טיול משפחתי מפונק בברזיל - חלק ו': סיום מקסים בפראצ'י (פראטי)

אוקטובר 23, 2016


לאקורד הסיום של הטיול בחרנו בעיר הקייט והנופש - פראצ'י (כותבים Paraty וגם Parati, אבל אומרים פראצ'י. שתדעו). ג'ונגלים שמגיעים עד המים, חופים קטנים ומקסימים, עיר קולוניאלית משומרת היטב, ואנשים מקסימים. פראצ'י נמצאת בערך בחצי הדרך בין ריו לסאו פאולו, ואמנם התוכנית לפגוש שם שוב את בני המשפחה לא יצאה לפועל, אבל נהנינו מאד מאד.

יום 18 (שלישי) - העברה מריו וסיור מודרך בפראצ'י

הזמנו מראש הסעה משותפת מריו לפראצ'י בחברת Easy Transfer. הם הגיעו בול בזמן (8:00) ערכו איסופים בעיר עד שמילאו את הרכב, ויצאנו לדרך. בסופו של דבר הגענו למלון שלנו בפראצ'י בשעה 14:30 אחרי נסיעה, הפסקה, נסיעה, החלפת רכב ליד המעבורת לאיליה גרנדה ועוד נסיעה. אבל בסוף הגענו. יש אפשרות להסעה פרטית, אבל ביקשו משהו כמו 200 ריאל לאדם.

אחרי התארגנות במלון הלכנו ברגל למרכז העיר העתיקה (כ-20 דקות), אכלנו צהרים במסעדה Café Paraty והסתובבנו קצת עד שהגיעה השעה חמש, בה הצטרפנו לסיור מודרך רגלי בעיר. אחרי שיצא לי לעשות סיורים כאלו באירופה, בחרתי להצטרף לטיול חינמי Paraty Free Walking Tour שמודרך על ידי צעירה מקומית בשם ג'ובאנה. המודל העסקי של הסיורים האלו הוא שההדרכה היא חינם, ובסופה כל אחד משלם כמה שהוא רוצה. כיוון שהמדריכים רוצים להצליח ולהרוויח, הם משקיעים בדיורים אנרגיה חיובית והסיורים מעניינים וכיפים. וגם פה כך היה. הסיור יוצא כל יום (למעט רביעי) בחמש אחר הצהרים מרחבת הכנסיה, והיה ממש מעולה. המדריכה היתה מקסימה, מצחיקה, ידענית ודיברה אנגלית מעולה. מאד נהנינו. 

צריך לקחת בחשבון שהעיר פראצ'י (האיזור העתיק שסגור לכלי רכב) מרוצפת אבנים גדולות ולא אחידות, וההליכה לא הכי קלילה. אז תשכחו מעקבים!. ראינו כנסיות (מבחוץ) שמענו על ההיסטוריה של העיר בסחר הזהב, על הארכיטקטורה המיוחדת (בעת גאות גבוהה המים מציפים את הרחובות ומנקים את העיר), הקשר למלוכה הברזילאית ולבונים החופשיים. ג'ובאנה גם המליצה לנו על מסעדות ולימדה אותנו לשחק משחק ברזילאי עם כדור נוצה. 











סיימנו בערב של מוסיקה, משקאות ונשנושים באחד הפאבים שיושבים בחוץ ליד נקודת ההתחלה של הסיור, כשהפעם לשם שינוי במקום קוקטייל קאפיריניה, ניסינו קוקטייל ג'ורג' אמאדו המכיל קשאסה מתובלת בקינמון, ליים ופסיפלורה. רוצים ללמוד על קוקטיילים ברזילאים? הקליקו פה.


העברה מריו לפראצ'י Easy Transfer
http://easytransferbrazil.com/en
עלות: 95 ריאל לאדם, תשלום במזומן (?)

