בקטנה: חוף פילי הים אניו נואבו (כביש 1)

מרץ 25, 2018


ביום חצי חורפי יצאנו לראות את פילי הים בפארק אניו נואבו. אין כמו לראות בעלי חיים בסביבתם הטבעית, ככה נטורל, והצלת פילי הים בקליפורניה סיפור הצלחה של ממש. ציד מסיבי דילל את האוכלוסיה עד שבתחילת המאה הקודמת נשארו כמה עשרות פריטים בעולם, ורק התערבות ממשלתית ואכיפה תקיפה (כולל הצבת חיילים באיזור הנחיתה של פילי הים להגן עליהם מציידים) הצילה אותם. לפי הריינג'רית שליוותה אותנו, היום מעריכים שיש כ-300,000 פריטים. והם מקסימים ממש! אם אתם באיזור, בואו לראות אותם.




שמורת הטבע נמצאת בערך חצי שעה צפונית לסנטה קרוז או שעה וחצי דרומית לסאן פרנסיסקו על כביש 1. מהבית שלנו זו בערך שעה נסיעה.

בשבועיים הראשונים של דצמבר מגיעים פילי הים לחוף והפארק סגור. עונת ההמלטה, הנקה והזדווגות מתרחשת בתקופה הקצרה שבין ה 15 בדצמבר ועד 31 במרץ, ובתקופה הזו הביקור רק בסיורים מודרכים עם ריינג'ר. צריך להרשם באתר, ולמהר, כי הסיורים מתמלאים. אנחנו הצלחנו לתפוס סיור בסוף שבוע רק לקראת סוף העונה.

בזמן הביקור שלנו בסוף מרץ, הנקבות האמהות כבר עזבו בחזרה לים לאכול אחרי שאבדו את רוב משקלן בהנקה. רוב הזכרים הגדולים גם מיצו את תפקידם וחזרו לים, במסלול אחר משל הנקבות. על החוף נשארו בעיקר פילי ים צעירים שעוד לא חזרו לים, והמון תינוקות בני כמה חודשים שצריכים להבין לבד שהים הוא הבית, לאן ללכת, איך לצוד דגים, ומה לעשות בחיים באופן כללי.

וכולם שובי לב ומקסימים.

הם שמנמנים, גוררים את עצמם באיטיות על החוף, ועושים קולות מצחיקים. מדי פעם הם "הולכים מכות" בצחוקים, כמו גורי חתולים שמתאמנים בציד. על חלקם אפשר לראות מספר שמסומן בצבע לשיער (שנתרם על ידי חברה מסחרית) ומשדר לוויני שמודבק להם לעור. ככה יכולים החוקרים לעקוב אחריהם בלי להפריע להם או לגרום לנזק.

פארק אניו נואבו Ano Nuevo State Park
http://www.parks.ca.gov/?page_id=523
עלות: 10$ חניה, 12$ לאדם לסיור מודרך בתאריכים 15.12 - 31.3.


השמורה יפיפיה ונעימה מאד. ההליכה לא קשה, אבל לא מונגשת, יש הליכה על חול ים שלא עביר לעגלות או כסאות גלגלים. בנוסף לפילי הים יש באיזור גם כלבי ים, ובתקופות מסויימות גם אריות ים אבל הם לא עולים לחוף, הם עולים על אי קטן צמוד לחוף בו היה פעם מגדלור. המסלול כולו כ-5 ק"מ הליכה נוחה.

בגלל הצ'ופצ'יק מעל האות N אומרים אניו נואבו, ולא אנו נואבו (ספרדית וזה)


עיט חג בשמי השמורה



אז אמרנו פילי ים? מלא פילי ים!
באנגלית הם נקראים Elephant Seals


זכרים צעירים מתרגלים קרבות בכאילו

זכר בוגר, קשה לראות בתמונה כמה הוא גדול, ולא הצלחנו לתפוס תמונה כשהוא הרים את הראש לתפארת הכרבולת הטיפוסית




הכיתוב נעשה בצבע לשיער, והמשדר מודבק לגב החיה באופן שלא יפריע



חוויה מדליקה ממש. עכשיו האתגר שלנו לזכור הצליח למצוא מקום בשנה הבאה בתקופה מוקדמת יותר כשהזכרים הגדולים והנקבות בחוף בהמוניהם.


You Might Also Like

1 comments

  1. טבע בתולי, שלווה, יופי. תודה על השיתוף.

    השבמחק

סיפורי הטיול האחרונים