בקטנה: אוכל ותרבות בפרסידיו של סאן פרנסיסקו

יולי 28, 2019



בסתם יום חמים של קיץ נסענו להתקרר קצת בפרסידיו של סאן פרנסיסקו - מחנה צבאי לשעבר שמארח בימי ראשון פיקניק ציבורי עם משאיות אוכל מעולות. הצצנו בתערוכה חמודה על ההיסטוריה של מיקי מאוס במוזיאון וולט דיסני ובתערוכה קצת עצובה על מחנות הריכוז שהאמריקאים הקימו לתושבים ממוצא יפני בזמן מלח״ע השניה. וגם הצצנו מרחוק על הגשר, שלא משנה כמה פעמים רואים אותו, הוא מרגש.

פארק הפרדיסיו Presidio הוא חלק מאיזור Golden Gate National Recreation Area. השטח היה מחנה צבאי החל מ 1776, אבל סיים את תפקידו, וב 1994 הועבר לרשויות המדינה על מנת להפוך אותו לפארק. יש בו מרכז מבקרים, אתרים היסטוריים, מסלולי הליכה ותצפית והמון ירוק. אפשר לבלות בו יום שלם בקלות.

https://www.presidio.gov


שוק משאיות אוכל

Off the Grid היא תנועה שמקדמת משאיות אוכל כקונספט לאוכל מעניין, מהיר, טעים, איכותי וזול. באתר שלהם אפשר למצוא את כל המקומות אליהם מגיעות משאית המזון שחברות בקבוצה באיזור מפרץ סאן פרנסיסקו, והפיקניק בפרסידיו Presidio הוא אחד הגדולים.

הפיקניק מתקיים כל יום ראשון בחודשים אפריל - אוקטובר (תוודאו בקישור) במדשאה הגדולה בפרסידיו. מה יש שם?

המון משאיות אוכל איכותיות ומעניינות, ספרייה ניידת (כולל ספרים שאפשר לקחת בחינם), מוסיקה, שתיה וקפה, ואוירה קלילה ונעימה. פשוט להביא שמיכה, כובע, סווצ׳רטים, לקנות כל מיני מאכלים ולהנות מהמוסיקה והאווירה. מתאים לכל הגילאים, זוגות ומשפחות. במשאיות האוכל יש קצת תורים, אבל כולם מחכים יפה ובסבלנות.

אנחנו הגענו עם הרכב וחנינו ממש בחניוני הפרסידיו (חיכינו שמישהו יצא, די עמוס), שילמנו במכונה ושמנו את הפתק בחלון הקדמי. העלות סביב $2 לשעה, מוגבל עד 4 שעות. באתר של הפיקניק יש פירוט לגבי אפשרויות בחבורה ציבורית.

שווקי משאיות אוכל Off the Grid
לחיפוש שוק משאיות אוכל
https://offthegrid.com/events

מידע על הפיקניק בפרדיסיו Presidio Picnic





מוזיאון וולט דיסני The Walt Disney Family Museum

מוזיאון לא גדול על חייו ופועלו של וולט דיסני האיש עם ממורביליה היסטורית וציורים מקוריים. למוזיאון תערוכה קבועה, ותערוכה זמנית מתחלפת. כשאנחנו ביקרנו, היתה תערוכה זמנית על מיקי מאוס, ומטעמי זמן ועלות בחרנו לבקר רק בתערוכה הזמנית. התערוכה על מיקי מאוס מתארת את ההיסטוריה של העכבר המפורסם, היא לא ארוכה ומאד נחמדה, נוסטלגית ואפילו קצת מלמדת.

זה אולי לא יעד חובה למבקרים בפעם הראשונה בעיר שלחוצים בזמן, אבל אם סימנתם וי על האטרקציות הראשיות, יש לכם קצת יותר זמן, או שאתם חובבי דיסני מושבעים, שווה ביקור. יש במקום גם הקרנת סרטים וסדנאות, ואנחנו בהחלט מקווים לבקר גם בתערוכה הגדולה בהזדמנות קרובה, כשיהיה לנו יותר זמן.

עלות למוזיאון: $25 למבוגר, $15 לנוער, ילדים מתחת לגיל 5 חינם





תערוכת צילומים Then They Came for Me

ביקרנו גם בתערוכת צילומים קטנה שמפנה זרקור אל אחת התקופות הפחות פוטוגניות בהיסטוריה של ארצות הברית. אחרי פרל הרבור כשארה"ב נכנסה למלחמת העולם השניה, הוקמו על אדמת ארה"ב מחנות ריכוז לתושבים ואזרחים ממוצא יפני. הם נאספו ברכבות, תוייגו, ואיבדו את כל רכושם. מאד מטריד. הצילומים לא גרפיים, אבל הסיפור נוגע ללב ועצוב.

מדובר בתערוכה זמנית שממוקמת בבנין Futures Without Violence, ותיסגר ב-1 בפסטמבר 2019, אבל אני מקווה שתציצו בתמונות והסיפורים באתר.

https://thentheycame.org
עלות: חינם





אז אם אתם מטיילים בסאן פרנסיסקו, ובמקרה יום ראשון, ואתם רוצים קצת מנוחה, אוכל טוב, היסטוריה ותרבות מקומית. בואו לפרסידיו.

You Might Also Like

1 comments

  1. שלום לכל החברים שלי שם בחוץ, אני בוזנה מיהו, מספליט, קרואטיה. אחרי שהייתי איתו בקשר עשר שנים, בעלי נפרד ממני, עשיתי הכל כדי להחזיר אותו אבל הכל היה לשווא, רציתי אותו בגלל האהבה שיש לי אליו, התחננתי בפניו עם הכל , הבטחתי, אבל הוא סירב. הסברתי לחברה שלי באינטרנט, והיא הציעה לי ללכת לד"ר אפטה, אשף גדול שיכול לעזור לי לתת לחש כדי להחזיר אותו, אבל אני בחור שמעולם לא האמין בלחש, לא הייתה לי ברירה אלא נסה את זה, שלחתי הודעה לד"ר אפטה, והוא אמר לי שאין בעיה הכל יהיה בסדר לפני 48 שעות, האקס שלי יחזור אליי לפני 48 שעות, הוא הטיל כישוף ובאופן מפתיע ביום השני, זה היה בסביבות 4:00 אחר הצהריים. האקס שלי התקשר אליי, כל כך הופתעתי, עניתי לשיחה וכל מה שהוא אמר זה שהוא מאוד מצטער על כל מה שקרה, שהוא רוצה אותי בחזרה, שהוא כל כך אוהב אותי. כל כך שמחתי והלכתי אליו, אז התחלנו לחיות יחד שוב באושר. מאז הבטחתי שכל מי שאני מכיר שיש לו בעיות עם מישהו יזדקק לעזרתו של ד"ר אפטה אשף הכישוף הוא המייל שלו (drapata4@gmail.com) ואתה יכול לשלוח לו מייל אם אתה צריך את העזרה שלו בזוגיות שלך , אתה רוצה להיות מוכר בעולם או בעיות סרטן, אתה רוצה להתחתן עם המאהב שבחרת או מקרים של גירושין, בעיות בריאות או נישואים, קידום בעבודה והצלחה, הכל, אל תוותר, תפסיק לבכות, פנה לדר. Apata בכתובת drapata4@gmail.com או שתיצור איתו קשר דרך Whatsapp / Viber: +447307347648

    השבמחק

סיפורי הטיול האחרונים