מקומי: טיול אביבי בפארק אדג׳ווד Edgewood Park

אפריל 08, 2018

יום קצת גשום שמתחיל להתבהר הוא יום אידאלי לטיול. האויר נקי ורענן, אבל ההמונים לא יוצאים מהבית. חיפשתי פארק אביבי ולא רחוק, והפור נפל על אדג׳ווד פארק. פארק רחב ידיים ליד רדווד סיטי, כעשרים דקות נסיעה מהבית בסאניוויל. הפארק מתהדר בפריחה אביבית טבעית ומגוונת ואף מציע סיורים בנושא.

הגענו די מוקדם ומצאנו חניה. החניה די קטנה, אז יש לפארק שירות שאטל. הביתן של הריינג׳רים היה סגור עדיין אז לקחנו מפה מלוח המודעות ויצאנו לדרך. השילוט בפארק הוא הטוב ביותר שראיתי בכל טיולי השבילים שלנו עד עכשיו. חדש, ברור ומסומן גם במפה, כך שכשמגיעים לצומת אפשר להבין בדיוק איפה נמצאים.

בחרנו לעשות טיול מעגלי קל יחסית שמתחיל ומסתיים בחניה, כאשר פחות או יותר פנינו שמאלה בכל צומת. אפשר כמובן להמשיך עוד יותר, ואני מקווה שיצא לנו לטייל בחלקים נוספים של הפארק בעתיד, לאורך הרכס.
Edgewood Trail >> Old Stage Road >> Serpentive Trail >> Franciscan Trail >> Baywood Glen Trail >> Sylvan Trail

השבילים היו בוציים מהגשם, וראינו כל מיני עקבות מענינים של בעלי חיים  - צבאים, ציפורים ו... mountain lion. בכניסה לשמורה יש שלט שמזהיר לא לקטוף ולאכול פטריות ושלט שמזהיר שזה איזור מחיה של אריה ההרים, אנחנו תמיד סקפטיים לגבי החתולים הגדולים, אבל גודלן של טביעות הרגל בבוץ לא השאיר מקום לספק.

אריה הרים היה פה!

הפארק פשוט יפיפה בעונה זו של השנה. שילוב של הליכה ביער עם הליכה בשטחים פתוחים גדולים. מרבדים של ירוק, מנוקד בפרחים, שעם המשך העונה אמורים להפוך למרבדים. בשבילים שהלכנו לא היו איזורים קשים במיוחד, אז מתאים מאד עם ילדים שהולכים או במנשא. השטחים הפתוחים לא מוצלים אז נראה לי שבקיץ פחות מתאים. גם הכל בטח יצהיב.

נשמנו אויר רענן מהגשם, ראינו פרחים, צבאים, ארנבת חמקמקה שלא הספיקה להצטלם, והמון ירוק ויפה.

בתקופת האביב (אפריל-מאי, תאריכים מדוייקים בקישור) בימי שבת וראשון ב-10 בבוקר יש סיור מודרך לשמורה לתצפית פרחי בר, אין צורך בהזמנת מקום מראש (אלא אם אתם קבוצה גדולה של מעל 10 אנשים).