בקטנה: כרמל על הים של קליפורניה (כביש 1)

ספטמבר 19, 2018


ממשיכים בתוכניתנו "תיירים בשכונה", והפעם עם העיר המתוקה ממש - כרמל. את דרך 17 המייל עשינו לפני עשרות שנים, וכמובן שלא זכרתי כלום, אז ניצלנו חצי יום פנוי לבדוק את היעד. לדרך הנופית היפה הוספנו ביקור במיסיון של כרמל, שיטוט בעיר, וארוחת ערב עם חברים מהארץ שמטיילים באיזור.

כרמל נמצאת כשעה וחצי מהבית. יצאנו מאוחר, אכלנו ארוחת צהרים במסעדה על החוף באיזור מונטריי עם נוף לאוקיינוס, ושמנו פעמינו לכרמל. הכניסה לדרך 17 המייל נמצאת ממש בירידה מכביש 1 ומשולטת היטב. מדובר בשטח פרטי שבו מגרשי גולף מפוארים ונחשבים, ובתים מעלפים ביופיים. בכניסה יש תשלום של $10.25, במזומן בלבד. אז אם אתם באים, תוודאו שיש לכם איזה קוורטר פנוי, אחרת תתקעו עם 3 בעודף שבטח ילכו לאיבוד באוטו. 

שילמנו, קיבלנו מפה, הורדנו את האפליקציה לנייד (חינם) והתחלנו בנסיעה ועצירה בכל נקודות העניין המסומנות. הסיבוב כולו, כולל העצירות לקח כשעתיים, אולי שעתיים וחצי, ונותן מגוון יפה של נופים - עמק מיוער, חוף ים חולי, סלע הציפורים ואריות הים, כלבי ים משתזפים בשמש, העץ הבודד שהוא סמלו של האתר. יפה מאד. הנסיעה פשוטה, יש על הכביש סימון של קו מקווקו בצבע אדום, וכל נקודות העצירה ממוספרות ומסודרות. 

עצרנו בכל מקום אפשרי לתצפיות וצילומים, אבל שתי הנקודות הכי הכי מוצלחות לטעמי:
4 - Spanish Bay - החוף היפה עם חלוקי הנחל הגדולים (מכאן השם Pebble Beach). אנשים מקימים מגדלים מחלוקי הנחל, ויש טיילת עץ על החול.
10 - Bird Rock - סלע בים עליו המוני ציפורים ואריות ים. אנחנו רגילים לראות את אריות הים משתזפים ועושים רעש (כמו ברציף 39 אחרי הביקור באלקטרז), אבל פה הם היו בחגיגה של קפיצות במים, ופעילים מאד. הנאה גדולה לצפות בהם. יש על החוף משקפות בתשלום (2 קוורטרים נדמה לי). התמונות צולמו עם עדשת זום (לא בטלפון).  

דרך ה-17 מייל מוצלחת מאד אם אתם קצרים בזמן, מתקשים או פשוט לא אוהבים ללכת בטבע, עם ילדים קטנים וחסרי סבלנות, או אם יש לכם הרבה זמן לראות את כל מה שיש לכביש 1 להציע. סיור קצר ומאד ממצה של נופי כביש 1. אם יש לכם יותר זמן, ואין לכם בעיה ללכת קצת, הייתי ממליצה בנוסף או במקום על שמורות כמו אניו נואבו, פוינט לובוס, או ביג סר.


זוכרים את הקלברי פין? זה הקלברי 




 כל האיזור בעצם רצף של מגרשי גולף יוקרתיים ובתים יוקרתיים עוד יותר

תקריב לסלע הציפורים 
אריות ים משתובבים במים ועל הסלע




אלו כבר כלבי ים



העץ הבודד מוגן בזכויות יוצרים




דרך ה-17 מייל 17 Mile Drive
עלות: $10.25 לרכב, במזומן בלבד

מפה שמקבלים בכניסה לדרך ה-17 מייל

אפליקציה של דרך ה-17 מייל


המיסיון של כרמל Carmel Mission

מן הידועות הן, שאני סאקרית של כנסיות. ומיסיון זה הרבה יותר מכנסיה, זה חלק חשוב עד קריטי בהולדתה של קליפורניה. כ-20 מיסיונים הוקמו על ידי אנשי דת ספרדים שהגיעו ממקסיקו, ממוקמים על דרך המלך - El Camino Real, כשבניהם מרחק של כיום הליכה. המיסיון של כרמל Carmel Mission היה אחד החשובים בניהם, ומקום מושבו של הקדוש סרה Serra - שעל שמו קרוי הפארק שנמצא בשכונה לידנו! 

המקום שופץ ושומר, ויש בו כנסיה פעילה, בית קברות סימלי, ומוזיאון עם חדרים משוחזרים עם פריטים מחיי הכמרים, כולל הספריה הראשונה שהוקמה בקליפורניה. בחלק נוסף של המוזיאון יש פריטים מחיי התושבים הספרדים האזרחים, ובחדרו של מי ששימר את האתר יש גם סרט קצר ששווה צפיה. הסיפורים לא תמיד פשוטים לעיכול, על המרתם של תושבי המקום האינדיאנים לנצרות, לא תמיד מרצון. על עוני, קושי, סגפנות ואמונה. 

מדובר בביקור לא ארוך במיוחד (כשעה). אני אהבתי. ממליצה מאד כהפוגה תרבותית במסע על כביש 1 שעיקרו נופים. 
















המיסיון של כרמל Carmel Mission
עלות: $9.50 למבוגר


אחרי הביקור במיסיון פגשנו חברים לשיטוט קל וארוחת ערב בדאון טאון כרמל. מדובר בעיירה מקסימה, חמודה, ומלאת אופי. בדאון טאון יש המון גלריות (המון!), חנויות בוטיק, ומסעדות. שיטוט נעים ומעניין. אחלה יעד לאורך כביש 1, יותר רגוע ומסוגנן ממונטריי הסמוכה. 

תיירות ב- Carmel






You Might Also Like

0 comments

סיפורי הטיול האחרונים