בקטנה: יום של שמש בטוסון, אריזונה

אפריל 16, 2018

חלק מהחוויה האמריקאית, זה ללכת לקולג'. וחלק מחווית ההכנה לקולג', זה ללכת לבחון קולג'ים פוטנציאלים. כיוון שהאוניברסיטה של אריזונה עלתה על הרדאר של איה, החלטנו לנסוע לגיחה קצרצרה לטוסון, לראות במה המדובר, ולהשחיל קצת תיירות מדברית בדרך. גיחה קצרצרה (הלוך ביום ראשון בבוקר, חזור ביום שני בערב), לעיר חמודה ונעימה, קטנה ולא מסעירה, עם מספר אטרקציות מדבריות מעניינות. בהחלט שווה ביקור אם אתם במקרה באיזור.

רוצים רק רשימת אטרקציות? לכו לסוף הפוסט.

לוגיסטיקות

טיסה: טסנו הלוך וחזור עם חברת סאות'ווסט מסאן חוזה לפניקס (כשעה וחצי נהיגה מטוסון). יש גם טיסות לטוסון, אבל הרבה פחות ומה שהיה לא התאים לנו בשעות. סאות' ווסט הוא לואו קוסט מקומי שבו מצד אחד לא משלמים על כבודה (2 מזוודות לנוסע, לא שהיינו צריכים) ומצד שני אין מקומות שמורים, כמו באוטובוס. אפשר לרכוש פריוריטי בעליה למטוס ולבחור ראשונים איפה לשבת. אחרת מקבלים את המיקום בתור העליה למטוס בזמן הצ’ק אין. החברה לא מופיעה במנועי החיפוש וצריך לרכוש את הכרטיסים ישירות מהאתר.
חברת תעופה Southwest
עלות: 240$ לאדם

חניה: את האוטו שלנו השארנו במלון דאבל טרי הילטון ליד השדה, בעלות 12$ ליום כולל שימוש בשאטל של המלון להגעה לשדה. שירות מצויין, יעיל, ומאד זול לנסיעות קצרות. כל מונית, שאטל או אובר היה עולה הרבה יותר מזה.
חניון ליד שדה התעופה Doubletree
עלות: 12$ ליום

רכב שכור בפניקס: שכרנו רכב מחברת אויס ליומיים, מכונית פול סייז מסוג ניסאן אלטימה. לא מסעיר במיוחד, ונטול פינוקים מיותרים, אבל תיפקד היטב.
השכרת רכב Avis
עלות: 155$
דלק: 30$

מלון: ניצלנו נקודות מועדון שנשארו לנעם ברשת רדיסון ולקחנו חדר במלון חביב למדי אבל לא ברמה גבוהה במיוחד. החדר כלל שתי מיטות זוגיות, חניה, וויי פי וארוחת בוקר עשירה. היה גם קפה חינם בלובי, עוגיות ובקבוקי מים חופשי. הצוות היה מקסים, ושמחו לענות על שאלות. נחמד מאד למי שמחפש מקום בסיסי להניח את הראש.
Country Inn & Suites by Radisson, Tucson City Center

יום ראשון: הלוך

למרות שבחרנו בשעת טיסה של מפונקים (9 בבוקר) הגענו בדקה האחרונה בגלל תור ארוך בבטחון והעובדה שלא לקחנו החשבון את הזמן של ההגעה מהחניה במלון דאבל טרי לשדה, אז נשאר לנו מקום לשבת יחד רק בשורה האחרונה במטוס. היה לנו רק טרולי אחד קטן לכולנו ולא היתה בעיה למצוא לו מקום. בטיסה חילקו שתיה חינם ובוטנים או בייגלה. יש אפשרות לרכוש ווי פיי (8$) אבל מעקב הטיסה הוא חינם. לא היו שקעי טעינה. כיוון שהטיסה לקחה בסך הכל כשעה ו-40 דקות, זה לא היה סיפור.