סיור מודרך Paraty Free Walking Tour
עלות: טיפ כפי ראות עינכם, אנחנו נתנו 100 ריאל


מלון בפראצ'י: Parati Bungalows Bar E Hotel
Parati Bungalows Bar E Hotel

מלון משפחתי קטן ומקסים, שמורכב בעצם מכמה בונגלוס (ביתנים) פרטיים, סביב בריכה. הביתן שלנו הכיל חדר אחד גדול מאד עם מיטה זוגית ושתי מיטות יחיד, וחדר אמבטיה עם ג'קוזי גדול. הכל נקי ונעים מאד. בבוקר היתה ארוחת בוקר נחמדה מאד, ובשעה שש אחר הצהרים תה, קפה ועוגות מאפה ידיה של בעלת הבית. כרגיל, אף אחד לא מדבר אנגלית. ביום ההגעה נעזרנו באורח ברזילאי שבדיוק הגיע ודיבר קצת אנגלית אז תרגם לנו.

המלון ממוקם באיזור של חוף ג'בקרה Praia Do Jabaquara ולא באיזור העיר העתיקה, וזה החסרון היחיד שלו. כדי להגיע לעיר אפשר ללכת ברגל (כ 20 דקות) או לקחת מונית (30 ריאל מחיר קבוע). האיזור קצת מצ'וקמק, אבל לא חשנו בחוסר בטחון. יש במרחק הליכה מסעדות וסופר, וכמובן את החוף עצמו.

שהות: 4 לילות
עלות כולל ארוחת בוקר וויי פיי: 120$ ללילה.




יום 19 (רביעי) - סיור ג'יפים לחוף טרינידד ומפעל קשאסה

כשהגענו למלון יום קודם עם נהג מקומי, הוא הציע להזמין לנו נהג מדריך לטיול ג'יפים. יש מספר טיולים "סטנדרטיים" שמוצעים על ידי סוכניות התיירות באיזור, אבל אנחנו בחרנו לקחת טיול פרטי המורכב לטעמנו. כיוון שידענו שביומיים הבאים נבלה על הסירה של המשפחה, צרפנו למעשה שני טיולים ליום אחד. הנהג חיבר אותנו עם נהג מדריך אחר - בחור צעיר ומקסים בשם רוברט, שלקח אותנו בג'יפ הלנדרובר הכתום שלו לסיורים. הוא דיבר אנגלית טובה למדי, והיה חמוד לאללה.

רוברט אסף אותנו בתשע בבוקר מהמלון, והתחלנו בנסיעה לכיוון חוף טרינידד Praia Trindade Paraty. עצירה בחוף אחד רק לתמונות, והמשכנו לחוף האמצעי "פראיה מאיו" שם הוא החנה את הג'יפ והמשכנו לבד. אחרי מסלול הליכה של כ-40 דקות בג'ונגל לאורך החוף הגענו למקום פשוט קסום - סלעים ענקיים יצרו בריכה במים - המים שקטים שקטים וצלולים כל כך שאפשר לראות את הדגים שוחים ליד הרגליים. מהמם ברמות. ההליכה בג'ונגל כוללת טיפוס וירידה ולא קלילה, אבל אפשרית. את ההליכה בג'ונגל אפשר לעשות בכפכפים, יחפים או בסנדלי שורש למי שיש. אני הלכתי יחפה (כי הייתי עם כפכפים, והרגיש לי יותר בטוח יחפה). המסלול מאד מטוייל וברור, אי אפשר ללכת לאיבוד.

את הדרך חזרה עשינו בסירה קטנה (בתשלום של 15 ריאל לאדם) שעושה הסעות הלוך וחזור בין החוף לבריכות. כמובן שאפשר גם להגיע איתה, אבל יותר מרשים להגיע דרך היער.

נשארנו קצת בחוף לארוחה קלה של פסטל (מאפה מטוגן) ומי קוקוס בדוכן שהשלט עליו אומר… Shalom. בעל הדוכן (שמדבר אנגלית!) בחור בשם לואיז, ברזילאי ממוצא לבנוני, גולש שחי הרבה שנים בהוואי. מקסים וטעים ממש.






יש לנו מצלמה עמידה במים, פשוט הכנסנו אותה לים וצילמנו...







חזרנו לכיוון פראצ'י והמשכנו בג'יפ לתוך הג'ונגל, עד למסעדת טרזן Cachoeira do Toboga e Poço do Tarzan, שם הזמנו את ארוחת הצהרים והלכנו ברגל הליכה קצרה למגלשות הטבעיות במפל הקרוב. ואיזו חוויה! המפל לא ענקי, אבל יש בו כיף מיוחד. סלעים ענקיים שהפכו חלקים עם הזמן משמשים כמגלשה  טבעית ענקית. כל האמיצים (שזה כולם למעט גיסתי ואני) התגלשו מספר פעמים בכיף גדול. מאחורי המפל יש מערה קטנה, והמים מתוקים, נקיים ומרעננים. קסם של מקום.

אחרי כשעה של שעשועים עלינו חזרה למסעדה לארוחת צהרים.










בסיום ארוחת הצהרים נסענו למפעל מקומי קטן המייצר קשאסה (משקה אלכוהולי ברזילאי המופק מקנה סוכר) בשיטות מסורתיות מזקקת קשסה Cachaça Pedra Branca. קיבלנו הסבר על דרכי ההפקה, טעמנו קשאסה בטעמים שונים וקנינו בחנות המפעל. פה היתה לנו הפתעה משעשעת בדמות הישראלים הכמעט יחידים שפגשנו בטיול כולו (ראינו כמה מוצ'ילרים ישראלים במורו) - קבוצה מאורגנת של בורגנים מבוגרים שהופתעו מאד לראות משפחה עם ילדים שמטיילת עצמאית.









חזרנו למלון בסביבות 17:00 והספקנו קצת לבלות בג'קוזי ולהתקלח לפני פינוק תה קפה ועוגה המוגש במלון ב 18:00. אחרי מנוחה יצאנו ברגל לחפש מסעדה באיזור החוף של המלון שלנו - ומצאנו מסעדה איטלקית שהגישה פיצות, פסטות וכמובן בשרים.


סיור בג'יפ Land Tour Paraty
https://www.facebook.com/landtourparaty
טלפון: 55-24-99946-7161
עלות: 90 ריאל לאדם בג'יפ פרטי (7 אנשים, הילדה הצעירה לא שילמה)

סיור מלא לחוף טרינידאד
http://www.paratytours.com.br/en/passeios/ecologic/trindade

סיור מלא לבריכות, מפלים ומפעל הקשאסה
http://www.paratytours.com.br/en/passeios/ecologic/jeep-tour-4x4

מסעדת טרזן Poço do Tarzan

מזקקת קשאסה Cachaça Pedra Branca
http://www.cachacapedrabranca.com/alambique


יום 20 (חמישי) - יום בסירה המשפחתית

התוכנית המקורית היתה לפגוש שוב חלק מבני המשפחה שיצטרפו אלינו לימים אחרונים של כיף בפראצ'י אבל שילוב של ענייני עבודה ומזג אויר לא איפשרו את המפגש. לבני המשפחה יש סירה פרטית (יאכטה תכלס) שעוגנת קבוע בפראצ'י ומשמשת כמעין בית קיט. למרות שהם בעצמם לא הצליחו להגיע, הם איפשרו לנו בנדיבות רבה להשתמש בסירה ולבלות יומיים בים ובחופי פראצ'י אליהם אין גישה יבשתית.

כיוון שמדובר במפרצים מאד מוגנים, הים שקט מאד (ואני סופר רגישה לזה), והכל יפה כל כך. החופים קטנטנים, עם רצועה של חול ורקע של ג'ונגל עבות. מקסים. גם אם אין לכם גישה לסירה פרטית, יש אפשרויות רבות של שכירת סירה פרטית או הצטרפות לסיורים גדולים יותר שעוברים בין החופים. ראינו לא מעט כאלו. מומלץ מאד.

לקחנו מונית למרינה Marina Farol de Paraty שם עוגנת הסירה (60 ריאל למונית, מחיר קבוע), שם פגשנו את שני הבחורים הנחמדים שמשיטים את הסירה (ולא מדברים מילה אנגלית). הם לקחו אותנו למספר חופים בהם אפשר לשוט בסאפ ולשחות, ולחוף ובו מסעדה לארוחת צהרים עם פירות ים טריים במיוחד. אחרי יום שכזה על המים, ברור לנו לגמרי למה בני המשפחה פשוט מאוהבים בפראצ'י.









בחזור הורידו אותנו מהסירה במעגן של העיר העתיקה. קנינו לנו גלידה לפינוק, והסתובבנו קצת.

בערב חזרנו לעיר לארוחה במסעדה שהמולצה על ידי המדריכה ג'ובאנה ביום הראשון - קאסה דו פוגו Casa do Fogo. הייחוד של המסעדה שאפשר לנחש אותו משמה (fogo - אש) הוא במנות ששופכים עליהן קשאסה ומדליקים באש - פלאמבה. מקום לא גדול ולא זול אבל מאד טעים, אחת הארוחות הטובות שאכלנו בברזיל. והיתה גם מוסיקה חיה.




מסעדה מומלצת Casa do Fogo
http://www.casadofogo.com.br

יום 21 (שישי) - עוד יום בסירה המשפחתית

שוב לקחנו מונית למרינה וצאנו ליום נוסף בסירה. התחלנו בחוף שקט ומוגן המתאים במיוחד לגלישה בסאפ, ומשם המשכנו לחוף שני בו אירגנו לנו הפתעה - מפעל קשאסה עתיק ונטוש שהג'ונגל השתלט עליו. בהליכה קצרה בין העצים מגיעים פתאום לגלגלי ענק של המכבש העתיק שכבש את קנה הסוכר לטובת המזקקה. כמו סצנה בסרט.

מרחק הליכה קצר משם ישבנו במסעדה על המים לארוחת צהרים, כשבנוסף לפלטת פירות ים ודגים מרהיבה, קיבלנו גם קרם הגנה נגד יתושים, שיהיה.










שוב הורידו אותנו מהסירה במעגן של העיר העתיקה, והפעם התפנקנו במתוקים מאחד מהדוכנים - כמובן שהילדות בחרו בכדורי שוקולד בריגדיירו.




בדרך חזרה (ברגל), איה ואני חזרנו ישירות למלון, ואילו נעם ומיקה הלכו לסופרמרקט גדול יותר שראינו בעיר, כדי להצטייד בקצת חטיפים וממתקים מקומיים הביתה. בדרך חזרה הם ראו איש עם סוס...



בערב אני נשארתי במלון עם כאב ראש, ושאר החבורה אכלו במסעדה אחרת בעיר, מוצלחת גם היא, אבל אין לי את השם.

יום 22 (שבת) - העברה לשדה וטיסה הביתה

כל דבר טוב מגיע לסיומו, ואחרי שלושה שבועות מלאי חוויות וחופים, הגיע הזמן לחזור הביתה. הטיסה חזרה לארץ יצאה מסאו פאולו בשבע בערב מה שנתן לנו יום שלם להעברות. הזמנו הסעה פרטית בואן גדול דרך Paraty Yours. ההסעה יצאה ב 11 בבוקר, מה שהשאיר לנו קצת סמן בבוקר לסיבוב אחרון על החוף שקרוב למלון. הדרך ארוכה ומפותלת בחלקה הראשון, עשינו הפסקה אחת לארוחת צהרים, והגענו לשדה ב 16:00.





בשדה פגשנו אותנו לוסיאנה וסרג'יו לחיבוק אחרון והבטחה להיפגש שוב, אצלנו או אצלם.

הסעה פרטית Paraty Tours
http://www.paratytours.com.br/en/transfers/privativos
עלות: 1960 ריאל (280 ריאל לאדם); יש גם הסעות משותפות אבל זה לא התאים לנו בזמנים



אז איך מסכמים טיול שכזה?

אני מאד שמחה שהחלטנו ללכת על זה ולא לפחד. כל יום היתה לנו חוויה חדשה, כל יום ראינו, ניסינו וטעמנו משהו מפתיע. היו לנו ערים, טבע וחופים, משפחה ותיירות, שמש וגשם, ואפילו קצת שופינג. והתאהבנו בברזיל.



You Might Also Like

2 comments

סיפורי הטיול האחרונים