טעימות מניו יורק סיטי עם הילדות (16, 14) ובונוס טיול מחוץ לעיר

אפריל 14, 2017


בדיוק לפני 8 שנים ביקרנו בפסח בניו יורק עם הילדות. הן היו בנות 8 ו-6 ואפילו הכנתי רשימה של אטרקציות ודברים שאהבנו. השנה שוב חזרנו לניו יורק בפסח בהרכב משפחתי, עם הבנות שכבר בנות 16 ו-14. רוב הזמן בילינו עם המשפחה בניו ג׳רזי אבל הצלחנו לגנוב כמה חצאי ימים להיות קצת תיירים בעיר.


הסיבה העיקרית שהביאה אותנו לניו יורק היתה לפגוש את המשפחה ולחגוג יחד את ליל הסדר - הגיסים שגרים בניו ג'רזי, הגיסים והסבתא שהגיעו מישראל, בנות הדוד הברזילאיות שגרות בניו יורק, ואנחנו הגענו מקליפורניה. מקום הלינה היה בעיר טנפליי, לא רחוק ממקום מגוריהם, שכרנו רכב כדי שיהיה קל להתנהל, ולמנהטן נסענו באוטובוס ציבורי (12$ לאדם הלוך וחזור).

משפחה שכזו :)


מזג האויר כרגיל לעונה - הפכפך. היו ימים קרים ממש עם רוח והיו ימים חמים שהצטערנו שלא הבאנו שורטס וסנדלים. היה לנו מזל גדול שלא ירד לנו גשם כמעט, כי בשבוע שלפני היה אפור וגשום רוב הזמן. אז אם אתם מגיעים לניו יורק בעונת מעבר - תביאו בגדים בשיטת הבצל. מעיל היוניקלו שוב הוכיח את עצמו - מספיק חם מצד אחד, ומתקפל לתיק בשניות כשחם מדי.

כיוון שלא "עשינו מסלולים" לא רואה תועלת גדולה בתיאור מה עשינו כל יום, אבל בכל זאת רציתי לחלוק כמה חוויות תיירותיות וקולינריות מהביקור הזה.

אז ועכשיו, בטיימס סקוור


סנטרל פארק ומוזיאון אוסף פריק

המקום שאני אולי הכי אוהבת להגיע אליו בניו יורק הוא סנטרל פארק Central Park. וכמה שיותר, יותר טוב. בשמש יוצאים החוצה תיירים ותושבים והמקום מלא באנשים. פריחת עצי דובדבן מוסיפה יופי. התכבדנו בנקניקיה, בוטנים קלויים וגלידה ופשוט טיילנו.

הפעם הגענו גם לאתר "שדות התות" Strawberry Fields - המקום המוקדש לג׳ון לנון שנרצח לא רחוק משם. האמת שקצת אכזב - ציור על הרצפה, מלא תיירים וזמר רחוב כושל ששר שירי ביטלס.

לזכר ג'ון לנון

עצי הדובדבן פורחים בסנטרל פארק

סנטרל פארק Central Park
http://www.centralpark.com/guide/attractions.html
עלות: חינם
מתאים לגשם: לא


סביב הפארק יש מגוון גדול של מוזיאונים שמתאימים לכל מיני קהלים. בצידו המערבי - המוזיאון להיסטוריה של הטבע Museum of Natural History שנהדר לביקור עם ילדים צעירים או עם חובבי דינוזאורים בגל הגילאים.
בצידו המזרחי - מוזיאום מייל - איזור של מגוון מוזיאונים כולל הגוגנהיים הגדול והידוע. למרות שהוא לא ברשימה הרשמית, נכנסנו דווקא למוזיאון קטן אבל מקסים - אוסף פריק The Frick Collection. מדובר בבית פרטי של מיליארדר בשם פריק שהוריש את אוסף האמנות המופלא שלו לעיר. הסיור במוזיאון לא ארוך ואפשר להתרשם בו מהבית עצמו, ציורים קלאסיים ואוסף פסלוני ברונזה שאהבתי במיוחד. אסור לצלם אז דוגמית מהרשת.

יש גם אפליקציה שאפשר להוריד בחינם ולהנות מהסברים על היצירות.



