סוף שבוע זוגי חורפי בוינה

נובמבר 16, 2012


נסיעת עבודה של נעם לאירופה עם קונקשן בוינה, ומחירים מצויינים באוסטריאן איירליינס הביאו אותנו לעשות משהו שלא עשינו איזה 8 שנים - חופשה זוגית! כיוון שידענו שיש בתכנון וינה עם הילדות, החלטנו להתמקד בדברים שאי אפשר לעשות איתן - בעיקר מוזיאונים ואוכל.

המלצת מלון לזוג בוינה - מלון בוטיק עלמה Alma Boutique Hotel
מלון מאד מוצלח לשהיה בשניים (לא מתאים למשפחות). ממוקם בסמטה קטנה ושקטה בתוך העיר הפנימית של וינה, דקה משוודנפלאץ (Schwedenplatz) לתחבורה ציבורית מעולה (רכבת תחתית, טראם, אוטובוס מ/ל שדה התעופה), חמש דקות משטפאנפלאץ (Stephansplatz) עם הקתדרלה המרשימה שמסמנת את תחילת האיזור התיירותי. המיקום איפשר לנו לחזור כל יום בצהרים לנוח קצת ולהתעדכן מה קורה בבית.

המלון מאד חדש ומשופץ. מי שמחפש משהו אותנטי של וינה העתיקה, זה לא המקום. מי שמחפש מלון חדש ונקי בעיצוב מודרני, שיבוא. מיטה נוחה עם שמיכות פוך כיפיות, ארוחת בוקר מצויינת, תה וקפה (מכונת אספרסו) חופשי עד תשע בערב, צוות מסביר פנים. הדבר היחיד שלא אהבנו היה איכות המגבות שלא עמדה בסטנדרט של מה שציפינו ממלון כזה. ויש ויי-פיי חינם.

הוזמן דרך בוקינג.קום, עלה 121 יורו ללילה.
http://www.hotel-alma.com/en

תחבורה:
וינה מרושתת היטב בתחבורה ציבורית - רכבת תחתית, חשמליות (טראם) ואוטובוסים. אפשר לקנות כרטיס תחבורה ציבורית שתקף ל-24/48/72 שעות מהרגע שמחתימים אותו בפעם הראשונה. המחיר 6.70, 11.70, 14.50 אירו בהתאמה. בניגוד לערים אחרות בעולם (ניו יורק או לונדון למשל) לא צריך להעביר את הכרטיס שוב כשנכנסים לתחתית או יוצאים ממנה, אלא רק מחתימים אותו בכניסה הראשונה כדי לתת לו תוקף, ושהוא יהיה עליכם. אמון שכזה.

יש גם כרטיס וינה Vienna Card שעולה 19.90 אירו, שנותן בנוסף לתחבורה ציבורית ל-72 שעת גם הנחות בכל מיני מוזיאונים ואטרקציות. צריך לבדוק לגופו של עניין אם זה רלוונטי עבורכם. אנחנו בחרנו שלא לקחת אותו, כדי לא להשתעבד לניצול הכרטיס.
http://www.wien.info/en/travel-info/vienna-card

השתדלנו לנסוע כמה שאפשר בטראם כדי לראות גם את נוף העיר תוך כדי. יש טראם תיירותי צהוב שמקיף את העיר הפנימית עם הסברים מוקלטים. אנחנו בחרנו לא לנסוע בו אלא לנסוע בטראם הציבורי מספר 1 ו-2, בדיוק באותו מסלול, רק בלי ההסברים.
לתכנן מסלולי נסיעה מומלץ להעזר באתר של רשות התחבורה של וינה. יש גם אפליקציה לטלפון החכם.
http://www.wienerlinien.at/eportal3/ep/tab.do?tabId=0

ל/משדה התעופה לקחנו אוטובוס נוח שהוריד אותנו לא רחוק מהמלון בשוודנפלאץ Schwedenplatz. קנינו בשדה כרטיס הלוך ושוב ב- 13 אירו לאדם.
http://www.viennaairport.com/jart/prj3/va/main.jart?rel=en&content-id=1249344074246


מה עשינו?
יום 1 (חמישי):

  • נחיתה והתמקמות במלון
  • קפה איידה
  • סיור רגלי באיזור מרכז העיר - משטפאנפלאץ ועד ארמון הופבורג.
  • שניצל פיגמולר
  • שופינג במרכז דונאו

יום 2 (שישי):

  • המוזיאון בארמון בלוודיר
  • קפה דמל
  • שיטוט באיזור רובע המוזיאונים
  • מסעדת בשרים מארדו

יום 3 (שבת):

  • כנסיית קארל
  • נאשמרקט
  • בית הקברות העתיק
  • קפה סנטרל
  • מוזיאון הונדרטווסר
  • קפה זאכר
יום 4 (ראשון):
טיסת בוקר הביתה

הסיפור מחולק לשניים - מה עשינו ואיפה אכלנו.

אתרי תיירות
המון מקומות ראינו רק מבחוץ, כאלו שפשוט מרשים ויפה לראות מבחוץ (ויש המון בניינים עוצרי נשימה בוינה, העיר פשוט יפיפיה), וכאלו שברור לנו שנרצה לחזור אליהם עם הילדות כמו ארמון שונברון, בית הספר הספרדי לרכיבה והמוזיאון של סיסי (בארמון הופבורג).

לאילו אתרים כן נכנסנו?

המוזיאון בארמון בלוודיר Belvedere
ארמון שהפך מוזיאון ובו תערוכות קבועות ומתחלפות מתקופות שונות. נמצא טיפונת מחוץ למרכז העיר העתיק אבל שווה את הנסיעה, הכי טוב בטראם, גם המקום עצמו יפה עם גנים מטופחים, וגם התערוכות מעניינות. אפשר לקנות כל מיני כרטיסי קומבינציה, אנחנו בחרנו ללכת לארמון העליון (תערוכה קבועה) והתחתון (תערוכה מתחלפת) ולוותר על בית 21 עם התערוכה של אמנות מודרנית. יש במקום גם בית קפה נחמד שבו אכלנו אחלה שטרודל עם הגזוז המקומי בטעם תה צמחים Almdudler.
מתאים לגשם? כן
עלויות? 16 אירו למבוגר, 13.5 עם כרטיס וינה
http://www.belvedere.at/en

כנסיית קארל Karlskirche
הכנסיה היפה והלא מאד גדולה נמצאת ממש מחוץ לאיזור הרינג לא רחוק מהאופרה. מגיעים ברכבת התחתית לתחנת Karlsplatz. מומלץ לקחת אוזניות עם הסברים כדי ללמוד על האומנות והמבנה. אחד הדברים היחודיים בכנסיה הזו היא המעלית שאפשר לעלות איתה לפלטפורמה שנבנתה למעלה, ומשם במדרגות ממש עד השפיץ של הכיפה. זה מאפשר לראות את ציורי הקיר על הכיפה מקרוב, ולהתרשם. את הנוף שבחוץ קצת קשה לראות כי החלונות מכוסים רשתות, אבל זה בכל זאת מומלץ, ולו בשביל לראות את ציורי הקיר. לא לסובלים מפחד גבהים.
בחורף יש למרגלות הכנסיה שוק חג מולד. אנחנו ראינו אותו בהקמה.






מתאים לגשם? כן
עלויות? 8 אירו למבוגר, ילדים עד גיל 10 חינם
http://www.karlskirche.at/index.html

שוק האוכל נאשמרקט Naschmarkt
שוק אוכל ססגוני וחמוד, מומלץ בחום להסתובב, לנשנש (לא סתם קוראים לו נאשמרקט) ולהתרשם מהמגוון הגדול של המוצרים. ביום שבת יש בצמוד גם שוק פשפשים.
מתאים לגשם? לא
עלויות? חינם
http://www.wien-vienna.com/naschmarkt.php

בית הקברות העתיק Wiener Zentralfriedhof
זה אולי מורבידי להתייחס לבית קברות כאל אתר תיירות, אבל המקום הזה באמת יפה ומעורר רגשות מסוגים שונים. במקום קבורים מלחינים ידועים רבים כמו בטהובן, בראמס, שוברט, שטראוס. מוצארט לא קבור במקום אבל יש מצבה לזכרו. בנוסף לבית הקברות של הידועים, יש במקום בית קברות יהודי עתיק (מלפני המלחמה) והשוני העצום בין הקברים הנוצרים המטופחים לאיזור היהודי שמכוסה ביער פשוט מצמרר. שווה ביקור.
זה לא ממש במרכז העיר, מגיעים בטראם מס' 6. מומלץ לרדת בשער 2 Tor.
מתאים לגשם? לא
עלויות? חינם
http://www.friedhoefewien.at/eportal2/ep/tab.do?tabId=0
http://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g190454-d194163-Reviews-Central_Cemetery_Zentralfriedhof-Vienna.html

מוזיאון הונדרטוואסר Museum Hundertwasser
המוזיאון המספר את סיפורו של פרידנסרייך הונדרטוואסר, אמן וארכיטקט יהודי אוסטרי עם ראיה מקורית ותעוזה, הוא מקום שמאד מומלץ לבקר בו. לפני הביקור במוזיאון כדאי לחפש את הבית שבנה (אפשר לראות רק מבחוץ) ואת מרכז המזכרות הקטן על שמו. המוזיאון מכיל תערוכה קבועה המספרת על האמן, ותערוכה מתחלפת. שימו לב שהרצפה במקום לא ישרה (חלק מהפילוסופיה של הונדרטוואסר על התאמת הארכיטקטורה לטבע) והעליה בתוך המוזיאון היא במדרגות, אז אם יש למישהו בעיית נגישות כדאי לברר מראש האם המקום מותאם. בקיצור, מרתק ומומלץ.



מתאים לגשם? כן
עלויות? לשתי התערוכות - 12 אירו למבוגר, 6 אירו לנוער (11-18) וילדים עד גיל 10 חינם.
http://www.kunsthauswien.com/en
http://www.kunsthauswien.com/en/museum/hundertwasser-architecture


מסעדות, בתי קפה ומזללות
אל תסעו לוינה אם אתם בדיאטה, חושבים על דיאטה, או חושבים שאתם אולי צריכים דיאטה. האוכל הוא מרכיב ענקי וחשוב בעיר הזו, ויש לה כל כך הרבה מה להציע. אז הנה המקומות שאנחנו דגמנו:

אאידה Aida היא רשת בתי קפה מתוקה להפליא, עם עוגות מדהימות. מתאים בול לקפה של 11 בבוקר, או 15 אחר הצהרים, כשעייפים וצריכים לשבת כמה דקות ולהתעורר עם קפאין וסוכר. קל לזהות את בתי הקפה עם הלוגו הורוד והעיצוב המיושן (in a good way). לא לוותר על עוגת הקרם שניט, זה לא דומה לשום דבר שהכרתם, והרבה יותר טעים.
http://www.aida.at

קפה סנטראל Cafe Central הוא בית קפה ותיק ומקסים שבנוסף לקפה ומאפים, גם מגיש ארוחות מלאות. המקום בעיצוב קלאסי מרשים והמלצרים מהודרים לפי כללי הטקס.
http://www.palaisevents.at/en/cafecentral.html

כדי להרגע מכל העוגות והפינוקים, היינו צריכים גם קצת בשר. המסעדה מרדו Maredo מוגדרת כמסעדה מקסיקנית, אבל לא רק. היא ממוקמת ממש מול בית האופרה של וינה. האפליקציה של הטריפ אדוויזור שלחה אותנו למקום שגוי והסתבכנו קצת בהגעה. מקווה שתיקנו את המיקום מאז.
https://www.maredo.at

את ה-שניצל של וינה אוכלים במסעדת פיגמולר Figmuller. שניצל ענקי, טעים ומספק. מומלץ להזמין מקומות מראש, לנו היה מזל. יש למסעדה שני אתרים קרובים, מומלץ להגיע ל"מקורי" הישן והקטן יותר בשביל אוירה קצת יותר אותנטית.
http://www.figlmueller.at/en

קפה זאכר Sacher, אשר במלון זאכר, מתגאה בעוגת הזאכר (סוג של עוגת שוקולד) המקורית. אז אני לא יודעת אם זו באמת המקורית, אבל היא בוודאי טעימה. הכל מוגש יפה יפה והאוירה מאד מכובדת כזו. אכלנו את הזאכר בשביל המסורת, אבל התאהבנו בסאברינה עם האלכוהול, הקרם והפירות. עונג.
http://www.sacher.com/en-cafe-vienna.htm
סבארינה של זאכר

המאפיה, מעדניה ובית קפה של דמל Demel ממוקמים במדחוב של וינה. יש במקום אפשרות לקנות מעדנים הביתה או לשבת לאכול. הקומה התחתונה מיועדת למעשנים והעליונה נטולת עשן. נאצלנו לחכות קצת עד שיתפנה שולחן. אפשר גם להציץ בחלונות הזכוכית הגדולים ולצפות בעבודת הקונדיטורים המאד מאד מרשימה.
http://www.demel.at/en/index_en_flash.htm

לא ממש מסעדה, אבל אם אתם אוכלים דגים, ממליצה מאד על האוכל המהיר של Nordsee. זו רשת מאד מאד ותיקה (אני זוכרת אותה מהילדות בגרמניה לפני +30 שנה). זו בעצם מסעדת פאסט פוד טרי ומאד טעים של כל מה שבא מהים. יש שרימפס בכל מיני צורות הגשה, ויש גם כריכים עם דגים, ראפים עם טונה וסלמון ועוד כל מיני. ליד יש צ'יפס, מרק וכאלו. מהיר, זול ומאד טעים.
http://www.nordsee.com/at

עוד מזון מהיר יחסית וזול יחסית - פיצה ביזי Pizza Bizi. מאד נחמד וטעים, ולא יקר. יש גם אוכל מבושל שלוקחים במגש בהגשה עצמית (כמו בחדר אוכל בעבודה ;-) ).
http://www.yelp.com/biz/pizza-bizi-wien-5

בסימטה קטנה במדרחוב, לא רחוק מהמוזיאון היהודי של וינה, נמצאת הסנדוויצ'יה המפורסמת Trzesniewski (אל תשאלו אותי איך מבטאים את זה...). המקום מופיע באתרי התיירות כמומלץ, אבל זה לא בדיוק מסעדה או מזללה. מדובר יותר בפאב שמוכר גם סנדוויצ'ונים קטנים שמורכבים מפרוסת לחם וממרח. זה נחמד בשביל האוירה, ובשביל לקחת איזה בירה בעמידה עם כמה פרוסות קטנות, זה לא ארוחה לתיירים רעבים שהלכו כמה שעות טובות קודם ברגל.
https://www.trzesniewski.at/shop/broetchen


קניות
ביום יפה אפשר להסתובב לקניות באיזור המדרחוב של מרכז העיר, או לחרוש את רחוב Mariahilfer מרובע המוזיאונים ועד תחנת הרכבת ווסטבאנהוף. ביום גשום (או למי שמעדיף קניונים שאפשר לדעת בהם מראש בצורה קלה איפה נמצאת כל חנות, כמוני) מומלץ לנסוע לדונאו צנטרום Donau Zentrum. ההגעה מאד קלה, ברכבת התחתית קו U1 לתחנת Kagran.
http://www.donauzentrum.at/W/do/centre/logo-wall-new

מתכננים לקנות כדורי מוצארט בקילוגרמים כדי להביא לחברים והמשפחה בארץ? ההמלצה שלי - פשוט להכנס לסופרמרקט ולקנות. הבדל המחיר בין הסופר לחנויות התיירים משמעותי. אנחנו קנינו בסופר של רשת SPAR לא רחוק מהמלון.

רשת חנויות קצת מוזרה אבל שמומלץ לדגום אותה היא טשיבו Tschibo. רשת שמוכרת קפה, אביזרים ו...ביגוד עונתי זול. הקולקציה מתחלפת תדירות ואי אפשר ממש לדעת מראש מה יהיה שם, אבל המחירים מאד זולים והאיכות סבירה. יש כמה סניפים בעיר.
http://www.eduscho.at

ואם אתם עושים קניות מרוכזות, לא לשכוח לבקש tax free על מנת לקבל החזר מע"מ בשדה התעופה (משהו כמו 10% מערך הקניה). בצ'ק אין, לא מוסרים את המזוודות אלא הולכים איתן לדוכן של המכס (תשאלו בצ'ק אין ויסבירו לכם איפה זה) כדי להחתים את נציגי המכס על העובדה שאת מוציאים את הסחורה מאירופה. שם משאירים גם את המזוודות. עם הטפסים החתומים הולכים לנציג של tax free לקבל החזר במזומן או אשראי.
http://www.taxfreeworldwide.com/lang-en/austria-how-to-shop-tax-free.html

You Might Also Like

1 comments

סיפורי הטיול האחרונים