מקומי: פארק מפלים באיזור סאן חוזה Uvas Canyon

מאי 13, 2018



טיול אביבי למסלול לא קשה רווי מפלים קטנים ונחמדים. מתאים לטיילים בכל הרמות, משפחות ואפילו ידידותי לכלבים. כ-50 דקות נסיעה מסאניוויל.

הפארק היה סגור תקופה ארוכה בגלל נזקי שטפונות ושריפות ונפתח מחדש רק לאחרונה. כרגע יש צורך בהזמנת מקום בחניה בסופי שבוע, אבל כנראה שאם תגיעו אחר הצהרים משלוש ואילך יכניסו אתכם. אנחנו הגענו מוקדם בתשע בבוקר ועוד היה מקום אחד במקרה, אבל לא ממליצה לבנות על זה.

Uvas Canyon State Park

להזמנת מקום חניה בסוף שבוע: https://gooutsideandplay.org



נזקי השטפונות 

מסלול ההליכה שאנחנו עשינו היה קל עד בינוני מבחינת רמת הקושי. התחלנו בעליה במסלול רחב Alec, בהתפצלות הראשונה פנינו ימינה לשביל Contour שעוקב אחרי הרכס בשביל צר עם קצת עליות וירידות, חצינו את הנחל Swanson Creek, עשינו גיחות קטנות למפלים Upper Falls, Basin Falls, Black Roch Falls, וחזרנו לחניה דרך החלק התחתון של Waterfall Loop Trail לאורך הנחל.

סה"כ כשישה וחצי קילומטר.

מפת המסלולים
https://www.sccgov.org/sites/parks/parkfinder/Documents/332557uvas-both.pdf


המסלול היה מוצל ברובו ויש קצת עליות, ואיזורים בהם השביל צר. להרפתקנים ואנשים עם כושר יותר טוב, יש מסלולים שמסומנים כתלולים במיוחד שאמורים להביא את הצועדים לתצפיות נוף יפות. למשפחות עם ילדים צעירים מומלץ לעשות את Waterfal Loop. הוא מעגלי ויש בו גם שילוט (קצת נחבא) של שמות הצמחים שרואים בדרך. על כן הוא מסומן במפה כ-Nature Trail. קראתי באתר שאפשר גם לקבל דף הסברים על הנקודות שבמסלול זה. את המסלול שנקרא Contour לא הייתי עושה עם ילדים צעירים (פחות מ5-6 נניח), ורק אם הם מורגלים בטיולים וממושמעים (יש קטעים צרים ומעט מכשולים קטנים).

יש בדרך מספר חציות נחלים אז מומלץ לבוא עם נעלי הליכה ולא נעלי ספורט. אבל לא טראגי.
אני הולכת עם מקלות שעוזרים בעליות, מקלים על ירידות ומצילים אותי בחציית נחלים. אבל נעם הסתדר בקלות בלי.

על המסלול היו כלבים בהמוניהם, כמובן על רצועה. ויש בכניסה מתקן שקיות לאיסוף תוצרת.

ליד החניה יש שולחנות פיקניק, וראינו גם משפחות שנהנו משכשוך בנחל. כרגע (אמצע מאי) יש זרימה נחמדה בנחל והמפלים. בחורף צריך לבדוק מראש עם הריינג׳רים שהזרימה מאפשרת חצייה של הנחל.













בדרך פגשנו נחש צעיר מתחמם לו בשמש. השלט בכניסה זיהה אותו כ- Garter Snake (וגוגל תרגם לנחש בירית מצוי). לא מסוכן. צילמנו ונתנו לו לעבור בשקט. ראינו גם קצת פרחים, ושמענו נקר. אריה הרים לשמחתי לא פגשנו, אם כי השלטים בכניסה מרמזים על קיומם באיזור.




נהנינו מאד מההליכה, הזרימה והמפלונים, והאוירה הנעימה ששורה בפארק.
מומלץ!



You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים