בקטנה: הפנינה הסודית, סקרמנטו

ינואר 06, 2019


התפנה לנו סוף שבוע קטן שבו רצינו לצאת מהבית ללילה אחד, והחלטנו לנסוע ליעד חדש אך קרוב. כיוון שמזג האויר אמר גשם, נפל הפור על יעד עירוני - סקרמנטו, בירתה של מדינת קליפורניה. בגלל שירד גשם כל הזמן, לא מיצינו את הביקור בכלל, אבל מצאנו שהיא מסבירת פנים, חמודה, יפה ויש בה לא מעט נקודות עניין. לגמרי הופתענו לטובה.

סקרמנטו נמצאת כשעתיים מהבית, בערך בחצי הדרך לטאהו. יש בה המון היסטוריה מקומית, וסצנה מתחדשת של אמנות וקולינריה. שם נמצא גם ממשל המדינה, וכל מיני גופים ממשלתיים. בסוף השבוע כל הממשלים נחים, ויש הרבה חניה. בימי ראשון היא גם חינם. 

הגענו לקראת הצהרים בשבת ושמנו פעמינו לאולד סקרמנטו Old Sacramento – איזור משוחזר של עיר מערב ישנה, עם כל מיני חנויות חמודות ומקומות מעניינים לאכול. יש מקומות להצטלם בבגדים של פעם, חנויות מזכרות, מזון מהיר, מסעדות ועוד. העיר העתיקה נמצאת ליד הנהר שגם הוא שווה ביקור, ויש עליו גם גשר מעניין בצבע צהוב שנקרא Tower Bridge ואפשר ללכת עליו (כשלא יורד גשם). החלק המרכזי של הגשר עולה ויורד כמו מעלית כדי לאפשר לספינות לעבור.






באולד סקרמנטו נמצא גם מוזיאון הרכבת של קליפורניה California Railroad Museum – מוזיאון מקסים שמספר את תולדות הרכבת הראשונה שחיברה בין קליפורניה למזרח ארה״ב בתקופת הבהלה לזהב ואיפשרה את הפיתוח הכלכלי שלה. במוזיאון קטרים וקרונות רכבת מקוריים ומעניינים. כניסה לא יקרה (12$ למבוגר) והדרכה חינם. לילדים יש איזור משחקיה עם רכבות צעצוע.









כשאנחנו נטולי הילדות, אנחנו יכולים ממש להתפרע, אז לארוחת ערב מוקדמת הלכנו למסעדה הודית חביבה בשם Bombay Bar and Grill שלפי הקהל גם אותנטית למדי, כולל סרט בוליוודי בטלוויזיה. היה טעים לאללה.

המשכנו לפעילות החביבה עלינו - חדר בריחה. נסענו כ-20 דקות עד למקום הנקרא Red Door Escape Room בו שיחקנו את החדר הנקרא Taken עם חבורה של 5 תלמידי קולג' חביבים שבטח התבאסו שהצטרפו אליהם ההורים... החדר היה מעולה וקשה, ודרש המון תקשורת. יצאנו ממש בשניה האחרונה עם 20 שניות על השעון.



חזרנו לעיר למלון, ויצאנו לסיבוב רגלי עם עצירה בבית קפה היפסטרי עם אופנוע, קפה אקזוטי, חליטות תה טבעיות ועוגות טבעוניות למופת, ובריסטה עם זקן של הרצל Temple Coffee. היה משעשע וטעים למחצה. מניחה שטבעונים וחובבי קפה יעופו על המקום.

בילינו לילה אחד במלון בוטיק מקסים שנמצא בשכונת מיד-טאון בבית מגורים ישן Amber House. הכל מעוצב באופן עתיק ומושלם, המיטה נוחה, האמבטיה מפנקת, והשירות מהמם. בבוקר קיבלנו לחדר תרמוס עם מים רותחים ותיונים, להתחיל את הבוקר, ואז ירדנו לפינת האוכל הביתית לארוחת בוקר מבושלת במקום. החסרון היחיד שאני יכולה לחשוב עליו זה שבגלל שמדובר בבית ישן, יש רק מדרגות והמקום לא נראה נגיש לנכים.






אחרי ארוחת הבוקר עשינו צ'ק אאוט, לקחנו את התיק הקטן שלנו ויצאנו עם הרכב לקפיטול של קליפורניה California State Capitol – בניין הממשל שפתוח לציבור. הבניין יפיפה, ולקחנו סיור מודרך הכולל הסברים על תולדות קליפורניה והממשל, ומתייחס גם לכמה מהמושלים הפיקנטיים - כמו שוורצנגר. במבואה יש תערוכה שמתייחסת לכל המחוזות (counties) בקליפורניה, אז חיפשנו את שלנו (סנטה קלרה), כמה חביבים עלינו, וגילינו כמה חדשים שנראים מעניינים. הגן של הבניין מכיל עצים מסוגים שונים (ומשולטים) שגדלים כולם בקליפורניה. הכניסה והסיור חינם. מקום יפה, ושווה ביקור.











רצינו (יותר נכון אני רציתי) גם לראות את הקתדלרה הגדולה של סקרמנטו Cathedral of the Blessed Sacrament שנמצאת לא רחוק מבניין הקפיטול אבל לא רצינו ללכת בגשם, ועם המכונית לא היתה גישה, אז נשמור לפעם הבאה.

את המכונית החנינו ליד הבית של לילנד סטנפורד Leland Stanford Mansion – כן, זה שהקים את האוניברסיטה וגם אחד מארבעת המקימים של הרכבת לעיל. הצצנו פנימה, ומסתבר שהיינו המבקרים היחידים באותו היום. המדריך החביב כל כך שמח שסוף סוף מישהו בא, שלקח אותנו לסיור פרטי בבית הויקטוריאני היפיפה, עם סיפורים על האיש והתקופה. הכניסה והסיור חינם, אבל אסור לצלם בפנים אז אין תמונות.




תכננו לאותו היום גם סיור אמנות ואוכל במיד-טאון או דאונטאון כי נראה שיש בעיר סצנה קולינרית מעניינת ומתחדשת, אבל הגשם גרם לביטול הסיור. עוד דבר שצריך לשמור לפעם הבאה. דברים נוספים שלא עשינו בגלל הגשם: ביקור בסאטר פורט Sutter Fort, וסיור אופניים לאורך הנהר American River Bike Trail. אז נכנסנו לאוטו ונסענו את השעתיים הביתה בגשם שוטף עם עצירה לארוחת צהרים מהירה בפיצריה בדייויס.

אני יודעת שכולם ממהרים להגיע מסאן פרנסיסקו לטאהו אבל אם יש לכם זמן לעצור ליום בחצי הדרך, סקרמנטו ממש נחמדה! 


סקרמנטו העתיקה Old Sacramento
עלות: חינם

מוזיאון הרכבת California Railroad Museum
עלות: $12 למבוגר

חדר בריחה Red Door Escape Room
https://www.reddoorescape.com/location/sacramento
עלות: $33 לאדם

בניין הממשל California State Capitol
עלות: חינם

בית היסטורי Leland Stanford Mansion
עלות: חינם
מתאים לגשם: כן

סיורי אוכל ותרבות Local Roots Food Tours
עלות: סביב $75 לאדם

קתדרלה Cathedral of the Blessed Sacrament
https://www.cathedralsacramento.org

פארק היסטורי Sutter's Fort
http://www.parks.ca.gov/?page_id=485
עלות: $5 לאדם

מסלול אופניים American River Bike Trail
https://www.traillink.com/trail/american-river-bike-trail-(jedediah-smith-memorial-trail)


מסעדה הודית Bombay Bar and Grill
http://www.bombaybarandgrillsacramentoca.com

בית קפה היפסטרי Temple Coffee
https://templecoffee.com


מלון בד אנד ברקפסט Amber House
עלות: $220 ללילה, כולל מיסים, ארוחת בוקר


You Might Also Like

1 comments

  1. שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, אני בוזנה מיהו, מספליט, קרואטיה. אחרי שהייתי איתו בקשר עשר שנים, בעלי נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו אבל הכל היה לשווא, רציתי אותו בגלל האהבה שיש לי אליו, התחננתי בפניו עם הכל , הבטחתי, אבל הוא סירב. הסברתי לחברה שלי באינטרנט, והיא הציעה לי ללכת לד"ר אפטה, אשף גדול שיכול לעזור לי לתת לחש כדי להחזיר אותו, אבל אני בחור שמעולם לא האמין בלחש, לא הייתה לי ברירה אלא נסה את זה, שלחתי הודעה לד"ר אפטה, והוא אמר לי שאין בעיה הכל יהיה בסדר לפני 48 שעות, האקס שלי יחזור אליי לפני 48 שעות, הוא הטיל כישוף ובאופן מפתיע ביום השני, זה היה בסביבות 4:00 אחר הצהריים. האקס שלי התקשר אליי, כל כך הופתעתי, עניתי לשיחה וכל מה שהוא אמר זה שהוא מאוד מצטער על כל מה שקרה, שהוא רוצה אותי בחזרה, שהוא כל כך אוהב אותי. כל כך שמחתי והלכתי אליו, אז התחלנו לחיות יחד שוב באושר. מאז הבטחתי שכל מי שאני מכיר שיש לו בעיות עם מישהו יזדקק לעזרתו של ד"ר אפטה אשף הכישוף הוא המייל שלו (drapata4@gmail.com) ואתה יכול לשלוח לו מייל אם אתה צריך את העזרה שלו בזוגיות שלך , אתה רוצה להיות מוכר בעולם או בעיות סרטן, אתה רוצה להתחתן עם המאהב שבחרת או מקרים של גירושין, בעיות בריאות או נישואים, קידום בעבודה והצלחה, הכל, אל תוותר, תפסיק לבכות, פנה לדר. Apata בכתובת drapata4@gmail.com או שתיצור איתו קשר דרך Whatsapp / Viber: +447307347648

    השבמחק

סיפורי הטיול האחרונים