Comidas Palo Verde.

המשכנו דרך ליבריה בה עצרנו לגלידה ברשת pops שכבר דגמנו בעבר. ליבריה מעניינת בערך כמו רחוב אלנבי. במילים אחרות לא ממש. המשכנו למלון, קיבלנו חדר, השארנו את הילדות ונסענו להחזיר את האוטו בסוכנות דולר על הכביש הראשי בין שדה התעופה לעיר. החזרנו את האוטו ונציג של החברה החזיר אותנו למלון.

הזמנו השכמה ל-4 בבוקר והלכנו לישון קצת.

מרחצאות בוץ וולקני Las Hornillas volcano hot springs
עלות: 25$ לאדם (במזומן בלבד)

מסעדה מקומית בדרך Restaurante Comidas Palo Verde
עלה לנו 40$

רשת גלידות Pops
עלה לנו 10$

יום 12 (ש') - טיסה הביתה

בבוקר נסענו עם השאטל של המלון לשדה הפיצפון (6 שערי יציאה סך הכל). אכלנו ארוחת בוקר במסעדה היחידה בשדה, קניתי שוקולדים למשרד וטסנו הביתה דרך יוסטון.

מלון בגוואנקסטה  Club & Hotel Condovac La Costa
לגבי המלון הזה יש לי הרבה בעד וגם קצת נגד.

המיקום מהמם, על צלע ההר עם נוף מטריף למפרץ. הפסיליטיז מעולים - בריכות נהדרות כולל בריכת פעוטות ובריכת אינפיניטי עם בר, המסעדה מצויינת, יש בידור כמסורת קלאב הוטל משפחתי. כיוון שהמלון על צלע הר, יש שאטל שעובר כל כמה דקות במעגל ואפשר לנסוע איתו לחוף הים (למטה) או לבריכה (למעלה). רוב הנופשים היו דוברי ספרדית, הרבה משפחות מורחבות. צוות מאד נחמד ומשתדל לעזור.

החדר הוא בעצם דירה עם סלון ומטבח, שזה אחלה, אבל הכל היה ישן ולא מתוחזק. היתה בעיה של מים חמים בערב (נגמרו). וגם הוויי פיי בחדרים לא עבד טוב. במחיר כל כך גבוה אני מצפה לרמה יותר גבוהה של ריהוט ותחזוקה.

בסך הכל נהנינו מאד מהמיקום והפסילטיז, אבל החדר קצת ביאס (אותי, לשאר בני המשפחה זה לא הפריע).

עלות כולל ארוחת בוקר (מצויינת), חניה, ווי פיי (שעבד רק ליד הבריכה): 390$ ללילה

קוסטה ריקה היא יעד של כיף מושלם. אין שום דבר כבד או מעיק, שום מוזיאון או אתר היסטורי שצריך לבקר בו, רק חוף וג'ונגל, אטרקציות, פעילויות, בעלי חיים ואוכל טוב. חיוך תמידי. פורה וידה!