אספנו את האוטו ויצאנו בנסיעה של כשעה וחצי לכיוון טוסון, עד לנקודת הפניה לשמורת הטבע סגוארו. ממש באיזור הפניה בצומת של I-10 & Cortaro Rd יש מרכז גדול עם מסעדות שם עצרנו לארוחת צהרים במסעדת הקונספט Cracker Barrel. המסעדה נמצאת בעצם בתוך חנות עמוסת כל טוב, אז בזמן ההמתנה לתורנו הסתובבנו בחנות ולא קנינו המון מזכרות ומורביליה של המערב. האוכל אמריקאי קלאסי והמנות ענקיות.

מסעדה אמריקאית עם חנות מזכרות Cracker Barrel
שילמנו: 55$ כולל טיפ

שבעים עד מפוצצים, פנינו לכיוון שמורת סגוארו Saguaro National Park על שם הקקטוס המפורסם מסרטי המערבונים של המערב הפרוע. קקטוסים, קקטוסים בכל מקום. מהמם. היה מאד חם ולא היה לנו המון זמן, אז לא עצרנו במרכז המבקרים ולא עשינו מסלולים רגליים, אבל למי שיש זמן ואנרגיות, נראה לי שווה עצירה. נסענו דרך השמורה עד למוזיאון המדבר אריזונה-סונורה Arizona-Sonora Desert Museum. המוזיאון בנוי נהדר עם מסלול שלוקח את המבקרים דרך איזורים שונים הקשורים לטבע המקומי. יש גם מספר מיצגים עם בעלי חיים אבל היה מאד חם וראינו רק מעט מהם. יופי של מקום. רק קחו בחשבון שבימים חמים במסלול עצמו אין הרבה מקומות מקורים או מוצלים.

מערה במוזיאון המדבר

תצוגת מינרלים במוזיאון המדבר

מרמיטה במוזיאון המדבר (את אריה ההרים, הזאבים, הצבאים ועוד בעלי חיים לא הצלחתי לצלם)

ביתן הזוחלים במוזיאון המדבר
צלופחים מפחידים באקווריום במוזיאון המדבר

Saguaro National Park

Arizona-Sonora Desert Museum
עלות: $21.95 למבוגר, $8.95 לילד מגיל 3-12

בדרך למלון עצרנו במזללת פאסט פוד מקומית, בשם Eegee's להתרען עם הסורבה הטחון (סוג של ברד) שקראתי עליו המלצות. מתוק, קפוא, טעים ומרענן. את האוכל לא ניסינו.

מזון מהיר Eegee's

שמנו את הדברים במלון ועצרנו למנוחה קלה, ומשם המשכנו לבילוי הערב שלנו. כהרגלנו, ביקרנו בחדר בריחה כדי להוסיף עניין לטיול. יש מספר מתחמי בריחה בטוסון, ובחרנו בחדר השעונים Beat the Clock באייס אוב אסקייפ Ace of Escape. בחרתי בו כיוון שהוא חדר קטן יחסית שמתאים ל-4 (2-6) אנשים, ואפשר היה לשריין אותו כחדר פרטי (אם לא משריינים אפשר לקבל אנשים זרים כשותפים, מה שאנחנו מעדיפים להמנע אם אפשר). מדובר בחדר מנעולים לינארי קלאסי. בהתחלה קצת נתקענו אבל עם כמה רמזים הצלחנו לסיים אותו בזמן. מזל!

מתחם חדרי בריחה Ace of Escape
עלות: 106$ לארבעתנו לחדר פרטי

מי שמפצח את החדר זוכה לחתום על הקיר

לארוחת ערב נסענו מרחק קצר לאיזור דאונטאון ורחוב 4. בדאונטאון טוסון יש המון גרפיטי מרשים ביותר, והצטערתי שאין יותר זמן להנות ממנו לעומק. יש לא מעט פאבים שנראים מגניבים אבל לא התאימו עם הילדות ובסוף אכלנו במסעדה איטלקית בשם קרוזו Caruso's Italian Restaurant. הדאוטאון קצת אכזב כי היה די מת. אחר כך הסתבר לנו שהיה אירוע באוניברסיטה אז אולי בגלל זה. המסעדה היתה מאד נחמדה ומוצלחת. יש להם חצר גדולה שבשעות הצהרים כנראה היינו מתים בה מרוב חום, אבל בערב היה מקסים. האוכל היה איטלקי-אמריקאי וטעים מאד, ניחשנו שהמנות יהיו ענקיות, אז הזמנו רק 3, מה שהסתבר כרעיון מעולה ומדוייק.

