סופשבוע חורפי במדריד

פברואר 05, 2014


סוף שבוע חורפי ומקסים במיוחד עם מירי ואורית אהובותי. לא יודעת למה מדריד לא נמצאת גבוה יותר על מפת התיירים הישראלים. היא פשוט נהדרת. הלכנו המון, אכלנו המון, חווינו המון את העיר ואפילו הספקנו גיחה לטולדו העתיקה והיפיפיה.

טיסות

טסנו הלוך וחזור עם אלעל ישירות למדריד. שעות הטיסה מאפשרות למקסם את הבילוי בעיר (טיסה הלוך בשש בבוקר שמגיעה לקראת אחת עשרה וטיסה חזור שיוצאת באחת עשרה בלילה ומגיעה בחמש בבוקר לתל אביב). עלויות הטיסה: כרטיס אחד רגיל שהוזמן מראש 408$, וכרטיס בונוס של נוסע מתמיד ב 200$. החברה השלישית גרה באירופה ופגשה אותנו בשדה.

מלון

Best Western Hotel Los Condes ממוקם במקום פשוט מעולה בסימטה שיוצאת מגראן ויה - אחד מהעורקים העיקריים של מדריד העתיקה. המלון נמצא פשוט במרחק הליכה מהכל. החדר בסיסי בלי פינוקים, אבל נקי ונעים וחדר האמבטיה נקי ומצוייד. יש וויי פיי חינם וארוחת בוקר אירופאית רגילה כלולה. 110 אירו ללילה לחדר לשלושה דרך בוקינג. מומלץ מאד, בעיקר בגלל המיקום.
קישור לאתר המלון, אנחנו הזמנו בבוקינג.
מזג האויר שיחק לטובתנו בענק. היה בהיר, יפה, ולא קפוא מדי (8-12 מעלות). בחלק מהסיורים אפילו היה לנו קצת חם עם המעילים. יום אחרי שעזבנו ירד קצת שלג (אבל המדריכים המקומיים אמרו לנו שזה אף פעם לא מצטבר) ככה שזה באמת עניין של מזל.
תחבורה ציבורית, פשוט לא השתמשנו. הלכנו ברגל. יש כמובן מטרו, אוטובוסים ומוניות, אבל היה לנו כיף ברגל לספוג את העיר ולהתערות במקומיים.

תקציר:

יום 1 (חמישי):
  • הגעה בשעות הצהרים
  • ארוחת צהרים El Pajar
  • סיור טפאס ויין מודרך Gourmet Madrid
יום 2 (שישי):
  • סיור מודרך במדריד ההיסטורית Sandeman
  • ארוחת צהרים בכלבו El Corte Ingles - Gourmet Experience
  • שופינג
  • מופע פלמנקו וארוחת ערב Las Carboneras
  • צ'ורוס ושוקולטה Chocolateria San Gines 
יום 3 (שבת):
  • סיור אמנות עצמאי:
  • שדרת הפראדו ושלוש המזרקות
  • מוזיאון הפראדו
  • ארוחת צהרים La Taperia
  • מוזיאון ריינה סופיה
  • ארוחת ערב Bazaar 
יום 4 (ראשון):
  • נסיעה לטולדו
  • השלמות שופינג
  • טיסה הביתה

יום 1 (חמישי)

מירי ואני מאיתנו יצאו בטיסת בוקר של אלעל למדריד. בשדה התעופה של מדריד פגשנו את אורית שהגיעה בטיסה מאמסטרדאם וחיכינו יחד לשאטל שהוזמן מראש. השאטל היה במיני ואן איכותי, והנהג היה נחמד. הבעיה היחידה היתה שזמן ההמתנה לשאטל בשדה התעופה היה ארוך מדי, כנראה שהיה יותר יעיל פשוט לקחת מונית. 37 אירו לשלושתנו לשאטל פרטי ישירות למלון.
שאטל במדריד Aero City
http://www.aerocity.com/en/


הגענו למלון, התמקמנו, בדקנו את הוייפיי (עובד) וביקשנו המלצה לארוחת צהרים במסעדה מהגברת הנחמדה בקבלה. היא שלחה אותנו למסעדה קרובה בשם אל פאחאר El Pajar שלטענתה משמשת יותר מקומיים מתיירים. המלצה פשוט מצויינת. לקחנו תפריט צהרים שכולל מנה ראשונה (בוחרים מנה מתוך רשימה של 6), ממה עיקרית (כנ"ל), קינוח, שתיה יין או מים הכל ביחד 13 אירו. אוכל ספרדי מקומי, משתלם ומאד טעים.
מסעדה ספרדית El Pajar
http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187514-d991404-Reviews-El_Pajar-Madrid.html

מסעדת El Pajar

אחרי ארוחת הצהרים חזרנו למלון והתעלפנו לשנ"צ נדרשת ביותר.
הזמנו מראש לשבע וחצי בערב סיור טפאס של חברת Gourmet Madrid. היה פשוט נפלא - עברנו בארבעה בארים בעלי אופי שונה ואוכל שונה - מעדנייה של גבינות ונקניקים, באר של מסעדה עם טפאס מבושלים, מקום שמתמחה בשרימפס, ומקום ותיק במיוחד עם מערת אבירים... את הסיור העביר מדריך מקסים, ידען, ידידותי וחמוד עם אנגלית מצויינת בשם ישמעאל. אפשר לבקש מראש בקשות מיוחדות (נניח ללא פירות ים או חזירים). 70 אירו לאדם כולל כל האוכל (איזה 15 סוגי טפאס) והשתיה (יין, מים, שתיה קלה). המלצה רותחת!


 יום 2 (שישי)
הלכנו ברגל לפלאזה מאיור, אחת הכיכרות הגדולות במדריד כדי להצטרף לסיור מבית Sandeman. אלו סיורים חינמיים המועברים על ידי חבר'ה צעירים, כשהמודל העסקי הוא כזה שההסיור חינמי אבל נהוג לתת טיפ למדריך בהתאם לרמת ההנאה מהסיור. אנחנו לקחנו סיור שמספר את תולדות שושלת האבסבורג בספרד. סאבלה היתה מדריכה חמודה מאד ומלאת התלהבות שאף המחיזה אירועים שונים בהיסטוריה הספרדית בסיוע המטיילים, היה משעשע וייחודי. למדנו המון על המלוכה הספרדית ולמה בניגוד לאנגלים והולנדים, הספרדים לא מתים על בית המלוכה שלהם...

עלות - 20 אירו טיפ, אפשר יותר או פחות כמיטב הבנתכם.
סיורים מודרכים חינמיים Sandeman's New Europe Tours
http://www.newmadrid-tours.com/daily-tours/free-tour.html

הסיור מתחיל בפלאזה מאיור

בסיום הסיור הלכנו ברגל לחנות הכלבו הענקית El Corte Ingles ב Plaza de Callao. מעבר להיותה חנות כלבו מדהימה ומלאה בכל טוב, מומלץ לעלות לקומה ה-9 לקומת המסעדה Gourmet Experience. שם יש טור של מסעדות גורמה מהירות בנושאים שונים ונוף נהדר של גגות עיר. בחרנו במסעדת ההמבורגרים, מהטעימים שאכלתי בחיי. 13 אירו לכל אחד.

הנוף מהקומה התשיעית של כלבו אל קורטה אינגלז

אחרי האוכל יצאנו לשופינג בקטנה, באיזור המדרחוב בין גראן ויה לפוארטו דל סול. יש באיזור המון חנויות של רשתות וחנויות מקומיות. מצד אחד קניתי חולצה של ריאל מדריד ב 75 אירו ומצד שני שלוש חולצות טריקו בברשקה ב 8.7 אירו יחדיו. אם אתם עורכים קניות במדריד אל תשכחו לקחת אישורים ל Tax Free - קבלת החזר על מע"מ לתיירים. זה דורש קניה מינימלית של 90 אירו בחנות אז כדאי לרכז מאמצים. בשדה התעופה יש להחתים את נציג המכס לפני הצ'ק אין, ואז אפשר לקבל החזר של כ-10% מערך הקניה במזומן.

מנוחה במלון ושוב יצאנו… מדריד חיה בלילה, הלילות תוססים, מלאי אנשים המסעדות והבארים מפוצצים. כיף גדול.
הזמנו מראש (בסיוע סאבלה המדריכה של סנדימן) כרטיסים למופע פלמנקו במועדון קטן בשם Las Carboneras. יש אפשרות להזמין ארוחה+מופע (בכ-70 אירו) או כמו שאנחנו עשינו - לקנות כרטיסים רק למופע ולהזמין אוכל מתפריט הטאפס במקום. דרך המדריכה שילמנו 23 אירו לכרטיס למופע עם משקה ראשון ועוד כ 20 אירו כל אחת על הטאפאס. המופע היה פשוט עוצר נשימה. שלוש רקדניות בגילאים שונים ורקדן אחד, מלווים בשני נגנים ושני זמרים ריתקו אותנו עם אנרגיה, יצירתיות, מוסיקה, כשרון. היה באמת מפעים. מומלץ.

מופע פלמנקו וארוחת ערב Las Carboneras
http://en.tablaolascarboneras.com/
פלמנקו
וכדי לסיים יום נהדר הלכנו לקינוח מתוק של צ'ורוס ושוקולטה. מקום שעושה צ'ורוס ושוקולטה יותר ממאה שנים לא יכול לטעות! בכלל, חפשו בכניסה לחנויות, בתי קפה ומסעדות את השלט על הרצפה שמקבלים אחרי 100 שנות פעילות, זה נחמד ממש. טבלנו צ'ורוס במשקה שוקולד וחקרנו את הקירות המרוצפים בתמונות של סלבס שבאו לאכול במקום. ותשכחו מהדיאטה, אתם במדריד!

צ'ורוס ושוקולטה

יום 3 (שבת)

החלטנו לערוך סיור עצמאי בסיוע אפליקציית Tripadvisor City Guide Madrid החינמית לטלפון החכם שגם לא דורשת חיבור לאינטרנט על מנת לעבוד. בחרנו את סיור האומנות של מדריד והלכנו לפיו. לא ביצענו את כל הדברים המוצעים, אלא רק את חלקם, אבל עדיין זה היה מוצלח מאד.


תחילת המסלול במזרקת סיבלס

הלכנו ברגל בגרנד ויה עד סיבלס, הלכנו בשדרה היפה Paseo del Prado, ראינו את שלוש המזרקות: סיבלס, אפולו ונפטון כמו גם את אנדרטת הזכרון לחללי ה2 במאי. נכנסנו למוזיאון הפראדו, בילינו כשעה וחצי ראינו מספר יצירות מפורסמות - גויה, ולסקז, רובנס, רמברנדט ועוד. המקום ענק ואפשר לבלות בו שעות אבל היצירות הידועות ביותר מצויינות בברושור החינמי. יש אפשרות לקנות כרטיס משולב לשלושת המוזיאונים של מדריד שנמצאים באיזור - הפראדו, ריינה סופיה ותיסן-בורנמיזה.
 מוזיאון הפראדו Museo del Prado
https://www.museodelprado.es/en/


מוזה בפראדו
ביציאה מהפראדו נתקלנו בהפגנת ענק לטובת הפלות חוקיות בספרד. אלפי מפגינים עם פריטי לבוש סגולים, חמושים ברמקולים ושלטים גדשו את השדרה. היה מרגש. צהרים אכלנו במסעדה בשם La Taperia ממש מול
החזית של המוזיאון. נחמד מאד, טעים מאד. כ- 18 אירו לאדם.
 מסעדה מול הפראדו La Taperia
http://www.lataperia.es/


משם המשכנו ברגל למוזיאון ריינה סופיה לאמנות מודרנית. במוזיאון תערוכות קבועות ומתחלפות של אמנות מודרנית, ובשיאן הגארניקה של פיקאסו. מדובר ביצירה חזקה ומרשימה מאד (יש בפינת החדר דף הסברים שאפשר לקרוא). אישית אהבתי יותר את הפראדו אבל זה באמת עניין של טעם.
 מוזיאון ריינה סופיה Museo Reina Sofia
 http://www.museoreinasofia.es/en

בשארית כוחותינו (מסתבר שללכת קילומטרים זה ממש מעייף) חזרה למלון למנוחה נדרשת. בערב החלטנו ללכת לאיזור צ'ואקה שנחשב טרנדי ומדליק למסעדה בסגנון חדש יותר. קיבלנו מספר המלצות על מסעדת בזאר אז החלטנו לנסות אותה. מדובר במקום חדש וטרנדי, העיצוב מודרני, האוכל ים-תיכוני קצת מתוחכם. האוכל היה טעים אבל מאד לא נהנינו מהשירות. כששתיים מאיתנו סיימו את המנה בעוד השלישית עדיין לועסת, כבר פינו לנו את הצלחות וזרקו לנו את תפריט הקינוחים על השולחן. היתה לנו תחושה שממש מנסים לגרש אותנו כדי לפנות מקום לסועדים נוספים שמחכים בחוץ (אי אפשר להזמין מקומות). ואנחנו בנופש, אוהבות לשבת קצת יותר זמן במסעדה מאשר רק לאכול ולברוח. אה, ואל תזמינו פרנץ' טוסט לקינוח, הוא קר ולא טעים. עלה כ 23 אירו לאדם (בלי אלכוהול).
מסעדה Bazaar
http://www.grupandilana.com/en/restaurants/bazaar


יום 4 (ראשון)

ביומנו האחרון במדריד החלטנו לצאת קצת מהעיר ולנסוע לטולדו Toledo. שמענו גדולות ונפלאות על העיר העתיקה והיפה הזו, והחלטנו להקדיש לה חצי יום. כיוון שזו היתה החלטה ספונטנית של הרגע האחרון לקחנו סיור מודרך שסידרו לנו מהמלון. והיה אהם.. לא משהו. הסיור כלל נסיעה באוטובוס, ביקור בחנות מזכרות כדי שנוכל לרכוש מזכרות ולשתות קפה, סיור רגלי בעיר עם גיחה חלקית מאד לכמה אתרי עניין, וסיור במפעל לאמנות בסגנון דמשקאי עם הזדמנות שוב לרכישה. העיר יפיפיה ונראה שגם מאד מאד מעניינת, עם זוית תרבותית ויהודית עשירה, אבל המדריכה שלנו היתה פשוט גרועה. דיקלמה 2-3 שורות בכל אתר ולא נכנסה להסברים או תאורים מעניינים יותר. פשוט נפלנו גרוע. אחרי שני מדריכים מעולים, זו היתה נפילה מאכזבת.
סיור מודרך חצי יום לטולדו, כולל הסעה הלוך וחזור והדרכה בעיר. 47 אירו לאדם.

קרבות אבירים בטולדו


אז אני ממליצה מאד לנסוע לטולדו, רק לעשות את זה עצמית עם שיעורי בית או בסיור איכותי.


הסיור החזיר אותנו לעיר בשתיים בצהרים. המשכנו לארוחת צהרים מאוחרת במסעדת אל פאחאר מהיום הראשון, השלמות שופינג, קפה ומאפה ומונית לשדה התעופה (30 אירו).


לסיכום, התאהבנו במדריד. עיר מקסימה, יפה, תוססת, מעניינת עם אוכל טוב, אמנות מרתקת, חיי לילה פעילים ואוירה של כיף גדול.



דברים שלא הספקנו

You Might Also Like

1 comments

  1. איזה כיף של פוסט, תודה !! רשמתי לי כמה דברים :))

    השבמחק

סיפורי הטיול האחרונים