מגוון מוזיאונים לאורך צידו המזרחי של הפארק Museum Mile

אוסף פריק The Frick Collection
סגור בימי שני
עלות:$22 למבוגר, אין כניסה לילדים מתחת לגיל 10
מתאים לגשם: כן


מחזמר בברודווי

מכירים את האמירה ״כל המגיע לניו יורק ולא בילה במחזמר, כאילו לא בילה בניו יורק״? מאד רציתי לראות מחזמר, אבל לא לשלם על זה הון. הפתרון הידוע - לקנות כרטיסים בדוכן טיקטס בטיימס סקוור בו יש כרטיסים מוזלים לאותו היום, ותור ענקי. אז פה יש לי טיפ בשבילכם: דוכן טיקטס Tkts בלינקולן סנטר. גם אין תור, וגם אפשר לקנות כרטיסים להצגות הצהרים של יום המחרת. אז ביום שלישי קנינו כרטיסים להצגה של יום רביעי בשתיים בצהרים.

יש אפליקציה בה אפשר לראות מה הכרטיסים המוצעים, ואם עוקבים כמה ימים אפשר לקבל תמונה לא רעה של ההיצע.

בעקבות המלצות, הלכנו למחזמר קינקי בוטס Kinky Boots. לא אספר את הסיפור כולו. רק ארמוז שיש בו קאסט שמורכב בחלקו מדראג קווינס מהממים ברמות על. הסיפור קצת שבלוני אבל פאן גדול. אז מומלץ.

מחזמר קינקי בוטס Kinky Boots
http://kinkybootsthemusical.com
אין מופעים בימי שני ושלישי
עלות: טווח רחב של מחירים, בדרך כלל אפשר למצוא כרטיסים גם בדוכן טיקטס
אנחנו שילמנו 75$ לכרטיס, במיקום מצויין ביציע.
מתאים לגשם: כן

רכישת כרטיסים מוזלים בדוכני Tkts
https://www.tdf.org/nyc/8/locations-hours


צ'לסי, הייליין, וויטני

בבוקר שדווקא הצלחנו להגיד מוקדם יחסית לעיר התחלנו בארוחת בוקר בשוק צ'לסי Chelsea Market. מדובר ב"שוק" מקורה שמכיל מסעדות ומעדניות (לא דוכני ממכר למזון טרי). מאד מזכיר את השוק בשרונה בתל אביב. ממש מזכיר. נחמד, טעים ולא גדול במיוחד. שווה הצצה וטעימה. ראינו באתר שיש סיורים מודרכים עם טעימות במקום - אם הייתי בלי הילדות כנראה שהייתי מנסה משהו כזה, אבל הן לא פתוחות לטעמים מעניינים או מורכבים.

אחרי ששבענו, יצאנו לכיוון טיילת ההיי ליין The High Line. מדובר בקו רכבת עילי ישן שהוסב לטיילת מקסימה. אבל מ-ל-א-ה בתיירים. כשהתחלנו (די מוקדם) עוד אפשר היה ללכת בכיף, אבל לקראת 11 כזה כבר אי אפשר היה לזוז. יש מספר מקומות בהם אפשר לעלות על הטיילת, אנחנו עלינו קרוב לשוק צ'לסי ברחוב 16 והלכנו צפונה עד שנמאס לנו ואז דרומה עד למוזיאון וויטני. אם עושים קצת שיעורי בית אפשר לזהות כל מיני פנינים, מקומות מטופחים, צמחיה "פראית", ספסלים חמודים לנוח עליהם, חלקים ממסילת הברזל המקורית. בהחלט מקום שנעים ללכת בו.



פסי הרכבת הישנים של טיילת ההיי ליין


ירדנו מהטיילת ישר לתור של מוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית Whitney Museum of American Art. קנינו כרטיסים (הילדות חינם) ונכנסנו להתרשם מהביאנלה 2017. אני לא תמיד מבינה אמנות מודרנית, ולמרות זאת מאד נהניתי. יצירתיות, כשרון, ביצועים מרהיבים, וגם כמה דברים לא כל כך ברורים ;). שווה. אפשר לבקש מעין חוברת הפעלה לילדים.

שילוב של שלושה אתרים קרובים, מגוונים ומאד "ניו יורק".


ביאנלה 2017 בוויטני


צ'לסי מרקט Chelsea Market
http://www.chelseamarket.com
עלות: חינם
מתאים לגשם: כן

טיילת הייליין High Line
http://www.thehighline.org/visit
עלות: חינם
מתאים לגשם: לא

מוזיאון וויטני  Whitney Museum of American Art
http://whitney.org
סגור בימי שלישי
עלות: 25$ למבוגר, ילדים עד גיל 18 בחינם
מתאים לגשם: כן


פארק גשר ברוקלין Brooklyn Bridge Park

קראתי בכל מיני מקומות שאפשר להעביר יום טיול נחמד ברכיבה על אופניים על גשר ברוקלין Brooklyn Bridge. וברמת התאורטית, זה באמת רעיון נחמד. בפועל, ביום שמש אחרי שבוע של מזג אויר אפרורי, עם מיליון תיירים (רובם מאירופה), הרכיבה צפופה עד בלתי אפשרית. אז אני ממליצה בחום לחצות את קשר ברוקלין, אבל וותרו על האופניים אם יש יום עמוס.

את האופניים שכרנו ב-Brooklyn Bridge Bike Rent כמו שקראתי ב Yelp, הם אפקטיביים אבל אנטיפתים ולא נחמדים. חשבנו ש-3 שעות יספיקו לנו אבל זה לא. עד שהצלחנו לצלוח את הגשר, לא נשאר לנו זמן לטייל בנחת בפארק. אז אם אתם כן לוקחים אופניים, אל תגבילו את עצמכם ב-3 שעות.

החצייה של הגשר באופניים לא קלה. כצפוי, החלק הראשון כולו בעליה, והשני בירידה. ככה זה גשרים ;). בשמש הקופחת ורכיבה בעייתית עם המון תיירים שלא מקפידים להישאר בצד של המסלול המיועד להולכי רגל, זה היה די סיוט. כשהגענו לצד השני, ירדנו לכייון פארק גשר ברוקלין Brooklyn Bridge Park, עליו קראתי המלצות רבות. קיווינו לאכול סלייס בפיצה גרימלדי Grimaldi's Pizza המומלצת, אבל היתה לנו מגבלת זמן על האופניים, והיה תור נוראי. גם בשייק שק Shake Shack של ההמבורגרים היה תור ארוך. אז ויתרנו על אוכל והסתפקנו בגלידה (גם תור, אבל גלידה זה מהר) ב Brooklyn Ice Cream Factory. הגלידה היתה באמת מצויינת, ומומלצת מאד! מהצד הזה של הנהר נשקפים נופים נהדרים של מנהטן, והפארק נראה נהדר, אבל בגלל מגבלת הזמן של האופניים, נאלצנו לוותר על הפארק ולהתחיל לחזור חזרה.

לא רצינו לחזור על גשר ברוקלין, אז חזרנו על גשר מנהאטן Manhatten Bridge בו נוסעים רוכבי האופניים האמיתיים - השליחים שטסים במהירות הקול. המעבר בגשר היה מהיר, אבל נאלצנו ללכת עם האופניים ברגל (בשמש) בחזרה עד לנקודת ההשכרה. אסור לרכב על המדרכה, ורכיבה בכביש עם הילדות היתה מפחידה מדי. ראינו שיש גם מעבורת אבל לא היה לנו ברור לאן היא תביא אותנו, אז ויתרנו. מאמינה שתכנון יותר טוב היה עוזר.

בקיצור, המון פוטנציאל, אבל קצת התפספס לנו היום הזה. נצטרך להשלים בעתיד.

הולכים ורוכבים על גשר ברוקלין

מבט על הגשר


Brooklyn Bridge Bike Rent
http://brooklynbridgebikerent.com
עלות: 25$ לשלוש שעות (יש עוד אופציות)
מתאים לגשם: לא

פארק גשר ברוקלין Brooklyn Bridge Park
http://www.brooklynbridgepark.org
עלות: חינם
מתאים לגשם: לא


מוזיאון הטנמנט

כדי לתבל את הביקור גם בקצת קולטורה והיסטוריה של העיר, הלכנו למוזיאון הטנמנט Tenement Museum. שמעתי רבות וטובות על המוזיאון, שמשחזר בניין מגורים שבו גרו מהגרים בכל מיני תקופות. הכניסה היא רק בסיורים מודרכים - יש סיורים בבניין עצמו, ויש בשכונה (לואר איסט סייד). מומלץ להזמין מראש כרטיסים לסיור שמעניין אתכם.

אנחנו לקחנו את הסיור שנקרא Shop Life  המספר את סיפורה של החנות שהייתה בקומת הקרקע של הבניין - ועברה גלגולים מבית מרזח גרמני, דרך קצב יהודי ועד לחנות הלבשה תחתונה. לסיור היו שני חלקים - החלק שאהבתי יותר שחזור של בית המרזח מלווה בסיפור חיי המשפחה שניהלה אותו, כולל עדויות ותעוד של חייהם, והחלק השני היה מעין מיצג אינטראקטיבי בו אפשר להניח חפצים שונים על שולחן מולטימדיה ולקרוא / לשמוע על החפץ בהקשר של המשפחה והחנות. החלק הזה פחות דיבר אלינו.

סך הכל מוזיאון נחמד, הקונספט נהדר (שחזור של ההיסטוריה של הבנין), והסיור היה לא מאוזן מבחינת ההנאה והעניין. אז כן ממליצה, אבל לא עפה ;).

אסור לצלם בפנים אז אין תמונות.

השלט של בית המרזח המקורי שהיה בבניין סביב 1780 


מוזיאון הטנמנט Tenement Museum
http://tenement.org/tours.php
הכניסה רק בסיורים מודרכים, מומלץ להזמין מראש.
עלות: תלוי בסיור, סביב 45$ דולר לאדם
מתאים לגשם: כן


המלצות קולינריות 

שמעתי באיזה מקום שאם אוכלים כל יום במסעדה אחרת בניו יורק, אפשר לחיות 65 שנה בלי לחזור לאותה מסעדה פעמיים. ההערכה אומרת שיש 24,000 מסעדות מכל הסוגים בעיר. אז דגמנו כמה, והנה אלו שאהבנו במיוחד.

מסעדת שף: טאו Tao Downtown
http://taodowntown.com

המסעדה הכי ליגה שהיינו בה. הלכנו רק המבוגרים בלי ילדים, כי זה אוכל מתוחכם ומעודן, ואוירה של מקום יוקרתי. מומלץ להזמין מקום מראש ולהתלבש קצת יותר יפה כדי להרגיש שייכים. המקום ענק ויפיפה, האוכל אסייתי מתקדם, ופשוט מעולה. אנחנו אכלנו סושי. הרבה סושי. אבל יש גם דברים אחרים כמובן. גם הקינוחים מעלפים.

קשה לראות כמה שהמקום יפה

סושי מיוחד וטעים

קינוח עוגיית מזל ענקית


מסעדה/מעדניה יהודית: כץ Katzs Delicatessen
https://www.katzsdelicatessen.com

המלצה רותחת. מעדניה ותיקה מאד עם אוכל יהודי-אמריקאי קלאסי, וטעים ברמות אחרות. תור ארוך להכנס, בלגן מטורף בפנים, רעש, ברדק, וכיף ענק. בכניסה אפשר לבחור אם לשבת בשולחן שמקבל שירות על ידי מלצרים (זה מה שאנחנו בחרנו), או ללכת לקחת לבד אוכל בדלפקים ולנסות לתפוס מקום פנוי.

אכלנו מרק עם קניידלך ומרק עוף ואטריות, כריכים עם פסטרמי (לא פסטרמה) וקורנד ביף, והילדות לקחו לביבות ובלינצ'ס. מאד נהננו. מקום נטול פוזה ופשוט כיף.

נמצא בלואר איסט סייד ולכן מתאים לשילוב עם מוזיאון הטנמנט.
קניידל על סטרואידים! הכל טעים לבכות. 
מפוצץ, מבולגן, אבל שווה את זה


דיינר עם מוסיקה חיה: אלן'ס סטארדאסט Ellen's Startdust Diner
http://ellensstardustdiner.com

דיינר עם אוכל אמריקאי קלאסי, אבל עם טוויסט. המלצרים שרים. וממש שרים, יפה. אנשים צעירים שנורא רוצים להופיע בברודווי ,ובינתיים לא מצליחים כל כך, אז שרים אצל אלן במקום. יש תור ארוך בכניסה, אבל שווה את ההמתנה. האוכל לא משהו לכתוב עליו הביתה, אבל החוויה באמת מקסימה.

אפשר לשלב עם איזור טיימס סקוור או הצגה בברודווי.


פיצריה: ריי Ray's Pizza
http://rayspizza.com

יש המון פיצריות בניו יורק, ואת ריי'ז נעם הכי אוהב. פיצריה ניו יורקית, הגשה עצמית, שולחנות פורמייקה, וסלייס כמו שפיצה ניו יורקית אמורה להיות. לא גורמה, פשוט סלייס.


מעדניה/סופר: דין אנד דה לוקה Dean and Deluca
https://www.deandeluca.com
מעדנייה מפונפנת עם אוכל בריא וטעים. יש במקום כמה שולחנות בר כך שאפשר לקנות מהאוכל המוכן ולאכול במקום. המחירים לא זולים, אבל הכל מאד פיין, והילדות טוענות שאכלו שם את המק אנד צ'יז הטוב ביותר בניו יורק. ואם אתם מספיק זקנים לזכור את (סדרת הטלויזיה) פליסיטי, שם היא עבדה.


דונאט עם גלידה: הולי קרים Holey Cream
https://www.yelp.com/biz/holey-cream-new-york

אוהבים דונאטס? אוהבים גלידה? אז למה לא לשלב בין השניים? בוחרים דונאט, חוצים לשניים, ממלאים בגלידה, מערימים תוספות ורטבים, ואוכלים. מסוג הדברים שצריך לנסות פעם אחת.

עוד דונאט" דונאט פלאנט Doughnut Plant 

דונאט בוטיק, מעולה. יש להם דונאטס מרובעים עם מילוי לאורך המאפה כולו (לא כמו סופגניה שיש בה מילוי רק במרכז). טעים ברמות על.


בונוס: יום טיול מחוץ לעיר Bear Mountain

באחד הימים החלטנו לנסוע קצת מחוץ לעיר, לטבע. זה אפשר לנו גם לקחת את סבתא שמתקשה ללכת למרחקים ארוכים בעיר, ונסיעה שרובה במכונית עם קצת הליכה התאימה לה מאד. יצאנו מניו ג'רזי לכיוון הפארק הלאומי בר מאונטיין  Bear Mountain State Park. בהתחשב בעונה, רוב העצים עדיין קרחים, אבל מזר האויר היה מקסים.

וייז או גוגל יציעו לכם לנסוע בדרך המהירה ביותר, אבל אני ממליצה לא להקשיב להם, ולנסוע בדרך היפה יותר. חפשו במפה את הכביש שנקרא Seven Lake Drive, ולא תתאכזבו. דרך יפיפיה מוקפת עצים, ואגמים פזורים לאורכה.

בפארק יש קרוסלת סוסים גדולה (מקורה), מעין מלון Inn עם מסעדה (לא אכלנו אבל סבתא נשארה שם לקפה בזמן שאנחנו עשינו מסלול רגלי), מדשאות גדולות, והמון מרחב. יש מספר מסלולי הליכה ברמות קושי שונות. חלק מהמסלולים שייכים לAppalachian National Scenic Trail. מומלץ להיכנס לביתן המידע ולהתייעץ.

אנחנו עשינו את המסלול הקל ביותר - מסלול גן החיות Trailside Zoo. זהו מסלול משפחות שלאורכו יש כלובי גן חיות, ומספר מוזיאונים קטנים אבל נחמדים. המסלול מעגלי, ומאד קל (קישור למפה).  היה קצת מצחיק לראות עשרות משפחות חרדיות בלבוש חגיגי מטיילות בפארק. בכל זאת, היה חול המועד פסח.

אחרי המסלול הרגלי, נסענו עם המכוניות במעלה ההר לתצפית נהדרת על האיזור ב-Perkins Memorial Observatory. מהתצפית אפשר לראות למרחקים את הנופים של עמק ההדסון. לא יודעת למה, אבל אני לא מוצאת תמונות מהטיול הזה. אולי פשוט היינו שקועים בנוף וההליכה.

סיימנו בארוחת צהרים במסעדת ברביקיו שמצאנו ב Yelp. לצערי לא רשמתי את השם, כי היא שווה המלצה. היה מעולה.

בדרך ל Bear Mountain בכביש Seven Lake Drive
תצפית מ Bear Mountain


בר מאונטיין Bear Mountain State Park
https://parks.ny.gov/parks/13/details.aspx
עלות: חינם בזמן ביקורנו, בתקופות אחרות יש תשלום על חניה
מתאים לגשם: לא

מסלול גן החיות Trailside Zoo
http://www.trailsidezoo.org






You Might Also Like

2 comments

  1. שירלי - אני לא מאוהבי ניו יורק והצלחת ליצור בי געגוע! עוד קצת ואשתכנע...

    השבמחק

סיפורי הטיול האחרונים