מסעדה איטלקית Caruso's Italian Restaurant
שילמנו 60$

יום שני: חזור

פתחנו בארוחת בוקר במלון שהיתה סטנדרטית לארוחות בוקר אמריקאיות חמות במלונות מהסוג הזה - מקושקשת, נקניקיות, תפוחי אדמה מבושלים, דייסה, מאפים, פירות וכו. משם נסענו מרחק לא גדול לאוניברסיטה Universitu of Arizona, חנינו בחניון מקורה והצטרפנו לסיור מודרך באוניברסיטה של כשעתיים וחצי. האוניברסיטה של אריזונה בטוסון נראית נחמד מאד, המעונות קצת מדכאים (שניים בחדר ומקלחות משותפות לכמה חדרים), ורוח אהבת האוניברסיטה חזקה מאד.

המעונות מבחוץ ומבפנים, אין ספק שזה החלק הפחות מלהיב באוניברסיטה

קינחנו בגלידה וביקור בחנות האוניברסיטה.

University of Arizona

משם המשכנו לרחוב בעל השם המפתיע (לא באמת) יוניברסיטי אבניו שמלא במסעדות ומזללות ונראה מאד נחמד. חנינו ברחוב עם מדחן ואכלנו ארוחת צהרים במקום בשם illegal Pete סוג של צ׳יפוטלה אבל עם פחות כוסברה אז יותר טעים.

מסעדה מקסיקנית מהירה Illegal Pete's
שילמנו 40$

היו מספר אטרקציות נוספות ברשימה אבל ביום שני המוזיאונים סגורים, וב30+ מעלות סיור בחממת הביוספרה נשמע לנו חם מדי, אז התחלנו בנסיעה חזרה לכיוון שדה התעופה של פניקס.

בדרך עצרנו באחד המקומות המשעשעים שביקרנו בהם - חוות היענים. חשבנו שנראה קצת יענים ונמשיך הלאה, אבל הסתבר שזו חווה בה אפשר להאכיל ידנית בעלי חיים מסוגים שונים ומשונים.

משלמים בכניסה ומקבלים כוס גדולה מלאה מזון חיות וכוסית מיץ. עוברים בין מכלאות ומאכילים ידנית חמורים קטנים, תוכים, איילים מנוקדים, עיזים, יענים (לא ידנית, הם נושכים), כבשים, ארנבים וברווזים. אחר כך אפשר להכנס למתחם של תוכים מסוג אחר ולהאכיל אותם במיץ. בסוף יש בריכה עם חתולי ים אותם אפשר להאכיל בפיסות דיונון. מזמן לא נהנינו ככה. בעלי החיים מטופחים מאד, רעבים במידה, ומצחיקים ברמות אחרות. אם במקרה אתם על הדרך בין פניקס וטוסון על כביש 10, תכנסו, זה קורע.

חוות החיות Rooster Cogburn Ostrich Farm
עלות: 10$ לאדם, 13$ כולל האכלת חתולי הים

היה לנו עוד קצת זמן לשרוף עד השעה בה תכננו להחזיר את האוטו אז עצרנו באאוטלט ממש בפאתי פניקס. מאד מזכיר את האאוטלט הצפוני בלאס ווגאס. הסתובבנו קצת בין החנויות והעברנו את הזמן עד הטיסה.

Premium Outlets Phoenix

פארק לאומי Sabino Canyon Recreation Area

אתר סקי (פתוח בקיץ לטיילים) Mount Lemmon

זיפליין (אומגה) Arizona Zipline Adventures

מכירים אטרקציות נוספות? תרשמו בתגובות ואוסיף לרשימה!

סך הכל היתה גיחה נחמדה מאד. היו כמה הצלחות (שמורת סגוארו ומוזיאון המדבר, הביקור באוניברסיטה שעבורו נסענו, חוות האכלת החיות), היו כמה פספוסים (מוזיאונים שסגורים ביום שני, אירוע בערב באוניברסיטה שלא ידענו עליו) ורשימה ארוכה של דברים נוספים לבקר בהם באיזור.