בקטנה: סנטה ברברה (כביש 1)

אוגוסט 13, 2019


נראה שאנחנו הולכים לבלות לא מעט בעיר המתוקה סנטה ברברה, עם הצטרפותה של איה למשפחת הסטודנטים באוניברסיטה המקומית. בערך 5 שעות נסיעה מהבית (נטו), זה יעד מקסים לתיירים, ויש לא מעט דברים לראות ולעשות. בפוסט זה אתאר מקומות (ומסעדות) שביקרנו בהם, רעיונות לאטרקציות נוספות, ואמשיך ואעדכן ככל שירבו ביקורינו באיזור, אמן. 

סנטה ברברה נמצאת על החלק הדרומי של כביש 1, ובדרך כלל מהווה את "התחנה האחרונה" עבור מי שנוסע בכביש מצפון לדרום עד לוס אנג'לס. היא שווה ביקור של יום לפחות, ואפילו יותר, אם יש לכם זמן. יש בה אתרים היסטוריים, ים, אטרקציות, מוזיאונים, והמון מסעדות טובות. 

דאונטאון

הדאונטאון מתרכז סביב State Street, שם נמצאים הרבה מהמבנים המעניינים, המוזיאונים, וכמובן הסצנה הקולינרית. יש המון חניונים ציבוריים, בהם 75 דקות ראשונות חינם, ו-$1.5 לשעה בהמשך. 

בניין בית המשפט Santa Barbara Courthouse
בניין היסטורי יפיפה בסגנון ספרדי. במקום ניתן סיור חינמי על ידי מתנדבים בשעות 10:30 (ימי שני, שלישי, רביעי ושישי) ו- 14:00 (כל יום למעט יום ראשון). לפני הסיור הספקנו גם לעלות (במעלית) למגדל Clock Tower לתצפית נוף יפה (למרות הערפילים האופייניים) ולהציץ על מנגנון השעון המוצג במעין גלריה (יורדים קומה אחת ברגל מהתצפית). הסיור היה נחמד וכלל הסברים על ההיסטוריה של המבנה משולבים באירועים מההיסטוריה של קליפורניה, המוצגת באולם ציורי הקיר Mural Room. הארכיטקטורה היא ספרדית באופייה, וכוללת לא מעט א-סימטריות מעניינות שלא היינו שמים אליהן לב לולא ההסברים. הסיור לוקח כשעה. 
קחו בחשבון שמדובר בבית משפט אמיתי ופעיל. רואים לא מעט אנשים מתייעצים עם עורכי דינם (הם אלו שבחליפות אני מנחשת), ולנו יצא גם לראות אסירה בכתום, אזוקה בשלשלאות, מובלת על ידי שוטר. בין מביך למלחיץ. 
עלות: חינם









אסימטריה מאוזנת





מבנה צבאי היסטורי El Presidio de Santa Bárbara State Historic Park
פעם, מזמן, לפני שקליפורניה היתה ארה"ב, היא היתה מקסיקו, ולאורך החוף היו מספר מחנות של הצבא המקסיקני הנקראים פרסידיו. זה אחד מהם. אני סאקרית של מבנים ישנים, שיחזורים של חדרים ורהיטים, ולכן כמובן שעצרנו להסתכל. הגענו מוקדם מדי, ומרכז המבקרים עדיין היה סגור (הוא נפתח ב 10:30 ורצינו להגיע לסיור בבית המשפט ב 10:30), אז רק עשינו סיבוב והצצה לתוך החדרים (החלונות נטולי זכוכית אז זה קל). 
עלות: $5 למבוגר








עוד בדאונטאון שסימנתי לי ומקווה לבקר בעתיד:
- Santa Barbara Historical Museum - https://www.sbhistorical.org
- Santa Barbara Museum of Art - https://www.sbma.net
- Santa Barbara Farmers Market - https://www.sbfarmersmarket.org
- Alice Keck Gardens - https://www.santabarbaraca.gov

חוף הים

אם אתם רוצים לראות שקיעה, אל תלכו לחוף הים של סנטה ברברה, בגלל העובדה המעניינת שהוא פשוט פונה... דרומה. מעבר לזה, הוא מהמם. רצועת חול נקיה ורחבה, מזח ארוך שאפשר לטייל עליו ולהנות ממראות הים, מרינה עם ספינות, סיורי ספינות לצפייה בלוויתנים ודולפינים, ספורט ימי - סאפ, קייאקים, ועוד, כדורעף חופים, אפשרות לשכור אופניים משפחתיים לרכיבה על השביל הארוך והסלול שלאורך החוף, מסעדות וחנויות. לא חסר. 

טיילנו לאורך המזח Stearn's Wharf וספגנו קצת שמש ואוירה. 








בהמשך נמצא גם הנמל Santa Barbara Harbor ממנו אפשר להפליג לטיולי שייט שונים ולהנות ממאכלי ים עם נוף מרהיב.
http://www.visitsbharbor.com

למתקדמים ומשוגעים!

אי שם בהרים מעל סנטה ברברה יש מערה עם ציורי קיר של (כנראה) שבטים אינדיאנים מהעבר Chumash Painted Cave. כדי להגיע אליה צריך לנסוע צפונה על כביש 154 ואז לרדת ממנו ולנסוע בכביש Painted Cave Road. הכביש הזה תלול, צר, קצת מפחיד, וחד נתיבי בחלקים גדולים. ליד המערה יש חניה לשתי מכוניות בערך, וצריך לנסוע עוד במעלה הכביש כדי להסתובב, לרדת ולחנות ליד המערה בכיוון הנכון. בנוסף לזה, המערה סגורה בשער כדי לא לפגוע בציורים ואפשר רק לראות אותם דרך חרכי השער. ומה שהכי פאדיחה, שתוך כדי שאנחנו מטפסים לאיטנו בכביש הצר, נעם נזכר שלפני 20 שנה סחבתי אותו לראות בדיוק את אותה המערה, וכבר אז היא היתה חסומה בשער ברזל. אז אולי הזכרון שלי פח, אבל לפחות אני עקבית!

מערה עם ציורי קיר של אינדיאנים משבט החומש Chumash Painted Cave
עלות: חינם






בהמשך הכביש הצר, התלול והמפתל יש נקודת תצפית עם חורבות של מבנה ישן הנקרא Knapp's Castle, אליו אפשר להגיע במסלול הליכה קצר. כיוון שהכביש לא היה לנו נעים, לא המשכנו, אבל אם אתם אמיצים, לכו על זה. ולא רחוק משני אלו, בירידה מכביש 154, יש מסעדה מפורסמת שקיבלתי עליה המלצות Cold Spring Tavern.
 https://www.alltrails.com/trail/us/california/knapps-castle-trail
https://www.coldspringtavern.com

עוד אטרקציות מעניינות 

שיכולות להתאים גם לביקורים עם ילדים. 

Santa Barbara Mission
המיסיונים לאורך דרך המלך El Camino Real מהווים נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של קליפורניה, והיו אחד האמצעים החשובים לפיתוח שלה. המיסיון בסנטה ברברה אחד הגדולים והיפים שבהם. נמצא מחוץ לעיר. 

Santa Barbara Botanic Garden
גן בוטני המתמקד בשימור צמחיה מקומית. נמצא גבוה ברשימה שלי של מקומות שצריך לבקר. נמצא מחוץ לעיר, לא רחוק מהמיסיון. 

Santa Barbara Maritime Museum
מוזיאון היסטורי וארכיאולוגי המספר את הסיפור של האיזור והקשר החזק של התושבים והים, החל מתקופת השבטים האינדיאנים באיזור ועד היום. נמצא בנמל. 

Santa Barbara Zoo
גן החיות המתהדר בעובדה שאפשר לראות בו ג'ירפות ואת חוף הים בו זמנית! בקיץ יש להם גם אירועי לינה בהם אפשר לבלות את הלילה עם הילדים בגן החיות. 

Santa Barbara Museum of Natural History
למוזיאון המקומי להיסטוריה של הטבע יש שני אתרים - המוזיאון עצמו, והמרכז הימי Sea Center שנמצא על המזח ואפשר לשלב בביקור על המזח. 
https://www.sbnature.org

Moxi - The Wolf Museum of Exploration + Innovation
מוזיאון מדע אינטראקטיבי לילדים ולחובבי הז'אנר.
http://www.moxi.org

Land Shark
יש לא מעט חברות המציעות שייט בסנטה ברברה, אבל את עיני קלט משהו נחמד שעשינו בעבר בוושינגטון - רכב אמפיבי שמתחיל את הנסיעה על האדמה בעיר, ויורד ישירות לשייט בים. נראה לי מגניב לאללה!

לחובבי טבע הארד קור - The Channel Islands
עולים על מעבורת בבוקר, ואחרי כשעה הפלגה נוחתים בעולם אחר: איים מבודדים ושוממים עם טבע מדהים (כולל שועלים ננסיים שחיים רק שם). מטיילים יום שלם על אחד האיים וחוזרים ליבשה במעבורת של 16:00 (או נשארים לקמפינג של לילה בתנאים בסיסיים וחוזרים למחרת - להרפתקנים יותר). בדרך לאיים ובחזרה רואים כלבי ים, דולפינים ולווייתנים בעונה.
https://www.nps.gov/chis/index.htm

מסעדות

שוק אוכל Santa Barbara Public Market
שוק אוכל מקורה עם מגוון של מסעדות קטנות לכל דורש ולכל טעם - בשרים, פיצות, נודלס, פלאפל טבעוני ואורגני, ואלכוהול כמובן. פתוח עד מאוחר ונחמד ממש. נמצא בדאונטאון. 




גלידריה McConnells
התור בכניסה גם ב-9 בלילה רמז שמדובר במקום פופולארי. יש טעמים מוכרים כמו וניל, שוקולד או תות, ויש טעמים מקוריים (מודה שלא ניסינו) כמו שוקולד מקסיקני עם מעט חריפות בצבע שחור כמעט, שמן זית ושקדים מלוחים, או תלתן רענן. נחמד מאד שיש צלחת טעימות עם 3 כדורים קטנטנים למי שמתקשה להחליט. יש גם גלידות נטולות חלב. נמצאת בדאונטאון.

You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים